ABİDE 2016 AKADEMİK BECERİLERİN İZLENMESİ VE DEĞERLENDİRİLMESİ (ABİDE) ARAŞTIRMASI.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
{ EĞİTİM ÖĞRETİM YILI 2. DÖNEM ORTAK SINAVLAR SINAV İŞ VE İŞLEMLERİ İLÇE MÜDÜRLERİ TOPLANTISI.
Advertisements

HOŞGELDİNİZ GÜNYÜZÜ ORTAOKULU.
ÖĞRETİM YILINDA GERÇEKLEŞTİRİLECEK ORTAK SINAVLARA İLİŞKİN
2  OECD’nin 67 ülkede uyguladığı PISA ölçme ve değerlendirme Yöntemi’ne göre değerlendirilen yarışma sınavıdır.
İZMİR İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ 2014 – 2015 EĞİTİM VE ÖĞRETİM YILI ÖZEL YETENEKLİ ÖĞRENCİLERİN TANILAMA SÜRECİ ŞUBAT 2014.
PISA (Programme for International Student Assessment)
ESKİŞEHİR İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ
ÖLÇME, DEĞERLENDİRME ve SINAV HİZMETLERİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ
T. C. MİLLÎ EĞİTİM BAKANLIĞI
MUHAMMED YILDIRIM Psikolojik Dan ış man YENİ SINAV SİSTEMİ.
Adres:Fevzipaşa Cad. Tlf: Elektronik Ağ:erzincan.meb.gov.trTwitter:erzincanmem.
Adres:Fevzipaşa Cad. Tlf: Elektronik Ağ:erzincan.meb.gov.trTwitter:erzincanmem.
Mart 2012 tarihinde Türkiye genelinde gerçekleştirilecek Fen Liseleri, Sosyal Bilimler Liseleri, Güzel Sanatlar ve Spor Liseleri İle Her Türdeki.
Yılı Ortaöğretime Geçiş Ortak Sınavları
ORTAÖĞRETİME GEÇİŞ SİSTEMİ. O eğitim öğretim yılında sadece 8. sınıf öğrencileri uygulanacak olan merkezi ortak sınavlara gireceklerdir. O 8.
MEB tarafından açıklanan YENİ SINAV SİSTEMİ Eğitim-öğretim yılında,  8.Sınıf öğrencilerine Kasım ve Nisan ayının sonunda, 6 dersten Merkezi.
Nizip Rehberlik ve Arastırma Merkezi – Rehberlik Hizmetleri Bölümü Ortaöğretime Geçiş Ortak Sınavları.
Adres:Fevzipaşa Cad. Tlf: Elektronik Ağ:erzincan.meb.gov.trTwitter:erzincanmem.
ÖLÇME, DEĞERLENDİRME ve SINAV HİZMETLERİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ
ORTAK SINAVLAR.
HAZIRLAYAN NURGÜL İZMİRLİ REHBER ÖĞRETMEN VE PSİKOLOJİK DANIŞMAN.
KİLİMLİ CUMHURİYET ORTAOKULU MÜDÜRLÜĞÜ 2013 ORTAK SINAV UYGULAMALARI.
2. Dönem Ortak Sınav Toplantısı
MERKEZİ SINAV SİSTEMİ 2014 TEOG
ORTAÖĞRETİME GEÇİŞTE YENİ SİSTEMİN TANITIMI HOŞGELDİNİZ.
SAKARYA İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ
TEMEL EĞİTİMDEN ORTAÖĞRETİME GEÇİŞ SİSTEMİ Aykut Yiğit Ortaokulu Rehberlik ve Psikolojik Danışma Servisi KASIM 2014 ? ? ?
TEMEL EĞİTİMDEN ORTAÖĞRETİME GEÇİŞ SİSTEMİ (TEOG)
ÇAKIR ORTAOKULU Öğretim Yılında 8. sınıfta okuyan öğrenciler, Ortaöğretime (Liseye) yeni sınav sistemi olan TEOG ile yerleştirileceklerdir.
MEHMET HİKMET KAŞERCİ ORTAOKULU REHBERLİK SERVİSİ.
Saliha SERDAR ---Cüneyt KILIÇ Rehberlik Öğretmeni ve Psi.Danışman
KEÇİÖREN İLÇE MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ
TEMEL EĞİTİMDEN ORTAÖĞRETİME GEÇİŞ (TEOG)
Öğretim Yılında 8. sınıfta okuyan öğrenciler, Ortaöğretime (Liseye) yeni sınav sistemi olan TEOG ile yerleştirileceklerdir.
Akademik Becerilerin İzlenmesi ve DEğerlendirilmesi
TOKAT İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ ROTA ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME BİRİMİ 11 KASIM 2015 TARİHLİ ORTAK KAZANIM DEĞERLENDİRME SINAVI YÖNERGESİ.
Öğretim Yılında 8. sınıfta okuyan öğrenciler, Ortaöğretime (Liseye) TEOG ile yerleştirileceklerdir.
Öğretim Yılında 8. sınıfta okuyan öğrenciler, Ortaöğretime (Liseye) yeni sınav sistemi olan TEOG ile yerleştirileceklerdir.
SINAV UYGULAMA SÜREÇLERİNİN DEĞERLENDİRİLMESİ. Engelli Öğrenciler 2 Ortalama % 7 engelli aday mevcut, Ortak Sınav ve AÖL öğrenci mevcut, Tek kişilik.
MAZERET SINAVLARI Eğitim-Öğretim Yılı 1. Dönem Ortak Sınavlar KASIM 2014 Mazeret Sınavları ARALIK 2014Mazeret Sınavları. Tarihlerinde.
Temel Öğretimden Ortaöğretime Geçiş Modeli (TEOG) ORTAK SINAVLAR Rehberlik ve Araştırma Merkezi.
 5, 6, 7 inci sınıflara yönelik olarak Parasız Yatılılık ve Bursluluk Sınavı, 28 Mayıs 2016 tarihinde Türkiye saatiyle saat 10.00’da yapılacaktır.
Temel Eğitimden Orta Öğretime Geçiş (TEOG) Sistemi.
ÖĞRETİM YILINDA 1. DÖNEM GERÇEKLEŞTİRİLECEK ORTAK SINAVA İLİŞKİN USUL VE ESASLAR ÖLÇME DEĞERLENDİRME VE SINAV HİZMETLERİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ TEPEBAŞI.
ÖĞRETİM YILINDA GERÇEKLEŞTİRİLECEK 2. DÖNEM ORTAK SINAVLARA İLİŞKİN USUL VE ESASLAR KEÇİÖREN İLÇE EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ.
ÖLÇME DEĞERLENDİRME VE SINAV HİZMETLERİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ
Öğretim Yılında 8. sınıfta okuyan öğrenciler, Ortaöğretime (Liseye) yeni sınav sistemi olan TEOG ile yerleştirileceklerdir.
Şükran Sinangil Psikolojik Danışman Yasemin Karakaya Ortaokulu 2013.
2017-YGS Görevli Eğitimi ÖLÇME, SEÇME VE YERLEŞTİRME MERKEZİ BAŞKANLIĞI Sınav Görevlileri Yönetimi Daire Başkanlığı.
Bazı Önemli Kural Değişiklikleri
Bazı Önemli Kural Değişiklikleri
GAZİ ÜNİVERSİTESİ VAKFI ÖZEL ORTAOKULU
8. sınıfta okuyan öğrenciler, Ortaöğretime (Liseye) yeni sınav sistemi olan TEOG ile yerleştirileceklerdir.
BİLİM Sanat Merkezine Öğrenci Seçimi
BİLİM SANAT MERKEZİ TANILAMA SÜRECİ
2017-ALES Sonbahar Dönemi Bina Sınav Sorumlusu Görevli Eğitimi
Yükseköğretim Kurumları Sınavı
Yükseköğretim Kurumları Sınavı
İlk oturumda, adaylar Temel Yeterlilik Testi’ni alacaklardır
Ortaöğretime Geçişte Yeni Uygulama
YÜKSEK ÖĞRETİM KURUMLARI SINAVI(YKS)
TIMSS (Uluslararası Matematik ve Fen Eğilimleri Araştırması)
2017-YGS Görevli Eğitimi ÖLÇME, SEÇME VE YERLEŞTİRME MERKEZİ BAŞKANLIĞI Sınav Görevlileri Yönetimi Daire Başkanlığı.
ABİDE Akademik Becerilerin İzlenmesi ve Değerlendirilmesi.
BALıKESIR ÖLÇME DEĞERLENDIRME
BALıKESIR ÖLÇME DEĞERLENDIRME MERKEZI İZLEME DEĞERLENDİRME DEĞİŞİM GELİŞİM.
Akademik Personel ve Lisansüstü Eğitimi Giriş Sınavı
BİLİM SANAT MERKEZİ TANILAMA SÜRECİ
1 Nisan 2018 tarihinde uygulanacak olan Yabancı Dil Bilgisi Seviye Tespit Sınavına (2018-YDS İlkbahar Dönemi) Görevli Eğitimi ÖLÇME, SEÇME VE YERLEŞTİRME.
LİSELERE GEÇİŞ SİSTEMİ
Sunum transkripti:

ABİDE 2016 AKADEMİK BECERİLERİN İZLENMESİ VE DEĞERLENDİRİLMESİ (ABİDE) ARAŞTIRMASI

Akademik Becerilerin İzlenmesi ve Değerlendirilmesi ABİDE NEDİR?8. Sınıf öğrencilerinin okulda öğrendikleri akademik bilgileri günlük hayatta kullanabilme becerilerinin ölçüldüğü bir araştırmadır . ABİDE NEDİR? 8. Sınıf öğrencilerinin okulda öğrendikleri akademik bilgileri günlük hayatta kullanabilme becerilerinin ölçüldüğü bir araştırmadır .

Akademik Becerilerin İzlenmesi ve Değerlendirilmesi ABİDE KAPSAMI ABİDE araştırmasında 4 dersten sorular yer almaktadır.Her ders için 20 soru bulunmaktadır. Soruların yarısı çoktan seçmeli;yarısı açık uçlu sorulardan oluşmaktadır.

SINAV araştırmasında; Türkçe – Matematik Sosyal Bilgiler – Fen ve Teknolojiolmak üzere iki kitapçık bulunmaktadır.

Her kitapçığın kendi arasında 12 farklı kitapçığı bulunmaktadır Her kitapçığın kendi arasında 12 farklı kitapçığı bulunmaktadır.A1 B1 C1A2 B2 C2A3 B3 C3A4 B4 C4 Her kitapçıkta ortak sorular olduğu gibi farklı sorular da bulunmaktadır. TÜRKÇE 51 soru MATEMATİK 51 soru FEN VE TEKNOLOJİ 51 soruSOSYAL BİLGİLER 51 soru TOPLAM : 204 soru bulunmaktadır. bulunmaktadır.

Her öğrenci her dersten 20 soru olmak üzere toplam 80 soru çözeceklerdir .Her sınıfta 3 farklı Türkçe – Matematik;3 farklı Sosyal Bilgiler – Fen ve Teknoloji Kitapçığı bulunacaktır Her öğrenci her dersten 20 soru olmak üzere toplam 80 soru çözeceklerdir .Her sınıfta 3 farklı Türkçe – Matematik;3 farklı Sosyal Bilgiler – Fen ve Teknoloji Kitapçığı bulunacaktır

İLDEN İLE KİTAPÇIK FARKLI ! Yani, Bir ilde A1, B1, C1 kitapçıkları varsa Başka bir ilde A2, B2, C2 kitapçıkları bulunacaktır.

Sınav 2 oturumda gerçekleşecektir 1. Oturumda Türkçe – Matematik testi cevaplanacaktır.2. Oturumda Sosyal Bilgiler - Fen ve Teknoloji testi cevaplanacaktır.1. Oturum 60 dakika Ara 10 dakika 2. Oturum 60 dakika Cevaplar cevap kağıdına kodlanacak ve yazılacaktır.

12 farklı Türkçe – Matematik; CEVAP KODLAMA KAĞIDI FARKLI ! 12 farklı Sosyal Bilgiler – Fen ve Teknoloji kitapçığı vardı. .Her dersin ayrı cevap kağıdı var. Yani; 12 Türkçe12 Matematik12 Sosyal Bilgiler12 Fen ve Teknoloji olmak üzere TOPLAM 48 cevap kağıdı bulunmaktadır.

UYGULAMA Sınav güvenlik kutusunda Türkçe – Matematik poşeti Sosyal Bilgiler – Fen ve Teknoloji poşeti bulunmaktadır. HER POŞETTE Soru kitapçıkları, Cevap kağıtları, Salon yoklama listeleri bulunmaktadır. Öğrencilere önce Türkçe – Matematik kitapçığı verilecek, Sonra sadece Türkçe cevap kağıdı verilecek, Daha sonra Türkçe cevap kağıtları toplanıp, Matematik cevap kağıtları verilecek, Matematik tamamlandıktan sonra cevap kağıtları toplanıp sınav evrak poşetine konacaktır.

ARA 10 dakika ara verildikten sonra 2. oturum başlayacak, Öğrencilere Sosyal Bilgiler – Fen ve Teknoloji kitapçığı verilecek .Sonra sadece Sosyal Bilgiler cevap kağıdı verilecek, Daha sonra Sosyal Bilgiler cevap kağıtları toplanıp, Fen ve Teknoloji cevap kağıtları verilecek, Fen ve Teknoloji tamamlandıktan sonra cevap kağıtları toplanıp sınav evrak poşetine konacaktır.

DİKKAT! Öğrenciye hangi kitapçık verildiyse ona ait cevap kağıdı verilecektir. Yani, Öğrenciye A1 kitapçığı verildiyse MUTLAKA A1 cevap kağıdı verilecektir. Her iki oturum tamamlandıktan sonra 2 poşet tek bir poşete konulduktan sonra poşet kapatılacak ve güvenlik kutusuna konacak.

ABİDE ARAŞTIRMASINDA Her il ayrı bir örneklem olarak alınmıştır.Uygulama sonucunda her il için ayrı bir rapor hazırlanacaktır.Okullar belirlenirken ili temsil edecek örneklem seçilmiştir.Her okuldan seçilen sınıf sadece sınava girecektir. Örneklem belirlenirken; devlet – özel,ikili – tekli,yatılı, gündüzlü kent – kır,bağlı bulunduğu genel müdürlük,oranları dikkate alınmıştır.

UYGULAMA Sınava sadece belirtilen şubeler katılacaktır.Hangi öğrencin sınava gireceği belirlenmiştir.Okuldaki sınıf belirlenirken herhangi bir kriter dikkate alınmamıştır.Sınav evrakları öğrencinin adına basılı gelecektir.Sınav evrakları basıldıktan sonra sınıftan ayrılan öğrenci varsa onun sınav evrakı kullanılmayacaktır.Sınıfa başka okuldan yeni gelen öğrenci varsa o öğrenci için yedek evrak kullanılacaktır.

UYGULAMA Sınava kesinlikle belirlenen şubeler dışında şubeler katılmayacaktır.LÜTFEN Belirlenen şube dışından başka bir şubedeki öğrenciyi sınava almayınız. 4 – 8 nisan 2016 tarihlerinde yapılacaktır.(İstanbul ve Ankara hariç)Her okul için sınav günü ve saati Genel Müdürlük tarafından belirlenecek ve uygulama o gün ve saatte yapılacaktır. Sınavın yapılacağı saatte öğrencilerin dersi olmasa bile öğrenciler okulda hazır bulunacaklardır.

UYGULAMA Sınav günü ve saati değiştirilmeyecektir. Değişikliğin çok zaruri olması durumunda Genel Müdürlükten onay alınarak değişiklik yapılacaktır. Sınavın uygulama sorumluluğu doğrudan okul koordinatörüne aittir. Sınav uygulaması için Bakanlıktan Test Uygulayıcısı gönderilecektir.Test uygulayıcısının gelmediği il veya okullarda uygulama okul tarafından yapılacaktır.

İL KOORDİNATÖRLÜĞÜNCE YAPILACAK İŞLER Okullara gerekli bilgilendirmeyi yapmak Öğrencilerin motivasyonunu artıracak faaliyetler yapmak Sınavın sağlıklı ve güvenli bir şekilde uygulamasını sağlamak İllere gelen test uygulayıcısının okullara ulaşımını sağlamak.

ABİDE araştırmasında kullanılan tüm soru ve dokümanlar GİZLİDİR KESİNLİKLE Kitapçıkların fotokopisini almayınız, soruların fotoğrafını çekmeyiniz.

ANKETA BİDE araştırmasında Sınav yanında anket uygulaması bulunmaktadır. Ders öğretmenleri anketi .Öğrenci anketi Olmak üzere 3 farklı anket bulunmaktadır.

Okul Koordinatörü Anketi daha önce belirlenen okul koordinatörü tarafından kendisine verilecek kullanıcı adı ve şifre ile sisteme girilerek doldurulacaktır.

Ders öğretmeni Anketi sınav yapılan şubede derse giren sınav sorularının bulunduğu dersin öğretmenleri tarafından kullanıcı adı ve şifre ile sisteme girilerek doldurulacaktır.

Öğrenci anketi Sınava katılan öğrenciler tarafından kullanıcı adı ve şifre ile sisteme girilip doldurulacaktır.

İlin demografik yapısı ABİDE araştırması sonucunda her il için ayrı bir rapor ve Türkiye geneli ülke raporu çıkarılacaktır.İlde örnekleme dahil edilen öğrencilerin akademik becerileri ortaya çıkarılırken ilin demografik yapısı,ilde karşılaşılan sorunlar, eğitimi etkileyen ile özel faktörler ortaya konacaktır.

NEDEN YAPILDI? Sonuçlar Eğitim Genel Müdürlükleri ve Talim Terbiye Kurulu Başkanlığınca politika ve program geliştirmek için kullanılacaktır.

Sonuçlar İlk defa merkezi bir açık uçlu sınav yapılarak Ülkemizdeki sınav anlayışı değiştirilecektir .ezberci çoktan seçmeli test tekniği yerine ,düşünmeye odaklanan bir sınav sistemi için basamak teşkil edecektir. İlin kendine has özellikleri ortaya konacak ve ilin kendine özel politika geliştirmesi imkanı ortaya konabilecektir.

ABİDE SONUÇ araştırmasında, Öğrenci ve okul isminin geçtiği herhangi bir veri kullanılmayacaktır.