6.2.3.PAZAR BÖLÜMLENDİRMESİ VE HEDEF PAZAR SEÇİMİ

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
İŞ KURMA SÜREÇLERİ.
Advertisements

Girişimcilik Öğr.Gör.SEDA AKIN GÜRDAL. İş Kurma Motivasyonu  Motivasyon girişimci kişiye, önemli bir kişisel dinamizm kazandırır.  Kişi işi kurarken,
İşletme Politikası 7 – 8 Mart Üretim / Pazarlama Politikaları.
Girişimcilik Öğr. Gör. Seda AKIN GÜRDAL. PAZARLAMA İŞLEVİ Temel Pazarlama Kavramları.
TÜRKİYE İSTATİSTİK KURUMU İSTATİSTİKLERİMİZ ULUSLARARASI STANDARTLARA UYGUN MU? Alper GÜCÜMENGİL Dış İlişkiler Daire Başkanlığı Projeler Grup Sorumlusu.
İŞLE 524 – İŞLE 531 Yönetim Muhasebesi
Page  1 BUCAK MEHMET CADIL ANADOLU ÖĞRETMEN LİSESİ COMENIUS PROJE TANITIMI.
Stratejik Pazarlama 4. Hafta
Veri Toplama ve Değerlendirme Sistemi Tanıtım Toplantısı.
Fiyat ve Fiyatlandırma
Filiz DİKİCİ Psikolojik Danışman ÜSTÜN ZEKALILAR.
İşletme Yönetimi Dr. Adil AKINCI Bankacılık ve Finans Bölümü.
Yazılım Mühendisliği1[ 3.hft ]. Yazılım Mühendisliği2 Yazılım İ sterlerinin Çözümlemesi Yazılım Yaşam Çevrimi “ Yazılım Yaşam çevrimin herhangi bir yazılım.
KKTC’DE GİRİŞİMCİLİK PROJESİ Girişimcinin Adı Soyadı, Başvuru Kodu İş Fikri Adı Sunum Tarihi.
GÖRÜŞ GELİŞTİRME TEKNİĞİ
MODERN PAZARLAMA SİSTEMİ ve PAZARLAMA ÇEVRESİ
Bölüm 7 Temel Stratejiler ve Alt Grupları
ÜSTÜN ZEKALI VE ÜSTÜN YETENEKLİ ÇOCUKLAR
Bölüm 2 Stratejik Yönetim Süreci ve Unsurları
Uluslararası Pazarlama Araştırması
Öğr. Gör. Dr. İnanç GÜNEY Adana MYO
Öğr. Gör. Dr. İnanç GÜNEY Adana MYO
PAZARLAMA KARARLARINI ETKİLEYEN ÇEVRESEL FAKTÖRLER
Bireysel Farklılıklar ve Öğretim Tasarımı
PAZAR ARAŞTIRMASI ÖĞR.GÖR.TAYLAN VURGUN.
İşler nasıl gruplandırılacak (bölümleme)?
COĞRAFİ İŞARET DENETİMİ
Şirket Adı İş planı sunusu.
Öğretimin Uyarlanması
Şirket Adı İş Planı.
Yrd. Doç. Dr. Şule Aydın Turan
İŞLETMELERİN KURULUŞU
Aşağıdaki kavramları açıklayınız
Ziyafet ve İkram Hizmetleri
Pazarlama Planlaması.
TURİZM PAZARLAMASI Emir Hilmi Üner.
Ürün veya Hizmet Satışı
Altıncı Bölüm: Pazar Bölümlendirme, Hedefleme,Konumlandırma
FİNANSAL PLANLAMA.
Bölüm 9 İş Yönetim Stratejileri : Rekabet Stratejileri
Bölüm 2 Stratejik Yönetim Süreci ve Unsurları
Üretim ve Üretim Yönetimi Temel Bilgileri
BİREYSELLEŞTİRİLMİŞ EĞİTİM PROGRAMI
İnsan Kaynakları ve Kalite Yönetimi
PAZARLAMADA FİYATLAMA
I.BÖLÜM TÜKETİCİ DAVRANIŞLARI KAVRAMI VE PAZARLAMA
BÖLÜM 2: TALEP VE TÜKETİM TEORİSİ
Bölüm 6 Örgütsel Yönlendirme
Pazarlama tanımları 1970’li yıllardan önce, pazarlama, hemen hemen tüm pazarlama teorisyenleri tarafından, kar amaçlı işletmelerin, ürünleri ve hizmetleri.
GİRİŞİMCİLİKTE PAZARLAMA PLANLAMASI
Tüketici Pazarları Örgütsel Pazarlar
Tedarik Zinciri Yönetimi:
Bölüm 8. Hedef Pazar Seçimi
Örgütlerde STRATEJİK PLANLAMA
Hizmet Pazarlamasında Dağıtım Kavramı
Pazarlama anlayışındaki gelişmeler-1
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
PERFORMANS KAVRAMI PERFORMANSIN BOYUTLARI
Pazar Bölümlendirme, Hedefleme, Konumlandırma
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
BÖLÜM X FİYATLANDIRMA.
ISL 561 PAZARLAMA YÖNETİMİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Pedagojİk Formasyon Sertifika programI ÖĞRETİM İLKE VE YÖNTEMLERİ Hafta V Prof.Dr.Bülent ÇAVAŞ.
Veri ve Türleri Araştırma amacına uygun gözlenen ve kaydedilen değişken ya da değişkenlere veri denir. Olgusal Veriler Yargısal Veriler.
Erişilebilirlik Dairesi Başkanlığı
YENİ ÜRÜN GELİŞTİRME ve ÜRÜN YAŞAM SÜRECİ STRATEJİLERİ
Tüketici Davranışları
İnsan Kaynakları Yönetiminin
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Sunum transkripti:

6.2.3.PAZAR BÖLÜMLENDİRMESİ VE HEDEF PAZAR SEÇİMİ Pazarı aynı özelliklere sahip alt gruplara ayırarak kümelendirmektir. Pazar bölümlendirmesi ile homogen bir pazarda tüketici istekleri daha iyi izlenir, pazarda yoğunlaşma sağlanır, rekabet iyi izlenir, kaynaklar verimli kullanılır. Tüketici pazarlarının bölümlendirilmesi belli değişken/ değişkenlere göre bölümlere ayırmaktır. Pazarın bölümlendirilmesinde coğrafik, demografik, psikolojik ve davranışsal çeşitli kriterler esas alınmaktadır.

Doğru bir Pazar bölümünün özellikleri şunlardır (Yurdakul,1996 ): Ölçülebilirlik: Pazar bölümünün ve tüketicilerin satın alma gücünün ölçülebilir olmasıdır. Tutarlılık: Pazar bölümünün yeter büyüklük ve karlılıkta olmasıdır. Erişilebilirlik: Pazar bölümüne hizmet edilebilme düzeyidir. Faaliyet gösterebilirlik: Etkin pazarlama programı formüle edebilirlik düzeyidir.      Tüketici Pazar bölümlendirmesinin yararları: Yeni pazar fırsatları sağlanır. Pazar bölümünün istek ve gereksinimleri doğru belirlenir. Pazarlama stratejilerinde yoğunlaşma sağlanır. Kaynaklar iyi değerlendirilir. Hedef kitle, rakipler hakkında odaklanma sağlanır.

HEDEF PAZAR SEÇİM MODELLERİ Girişimci pazar bölümünü belirledikten sonra, buna göre Pazarlama Planının geliştirmesi gerekmektedir. Tek bölümde yoğunlaşma Seçici Uzmanlaşma Pazarda uzmanlaşma Üründe Uzmanlaşma Tüm ürünlerle tüm pazarlara girme

6.2.5. PROGRAMLARIN KOORDİNASYONU 6.2.4. PAZARLAMA KARMASININ PLANLANMASI Ürün, yer, fiyat ve promosyonla ilgili stratejilerini belirlemesi gerekir. 6.2.5. PROGRAMLARIN KOORDİNASYONU Pazarlama planında yer alan faaliyetlerin birbiriyle uyumlu ve destekler nitelikte koordinasyonu sağlanmalıdır. 6.2.6.PAZARLAMA PLANI Girişimcinin amaçları ve pazarı inceledikten sonra, faaliyetlerini kurgulamasıdır. 6.2.7. DENETİM Pazarlama Planının uygulama ve kontrolünde tahmini maliyetleri gösteren bütçenin hazırlanması, beklenen satış/karın sağlanıp sağlanamayacağını belirlenmesi ve bu mümkün değilse performans sonuçlarının gözden geçirilmesi sağlanmalıdır.  Bütçe hazırlamada satışların yüzdesi, rekabet göstergesi, amaç ve görev yönteminden birine karar verilmelidir (Marangoz, 2012).