Bologna Eşgüdüm Komisyonlarının

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Bologna Eşgüdüm Komisyonlarının Çalışmaları Prof. Dr. Oğuz ESEN.
Advertisements

Bologna Sürecinde Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi Deneyimi Doç. Dr. Sema ERGÖNÜL MGSÜ BEK üyesi MSGSÜ ADEK Koordinatörü 28 Mayıs 2010.
Farabi Değişim Programı Tanıtımı. Farabi Programı, Yüksek Öğretim Kurum- ları arasında, öğrenci ve öğretim üyesi değişim programıdır. Erasmus ile benzerlik.
FARABİ KURUM KOORDİNATÖRLÜĞÜ
Ulusal Yayınların Stratejik Önemi Prof. Dr. Çetin Erol Ankara Üniversitesi Tıp Fakültesi Kardiyoloji AD YÖK Genel Kurul Üyesi.
UNI-SET Toplantı Notları
Antalya/Muratpaşa SABİHA GÖKÇEN ANAOKULU EFQM KAZANANLAR KONFERANSI ASLI KANBİR OKUL MÜDÜRÜ 24 Şubat 2016 İstanbul Deniz Müzesi.
KOORDİNATÖRLER TOPLANTISI (no:2) ECZACILIK FAKÜLTESİ.
. Bologna Sürecinde İç Denetçilerin Rolü (YÖK Düzeyinde) Hazırlayan: Süreyya SÜZEN Yükseköğretim Kurulu Başkanlığı İç Denetçisi.
T.C. ORDU VALİLİĞİ İlköğretim Müfettişleri Başkanlığı TAM ÖĞRENME MODELİ TAM ÖĞRENME MODELİ.
Eğitimde Hedefler Hedeflerin İşlevleri ve Analizi.
Veri Toplama ve Değerlendirme Sistemi Tanıtım Toplantısı.
HAZIRLANMASI GEREKEN BELGELER BİRİNCİ BÖLÜM.
TEFTİŞ SİSTEMİ VE İKS İLİŞKİSİ. İlköğretim Kurumları Standartları (İKS) Teftiş Sisteminde de bazı değişimleri beraberinde getirecektir (?) İlköğretim.
Gazi Üniversitesi Bilgi Paketi Süreç Bilgilendirme Toplantısı 25 MART 2014.
1 T.C. Yükseköğretim Kurulu YÜKSEKÖĞRETİM KURULU STRATEJİ GELİŞTİRME DAİRESİ BAŞKANLIĞI.
1 BOLOGNA SÜRECİ’NDE İÇ DENETİMİN ROLÜ Mustafa PAKSOY Sakarya Üniversitesi İç Denetçi.
ÖĞRENCİ GÖZÜYLE BOLOGNA SÜRECİ KAPANIŞ ve DEĞERLENDİRME TOPLANTISI 16 HAZİRAN 2009,ANKARA SULTAN GÜROL BOLOGNA ULUSAL TAKIMI ÖĞRENCİ TEMSİLCİSİ
BARTIN ÜNİVERSİTESİ’NDE BOLOGNA SÜRECİ bologna.bartin.edu.tr.
BEK Bilgi Formları Değerlendirmesi “Ön Bulgular” BOLOGNA UZMANLARI ULUSAL TAKIMI PROJESİ KAPANIŞ TOPLANTISI 16 Haziran ANKARA Yrd. Doç.
ERASMUS+ YÜKSEKÖĞRETİM HAREKETLİLİĞİ ULUSLARARASI İLİŞKİLER OFİSİ
Prof. Dr. Feral OGAN-BEKİROĞLU Yrd. Doç. Dr. Kürşad DURU
NİĞDE ZÜBEYDE HANIM SAĞLIK HİZMETLERİ MESLEK YÜKSEKOKULUNA HOŞGELDİNİZ
TED Üniversitesi Alt Başlık Tarih:.
Stratejik plan çalışmaları kapsamında yapılan akademik Personel Anket SONUÇLARI.
TÜRK EĞİTİM SİSTEMİ VE OKUL YÖNETİMİ Ders Notları
FEN EDEBİYAT FAKÜLTESİ
MÜHENDİSLİK ve MİMARLIK FAKÜLTESİ
ENGELSİZ ÜNİVERSİTE FAALİYET RAPORU
6.SABDEK Toplantısı nisan 2017, Eskişehir
NİĞDE ZÜBEYDE HANIM SAĞLIK YÜKSEKOKULUNA HOŞGELDİNİZ
İç Hastalıkları Klinik Stajı GİRİŞ DERSİ
ERASMUS+ AKADEMİK TANINMA
KA1 – Yüksek Öğrenimde Bireylerin Öğrenme Hareketliliği
ANKARA ÜNİVERSİTESİ SAĞLIK BİLİMLERİ FAKÜLTESİ SOSYAL HİZMET BÖLÜMÜ
NİĞDE ZÜBEYDE HANIM SAĞLIK HİZMETLERİ MESLEK YÜKSEKOKULUNA HOŞGELDİNİZ
Teknik Bilimler Meslek Yüksekokulu Bilgisayar Programcılığı
BİREYSELLEŞTİRİLMİŞ EĞİTİM PROGRAMI
Kalite Güvence Sisteminin Bir Adımı Program Yapılandırma
ÖZ GELİRLER.
Geniş Ölçekli Testler Yrd. Doç. Dr .Ömer Kutlu.
ENSTİTÜLERARASI ORTAK DOKTORA PROGRAMLARI
İZMİR ÜNİVERSİTELERİ PLATFORMU DÖNEMİ ÇALIŞMALARI
DİCLE ÜNİVERSİTESİ KALİTE YOLCULUĞU
GÜMÜŞOVA MESLEK YÜKSEKOKULU ÜRETİMDE KALİTE KONTROL PROGRAMI
Bologna Sürecinde Öğretim Perspektifi
Üniversitelerarası Girişimcilik ve Yenilikçilik Endeksi
ÖBBS (Öğrenci Başarılarının Belirlenmesi Sınavı)
ÜNİVERSİTEDE YABANCI DİL ÖĞRETİMİNDE İNTERNET KULLANIMINA İLİŞKİN ÖĞRENCİ GÖRÜŞLERİ Mehmet AKSÜT Nihat ÇAKIN 
MÜHENDİSLİK FAKÜLTESİNE HOŞGELDİNİZ
EĞİTİME GİRİŞ Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi
BOLOGNA UZMANLARI 5.DÖNEM ULUSAL TAKIM PROJESİ 1 EKİM 2009,NEVŞEHİR
İTÜ Kimya-Metalurji Fakültesi Kimya Mühendisliği Bölümü
Geliştirme Genel Müdürlüğü
KÜTAHYA DUMLUPINAR ÜNİVERSİTESİ Kütahya Dumlupınar Üniversitesi
MÜHENDİSLİK FAKÜLTESİNE HOŞGELDİNİZ
SHB-221 TÜRKİYE’NİN TOPLUMSAL VE EKONOMİK YAPISI
Ege Uzlaştırmacılar Derneği (EGE-UZ-DER) 2. Tanışma Toplantısı
ERZİNCAN ÜNİVERSİTESİ KALİTE GÜVENCE SİSTEMİ
DAVRANIŞ BİLİMLERİNDE ARAŞTIRMA (YÜKSEK LİSANS)
EĞİTİME GİRİŞ Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi
TC ÜSKÜDAR ÜNİVERSİTESİ Sağlık Bilimleri Enstitüsü
EGE ÜNİVERSİTESİ HEMŞİRELİK FAKÜLTESİ
KURUMSAL DIŞ DEĞERLENDİRME SÜRECİ BİLGİLENDİRME SUNUMU
TC ÜSKÜDAR ÜNİVERSİTESİ Mühendislik ve Doğa Bilimleri Fakültesi
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Yasal Çerçeve Yapılan Çalışmalar Yapılması Gereken Çalışmalar
Üniversite ve Akademik Dürüstlük Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi
Geliştirme Genel Müdürlüğü
Eğitim-Öğretim Programı
Sunum transkripti:

Bologna Eşgüdüm Komisyonlarının Çalışmaları Prof. Dr. Oğuz ESEN

Türkiye’de Bologna Süreci Üç döneme ayırmak mümkündür. İlk dönem 2001-2006 Ulusal Yeterliliklerin Belirlenmesi İkinci dönem 2006-2011 Temel alan yeterliliklerin belirlenmesi Üçüncü dönem 2011’de sürecin yasallaşması ile devam ediyor

İlk Dönem: 2001-2006 Yüksek öğrenim kurumları Bologna araçlarına DE ve AKTS’ye uyuma hazırlanıyor. Ulusal Rapor’a göre bu dönemde 78 üniversitenin 45’i DE ve AKTS uyguluyor. Bu dönemde özellikle AKTS’nin yanlış ve mekanik kullanımı yaygın Bu dönemin en önemli başarılarından biri Bologna Uzmanlar Takımının oluşturulması.

İkinci Dönem: 2006-2011 İkinci dönem Ulusal yeterlilikler Çerçevesinin kabul edilmesiyle başlıyor. 2008 yılında BEK Çalışma İlkelerinin kabul edilmesi ve 2009 yılında yüksek öğrenim kurumlarında BEK’lerin oluşturulması

Üçüncü Dönem: 2011- Temel Alan Yeterliliklerinin kabul edilmesi 6111 sayılı yasa ile Bologna sürecinin yasallaşması: Ulusal Yeterlilikler-Temel Alan Yeterlilikleri-Program Yeterlilikleri-Ders Programları-Ders Öğrenme Çıktıları

İzmir Ekonomi Üniversitesi İEÜ-BEK Temel İşlevleri Planlama Uygulama/Koordinasyon Gözden geçirme

Bologna Uyum Çalışmaları Planlama AKTS rehberinin ve YÖK belgelerinin incelenmesi Dünyadaki ve Türkiye’deki farklı üniversitelerin deneyimlerinin incelenmesi İEÜ Bologna Uyum Süreci Rehberinin Hazırlanması Program amaç ve yeterlilikleri, ders anlatım çizelgesi (syllabus) öğrenme çıktıları, vs. örnekleri Çalışma Takvimi

Bologna Uyum Çalışmaları Uygulama/Eşgüdüm İEÜ Bologna Uyum Rehberinin öğretim elemanlarına ve idari birimlere dağıtılması Ders programlarının öğrenci iş yüküne dayalı AKTS hesaplarına göre değiştirilmesi ya da yeniden yapılandırılması Bölümlerin, program amaçları ve yeterliliklerini belirlemesi Ders anlatım çizelgelerinin Bologna modeline göre yenilenmesi Derslerin program yeterliliklerine katkı çizelgeleri, ders bazında ve program bazında

Bologna Uyum Çalışmaları Ders Tanıtım Bilgileri Örneği

Bologna Uyum Çalışmaları Uygulama/Eşgüdüm Üç farklı zorunluluk Bologna Zorunlulukları YÖK Zorunlulukları İEÜ Zorunlulukları

Bologna Uyum Çalışmaları Uygulama/Eşgüdüm Bologna Zorunlulukları Program yeterliliklerine uygun bir ders programı 30 AKTS Esneklik İstihdam edilebilirlik

Bologna Uyum Çalışmaları Uygulama/Eşgüdüm YÖK Zorunlulukları Türkçe Atatürk ilkeleri ve İnkılap Tarihi İngilizce Bilgisayar Yüksek Lisans programlarındaki asgari ders sayısı kısıtı

Bologna Uyum Çalışmaları Uygulama/Eşgüdüm Üniversite Zorunlulukları Tüm programlarda yer alan zorunlu dersler: Sosyal Bilimin İlkeleri-İki dönem Matematik/İstatistik-İki dönem İktisat-İki/tek dönem İkinci yabancı diller-sekiz dönem Stajlar-iki dönem Fakülte/Bölüm düzeyine gelmeden önce Bologna-YÖK-Üniversite düzeyindeki uyumun sağlanması gerekiyordu

Bologna Uyum Çalışmaları Uygulama/Eşgüdüm Program İlkeleri: Ders sayıları azaltıldı Bütün programlarda asgari 10 seçmeli ders Fakülte dışı seçmeli ders sayısının en az % 25 olması zorunluluğu Tüm programlarda son sınıfta iki dönemlik uygulamalı atölye dersi-sektörle bağlantı

Bologna Uyum Çalışmaları Uygulama/Eşgüdüm Kalite mekanizmasının kurulması Program yeterlilikleri-öğrenme çıktıları arasındaki ilişkileri belirlenmesi/öğrenme çıktıları anketi/iş yükü anketi/memnuniyet anketleri Temel alan yeterlilikleri-program yeterlilikleri ilişkisinin kurulması

Bologna Uyum Çalışmaları Gözden Geçirme İnce Ayar: Tüm sürecin kontrol edilmesi Sistemin uygulanması Uygulanan ilk dönemin ardından, bölümlerin kendi programlarını her dönem sonunda değerlendirmesi

Özdeğerlendirme Form Örneği

Öneriler BEK’ler eğitim komisyonu gibi çalışmalı. Yeni açılacak programlar ya da program/ders değişiklik önerileri Senato’da görüşülmeden önce program yeterliliklerinden başlayarak, ders anlatım çizelgelerine kadar BEK’lerde görüşülmesinin sağlanması. Üniversitelerin bilgi-işlem/bilgi yönetim sistemi yöneticisinin BEK’lere dahil edilmesi Bologna yorgunluğunun en aza indirilmesi. Öğretim üyelerinin tüm bilgi girişini bir defada yapmalarını sağlayacak altyapının kurulması.

Öneriler Bologna süreci eğitimde kalite güvence sisteminin kurulması için iyi bir fırsat sunuyor. İdari yapılanmanın buna uygun düzenlemesi: BEK’ler sürecin planlama-uygulanma-gözden geçirilmesini yapmalı. Sürecin süreklilik göstermesi nedeniyle öğrenci işleri daire başkanlıkları içinde süreci izleme konusunda yeni bir yapının oluşturulması. Üst yönetimin kararlılığı– kurum içi direnç (Genel olarak Bologna Süreci’ne olumsuz yaklaşım ve var olan yapının değişmesini istemeyenler)

TEŞEKKÜRLER!