İçerik Analizi Sözel, yazılı ve diğer materyallerin içerdiği mesajı anlam ve/veya dilbilgisi açısından nesnel ve sistematik olarak sınıflandırma, sayılara.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Hafta 7: Öz Türleri ve Fonksiyonları BBY 306 Dizinleme ve Öz Hazırlama.
Advertisements

Hat Dengeleme.
Deneysel Yöntem BBY252 Araştırma Yöntemleri Güleda Doğan.
Bilimsel bilgi Diğer bilgi türlerinden farklı
Öznur DUMAN ELGÜL ZEKA. ERGENLİK DÖNEMİNDEKİ DEĞİŞİMLER Duygu değişimlerinin hızı ve üst düzeyde yaşandığını önceden bilmek bu duygular yaşandığında.
İçerik Analizi Alan Araştırması BBY252 Araştırma Yöntemleri Güleda Doğan.
Arş.Gör.İrfan DOĞAN.  Bugün otizm tedavisinde en önemli yaklaşım, özel eğitim ve davranış tedavileridir.  Tedavi planı kişiden kişiye değişmektedir,
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Geliştirme
Yazılım Mühendisliği1[ 3.hft ]. Yazılım Mühendisliği2 Yazılım İ sterlerinin Çözümlemesi Yazılım Yaşam Çevrimi “ Yazılım Yaşam çevrimin herhangi bir yazılım.
Nitel araştırma teknikleri
Emine Hoşoğlu doğan İstanbul şehir üniversitesi Eylül 2014
GELİŞİMLE İLGİLİ ARAŞTIRMA YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
ARAŞTIRMANIN RAPORLAŞTIRILMASI
Metinlerin Sınıflandırması
T.C MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI TEMEL EĞİTİM GENEL MÜDÜRLÜĞÜ
Erken çocukluk döneminde fen ve matematik kavramlarının gelişimi
ARAŞTIRMASININ TANIMI, ÇEVRESİ, TARİHÇESİ
Sosyal Psikoloji Konuları I
DENEYSEL TERTİPLER VE PAZAR DENEMESİ
Öğretimin Uyarlanması
Bilimsel Araştırma Yöntemleri
Deneme Modelleri Neden-sonuç ilişkilerinin sorgulandığı araştırma türleridir. Deneme ve tarama modelleri arasındaki fark nedir? Deneme modellerinde amaçlar.
BİLİMSEL ARAŞTIRMA TEKNİKLERİ
ÖRNEKLEME.
Bilimsel Araştırma Yöntemleri Raporlaştırma
Bilimsel Araştırma Yöntemleri
Abant İzzet Baysal Üniversitesi
Nerede O Mis Gibi Taze Kitap Kokusu?
Bölüm 6: Araştırma Evreni ve Örnekleme
ZEE ZİHİN ENGELLİLERE BECERİ VE KAVRAM ÖĞRETİMİ
PISA 2015 Yrd. Doç. Dr. Ömer Kutlu.
Yrd.doç.Dr. H. Deniz GüllerOĞlu
İSTATİSTİK.
ÖĞRETİM ARAÇ-GEREÇLERİNİN SEÇİMİ ve HAZIRLANMASI
HAZİRAN DÖNEMİ SEMİNER ÇALIŞMALARI
Geçerlik ve Kullanışlılık
Yrd. Doç. Dr. Ömer Kutlu BAŞARI TESTLERİNİN GELİŞTİRİLMESİ
Evren-Örneklem, Örnekleme Yöntemleri 2
ÖĞRENME STİLLERİ.
SOSYAL PSİKOLOJİDE YÖNTEM
Verilerin kodlanması.
KARMA YÖNTEM.
Yrd. Doç. Dr. Ömer Kutlu BAŞARI TESTLERİNİN GELİŞTİRİLMESİ
Tezin Olası Bölümleri.
NİTEL VERİLERİN ÇÖZÜMLENMESİ
Bilimsel Araştırma Süreci
YRD. DOÇ. DR. EDA ÖZDİLER KÜÇÜK
GÖRÜŞME İLKE VE TEKNİKLERİ Sağlık Bilimleri Fakültesi
Cemalettin Işık, Tuğrul Kar
Nitel Araştırma Süreci
Evren-Örneklem, Örnekleme Yöntemleri 1
Araştırma Önerisi ve Hazırlanması
Nitel araştırma soruları sorma ve soru formu oluşturma
Veri ve Türleri Araştırma amacına uygun gözlenen ve kaydedilen değişken ya da değişkenlere veri denir. Olgusal Veriler Yargısal Veriler.
Ölçmede Hata Kavramı ve Hata Türleri
6.HAFTA: ARAŞTIRMALARDA ÖLÇME VE ÖLÇEKLERDE GÜVENİLİRLİK
İKNA EDİCİ İLETİŞİM.
4. HAFTA Geçerlik, Güvenirlik ve Etik Kavramları
Ders İçeriği Nicel araştırma adımları
Yrd. Doç. Dr. Ömer Kutlu BAŞARI TESTLERİNİN GELİŞTİRİLMESİ
BİLİMSEL ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ
3. HAFTA Bilimsel Araştırmada Temel Kavramlar
PROBLEM ÇÖZME TEKNİKLERİ
Bilimsel Araştırma Yöntemleri
AÇIK UÇLU ÖĞRENME ORTAMLARI
Bilimsel araştırma türleri (Deneysel Desenler)
2. HAFTA BİLİMSEL ARAŞTIRMA YAKLAŞIMLARI
2. HAFTA Bilimsel Araştırma Temel Kavramlar.
BİREYİ TANIMA TEKNİKLERİ
Nitel Araştırma Süreçleri ve Sorunsal Oluşturma
Sunum transkripti:

İçerik Analizi Sözel, yazılı ve diğer materyallerin içerdiği mesajı anlam ve/veya dilbilgisi açısından nesnel ve sistematik olarak sınıflandırma, sayılara dönüştürme ve çıkarımda bulunma yoluyla sosyal gerçeği araştıran bilimsel bir yaklaşım

Kavramlar Nesnellik: Araştırma sürecindeki her bir adım açıkça ifade edilmiş kural ve süreçlere uygun şekilde atılmalıdır. Sistematiklik: Kuralların tutarlı biçimde uygulanması gereklidir. Genellik: Bulgular kuramsal temellere sahip olmalıdır. Çözümlenen içerik içinden geldiği belgeler, ifade eden kişiler, hedef kitle ya da üretildiği zamanla ilgili başka etken ya da etkenlerle ilişkili olmalıdır (Baker, 1999).

Türler İçerik Analizi hem nitel, hem de nicel araştırma özelliklerine sahip bir yöntemdir (Schreier, 2012) Nicel İçerik Analizi Nitel İçerik Analizi

Nitel İçerik Analizi Nitel İçerik Analizi’nde araştırma sorusu belirlendikten sonra malzeme seçilir. Bunu verilerin kodlama çerçevesinin belirlenmesi izler. Kodlama çerçevesi eldeki malzemenin özelliklerine göre ve güvenilirlik ve geçerlilik kaygıları doğrultusunda belirlenir, hatta gerektiğinde değiştirilebilir. Malzeme kodlama birimlerine ayrılır. Daha sonra kodlama çerçevesi denenir, değerlendirilir ve gerekirse güncellenir. Asıl çözümleme yapılır, bulgular yorumlanır ve rapor edilir. (Schreier, 2012)

Nicel İçerik Analizi İçerik analizi tanımında geçen açıklama, nicel içerik analizi bağlamında iletişim içeriğinin birimlere ayrılması, her birimin bir kategoriye atanması ve her kategori için çetele tutulması anlamına gelmektedir (Rouke ve Anderson, 2004). Sayısı daha yüksek olan iletişim birimlerinin atandıkları kategoriyle bağlantısının daha kuvvetlidir

İçerik Analizinin Uygulanması Araştırmanın problem durumunun, amacının ve buna uygun olarak ilgili önermelerin belirlenmesi Evren ve örneklemin tanımlanması Kategori sisteminin oluşturulması Kodlama Ön deneme Veri analizi Güvenirlik ve geçerlik çalışmaları Bulguların Yorumlanması Raporlaştırma

Kayıt birimi çeşitleri: Kelime ya da Sembol Tema Karakter Kayıt birimi; iletişim içeriğinin belli bir kategoriye yerleştirilecek olan en küçük çözümleme birimidir. Kayıt birimi çeşitleri: Kelime ya da Sembol Tema Karakter Cümle ya da paragraf Tüm metin Bağlam birimi: kayıt biriminin değerlendirilmek için kullanılan en geniş bölümüdür. (Tavşancıl ve Aslan, 2001)

Kategorilerin Oluşturulması Bu adım, araştırma sorusunun sistematik bir analiz yöntemine dönüşmesindeki en önemli adımıdır (Gökçe, 2006). Kategori oluşturulurken dikkat edilecek noktalar (Holsti, 1969) Homojen Ayırt edici ve farklılaştırıcı Bütünsel, kapsamlı Nesnel Araştırma amacına uygun ve anlamlı

Geçerlik ve Güvenirlik İçerik analizinde güvenirlik özellikle kodlama işlemine bağlıdır. Kategori belirleme süreci titizlikle yürütüldüğü takdirde güvenirliği yüksek bir çalışma yapma ihtimali de oldukça yüksektir. İki biçimde kontrolü mümkün olabilir; Kodlayıcılar arası ve zaman açısından güvenirlik (Tavşancıl ve Aslan, 2001)

Güvenirlik = uzlaşma sayısı / (uzlaşma sayısı +uzlaşmama sayısı) % 70 den daha yüksek uyum beklenir. Geçerliliğin sağlanması için kategorilerin tanımlarının sunulması önemlidir. (Tavşancıl ve Aslan, 2001)

Avantajları (Weber, 1989) Sosyal etkileşimin merkezi olan iletişimin belge ve metinleri üzerine doğrudan çalışır. Metin üzerinde nitel ve nicel işlemlerin her ikisini birlikte kullanır, böylece genellikle karşıt gibi algılanan iki analiz yaklaşımını kombine eder. Dikkat çekmeyen, gözden kaçmış mesajların analiz edilerek ortaya çıkmasını sağlar

Dezavantajları (Weber, 1989) Kayıtlı bilgilerle sınırlıdır. Kayıt dışı düşünce tutum vb şeyler içerik analizi ile incelenemez. Kayıt altına alınan öğenin göreceli önem durumu sıkıntı çıkarabilir Güvenirlik geçerlik sorunları Bilerek ya da bilmeden yapılan yanlış çıkarımlar

Kaynaklar Baker, T. L. (1999). Doing Social Research (3rd Edition). Boston: McGraw-Hill. Gökçe, O. (2006). İçerik Analizi: Kuramsal ve Pratik Bilgiler (1. Baskı). Ankara: Siyasal Kitabevi. Holsti, O. R. (1969). Content analysiis for the social sciences and humanities, USA: Addison-Wesley Publisnihng Company, Inc. Rouke, L., Anderson, T. (2004). Validity in Content Analyisis. Educational Technology Research and Development, 52(1), 5-18. Schreier, M. (2013). Qualitative Content Analysis in Practice (2nd Printing). London: Sage Publications Ltd. Tavşancıl, E., Aslan, A. E. (2001). Sözel, Yazılı ve Diğer Materyaller İçin İçerik Analizi ve Uygulama Örnekleri (1. Baskı). İstanbul: Epsilon. Weber, R. P. (1985). Basic Content Analysis (1st Printing). London: Sage Publications Ltd.