ÖĞRETİM STRATEJİLERİ SUNUŞ YOLUYLA ÖĞRETİM BULUŞ YOLUYLA ÖĞRETİM

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
DOÇ. DR.MEHMET ERDOĞAN AKDENİZ ÜNİVERSİTESİ
Advertisements

ÖĞRETİM İLKE VE YÖNTEMLERİ
Küçük Grup Eğitimi Şifa Üniversitesi Sağlık Bilimleri Yüksekokulu Eğitici Eğitimi Kursu Eylül 2015 / 281.
ETKİLİ ÖĞRETİM İÇİN YÖNTEM VE TEKNİKLER
İŞBİRLİĞİNE DAYALI ÖĞRENME (COOPERATIVE LEARNING)
AKRAN DESTEKLİ ÖĞRENME
Öğretim Strateji, Yöntem ve Teknikleri Doç.Dr. Mehmet Erdoğan Öğretim İlke ve Yöntemleri.
BİLGİSAYAR DESTEKLİ ÖĞRETİM © TemplatesWise.com 1.
T.C. ORDU VALİLİĞİ İlköğretim Müfettişleri Başkanlığı TAM ÖĞRENME MODELİ TAM ÖĞRENME MODELİ.
BÖLÜM 1 TEMEL KAVRAMLAR. BÖLÜM 1 TEMEL KAVRAMLAR.
Eğitimde Hedefler Hedeflerin İşlevleri ve Analizi.
KISIM 3 Bilişsel Gelişimi Arttırma BÖLÜM 8 Problem Çözme ve Eleştirel Düşünme.
RADAR EĞİTİM DANIŞMANLIK 1 YAPILANDIRMACI ÖĞRENME YAKLAŞIMI.
AİLELERLE İŞBİRLİĞİ.
SOSYAL GELİŞİM Öğr. Gör. İdris KARA.
BULUŞ YOLUYLA ÖĞRETİM JEROME BRUNER.
DİYARBAKIR 2008.
Program Tasarım Modelleri
İLETİŞİM VE EĞİTİM Bölüm 5 1. İletişim nedir?
Genel Öğretim İlkeleri EBİM altunsaray altunsaray.
Öğretim İlke ve Yöntemleri: Öğrenme Stratejileri
Öğretmen Merkezli Egitim
Eylemsel Dönem (0-3 yaş):
PROJE TABANLI ÖĞRENME ATÖLYESİ
BDÖde Kullanılan Yaygın Formatlar
FLİPPED CLASSROOM TERS YÜZ EĞİTİMİ
MESLEKLERİ TANIYALIM DÖRT YILLIK LİSANS PROGRAMLARI ‘ü’
T.C MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI TEMEL EĞİTİM GENEL MÜDÜRLÜĞÜ
Kişisel-Sosyal Rehberlik
ÇAĞDAŞ EĞİTİM SİSTEMİNDE ÖĞRENCİ KİŞİLİK HİZMETLERİ VE REHBERLİK
7.SINIFLAR TEKNOLOJİ TASARIM
Öğretimin Uyarlanması
TAM ÖĞRENME MODELİ.
ARAÇ GEREÇLERİN EĞİTİMDEKİ YERİ VE ÖNEMİ
KISIM II Matematiksel Kavram ve Prosedürlerin Gelişimi
KA1 – Yüksek Öğrenimde Bireylerin Öğrenme Hareketliliği
Bütünleştirme uygulamaları
YAŞAM BECERİLERİ -Öfke kontrolü -“Hayır” diyebilme -Israrlara karşı koyabilme -Kendini ortaya koyma -İletişim becerileri -Sorun çözme -Stresle başa.
DRAMA UYGULAMALARI DRAMANIN ÇOCUĞUN GELİŞİM ALANLARI İLE İLİŞKİSİ
BÖLÜM 1 TEMEL KAVRAMLAR. BÖLÜM 1 TEMEL KAVRAMLAR.
BİLSEM NEDİR? “Bilim ve Sanat Merkezi, okul öncesi eğitim, ilkokul, ortaokul ve lise çağındaki özel yetenekli öğrencilerin bireysel yeteneklerinin farkında.
Bilginin Organizasyonu
Bilimsel Araştırma Yöntemleri
Program Tasarım Modelleri
BİREYSELLEŞTİRİLMİŞ EĞİTİM PROGRAMI
Nazlı ÖZTÜRK.
BÖLÜM 4 ÖTMG’de ÖĞRETMEN NİTELİKLERİ VE ÖĞRETMEN YETİŞTİRME
İŞBİRLİKLİ ÖĞRENME YAKLAŞIMI
ÖĞRETİM İLKE ve YÖNTEMLERİ
MATEMATİK DERSİ ÖĞRETİM PROGRAMI
MBT-303 Özel öğretim yöntemleri-ı
ÖĞRENME YAKLAŞIMLARI PROF.DR. RECAİ DOĞAN.
Öğretim İlke ve Yöntemleri
Çoklu Zeka Teorisi.
Çoklu Zeka Teorisi.
ÖĞRETİM ARAÇ-GEREÇLERİNİN SEÇİMİ ve HAZIRLANMASI
ÖĞRETİM İLKELERİ.
EĞİTİME GİRİŞ Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi
Sağlık Bilimleri Fakültesi
EĞİTİME GİRİŞ Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi
Öğretim Yöntemleri ve Yaklaşımları
ÖĞRENME YAKLAŞIMLARI 3. HAFTA FATMA MIZIKACI.
EĞİTİME GİRİŞ Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi
ÖĞRENME YAKLAŞIMLARI 3. HAFTA FATMA MIZIKACI.
öneriler Sınıfların tüm öğrencileri içerecek biçimde düzenlenmesi
Pedagojİk Formasyon Sertifika programI ÖĞRETİM İLKE VE YÖNTEMLERİ Hafta V Prof.Dr.Bülent ÇAVAŞ.
14. EKİPLE ÖĞRETİM İKİ KAFA TEK KAFADAN DAHA İYİDİR ( Two heads are better than one) ingiliz atasözü.
Her ülkenin sistemi ne olursa olsun, eğitim politikasının en üst seviyede amacı, bireyi topluma yararlı hale getirmektir. BİREYİ TOPLUMA YARRLI HALE GETİRME;
BEDEN EĞİTİMİ VE SPOR ÖĞRETMENLİĞİ EĞİTİM PROGRAMI HAZIRLAMA PLANI (1)
İnsan Kaynakları Yönetiminin
Sunum transkripti:

ÖĞRETİM STRATEJİLERİ SUNUŞ YOLUYLA ÖĞRETİM BULUŞ YOLUYLA ÖĞRETİM ARAŞTIRMA- İNCELEME YOLUYLA ÖĞRETİM İŞBİRLİKLİ ÖĞRENME TAM ÖĞRENME

SUNUŞ YOLUYLA ÖĞRETİM Ausebel Öğrenci bilgiyi kendine sunulanı alma yoluyla öğrenir Kavram, ilke ve fikirler öğretmen tarafından düzenlenerek sunulmasına, öğrencilerin de sunulan bilgiyi anlamlı şekilde öğrenmesine dayanır Bilgi düzeyinde öğrenmeler ve yeni konuların öğrenilmesinde etkindir Genelden özele doğru (tümdengelim) yaklaşımı kullanılır Yeni öğrenmelerle eski öğrenilenler arasında bağ kurulur

BULUŞ YOLUYLA ÖĞRETİM Bruner Bilmek bir ürün değil bir süreçtir Kendi kendine öğrenme ve bilgiyi keşfetme ön planda olmalıdır Öğretmen bilginin keşfini sağlayacak etkinlikler düzenler

ARAŞTIRMA- İNCELEME YOLUYLA ÖĞRETİM Bir tür problem çözme yaklaşımıdır Öğrenci bilimsel yöntemler kullanarak problemi tanımlar, çözüm için denenceler üretir, veri toplar ve verileri değerlendirerek sonuca ulaşır Gelecekte karşılaşılacak gerçek yaşam problemlerinin çözüleceği öngörülür

İŞBİRLİKLİ ÖĞRENME Öğrencilerin küçük gruplar halinde çalışarak ve birbirlerinin öğrenmelerine yardım ederek öğrenmesidir Birlikte çalışma sonunda ortak bir enerji oluşur buna görevdeşlik denir Öğrenmeyi kolaylaştırır, bireyde özsaygı, sosyal beceri, dayanışma ve iletişim becerilerinin öğrenilmesini sağlar Demokratikleşme, sosyalleşme sağlar. İşbirliği insanın doğasında vardır ve mutluluk, coşku, duygudaşlık becerilerinin gelişmesine yardımcı olur

TAM ÖĞRENME Bloom Tüm öğrencilere ek süre ve öğrenme olanakları verildiğinde en üst düzeyde öğrenme gerçekleşebilir Başlangıçta yavaş öğrenen öğrencilerin daha sonradan öğrenme hızlarında artış gözlemlenmiştir Öğretmen ünite analiz ve belirtke tablosu hazırlar; önkoşul davranışlarının belirlenmesi için bilişsel giriş davranışları testi ve 2 adet izleme testi hazırlanır

ÖZET Sunuş yoluyla öğretim ile buluş yoluyla öğretim arasındaki farklardan 3 tanesini söyleyin. Araştırma-inceleme yoluyla öğretimde öğretmenin sorumluluklarından 3 tanesini söyleyin. Tam öğrenme yaklaşımında öğretimin 3 stratejisini söyleyin. Öğrenci merkezli bir yaklaşım izleyen bir öğretmen bu stratejilerden hangisini (hangilerini) kullanırsa en uygun seçimi yapmış olur? 13-14 yaş grubunda sosyal derslerde kalabalık sınıflarda öğrenmenin en yüksek düzeyde olması için bu stratejilerden hangisi (hangileri) uygundur?