NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
DOÇ. DR.MEHMET ERDOĞAN AKDENİZ ÜNİVERSİTESİ
Advertisements

İşletme Politikası 7 – 8 Mart Üretim / Pazarlama Politikaları.
Hâsılat kavramları Firmaların kârı maksimize ettikleri varsayılır. Kâr toplam hâsılat ile toplam maliyet arasındaki farktır. Kârı analiz etmek için hâsılat.
TEDARİK ZİNCİRİ YÖNETİMİNDE ÖZEL KONULAR Yrd. Doç. Dr. Berk Ayvaz Bahar.
2 Yatırım Karlılık Analizleri Finansal Analizler Basit Yöntemler İndirgenmiş Yöntemler Karlılık Yöntemi Geri Ödeme Süresi Yöntemi Net Bugünkü Değer Yöntemi.
Stratejik Pazarlama 4. Hafta
F.Dilvin Taşkın.  Nakit akışı tahminlerinde kavramsal konular.
BÖLÜM 1 TEMEL KAVRAMLAR. BÖLÜM 1 TEMEL KAVRAMLAR.
İSTANBUL ESENYURT ÜNİVERSİTESİ SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ İŞLETME ANABİLİMDALI YÖNETİM ve ORGANİZASYON CENK SOYER SÜREÇ YENİLEME DEĞİŞİM MÜHENDİSLİĞİ REENGINEERINGG.
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Geliştirme
©McGraw-Hill Education, 2014
Fiyat ve Fiyatlandırma
İŞLETİM SİSTEMLERİ ISE 206 DR. TUĞRUL TAŞCI. Dersin Amacı Bilgisayar sistemlerinin temel organizasyonunu tanımak İşletim sistemlerinin ana bileşenlerini.
Araştırma ve Strateji BBY256 Bilgi Mimarisi.
Leyla İÇERLİ Araş. Gör. Dr. Aksaray Üniversitesi İİBF İşletme Bölümü.
Yüzüncü Yıl Üniversitesi Tekstil Mühendisliği Bölümü
MODERN PAZARLAMA SİSTEMİ ve PAZARLAMA ÇEVRESİ
Pazarlama İlkeleri.
Öğr. Gör. Dr. İnanç GÜNEY Adana MYO
Öğr. Gör. Dr. İnanç GÜNEY Adana MYO
ANKARA ÜNİVERSİTESİ SAĞLIK BİLİMLERİ FAKÜLTESİ SOSYAL HİZMET BÖLÜMÜ
YA ZİNCİR KIRILIRSA ??? P.
İŞLETİM SİSTEMLERİ ISE 206 Dr. Tuğrul TAŞCI.
Öğr. Gör. Dr. İnanç GÜNEY Adana MYO
PAZARLAMA KARARLARINI ETKİLEYEN ÇEVRESEL FAKTÖRLER
PROF. DR. ORHAN TORKUL ARŞ. GÖR. M. RAŞİT CESUR
PAZAR ARAŞTIRMASI ÖĞR.GÖR.TAYLAN VURGUN.
Proje Oluşturma ve Yönetimi Bilişim Teknolojileri Öğretmeni
Proje Oluşturma ve Yönetimi
ÜNİTE 1: FİNANS YÖNETİMİ.
Pazarlama Yönetimi Doç. Dr. Hayrettin ZENGİN.
İŞLETMELERİN KURULUŞU
FİNANSÇI OLMAYANLAR İÇİN FİNANS
ÜRETİM YÖNETİMİ.
İŞLETME TÜRLERİ BÖLÜM 3.
Üretim ve Üretim Yönetimi Temel Bilgileri
STORAGE BÜŞRA KARADENİZ
İK MAKALESİ.
Bölüm 4: Tarımsal ürünlerin pazarlama fonksiyonları
Bölüm 6 Örgütsel Yönlendirme
Hayvancılık İşletmelerinde Yönetim Prensipleri
FI – Finansal Muhasebe Genel Sunumu
Pazarlama tanımları 1970’li yıllardan önce, pazarlama, hemen hemen tüm pazarlama teorisyenleri tarafından, kar amaçlı işletmelerin, ürünleri ve hizmetleri.
YONT 172 BİLGİ TEKNOLOJİLERİNE GİRİŞ II
Tedarik Zinciri Yönetimi:
LOJ436 Lojistik Yönetimi Ders – I
Lojistik ve Lojistik Operasyonlar
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
TEKNOLOJİ VE TASARIM DERSİ 7.D.1. Özgün Ürünümü Tasarlıyorum.
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
BÖLÜM 8 TEDARİK ZİNCİRİNDE LOJİSTİK
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
KÜRESEL GİRİŞİMCİLİK VE İNOVASYON YÖNETİMİ
İçerik GELİRİN BÖLÜNMESİ DEVAM ( FAİZ, KAR).
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
BÖLÜM X FİYATLANDIRMA.
PERAKENDECİLİK VE TOPTANCILIK
Ürün ve Hizmetler İçin Kapasite Planlaması
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
YONT 172 BİLGİ TEKNOLOJİLERİNE GİRİŞ II
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Bilimsel Araştırma Yöntemleri
Bellek içi raporlama sistemleri için denormalizasyon uygulaması
KİMYA DERSİNİ SEVMENİN YOLU
Örgüt Kuramı, Örgüt Tasarımı ve Örgütsel Değişim
Sunum transkripti:

NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ Tedarik zinciri yönetimi Tedarik Zinciri YÖNETİMİNDE AĞ TASARIMI NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ ©

Tedarik Zinciri YÖNETİMİNDE AĞ TASARIMI Tedarik Zinciri’ nde Ağ ( Network) Nedir ? • Tedarik Zincirinde Ağ kuramı ; ağın tamamını, aktörleri, faaliyetlerini ve ilişkilerini kapsar. Tedarik zinciri; bir ağın yalnızca bir parçasıdır ve bu nedenle bize yalnızca bütünün bir bölümünü verir. • Tedarik Zinciri ve Lojistik Kavramları : Lojistik teorisi bütün malzeme akışını ve içindeki farklı faaliyetleri içerir. Lojistik, entegrasyona ve bilgi sistemine tedarik zinciri kavramının yaptığı gibi odaklanmaz. Lojistikte, bilgi sistemleri, akışını tüm yönleriyle yönetmek için doğal ve gerekli araçlardır. NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ ©

Tedarik Zinciri YÖNETİMİNDE AĞ TASARIMI Tedarik Zinciri’ nde Ağ ( Network) Nedir ? • Tedarik Zincirinde Ağ kuramı ; ağın tamamını, aktörleri, faaliyetlerini ve ilişkilerini kapsar. Tedarik zinciri; bir ağın yalnızca bir parçasıdır ve bu nedenle bize yalnızca bütünün bir bölümünü verir. • Tedarik Zinciri ve Lojistik Kavramları : Lojistik teorisi bütün malzeme akışını ve içindeki farklı faaliyetleri içerir. Lojistik, entegrasyona ve bilgi sistemine tedarik zinciri kavramının yaptığı gibi odaklanmaz. Lojistikte, bilgi sistemleri, akışını tüm yönleriyle yönetmek için doğal ve gerekli araçlardır. NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ ©

Tedarik Zinciri YÖNETİMİNDE AĞ TASARIMI Tedarik Zinciri Boyunca ‘’ Dağıtım Ağı Tasarlamak’’ Ağ Tasarımında Sorulması Gereken Sorular 1. Ürün akış haritalaması için en karlı tedarikçiler, üreticiler, depolar, pazarlar hangileridir ? 2. Ağ üzerinde kaç depo gereklidir ? Nerelerde konumlandırılmış olmalıdır ? Depoların tahmini büyüklüğü ne olmalıdır ? 3. Talebe hizmet etmek için arzu edilen yöntem karması nedir ? 4. Yeni bir üretim tesisi kurmak için en iyi lokasyon neresidir ? Kapasite genişletme planı ne olmalıdır ? Genişleme nerede olacaktır, ne kadar ve ne zaman olacaktır ? 5. Mevcut fabrikada kapasite arttırılabilir mi yoksa yeni bir fabrika mı kurulmalıdır. 6. Özmal / kiralama kararları 7. Açma / Kapama kararları : Talep hangi seviyeye çıktığında yeni bir depo devreye alınmalıdır ? Ya da yeni bir üretim hattı kurulmalıdır ? 8. Mevcut ağ, firmanın büyüme planlarını destekleyebilecek midir ? 9. Tedarik zinciri ağını destekleyen, devlet teşvikleri ve vergi politikaları nelerdir, NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ ©

Tedarik Zinciri YÖNETİMİNDE AĞ TASARIMI Tedarik Zinciri Boyunca ‘’ Dağıtım Ağı Tasarlamak’’ Dağıtım ; Bir ürünü tedarik zincirinde müşteri aşamasına taşımak ve depolamak için atılan adımlardır. Dağıtım, maliyetleri ve müşteri deneyimini doğrudan etkilediği için karlılığı belirler Dağıtım ağının seçimi tedarik zinciri hedefinin minimum maliyetli ve hızlı yanıt veren şekilde başarılmasını sağlar. NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ ©

Tedarik Zinciri YÖNETİMİNDE AĞ TASARIMI Tedarik zinciri ağı tasarımı ve optimizasyonu nedir? Optimizasyonun Arka Planı : Birçok tedarik zinciri uygulayıcısı "iyileştirme" veya "iyileştirme" ile eşanlamlı olarak "optimizasyon" kelimesini kullanmaktadır. Bununla birlikte, bir optimizasyon aslında en iyi olası çözümleri bulmayı amaçlayan matematiksel tekniktir. Ardından tedarik zinciri optimizasyonu, toplam maliyeti en aza indirgeyen veya genel karları en üst düzeye çıkaran çözümleri bulmak için matematiksel modellerin uygulanmasıdır. NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ ©

Tedarik Zinciri YÖNETİMİNDE AĞ TASARIMI Tedarik Zinciri Ağ Tasarımının 7 Faktörü 1. Konum ve Mesafe : Tedarik zinciri ağının temel yapısını tanımlamak için bu verilere ihtiyacınız var. Konum; müşterileri, tedarikçileri, depoları, imalat tesislerini, limanları, havaalanlarını, gümrükleri vb. Içerir. Bir konum bulmak için posta kodu veya gps koordinatını kullanabilirsiniz. Networkteki her bir nokta arasındaki mesafeyi bulmak için, düz çizgi veya gerçek yol programlarını takip edebilirsiniz. 2 Mevcut ve Gelecek Talep : Konumu belirledikten sonra, mevcut ve gelecekteki talebi belirleyebilmeniz için talep / tedarik noktalarını gruplandırmanız gerekir. Neyse, talep noktalarını etkili bir şekilde gruplamak için nelere gereksiniminiz var dününün? 3. Hizmet Gereksinimleri : Maksimum izin verilebilir transit süre veya maksimum izin verilen mesafe gibi şeyler potansiyel depoların yerlerini belirler. 4. Sevkıyatın Büyüklüğü ve Sıklığı : Bu faktörlerin maliyet üzerinde doğrudan etkisi vardır (daha fazla frekans = daha fazla maliyet, daha küçük boyut = daha yüksek maliyet) 5. Depolama Maliyetleri : Sabit maliyetin bulunması nispeten kolaydır; ancak, işçilik maliyeti gibi değişken maliyetler, statik olmadığı için zor olabilir. 6. Nakliye Maliyetleri : Aslında kamyonla uğraştığınızı varsayın, uygun maliyet verilerini bulmanız gerekir. LTL yüklerde oranlar, "sınıf", "istisna" ve "emtia" ya bağlı olduğu için çok karmaşık olabilir. Ayrıca, İstanbul- Adana oranı Adana-İstanbul kadar olmayabilir 7. Nakliye Şekli Malzeme bir noktadan diğerine aktığı için, şu anda kullandığınız nakliye şeklini tanımlamanız gerekir. NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ ©

NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ © kaynaklar http://w3.balikesir.edu.tr/~ocaktan/ders6sunu_tzy2008.pdf https://www.slideshare.net/CanAtasoy/tedarik-zincirinde-a-tasarm?from_action=save NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ ©