Tezin Olası Bölümleri.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Hafta 7: Öz Türleri ve Fonksiyonları BBY 306 Dizinleme ve Öz Hazırlama.
Advertisements

BAŞLIK (TIMES NEW ROMAN(TNR), 48 PUNTO, KOYU) ÖZET (TNR, 36 PUNTO, KOYU) Özet bölümünde, yapılan çalışmanın amacı ve önemi kısaca anlatılmalı, kullanılan.
BAŞLIK Makale Künyesi: Yılı, Yazarları, Yayınlandığı Dergi, sayfa sayısı ( gibi)
Bilimsel bilgi Diğer bilgi türlerinden farklı
Stratejik Pazarlama 4. Hafta
HİPOTEZ TESTLERİNE GİRİŞ 1. Şu ana kadar örneklemden elde edilmiş istatistiklerden yararlanarak, kitle parametresini kestirebilmek için nokta tahmini.
Bilimsel Araştırma Yöntemleri ve İstatistik Doç.Dr. Ertuğrul GELEN.
SOLUNUM VE GEVŞEME EGZERSİZLERİ İLE ETKİLİ MÜZİK EĞİTİMİ AYŞEN ÜMİT İSTANBUL BİLİM VE SANAT MERKEZİ Müzik Mentoru.
Parametrik ve Parametrik Olmayan Testler Ortalamaların karşılaştırılması t testleri Mann-Whitney U testi Wilcoxon İşaretli Sıra testi BBY252 Araştırma.
İSTATİSTİK II BAĞIMSIZLIK TESTLERİ VE İYİ UYUM TESTLERİ “ c2 Kİ- KARE TESTLERİ “
HİPOTEZ TESTLERİNE GİRİŞ Şu ana kadar örneklemden elde edilmiş istatistiklerden yararlanarak, kitle parametresini kestirebilmek için nokta tahmini.
XV. ULUSLARARASI SINIF ÖĞRETMENLİĞİ EĞİTİMİ SEMPOZYUMU
Bilimsel Araştırma Yöntemleri De ğ işkenler İ smail GÜLEÇ.
Nitel araştırma teknikleri
Hangi Konular Performans Görevi Hangi Konular Proje Olarak Seçilmelidir? MEB 2008.
Hipotez ve İlişkili Kavramlar
GELİŞİMLE İLGİLİ ARAŞTIRMA YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
BİLİMSEL ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ ÜNİTE 2
ARAŞTIRMANIN RAPORLAŞTIRILMASI
Istatistik I Fırat Emir.
ANKARA İL SAĞLIK MÜDÜRLÜĞÜ ACİL YARDIM VE KURTARMA HİZMETLERİ (112) AMBULANS EKİPLERİNDE ÇALIŞAN SAĞLIK PERSONELİNİN İŞ DOYUMLARININ VE ETKİLEYEN ETMENLERİN.
HACETTEPE ÜNİVERSİTESİ SAĞLIK BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ
Adem Civan** Ramazan Arı*** Alpaslan Görücü** Mehmet Özdemir**
Bitirme Tezi/Mühendislik Tasarımı Proje Türkçe Başlığı
PARAGRAF Hüdayi Can Çankırı, 2015.
BİLİMSEL ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ ÜNİTE 3
ARAŞTIRMASININ TANIMI, ÇEVRESİ, TARİHÇESİ
T- Testİ: ORTALAMALAR ARASI FARKLARIN TEST EDİLMESİ
BİLİMSEL ARAŞTIRMA TEKNİKLERİ
Görev 1 31 Ekim e kadar Görev 1’i tamamlayıp ye göndermeniz gerekiyor.
Bitirme Çalışması Konu Başlığı
Bölüm 2: Bilimsel Araştırma Süreci ve Araştırma Konusu Seçimi
Bilimsel Araştırma Yöntemleri Raporlaştırma
VI. FEN BİLİMLERİ ARAŞTIRMA SEMPOZYUMU
PARAMETRİK HİPOTEZ TESTLERİ
Dr. İLKER YAKIN & Dr. HASAN TINMAZ
Bitirme Tezi/Mühendislik Tasarımı Proje Türkçe Başlığı
ÖBBS (Öğrenci Başarılarının Belirlenmesi Sınavı)
HAZİRAN DÖNEMİ SEMİNER ÇALIŞMALARI
ÜNİVERSİTEDE YABANCI DİL ÖĞRETİMİNDE İNTERNET KULLANIMINA İLİŞKİN ÖĞRENCİ GÖRÜŞLERİ Mehmet AKSÜT Nihat ÇAKIN 
Evren-Örneklem, Örnekleme Yöntemleri 2
SOSYAL PSİKOLOJİDE YÖNTEM
Yrd. Doç. Dr. Ömer Kutlu BAŞARI TESTLERİNİN GELİŞTİRİLMESİ
Bilimsel Araştırma Süreci
DAVRANIŞ BİLİMLERİNDE ARAŞTIRMA (YÜKSEK LİSANS)
İçerik Analizi Sözel, yazılı ve diğer materyallerin içerdiği mesajı anlam ve/veya dilbilgisi açısından nesnel ve sistematik olarak sınıflandırma, sayılara.
Cemalettin Işık, Tuğrul Kar
Nitel Araştırma Süreci
Uzm. Dr. Kemal Türker ULUTAŞ
Evren-Örneklem, Örnekleme Yöntemleri 1
Araştırma Önerisi ve Hazırlanması
PSİKOLOJİDE ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ
Bitirme Tezi/Mühendislik Tasarımı Proje Türkçe Başlığı
Veri ve Türleri Araştırma amacına uygun gözlenen ve kaydedilen değişken ya da değişkenlere veri denir. Olgusal Veriler Yargısal Veriler.
6.HAFTA: ARAŞTIRMALARDA ÖLÇME VE ÖLÇEKLERDE GÜVENİLİRLİK
Hangi Konular Performans Görevi Hangi Konular Proje Olarak Seçilmelidir? MEB 2008.
ARAŞTIMALARDA YÖNTEM.
Buraya, sadece sunumu yapan yazarın e-postası yazılmalıdır.
Ders İçeriği Nicel araştırma adımları
Nitel Araştırmalar.
Bitirme Tezi/Mühendislik Tasarımı Proje Türkçe Başlığı
Sınıf Öğretmenlerinin Eğitsel Amaçlı İnternet Kullanım Öz Yeterlikleri
Yrd. Doç. Dr. Ömer Kutlu BAŞARI TESTLERİNİN GELİŞTİRİLMESİ
ARAŞTIRMANIN YAZILMASI II: BİÇİMSEL KOŞULLAR
Bilimsel Araştırma Yöntemleri
Bilimsel araştırma türleri (Deneysel Desenler)
2. HAFTA BİLİMSEL ARAŞTIRMA YAKLAŞIMLARI
2. HAFTA Bilimsel Araştırma Temel Kavramlar.
POSTER BOYUTLARI: Genişlik: 50 cm, Yükseklik: 70 cm
Nitel Araştırma Süreçleri ve Sorunsal Oluşturma
Sunum transkripti:

Tezin Olası Bölümleri

Tezin Olası Bölümleri (Nicel) Bölüm I PROBLEM Problem Durumu Problem Cümlesi Alt Problemler Denenceler (her zaman gerekmez) Sayıltılar Tanımlar Sınırlamalar Araştırmanın Önemi (Genelde “PROBLEM DURUMU”’ nda yazılır) Bölüm II İLGİLİ ARAŞTIRMALAR ve Kuramal Çerçeve Bölüm III METODOLOJİ (YÖNTEM) Araştırmanın Yöntemi Evren ve Örneklem Veri Toplama Araçları Verilerin Analizi İçin İstatistik Teknikler Bölüm IV BULGULAR Verilerin Betimsel Analizi Örneklem İstatistiklerinin Test Edilmesi Bölüm V SONUÇ, YORUM VE ÖNERİLER Sonuç Yorum Öneriler Bölüm VI KAYNAKLAR EKLER

Bölüm I PROBLEM Problem Durumu Problem Cümlesi Alt Problemler Denenceler (varsa) Sayıltılar Tanımlar Sınırlılıklar

Bölüm I Problem Durumu Araştırma yapılmasının nedenleri, gerekçesi, Araştırmanın önemi, Ele alınan problem ve alt problemlere ait kuramsal dayanaklara ilişkin bilgiler, Daha önce yapılan benzer araştırmaların dayandırıldığı kuramsal bilgiler ve bunların konuya olan ilişkilerinin tartışılması, Araştırmanın kimler için faydalı olacağı.

Bölüm I Problem Cümlesi Bağımlı ve bağımsız değişkenleri açık bir şekilde ifade edip aralarında hangi tür ilişki kurulacağını içermelidir. İlköğretim öğrencilerinin Matematik dersine yönelik tutumları ile Matematik başarı puanları arasında ilişki (varsa) nedir ? Tez Adı : “İlköğretim Öğrencilerinin Matematik Dersine Yönelik Tutumları İle Matematik Başarı Puanları Arasındaki İlişki”

Bölüm I Alt Problemler Problem cümlesinde yer almayan fakat problem cümlesindeki bağımlı değişkeni etkileyen, diğer bağımsız değişkenlerle ilgili ifadelerdir. Cinsiyet ile tutum arasında bir ilişki var mıdır ? İlköğretim birinci ile ikinci devre arasında başarı puanı yönünden bir ilişki var mıdır ? Öğrencilerin özel ders alma durumları ile başarı puanları arasında bir ilişki var mıdır ? ........

Bölüm I Denenceler (Hipotezler) Test edilebilir ve edilecek olan yargılardır. Denence ifadeleri problem cümlesine ve alt problemlere paralel olarak yazılmalıdır. (alan araştırmarlarında genellikle kurulmaz: sonuçlarını tahmininden çok sonuç önemli olduğu ve tarafsızlığı ifade etmek için) Erkek öğrenciler kız öğrencilere göre daha sık sigara kullanmaktadır.

Bölüm I Sayıltılar Test edilmesi planlanmayan ve kabul edilmiş yargı ve önermelerdir. Sayıltılar genelde, Evren Örneklem Örnekleme Veri toplama aracı ile ilgilidir (Ör. Matematik dersi karne notları öğrencilerin Matematik başarılarını yansıtmaktadır).

Bölüm I Tanımlar Özellikle yapılan çalışmaya özgü bazı kavram veya terimler kullanılmış ise bu durumda bu kavram veya terimlerin tanımlanması gerekir.

Bölüm I Sınırlılıklar Araştırmacı araştırmak istemesine rağmen şartların uygun olmayışından veya olanakların yetersizliğinden dolayı bazı şeylerden vazgeçmek zorunda kalabilir. Araştırma, Öğrencilerin Matematik dersindeki başarıları karne notları ile sınırlandırılmıştır (aslında araştırmacı daha fazla sayıda ve kalitede test ile örneğin gözlem ile veya daha başka testler ile öğrencilerin Matematik dersindeki başarılarını ölçmek istemiştir ama buna imkanı olmamıştır) Araştırma, Yakın Doğu Kolejinin 7. sınıfına devam eden öğrencilerle sınırlandırılmıştır.

Bölüm II İlgili Araştırmalar Benzeri çalışmalardan alıntılar, karşılaştırmalar ve özetlemeler bu başlık altında toplanır. Yapılmakta olan araştırma ile daha önce yapılmış araştırmaların hangi yönden ilişkili olduğu ve araştırmanın yapılmasını gerektiren nedenleri açıklar.

Bölüm III Metodoloji Araştırmaya uygun desen, Verilerin elde edildiği evren ve örneklem, Veri toplama teknikleri, Veri toplamada kullanılan araç araştırmacı tarafından geliştirilmiş ise aracın geçerlik güvenirlik hesapları, hazır bir ölçme aracı kullanılacak ise de neden bu aracın seçildiği, Veri analizi (Verilerin analizinde, çözümünde kullanılan (istatistik) yöntemler hakkında bilgi verilir).

Bölüm IV Bulgular Bu bölümde, araştırmadan elde edilen bulgular tablolar halinde yazılır ve bu tablolar yorumlanabilir (istatistiksel yorum dahil). Dolayısıyla bazı araştırma raporlarında bu bölüm Bulgular ve Yorum olarak da yazılabilir.

Bölüm V Sonuç, Yorum ve Öneriler Bu bölümde elde edilen sonuçlar yorumlanır ve daha önceden tartışılan ve konuyla ilgili kuramları içeren bilgilerle bu araştırmada elde edilen sonuçlar karşılaştırılır ve yorumlanır. Bu bölümde ayrıca, araştırmadan elde edilen sonuçlara göre ilgili başka hangi çalışmalar yapılabileceği konusunda önerilerde bulunulur.

Özet Her araştırma raporunda mutlaka bir özet bulunmalıdır. Özet araştırma raporunun sonunda yazılabileceği gibi tezlerde genelde Önsöz kısmından önce yazılır. Tez çalışmalarında araştırma özeti genelde iki dilde yazılır. Bunlardan biri Türkçe iken diğeri İngilizce veya Fransızca veya Almanca gibi Dünyada sıklıkla kullanılan dillerden biri olarak seçilir. Özet kısmında araştırma konusu, değişkenler, örneklem, istatistik teknikler ve önemli bazı bulgulara yer verilir.

Kaynaklar Genelde yazarın soyisminin ilk harfi dikkate alınarak sıralanmak suretiyle oluşturulan kaynaklar listesidir.

Ekler Araştırmanın ekler kısmında, Veri toplama aracı, Ham veri tabloları, Metin içerisine yerleştirilmesi uygun görülmeyecek şekil ve tabloları içerir.

Tezin Olası Bölümleri (Nitel) Bölüm I PROBLEM-GİRİŞ Problem Durumu- Araştırmanın önemi ve gerekliliği Araştırmanın Amacı Araştırma Alt Amaçları Sayıltılar, Tanımlar ve Sınırlamalar çoğunlukla birlikte, ayrı başlıklar halinde değil birkaç paragraf halinde ve ayrıntılı verilir İLGİLİ ARAŞTIRMALAR önemlidir fakat Nicel yaklaşımlarda olduğu kadar değil araştırmayı fazlaca yönlendirmez. İlgili Kuramlara veya çalılşmanın dayandırıldığı kuramlara yer verilir. Bölüm III METODOLOJİ (YÖNTEM) Araştırmanın Yöntemi Çalışma Grubu Veri Toplama Araçlarının Geliştirilmesi, Uygulanması Verilerin Analizi (bazen istatistiğe de başvurulabilir) Bölüm IV BULGULAR Gerçek ham verilerden (örneklerden) de faydalanılır. Bölüm V SONUÇ, YORUM VE ÖNERİLER Sonuç Yorum Öneriler Bölüm VI KAYNAKLAR EKLER