Başşliyoouu... 16.02.2019.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Gözün kısımlarını yerleştirme oyunu
Advertisements

Öğrenme Öğrenme, bu anlamda kendi öğrendiği bilgilerin yükü altında ezilmeyen, öğrendiklerinin egemenliği altında savrulmayan, öğrendiklerini yorumlayabilen,
Öğretimde Kullanılan Teknikler (3)
İşbirliğine Dayalı Öğrenme
/ 191 EğitimYöntemleri Mevlana Üniversitesi Tıp Fakültesi Eğitici Eğitimi Kursu 27 – 31 Mayıs 2013.
Doç.Dr. Bülent ÇAVAŞ Fen Bilgisi Eğitimi ABD.
MATEMATİK EĞİTİMİ FELSEFESİ
ÖĞRENME STİLLERİ.
Yaşam Boyu Öğrenme Prof. Dr. Ali ŞEN.
HAZIRLAYAN EMEL DOKUR MERMERDAŞ
İlköğretim Fen Bilimleri Dersi Öğretim Programı
ROL OYNAMA.
TARTIŞMA YÖNTEMİ.
Öğrenme-Öğretme Süreci
AÇIK UÇLU ÖĞRENME ORTAMLARI
Probleme Dayalı Öğrenme Modeli
Örnek Olay Öğretim Yöntemi
MATEMATİK EĞİTİMİ FELSEFESİ
Oguzhanhoca.com /oguzhanhocam /oguzhan_hoca.
OKUL TEMELLİ MESLEKİ GELİŞİM
Yapılandırmacı yaklaşımın dayandığı ilkeler
OKUL ÖNCESİ DÖNEM: İnsan hayatının her döneminde olduğu gibi
Öğrenme Öğretim sürecinde kullanılan stratejiler genel olarak üç grupta toplanabilir: Pasif öğretim (öğretmen merkezli) Etkileşimli öğretim Aktif öğrenme.
EĞİTİM SİSTEMİ VE ÖLÇMENİN SİSTEMDEKİ YERİ
PROBLEME DAYALI ÖĞRENME
Yrd Doç. Dr. Cenk Akbıyık Öğretim İlke ve Yöntemleri
Durumlu Öğrenme (Situated Learning)
PROJE TABANLI ÖĞRENME. Proje tabanlı öğrenme, öğrenci merkezli bir öğretim modelidir.
ÖĞRETİMDE STRATEJİ Ali ÇELiK (Biyoloji).
Öğretim İlke ve Yöntemleri
Yapılandırmacı [Constructivist] Öğrenme Yaklaşımı Prof. Dr. Özcan DEMİREL ve Arş. Gör. Bünyamin YURDAKUL Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Eğitim.
GÜNÜMÜZDE ÖLÇME ve DEĞERLENDİRME
BİLSEM EĞİTİM PROGRAMLARI
YAKIN DOĞU ÜNİVERSİTESİ ATATÜRK EĞİTİM FAKÜLTESİ
ÖLÇME DEĞERLENDİRME Yard. Doç.Dr. Deniz Özcan.
ÖĞRETİM STRATEJİSİ, YÖNTEM ve TEKNİKLER
Bilimsel düşünme becerileri
Yapılandırmacı kuramın özelliklerini tanıyabilme, Hayat bilgisi dersinde öğretme-öğrenme sürecinin özelliklerini kavrayabilme, Yapılandırmacı kuramın.
Probleme Dayalı Öğrenme
Öğrenme Kaynakları: Okul, Aile, Toplum BÖLÜM 3 Gerek yetişkinler gerekse çocuklar en iyi “yaparak” öğrenirler. Bu nedenle, sosyal bilgiler programı,
Öğretim Yazılımları Hiper metin Hiper ortam Zeki Öğretim Sistemleri Yapay ZekaBenzetişim Sanal Gerçeklik.
2 .BÖLÜM ÖĞRENME KURAMLARI VE YENİ MEB PROGRAMI Hazırlayanlar: Ahmet Ataç Gülenaz Selçuk Cihan Çakmak İhsan Yılmaz.
Özel Gereksinimli Öğrenciler ve Fen Öğretimi
FEN BİLGİSİ ÖĞRETİMİNDE LABORATUAR KULLANIMI
Eğitim Psikolojisi Yrd Doç. Dr. Cenk Akbıyık
EĞİTİMDE YARATICI DRAMA
YANSITICI DÜŞÜNME Dewey yansıtıcı düşünmeyi herhangi bir düşünce ya da bilgiyi ve onun amaçladığı sonuçlara ulaşmayı destekleyen bir bilgi yapısını etkin,
OKUL ÖNCESİ EĞİTİME TEMEL OLAN YAKLAŞIMLAR - REGGİO EMİLİA
SOSYAL BİLGİLER DERSİ ÖĞRETİM PROGRAMI
Erken Çocukluk Dönemi Fen ve Matematik Eğitimine Kuramsal Bakış
Erken çocukluk dönemi fen ve matematik eğitimi için ortam hazırlama
Yapılandırmacılık (Oluşturmacılık / Constructivism)
BİLGİSAYAR DESTEKLİ ÖĞRETİM
Yapılandırmacı Öğrenme
Deney Bilimsel bir gerçeği kanıtlamak için yapılan deneyler, bilimsel olayların çocuklar tarafından somut bir şekilde yapılmasını sağlamakta ve çocukların.
Eğitimde Teknoloji Kullanımı
YAPILANDIRMACI YAKLAŞIM
OKUL ÖNCESİ EĞİTİME TEMEL OLAN YAKLAŞIMLAR - REGGİO EMİLİA
EĞİTİM BİLİMİNE GİRİŞ.
AÇIK UÇLU ÖĞRENME ORTAMLARI
EĞİTİME GİRİŞ Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi
Erken Çocukluk Döneminde Sağlık Bilimleri Fakültesi
GÖRÜŞME İLKE VE TEKNİKLERİ Sağlık Bilimleri Fakültesi
ÖĞRETİM İLKE ve YÖNTEMLERİ
Başşliyoouu... Başlıyor....
KAVRAM HARİTALARI.
Çağdaş Gelişmeler Işığında Ana Dili Öğretimi
YAPLANDIRMACILIK VE TÜRKÇE ÖĞRETİMİ
1 EĞİTİMDE YARATICI DRAMA EĞİTİMDE YARATICI DRAMA.
Sunum transkripti:

Başşliyoouu... 16.02.2019

Yapılandırmacı [Constructivist] Öğrenme Yaklaşımı Eğitimde Yapısalcılık çocuğun konu hakkındaki kendi anlayışını oluşturmasına izin verilecek şekilde eğitilmesini söyleyen bir eğitim metodudur 16.02.2019

YAPISALCI KURAM VE ÖĞRENME-ÖĞRETME SÜRECİ 16.02.2019

Yapısalcı Kurama Göre Birey Nasıl Öğrenmektedir? Öğrenme:bireyin zihninde oluşan bir iç süreçtir.Birey dış uyaranların edilgen bir alıcısı olmayıp, onların özümleyicisi ve davranışların aktif oluşturucusudur. Bireyler öğrenmeyi kendilerine sunulan biçimiyle değil, zihinlerinde yapılandırdıkları biçimiyle oluştururlar. 16.02.2019

Yapısalcı Kuram Uyarınca Zihnisel Yapılandırma Nasıl Gerçekleşir? Dışarıdan alınan bilgi, bireyin daha önce öğrendiği bilgilerle çelişmiyorsa, bilgi belleğe kaydedilir. Dışarıdan alınan bilgi zihindeki yapılara uymuyorsa,birey zihninde birtakım yeni düzenlemeler yapar. 16.02.2019

Uyumlu ÖĞRENME GERÇEKLEŞİR ÖN BİLGİ + YENİ BİLGİ ise Uyumsuz ZİHİNDE BİR UYUM SAĞLAMAYA GİDİLİR. EĞER UYUM SAĞLANAMAZSA ÖĞRENME RED,ÖNBİLGİ AYNEN KALIR. ÖN BİLGİ + YENİ BİLGİ ise 16.02.2019

Eğitim Ortamları Nasıl Düzenlenmektedir? Bireylerin çevreleriyle daha fazla etkileşimde bulunmalarına, dolayısıyla, zengin öğrenme yaşantıları geçirmelerine olanak sağlayacak bir biçimde düzenlenir 16.02.2019

Yapısalcı Eğitim Ortamlarında Hangi Öğrenme Yaklaşımlarından Yararlanılır? Öğrencilerin öğrenme sürecinde daha fazla Sorumluluk almalarına Etkin olmalarına Etkileşimde bulunmalarına Kendilerini ifade etmelerine Problem çözme yetenekleri ve yaratıcılıklarının geliştirilebilmesini sağlayan işbirliğine dayalı öğrenme,probleme dayalı öğrenme gibi öğrenme yaklaşımlarından yararlanılır 16.02.2019

Yapısalcı eğitim ortamlarında öğretmenin rolü nedir? Sınıfta işbirliği ve etkileşimi kolaylaştırıcı davranır Öğrenilecek öğeleri, öğrenciler bakımından anlamlı ve ilginç kılacak fırsat ve ortamlar yaratır Okul ortamında gerçekleştirilecek öğrenmelerin öğrenci-merkezli olmasına çalışır öğrencilerin bireysel farklılıklarına uygun seçenekler sunar. Sınıfta bir öğrenme ortamı oluşturarak öğrenciyi o ortamın etkin bir üyesi haline getirip öğrenmeyi kolaylaştırmaktır 16.02.2019

Yapısalcı eğitim ortamlarında öğrencinin rolü nedir ? Zihinsel yapılarının gelişmesine katkıda bulunabilecek çevredeki her tür fırsat ve olanaktan yararlanmaya çalışırlar Grup içinde, grup dinamiğinin sağlanabilmesi için kendi paylarına düşen sorumluluklarını etkili biçimde yerine getirmeye özen gösterirler. Dostluk ve içtenliğin egemen olduğu bir öğrenci-öğrenci etkileşiminin kurulmasına yönelik çaba gösterirler. Öğrendiklerini yeni ortamlarda kullanmak ve uygulamak için her türfırsatı değerlendirirler 16.02.2019

NE YAPILMALI; ÖNBİLGİ AÇIĞA ÇIKART, 2. YANLIŞ ÖNBİLGİLERİ ÖNLEMEK İÇİN ETKİNLİK PLANLA, 3. GÜNLÜK YAŞAM ÖRNEKLERİ KULLAN, 4. YENİ BİLGİYLE ESKİ BİLGİ ARASINDA KÖPRÜ KUR, 5. ZENGİN İÇERİK SAĞLA, ÇELİŞKİLİ SORU SOR 6.SINIFTA DEVAMLI BİR SOSYAL ETKİLEŞİM (TARTIŞMA) SAĞLA, 7. ÖĞRENCİLERİN KENDİLERİNİN KAVRAMI BULMASINI SAĞLA, 8. FARKLI GÖRÜŞLERİN OLABİLECEĞİNİ DÜŞÜN, 9. ÖĞRENCİLERİN PERFORMANSINI DEĞERLENDİR. 16.02.2019

“…Bireysel olarak derse hiç ilgisi olmayan arkadaşlarımın bile derse katıldığını, sorumluluklarını bildiklerini gördüm. Grupta herkesin sorumluluk alması ise çok güzeldi…” “…Eskisi kadar sıkıcı geçmiyor. Grup oluşturup bir şeyler yapmak çok güzel. Önceden dersten çok sıkılırdım. Bir an önce bitmesini isterdim. Ama artık öyle düşünmüyorum….” 16.02.2019

“…Bizim eğitim ve öğretimimizde her şey nota endekslenmiş durumda “…Bizim eğitim ve öğretimimizde her şey nota endekslenmiş durumda. Öğretmen öğrencisinin yapmasını istemediği bir şeyi engellemek için öğrenciyi notla korkutuyor. Biz öğrencilerin çoğu zaman not için çalıştığımızı söyleyebilirim ki not, bizim öğrenci olarak çok küçük bir özelliğimize verilen armağandır...” 16.02.2019

“…Bu etkinlikler sırasında birbirimizden bir şeyler öğrenmemiz çok güzeldi. Benim bilmediğim bir hak vardı: Grupta bir arkadaşım özel yaşamın gizliliğinin anlamını ve nasıl uygulandığını biliyordu. Ben bunu, o arkadaşımdan ve diğer gruplarla fikir alış verişleri sırasında ve dersteki yöntem sayesinde öğrendim…” 16.02.2019

“…Bu etkinlikler sayesinde kişilerin nasıl düşündüklerini, düşünce sistemlerinin nasıl oluştuğunu, kafalarını neye göre yorduklarını gördüm. Kısacası, bu etkinlikler, onları tanımamı sağladı…” 16.02.2019

“…Birkaç hafta önceye kadar vatandaşlık derslerinde kitapta yazan bilgileri hazır olarak EZBERLİYORDUK. Fakat şimdi yaptığımız etkinliklerle bilgileri hazır değil, kendimiz işleyerek ve yorumumuzu katarak ÖĞRENİYORUZ…” 16.02.2019

“…Bu tür etkinlikler gerçekten bizim insan olarak yaşamamızı amaçlıyor “…Bu tür etkinlikler gerçekten bizim insan olarak yaşamamızı amaçlıyor. Hayatta karşılaştığımız bir takım sorunlara çare bulmamızı sağlıyor. Bizim gelecekte kendi ayaklarımız üzerinde nasıl duracağımızı öğretiyor…” 16.02.2019

Öğretmenlerin yapısalcı yaklaşımı konusunda eğitilmeleri       Öğretmenler hizmet-öncesi eğitimleri sırasında yapısalcı öğrenme yaklaşımı konusunda kuramsal ve uygulamalı olarak yetiştirilmelidir. Görev başındaki öğretmenler hizmet-içi eğitim programlarına alınarak yapısalcı kuram ve uygulamalar konularında bilgi, beceri ve tutumlarla donatılmalıdır 16.02.2019

ELEŞTİREL BİR YAKLAŞIM Nesnel bilgiyi tümüyle ya da büyük oranda reddeden bu yaklaşım; uzlaşmayı, işbirliğini, kültürü, bilginin değişkenlik, geçicilik ve durumsallığını temel almakta, öznellik ve göreliliği vazgeçilmez ilkeler olarak sunmakta.Taraftarlarının aksine kimileri bu yaklaşımı “yeni şişede eski şarap” ya da “test edilemez denenceler” bütünü olarak nitelerken, “hayal gücünün gerçeğe tercihi” şeklinde özetleyenler de vardır 16.02.2019

Sonuç “Tüm öğrenmelerin zihindeki bir yapılandırma sonucu oluştuğu” varsayımı üzerine temellenen yapısalcılık, bireylerin öğrenme sürecinde daha fazla sorumluluk almalarını ve etkin olmalarını gerektirir. 16.02.2019

KATILIMINIZ İÇİN TEŞEKKÜRLER 16.02.2019

OHH BEE BİTTİ…. 16.02.2019