EDEBİYAT EĞİTİMİNDE ROMANIN KULLANIMI

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
/ 151 EğitimYöntemleri Şifa Üniversitesi Sağlık Bilimleri Yüksekokulu Eğitici Eğitimi Kursu Eylül 2015.
Advertisements

Eğitimde Hedefler ve Hedef Türleri
Küçük Grup Eğitimi Şifa Üniversitesi Sağlık Bilimleri Yüksekokulu Eğitici Eğitimi Kursu Eylül 2015 / 281.
ROMAN TANIMI  Olmuş ya da olabilir nitelikteki olayları ve konuları ele alan uzun edebî türlere roman denir. Di ğ er türlerden ayrılan en önemli özelli.
AKRAN DESTEKLİ ÖĞRENME
Antalya/Muratpaşa SABİHA GÖKÇEN ANAOKULU EFQM KAZANANLAR KONFERANSI ASLI KANBİR OKUL MÜDÜRÜ 24 Şubat 2016 İstanbul Deniz Müzesi.
Matematik Öğretimi Yrd. Doç. Dr. Nuray Ç. Dedeoğlu
Öğretmeye bağlı, gerçekçi anlatım türlerinden biri olan günlükler, bir kişinin önemli ve kayda değer bulduğu olayları, gözlem, izlenim,duygu-düşünce.
SOSYAL GELİŞİM Öğr. Gör. İdris KARA.
SOLUNUM VE GEVŞEME EGZERSİZLERİ İLE ETKİLİ MÜZİK EĞİTİMİ AYŞEN ÜMİT İSTANBUL BİLİM VE SANAT MERKEZİ Müzik Mentoru.
YAKUP KADRİ KARAOSMANOĞLU
KONYA BİLİM VE SANAT MERKEZİ EĞİTİM ÖĞRETİM YILI.
Öğretim İlke ve Yöntemleri: Öğrenme Stratejileri
SA Ğ LI Ğ IN GEL İŞ T İ R İ LMES İ VE İ L EYLEM PLANI.
Nurullah Ataç.  21 Ağustos 1898’de İstanbul Beylerbeyi’de doğdu. 1957’de Ankara’da yaşamını yitirdi. Türk edebiyatında modern anlamda deneme türünde.
MONTESSORİ EĞİTİMİ I Günlük Yaşam Beceri Materyalleri ve Çalışmaları
YAKUP KADRİ KARAOSMANOĞLU’NUN EDEBİ ŞAHSİYETİ
EĞİTİMDE DRAMA.
Emine Hoşoğlu doğan İstanbul şehir üniversitesi Eylül 2014
TÜRK EĞİTİM SİSTEMİ VE OKUL YÖNETİMİ Ders Notları
MEKTUP.
BDÖde Kullanılan Yaygın Formatlar
Metinlerin Sınıflandırması
Uzaktan eğitim; - eğitim sisteminden doğan yüksek maliyeti düşürme, geleneksel eğitim modelinden daha yüksek verimin alındığı sanal sınıf ortamında.
Okul Deneyimi Dersi Eser Çeker (Uz.).
PAZARLAMA KARARLARINI ETKİLEYEN ÇEVRESEL FAKTÖRLER
Erken çocukluk döneminde fen ve matematik kavramlarının gelişimi
Kişisel-Sosyal Rehberlik
SERVET-İ FÜNUN DÖNEMİNDE ROMAN
HAYAT BİLGİSİ DERSİ ÖĞRETİM PROGRAMI
SOSYOLOJİ BÖLÜMÜ.
Drama ile İlgili Terimler / Eğitim Öğretim Sürecinde Drama
ÖĞRETİM YILI “SAĞLIKLI YAŞAM VE HEMŞİRELİK” DERSİ DEĞERLENDİRME SONUÇLARI EGE ÜNİVERSİTESİ HEMŞİRELİK FAKÜLTESİ
YAYGIN EĞİTİM Yaygın Eğitim: Örgün eğitim sistemine hiç girmemiş
YAŞAM BECERİLERİ -Öfke kontrolü -“Hayır” diyebilme -Israrlara karşı koyabilme -Kendini ortaya koyma -İletişim becerileri -Sorun çözme -Stresle başa.
II.BÖLÜM GELİŞİM İLE İLGİLİ TEMEL KAVRAMLAR
DRAMA UYGULAMALARI DRAMANIN ÇOCUĞUN GELİŞİM ALANLARI İLE İLİŞKİSİ
KİŞİLİK GELİŞİMİ KİŞİLİK KURAMLARI SAVUNMA MEKANİZMALARI
BÖLÜM 3 ÖĞRETMENLİK MESLEĞİ. BÖLÜM 3 ÖĞRETMENLİK MESLEĞİ.
Eğitim Bilimleri Fakültesi
BİLSEM NEDİR? “Bilim ve Sanat Merkezi, okul öncesi eğitim, ilkokul, ortaokul ve lise çağındaki özel yetenekli öğrencilerin bireysel yeteneklerinin farkında.
KAYNAŞTIRMA EĞİTİMİ.
Bilginin Organizasyonu
FELSEFE BÖLÜMÜ.
SPOR PSİKOLOJİSİ Prof Dr Süheyla Ünal.
TÜRK EĞİTİM SİSTEMİ ve OKUL YÖNETİMİ
Okul Deneyimi Dersi Eser Çeker (Uz.).
Eğitim; bireyin davranışlarında, kendi yaşantısı yoluyla,
Eğitim Sisteminde Öğretmenin Görevleri, Rolleri ve Yeterlikleri
Geniş Ölçekli Testler Yrd. Doç. Dr .Ömer Kutlu.
PIRLS (The Project of International Reading Language Skills-Uluslararası Okuma Becerileri Projesi) Yrd. Doç. Dr. Ömer Kutlu.
Öğretimle İlgili Temel Kavramlar
EĞİTİME GİRİŞ Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi
CELİL OKER.
ÖBBS (Öğrenci Başarılarının Belirlenmesi Sınavı)
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
ÖĞRETİM İLKE ve YÖNTEMLERİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Geliştirme Genel Müdürlüğü
AHMET HAMDİ TANPINAR ( )
14. EKİPLE ÖĞRETİM İKİ KAFA TEK KAFADAN DAHA İYİDİR ( Two heads are better than one) ingiliz atasözü.
TÜRKÇE EĞİTİMİNİN ÖNEMİ
BEDEN EĞİTİMİ VE SPOR ÖĞRETMENLİĞİ EĞİTİM PROGRAMI HAZIRLAMA PLANI (1)
Çağdaş Gelişmeler Işığında Ana Dili Öğretimi
FELSEFE BÖLÜMÜ.
2. HAFTA Bilimsel Araştırma Temel Kavramlar.
Geliştirme Genel Müdürlüğü
BİREYİ TANIMA TEKNİKLERİ
Sosyal Bilgilerde Değer Eğitiminde Biyografi Kullanımı
Sunum transkripti:

EDEBİYAT EĞİTİMİNDE ROMANIN KULLANIMI PROF.DR. M.ALEMDAR YALÇIN İletişim: mayalcin@gazi.edu.tr

Dersin Amacı Romandan hareketle, toplumun tarihi, kültürel alt yapısı ve gelenekleri ve insanları hakkında fikir sahibi olabilmek.

Dersin Hedefi Öğrencilerine, okuttuğu romanlar aracılığıyla toplumun gelenek ve göreneklerini, kültürünü ve insanlarını tanımayı öğretebilecek öğretmenler yetiştirmek.

b) Roman Okumanın Yararları B) ROMAN ARACILIĞIYLA; Roman Tahlili Yapma Roman okuma yöntemi, Romanın yapı özellikleri, Roman eleştirisi, başarılı romanı anlama, b) Roman Okumanın Yararları Okuma alışkanlığı kazandırma, Okuma hızını arttırma, Anlama ve algılama gücünü arttırma, Yaşamadan kolay deneyim kazandırma, insanları tanıma becerisi kazanma, İnsan ve Toplum psikolojisini anlama, İnsan davranışlarının sebep ve sonuçlarını kavrama, Sosyoloji, felsefe ve birçok bilimin kuramsal bilgilerinin uygulama örneklerini görme, Drama ve canlandırma özelliği ile etkili öğrenme, Olgunlaşma, genel kültür kazanma.

B) ROMAN ARACILIĞIYLA; Roman Tahlili Yapma Roman okuma yöntemi, Romanın yapı özellikleri, Roman eleştirisi, başarılı romanı anlama, b) Roman Okumanın Yararları Okuma alışkanlığı kazandırma, Okuma hızını arttırma, Anlama ve algılama gücünü arttırma, Yaşamadan kolay deneyim kazandırma, insanları tanıma becerisi kazanma, İnsan ve Toplum psikolojisini anlama, İnsan davranışlarının sebep ve sonuçlarını kavrama, Sosyoloji, felsefe ve birçok bilimin kuramsal bilgilerinin uygulama örneklerini görme, Drama ve canlandırma özelliği ile etkili öğrenme, Olgunlaşma, genel kültür kazanma.

İŞLENECEK ROMAN ADLARI SODOM GOMORE- YAKUP KADRİ YALNIZIZ- PEYAMİ SAFA HUZUR- AHMET HAMDİ TANPINAR DEVLET ANA- KEMAL TAHİR BİNBOĞALAR EFSANESİ- YAŞAR KEMAL BİR DÜĞÜN GECESİ- ADALET AĞAOĞLU CANBAZ- EMİNE IŞINSU NUKE TÜRKİYE- ALEV ALATLI YENİ HAYAT- ORHAN PAMUK TUTUNAMAYANLAR- OĞUZ ATAY BABA VE PİÇ- ELİF ŞAFAK

OKUNMASI ÖNERİLEN ROMANLAR Üç İstanbul - MİTHAT CEMAL KUNTAY Yağmuru Beklerken -TARIK BUĞRA Issızlığın Ortasında -MEHMET EROĞLU Dersaadette Sabah Ezanı -ATTİLA İLHAN Agata Burina Burinata -CEVAT ŞAKİR Bir Filiz Vardı -ORHAN KEMAL Cevdet Bey ve Oğulları - ORHAN PAMUK Saatleri Ayarlama Enstitüsü -AHMET H.TAMPINAR Beyler Aman -HASAN KARAHAN

GRUPLARA GÖRE ROMANLARIN DAĞILIMI GRUP: SODOM GOMORE- YAKUP KADRİ GRUP: YALNIZIZ- PEYAMİ SAFA  GRUP: HUZUR- AHMET HAMDİ TANPINAR GRUP: DEVLET ANA- KEMAL TAHİR GRUP: BİNBOĞALAR EFSANESİ- YAŞAR KEMAL GRUP: BİR DÜĞÜN GECESİ- ADALET AĞAOĞLU GRUP: CANBAZ- EMİNE IŞINSU GRUP: NUKE TÜRKİYE- ALEV ALATLI GRUP: YENİ HAYAT- ORHAN PAMUK GRUP: TUTUNAMAYANLAR- OĞUZ ATAY GRUP: BABA VE PİÇ- ELİF ŞAFAK

KAYNAKLAR Romana ve Romancıya Dair Notlar, I-II-III Ahmet Hamdi Tanpınar Çağdaş Türk Romanı, Prof. Dr. Alemdar yalçın Cumhuriyet dönemi Türk Romanı Prof. Dr. Alemdar YALÇIN