KÜLTÜR Kitle Kültürü ve Dijital Çağda Kültür

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
KÜYEREL BAĞLAMDA KADIN
Advertisements

Mobilya ve Oda Tasarımı
Radyo ve Televizyon Teknolojisi Programı
Yerel Yönetimlerde Yeniden Yapılanma Perspektifi
 BİLFORCE; hızla dönen ve gelişen dünyada, baş döndüren teknolojik gelişimlerin en temel dinamiği olan Bilişim ve Yazılım sektöründeki.
Çağın Gidişine Göre Öğretmen Nasıl Olmalı?
2. Türkiye’de İçgöç Süreci ve Kentteki Sorunları.
Bilgi Teknolojisinin Temel Kavramları
Medya  Medya, her türden sözlü, yazılı, basılı, görsel metin ve imgeleri içeren çok geniş iletişim araçlarını kapsayan bir kavramdır. Bu kavramın içine.
SAĞLIKLI YAŞLANMA: SOSYAL BİR OLGU
Endüstri Ürünleri Tasarımı
DUBLAJ-SESLENDİRME Tiyatrodan Sinemaya Uzanan Yol A Deep Approach to Turkish Teaching and Learning Wisconsin Center for Education Research, University.
İletişim Araçları.
MATEMATİK EĞİTİMİ FELSEFESİ
Sağol “Warhol”.
Küreselleşme, Sonuçları ve Az Gelişmiş Ülkeler.
Medya ve Kültür Emperyalizmi Kuramları
GÖRSEL SANATLAR Mehmet KURTBOĞAN.
IX.BÖLÜM YAŞAM TARZI.
DİN ANLAYIŞINDAKİ YORUM FARKLILIKLARININ SEBEPLERİ
Öğretim Modeli : Çoklu Zeka
Kültür ve Dil Hüdayi Can Çankırı, 2014.
İŞLETME İLKELERİ Küresel Ortamda İşletmecilik ve Rekabet
Yeni Ekonomi ve Yeni İletişim Teknolojileri Öğr. Gör Mehmet Akif BARIŞ.
FARKLILILAR.
BİLGİSAYAR DESTEKLİ TASARIM VE ANİMASYON GİZEM TANIŞ
DEĞİŞME VE EĞİTİM.
ALİ-HASAN COŞKUN meslekİ VE TEKNİK ANADOLU LİSESİ
Endüstrİ ÜRÜNLERİ TASARIMI
YOKSULLUK, REFAH DEVLETİ VE TOPLUMSAL DIŞLANMA
MEDYA.
Sosyal Medya Nedir? Çağlar GÜLCEK.
YENİ DİJİTAL ÇAĞ Giriş.
Sosyal Medya Nedir? Çağlar GÜLCEK.
BİR YAŞAM TARZI OLARAK SPOR Doç.Dr.Sebahattin DEVECİOĞLU
Bölümün Amacı Bu bölüm, yöneticilerin uluslararası çevre için örgütleri nasıl tasarladığını keşfediyor. Bölüme, öncelikle, küresel büyümeyi harekete.
SPORDA KULLANILAN İLETİŞİM ARAÇLARI
X- Strateji İçin Kültür ve Liderlik
YEREL YÖNETİM BELEDİYE VE GÖREVLERİ.
BBY24 Uluslararası Kültürleri Tanıma Genel Tanım
Faaliyet gösterdiğimiz hizmet sektöründe en büyük eksikliğin kalifiye iş gücü olduğundan yola çıkarak; ‘Aslolan insana verilen değerdir’ anlayışıyla kaliteli,
MODA TASARIMCILIĞI.
MESLEKİ VE TEKNİK ANADOLU LİSESİ GİYİM ÜRETİM TEKNOLOJİSİ ALANI
Temel Bilgi Teknolojileri
İletişim Araçları.
BİLİŞİM TEKNOLOJİLERİNİN EVRİMİ – BİLİŞİM TEKNOLOJİLERİNİN TARİHİ
BLOG NEDİR? WEB GÜNLÜĞÜ.
ANKARA ÜNİVERSİTESİ SAĞLIK BİLİMLERİ FAKÜLTESİ SOSYAL HİZMET BÖLÜMÜ
Eğitimde Teknoloji Kullanımı
İNSAN KAYNAKLARI YÖNETİMİ
KÜLTÜR TURİZMİ.
Sekizinci Beş Yıllık Kalkınma Planı ( ):
IX.BÖLÜM YAŞAM TARZI.
Finans Nedir Finans, işletmenin gereksinim duyduğu fonların en uygun koşullarda ele geçirilmesi ve ele geçirilen fonların en etkin kullanımını sağlamaktır.
Yeni Medya Teknolojileri ve Modernleşme
REHBERLİK PSİKOLOJİKDANIŞMANLIK VE İLGİLİ BİLİMLER
Resimle İlgili Meslekler
PROF.DR.B.ESRA ASLANERTİK DOKUZ EYLÜL ÜNİVERSİTESİ REKTÖR YARDIMCISI
MATEMATİK EĞİTİMİ FELSEFESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
KÜLTÜR ÇEŞİTLERİ.
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
MÜZE EĞİTİMİ VE DÜNYADA MÜZE EĞİTİMİ UYGULAMALARI
TOPLUMSALLAŞMA - SOSYALİZASYON
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
11. HAFTA KÜLTÜR.
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
V. Ünite Sanat Felsefesi ESTETİK.
KÜLTÜR VE TOPLUM Sosyolojik açıdan kültür kavramı, geleneklerden devralınmaz, öğrenilen bir şeydir. Toplumsal etkileşimler sonucunda oluşan maddi /manevi.
Sunum transkripti:

KÜLTÜR Kitle Kültürü ve Dijital Çağda Kültür 12. HAFTA KÜLTÜR Kitle Kültürü ve Dijital Çağda Kültür

kültür Kitle kültüründe piyasa amaçlım üretim esastır. O nedenle bir şekilde başarılı olmuş tarz, ürün ve sanatçıların taklidi ve yeniden üretimi kültürün merkezinde yer alır. Her kültürel üretim aslında varolan kârlı ürünlerin yeniden üretimidir. O nedenle piyasa süreçleri tarafından denetlenen kültür piyasasında bireysel sanatçıdan ziyade anonim bir

kültür senarist-tasarımcı, hatta bazen kolektif yazarlar ordusu bulunur. Küreselleşme olgusu kendisini en çok küresel ürünlerde gösterir. Burada kültürün toplumlara özgü özellikleri yerine standart kalıpları daha yetkin bir biçimde işlenir. Yeni bir hayat tarzı, moda ve «trendy» şeyler, kültür üreticileri ile hayatın yeniden üretimi ve denetimini buluşturur.

kültür Biyopolitika da denilen yaşam üzerinde denetim kurmada artık estetik cerrahlar, diyetisyenler de bir nevi sanatçı muamelesi görür. Onlar artık «beden» sanatının ve hayatta kalma stratejilerinin büyük mimarıdır. Küresel kitle kültürü mal ve kâr dünyasının kültür alanındaki kalıplarını, standartlarını koyar. Meta (mal) dünyasındaki tekrar ilişkisini hayatın üretimi ve denetiminin

kültür Merkezi haline getirir. Hız-hareket- «gusto sahibi, belirli bir life-style’a uygun «uysal ve dinamik bedenler yaratma küresel kültürün standartlarıdır. Sanat ve sanatçı, piyasa ilişkileri tarafından kuşatılmış haliyle, bazen isteyerek, bazen istem dışı bir biçimde, mevcut kuralları ihmal etmeden kendi sesinin ve serüveninin peşinden gitmeye çalışmaktadır.

kültür . Günümüz toplumlarında kâr ve hareket, hız ve dinamizm tarafından kuşatılan kitle kültürü ve yarattığı sanat dışında acaba başka bir kültürden söz etmek mümkün mü? Bu sorunun kolay bir cevabı yok. Ancak sanat ve kitlesel kültürün bütünüyle dışında kalamasa da, tarihsel eğilim ve alışkanlıkların yarattığı bazı popüler kültürel pratiklerden, etkinliklerden bahsedilebilir.

Popüler kavramı Latince Populus (halk)’dan türetilmiş olup halka ait anlamına gelir. Günümüzde halka ait olan şeylerin kitle kültürüyle karışmasının bir sonucu olarak kavramın revaçta, gözde, moda, beğenilen, takip edilen vb. yan anlamları oluşmuştur. Halka ait anlamında popüler kültür, 19.Yüzyılda kentlere göç eden işçi sınıfı ve diğer yoksul sınıfların eğlence ve

kültür Boş zaman geçirme pratiklerinden doğmuştur. Publar, iş çıkışı mahalle halkının buluştuğu mekânlar, futbol haftasonu, yegâne tatil gününde öğleden sonra birlikte geçirilen bir eğlence biçimi bunların en önemlilerindendir. Türkiye’de çay bahçesine gitme, yazlık sinemada film izleme, piknik yapma vb. popüler kültür örneği sayılabilir.

Dijital Çağda kültür Neoliberal toplumlarda kültür, ekonomi ve teknoloji iç içe geçmiştir. Ürünlerin bilgisayarda simülatif tasarımları maliyetleri düşürdüğü kadar, piyasaya sunulacak standartları masa başında oluşturmaya yönelik sanal bir kültürü de mümkün hale getirdi.

kültür Otoket programlar sayesinde mimari tasarımlar, uygulamalı ses ve alet simülasyonları tek kişilik gruplar, beste ve senfoniler, şarkı, fotoğraf ve filmler ortaya çıkardı. Sanatsal faaliyet neredeyse sıfır maliyetli tek kişilik bir kolektif etkinliği mümkün hale getirdi. Günümüz kapitalizminin simülatif kurgusu ağır basan bir bilişsel yapısı, yani bilgi, beceri ve teknoloji yoğun bir karakteri var.

kültür Geleneksel fabrika emeği yerine hizmet sektörü ağırlıklı söz konusu bilişsel emek kültürü ve sanatı yeni bir boyuta, komple sanatçıya çevirme ihtimalini taşıyor. Blog yazarlığı, sosyal medya kullanımı ve sürekli teknik anlamda ağlara bağlanma alışkanlığı, teknoloji yardımıyla hakikatin resmedilmesi ve kurgulanmasıyla birlikte sanatın önünde yeni alanlar açıyor, piyasa

kültür Kültürü anlamındaki kitle kültürünün kalıplarını altüst ediyor. Bu sayede zaman ve mekân baskısından kurtulmuş, evrensel bir kültürün ortaya çıkma ihtimali belirmiş durumda. Ancak öte yandan da piyasa, yazılım, donanım başta olmak üzere her türlü akışı düzenlemede ve denetlemede inanılmaz bir üstünlük sağlamış durumda. https://www.youtube.com/watch?v=KMjgOr78DxA