Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ"— Sunum transkripti:

1 NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Kent kültürü ve sanat Öğrencinin Sanat Nesnesiyle Buluşma Deneyimi / Sanat Mekanlarına Gezi (Uygulama Dersi) NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ © Sanat Tasarım Fakültesi stf.nisantasi.edu.tr

2 sanat mekanlarına gezi
Bir Sahne Sanatları Bölümü öğrencisinin yeni görme biçimlerine açık olması gerekir. Herhangi bir sanat etkinliğini doğru biçimde değerlendirebilmesi ya da yönetebilmesi için sanat çevresinin dinamiklerini ve görsel sanatları tanıması şarttır. Sanat, yeni görme biçimlerine sahip çıkmaktır. Bu bağlamda ileride sanatçı ya da sanat eleştirmeni olacak öğrencilerin gözlerini eğitmeleri için sanat mekanlarını sıkça ziyaret etmeleri uygundur NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ ©

3 sanat mekanlarına gezi
Kuşkusuz bir sanat endüstrisi vardır. Sanat nesnesi aynı zamanda ekonomide yeri olan bir üründür. Ancak, bu durum sanat nesnesinin yalnızca maddi varlığıyla değerli bir meta olduğu anlamına kesinlikle gelmez. Sanatçının yaşamak için sanatı üzerinden para kazanmak zorunda oluşu ayrı bir gerçekliktir; yarattığı sanatın kültürel, estetik ya da psikolojik değeri ayrı bir konudur. Bu ayrımı yapabilmek önemlidir. NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ ©

4 sanat mekanlarına gezi
Her sanatsal faaliyet bir sanat üretimi sürecine karşılık gelmeyebilir. Sanatın medya tarafından kuşatılması söz konusudur. Yüksek sanat ürünlerinin kültürel değerleri çoğunlukla büyük kitlelere tanıtılırken pazarlama stratejileriyle paketlenip popüler kültür içinde zayıflatılır. Örneğin, Vangogh'un "Yıldızlı Gecesi"nin çocuk battaniyesi ya da klozet kapağı üzerinde çoğaltma düzenekleri gereğince satışa sunulması gibi. NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ ©

5 sanat mekanlarına gezi
Sanat kolaylıkla "kiç"e dönüşebilir. Müzelerin mutlaka hediyelik eşya satan bir dükkanı vardır. Bu eşyalarla sanat eğlencelik bir metaya dönüştürülmüştür. Sanat ürünleriyle gerçek bir karşılaşma yaşayamayan ziyaretçilerin bu eşyalarla tatmin olması istenir. Dahası bu ziyaretçilerden okur işlevlerini bastırıp tüketici olmaları beklenir. NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ ©

6 NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ ©
kaynaklar Winterson, J., (2018). Sanat Başkaldırır, Çev. Zeynep Baransel, İstanbul, Sel Yayınları. Eren, Işık, (2006). Sanat ve Bilgi İlişkisi, Bursa, Asa Yayınları. May, Rollo, (2005). Yaratma Cesareti, Çev. Alper Oysal, İstanbul, Metis Yayınları. Özkaya, Serkan, (2000). Sanatta Deha ve Yaratıcılık, İstanbul, Pan Yayınları. Bauman, Zygmunt, (2016). Postmodern Etik, Çev. Alev Türker, İstanbul, Ayrıntı Yayınları. Gombrich, E.H., (1992). Sanatın Öyküsü, Çev. Bedrettin Cömert, İstanbul, Remzi Yayınları. Lynton, Norbert, (1991). Modern Sanatın Öyküsü, Çev. Cevat Çapan & Sadi Öziş, İstanbul, Remzi Yayınları. Harvey, David, (2016). Kent Deneyimi, Çev. Esin Soğancılar, İstanbul, Sel Yayınları. Lefebvre, Henri, (2015). Mekanın Üretimi, Çev. Işık Ergüden, İstanbul, Sel Yayınları. NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ ©


"NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ" indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları