MARKA VE LOGONUN ÇIKIŞI

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Samsung (Korece: 삼성 그룹, Samseong Geurup) Lee Byung- Chul tarafından, 1938 yılında kurulmuş olan Güney Kore merkezli bir şirkettir. Yönetim Kurulu Başkanı.
Advertisements

1 SÖZCÜKTE ANLAM ÖZELLİKLERİ TÜRKÇE / Sözcükte Anlam Özellikleri.
Değerli Arkadaşlar, aşağıdaki sorular 7. ve 8. sınıflar için özel hazırlanmış dil bilgisi kitabımızdan yararlanılarak oluşturulmuştur. Kendi okulumuzda.
Siyaset Sosyolojisi.
IPHONE KULLANICALARI ÜZERİNE YAPILAN BİR ANKETTİR !
SPORLA İLGİLİ HAREKETLER DÖNEMİ (7-12 yaş)
Tane Kavramının Öğretimi (Basamaklandırılmış Yönteme Göre)
BİLGİ YARIŞMASI 5. SINIF Hazırlayan: Mustafa AKKAŞ 5-A Sınıf Öğretmeni Hazırlayan: Mustafa AKKAŞ 5-A Sınıf Öğretmeni Başarılar dilerim.
AKIL (ZİHİN) HARİTASI.
DAVRANIŞ BİLİMLERİNE GİRİŞ
HERON & ZEPLİN İbrahim KURU SİVAS.
EĞİTSEL OYUNLAR DOÇ. DR. GÜLTEN HERGÜNER BÖLÜM: 2
ÖRGÜTLERDE İLETİŞİM TÜRLERİ
TAMLAMALAR.
Yazılım Mühendisliği1[ 3.hft ]. Yazılım Mühendisliği2 Yazılım İ sterlerinin Çözümlemesi Yazılım Yaşam Çevrimi “ Yazılım Yaşam çevrimin herhangi bir yazılım.
Sözsüz İletişimin Özellikleri
Çağdaş Türk sanatını konu alan birçok kaynakta, ulusal ve yöresel Türk resminin kurucusu ve öncüsü olarak nitelendirilen Turgut Zaim, 1906 yılında İstanbul`da.
SIFAT ( ÖN AD) ÖRNEKLER: * Beyaz tahta * Görgülü kişi
ARA Ş TIRMA YÖNTEM ve TEKN İ KLER İ Ö ğ r. Gör. Dr. O. İ nanç GÜNEY ADANA MYO.
Leyla İÇERLİ Araş. Gör. Dr. Aksaray Üniversitesi İİBF İşletme Bölümü.
Pazarlama İlkeleri.
Öğr. Gör. Dr. İnanç GÜNEY Adana MYO
Hazırlayan: Hasan ACAR
ÜSTÜN ZEKALI VE ÜSTÜN YETENEKLİ ÇOCUKLAR
GELECEKTEKİ DÜNYAMIZ.
TCHIBO FULYA KARAYAZI.
Betül GÜLER
SAHİBİNDEN.COM ve HEPSİBURADA.COM
Metinlerin Sınıflandırması
Uluslararası Pazarlama Araştırması
SEVİYE: 11. SINIF 1. ÜNİTE KAZANIMLAR: Mantık ve Doğru Düşünme arasındaki ilişkiyi değerlendirir. Akıl ilkelerinin önemini değerlendirir. ÖĞRENME – ÖĞRETME.
KOHLBERG ve AHLAK GELİŞİMİ Yrd. Doç. Dr. Aysel TOPAN
Erken çocukluk döneminde fen ve matematik kavramlarının gelişimi
Proje Oluşturma ve Yönetimi Bilişim Teknolojileri Öğretmeni
William (Bill) Bernbach
Proje Oluşturma ve Yönetimi
ELEKTRONİK TİCARET DEVİ: aLİBABA.com
Öğretimin Uyarlanması
ARAÇ GEREÇLERİN EĞİTİMDEKİ YERİ VE ÖNEMİ
Aşağıdaki kavramları açıklayınız
ÇOCUKLUK DÖNEMİNDE YARATICILIK VE SANAT EĞİTİMİ
Hazırlayan: Eray POLAT Numara:
Hazırlayan: Eray POLAT Numara:
Bölüm 9 İş Yönetim Stratejileri : Rekabet Stratejileri
9/9/2018 Ürün Adı Sununun Başlığı.
KELİME-SÖZCÜK NEDİR? Cümlenin anlamlı en küçük birimlerine ya da tek başına anlamı olmadığı hâlde cümle içinde anlam kazanan anlatım birimlerine kelime.
Bölüm IV Öğretimde Görsel İşitsel Araçlar
OKUMA-YAZMA BECERİLERİNİN DEĞERLENDİRİLMESİ
EMPATİK İLETİŞİM 1.
Bölüm 4: Tarımsal ürünlerin pazarlama fonksiyonları
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
DÜŞÜNME.
MADDEYİ TANIYALIM.
TEKNOLOJİ VE TASARIM DERSİ 7.D.1. Özgün Ürünümü Tasarlıyorum.
KİPER’İN DOĞUM GÜNÜ.
ÖĞRENME STİLLERİ.
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
TANITIM ve PAZARLAMA Marka Logo Slogan Ambalaj Afiş Reklam.
Yaratıcı Strateji: Planlama ve Geliştirme
DİL GELİŞİMİ KURAMLARI - II
GÖRSEL ARAÇ ÇEŞİTLERİ.
Pazarlama İletişimi ve Marka
TÜRK DİLİ VE EDEBİYATI II DERS XI
Hazırlayan: Eray POLAT Numara:
Tüketici Davranışları
Sınıf Öğretmenlerinin Eğitsel Amaçlı İnternet Kullanım Öz Yeterlikleri
OLASILIK Uygulamada karşılaşılan olayların birçoğu kesin olmayan diğer bir ifadeyle belirsizlik içeren bir yapıya sahiptir. Olasılık kavramı kesin olmayan.
Avukat Barkın Gültekin
Çağdaş Gelişmeler Işığında Ana Dili Öğretimi
I. Hafta Dil Nedir? Dilin Kökeni
Sunum transkripti:

MARKA VE LOGONUN ÇIKIŞI Ürünlerin, benzerlerinden ayrılabilmesi, arayanların tarif edebilmesi vb. sebeplerle ürünler için çeşitli işaretler ve yazıları kullanma zorunluluğunu ortaya çıkarmıştır. Marka Nedir ? Marka, bir ürünün veya hizmetin diğer ürün ve hizmetlerden ayrılmasını sağlayan sözcük, ad, sembol ve işaretler bütünüdür. Amblem ve Logo Latince kökenli olan amblem ve logotayp sözcüklerinin dilimizdeki karşılıgı simge ve özgün yazıdır. Günümüzde her iki kavram ayrı ayrı anıldığı gibi tek bir sözcük olarak Logo diye de kullanılmaktadır.  Amblem Nedir ?   Amblem, çizgi ve resimle yapılan işaretlerdir. Logotayp Nedir ? Logotayp ise yazıyla ya da çizgi, resim ve yazıyla yapılan işaretlerdir.   Bir ürünün veya firmanın soyut bir sözcük olan isminin (markasının) somut hale gelmesi, diğerlerinden biçim olarak da ayırt edilmesi için ambleminin ya da logotaypının yapılması gerekir. Kullanacağınız resimlerin, sembollerin, harflerin ve yazıların mümkün olduğunca ürünle ilgili, sade, akılda kalıcı ve estetik olmasına dikkat edin ve özen gösterin Özgün bir tasarım Dikkat çekici, Etkileyici

Marka Hikayeleri       Chrysler ile ortak çalışıp araba yapan Cari Benz, bulamayınca bir tek kızı olan Mercedes-Benz'in adını bu araca verir. Hırsızların en çok rağbet gösterdiği figür. Dünyada en çok tanınan markalar arasında yerini alan Mercedes Benz'in üç ayaklı yıldız figürü kara, hava ve sudaki gücünü tanımlıyor.

       Edouard Michelin, 1984'te üst üste yığılmış otomobil lastikleri görünce kolları olsa adama benzeyecek demiş ve reklamcısına lastiklerden yapılmış bir adam çizimi sipariş vermiş ve Bibendum adı verilen 'lastik adam' böylece doğmuş.  Nike'ın ilk çalışanlarından Jeff Johnson, bir gece rüyasında Yunanlı Nike'ı görür. Patronu Phil Knight, "Dimension 6" adını düşünüyordur. Logoyu 35 dolara inciye yaptırırlar ve bu logo günümüze kadar

İlaç devi olan Bayer, 1863'de boya imalatçısı olarak işe başladı       İlaç devi olan Bayer, 1863'de boya imalatçısı olarak işe başladı. Sağlık dünyasında devrim sayılan Aspirin, 1899 yılında satışa sunuldu. Şirket, logosunu oluşturan yatay ve dikey olarak yazılan Bayer yazısını 1900 yılında tescil ettirdi.    Henry Royce, lSS4'de makine üreten bir fabrika kurdu. 1904'de ilk otomobili yaptı ve otomobil satan Charles Rol I si a tanıştı. Royce'ın yaptığı otomobilleri Rolls sattı ve markanın ismi (Rolls Royce) buradan doğdu.  

 Mitsubishi'nin üç kanatlı baklava şeklindeki amblemi, Samura i armasından esinlenmiş. Firmayı kuran iki Japon aile tercih ettikleri amblemde sorumluluk bilincini, centilmenliği ve toplumlar arası uyumu simgelerine yer verdi.  Amerika'nın en çok bilinen markası Apple ilk kurulduğu zaman Macintosh ismiyle anılıyordu. Ama daha sonra pazarlama dahisi Steve Jobs'un önderliğinde şirketin ismi değişti ve elma tasarımı logoya girdi.

Rolex logosu firmanın kurucusu Hans VVilsdorf tarafından bulunmuş       Rolex logosu firmanın kurucusu Hans VVilsdorf tarafından bulunmuş. İsmin üzerindeki taç, saat ustalığının işareti, beş parmak şeklindeki çıkıntılar ise saat ustasının hünerli ellerini temsil etmekte.   Üç Alman 1906'da kalem üretme kararı aldı. En pahalı kalemlerin tepesinde üstü karla kaplı Mont Blanc Dağının resmi var. Yukardan bakınca beyaz bir yıldızı andıran dağın karlı tepesi Mont Blanc'ın logosunda yer almış.  

İtalyan kontesin 1923 yılında firma kurucusu Enzo Ferrari'ye hediye ettiği beygir maskot Ferrari'nin amblemini teşkil etti. Amblemdeki ana renkler sarı ile kırmızı firma sahibinin yaşadığı Modena'yı ve yarışa olan sevgiyi simgeliyor.   1916 yılında Münih'te kurulan BMW'nin amblemindeki mavi beyaz renkler Bavyera eyaletinden geliyor. 1929 yılında uçak ve motoru üreten BMW, amblemde de lastik biçiminde donen pervane figürüne yer verir.  

AMBALAJ Ambalaj nedir ? Eşyayı sarmaya yarayan mukavva, kâğıt, tahta, plastik vb. malzeme. ……. Tasarlamayı düşündüğümüz ambalaj nasıl olmalıdır?

Ambalaj Tasarımı Nasıl Yapılır? Ambalaj, bir satış yerinde reklam aracıdır. Tüketicinin ilgisini çeker ve kapsadığı mala ilişkin nesnel ve duygusal bilgilenmeyi sağlar. Tüketicinin bir malı evinde her kullanışında, onunla ilgili İmaj ve tutumları güçlendirme işlevini yerine getirir. Ambalaj görsel yolla yapılan bir satış görüşmesidir. Ambalaj içine konan ürünün anlamını taşıyan bir araçtır. Kısacası ambalaj "sessiz bir iletişim aracıdır.

Ambalaj ürünün muhafazasını sağlamak için üretilmiştir Ambalaj ürünün muhafazasını sağlamak için üretilmiştir. Tabi bu sadece ürün muhafazası yada taşınmasında kalmıyor, markaların reklamları da bu şekilde herkese ulaşabiliyor. Ambalaj Tasarladığınız ürünün özelliğine göre (ihtiyaç olması hâlinde) bir ambalaj tasarlayın. Bu amaçla benzer ürünlere yönelik ambalajları inceleyerek ambalaj üzerinde olması gereken bilgileri araştırarak listeleyin, Kullanacağınız bilgilere karar verin.   Her Projede Ambalaj Zorunlu mu ? Bazı projelerde veya büyük ürünlerde ambalaj yapılamayabilir, böyle projelerde ambalaj zorunluluğu yoktur. Örnek: İlginç bir masa tasarladınız ve yaptınız. Böyle bir projenin ambalajlama zorunluluğu olamaz. Ambalaj Özellikleri   Ambalajlarda: Açma-kapama, Taşıma kolaylığı gibi tüketici açısından önem taşıyan konular göz önünde bulundurulmalıdır. Ambalajların özelliklerini listeleyin. Varsa, piyasadaki benzer ürünlerin ambalajlarıyla farklılık ve benzerliklerini karşılaştırın.

SLOGANINIZIN; ÜRÜNÜ ÇAĞRIŞTIRMASI ÖZGÜN VE AKILDA KALICI OLMASI, ÇOK KISA BİR CÜMLE VEYA BİRKAÇ KELİMEDEN OLUŞMASI GEREKTİĞİNE DİKKAT EDİN.

Bonus Card: Alsak alsak bedavaya ne alsak? Capri Sun: Önce hüplet, sonra gümlet

AMBALAJINI TAMAMLAYIP, PAZARLAMAYA HAZIR HÂLE GETİRDİĞİNİZ ÜRÜN İÇİN BİR TELEVİZYON REKLAMI SENARYOSU YAZIN.   TÜKETİCİLERİN İLGİSİNİ ÇEKMESİNE, GELİŞTİRİLEN ÜRÜNÜN ÜSTÜN VE FARKLI ÖZELLİKLERİNİ, KULLANICIYA SAĞLADIĞI YARARLARI,ÇÖZDÜĞÜ SORUNLARI ANLATMASINA DİKKAT EDİN .

Naneli Şeker Oldukça gergin bir şirket toplantısı gerçekleşiyordur Naneli Şeker Oldukça gergin bir şirket toplantısı gerçekleşiyordur.Yönetim kurulu üyeleri birbirlerine bağırıp çağırıyor,kağıtlar havada uçuşuyırdur.Yönetim kurulu başkanı atmosferden çok bunalmış saçını avuçlarının arasına sıkıyordur.Ceketinin cebinden naneli şeker çıkartır,çiğnemeye başlar.Toplantı tüm şiddetiyle devam etmektedir.Adam bu yoğun gürültüden o kadar sıkılmıştırki ,gözlerini kapar ,derin bir of çekerek üfler.Bir anda etraf sessizleşir.Adam bir anda gelen sessizliğin şaşkınlığıyla gözlerini açar ve hayretler içinde kalır.Yönetim kurulu üyeleri buz tutmuş vaziyette kalmıştır. Adam cebindeki naneli şeker ambalajını yavaşça çıkarır ve bakar.Kamera ambalajdaki yazıya doğru yakınlaşır. Serinletici etki,kapalı alanlarda çiğnemeyiniz.

Doğuş Çay Adam elinde bir termosla kıraathane'ye girer Doğuş Çay  Adam elinde bir termosla kıraathane'ye girer. Çaycıya bir çay söyler ve masaya oturur. Gelen çaydan bir yudum alır ve beğenmez. Bardağı müsait bir yere boşaltır ve boşalan bardağı termosundaki çay ile doldurur. Adam keyifle çayını içerken etraftakiler ona bakmaya başlarlar. Çaycıda hafif kızgındır. Yan masadan biri sorar "Hayırdır hemşerim". Adam termosu işaret ederek yüksek sesle "Ben nerede, Doğuş Çay orada" der.  Ertesi gün herkes elinde bir termosla gelince, çaycı hemen çırağını Doğuş Çay almaya yollar çaylar  Bir koy kahvesi oyuncular ;ocakcı , çaycı çocuk,ahali bidigimiz figuranlar  Figuranlar kahvesi  Sahne 1 genel cekim ;  - sabah kahve acılır ocakcı çayı demler x marka cay (görüntü sansürlü)  - kahve dolmaya başlar  - ocakçı çaylar tavsan kanı diye bağırır… (çayı dışarıdan yeni getirtiğini ballandırarak millete anlatır )  - tam çayları koyar caylar bulanık ve kötüdür ahali aaa diye bozulur  - iki kavga sahnelrinde bilinen figüran efelenir  - biri yerli bircayı gösterir ve caycı onu demler herkes mutludur çaycı paketi öper  caycı; yurdum cayı beni affet der sen bir tanesin birda sana ihanet edersem iki der 

Beyazın Çok Daha Ötesi Bu reklamda bir arenada geçmektedir Beyazın Çok Daha Ötesi Bu reklamda bir arenada geçmektedir. Sahada kızgın bir boğa ve onun karşısında bir matador vardır. Matodorun elinde herhangi bir bez yoktur. Matodor el hareketi ile boğayı kızdırmaya çalışıyordur, en sonunda boğa iyice kızar ve matadora doğru koşmaya başlarken matador sırtından beyaz bir bez çıkartır ve iki eliyle boğaya doğru açar. Boğa bu kar beyaz beze bakamaz, gözleri kamaşır ve koşarken sendeleyip yere yıkılır bu sırada dış ses “OMO’NUN GÜCÜ, GÖZKAMAŞTIRAN BEYAZLIK” der ve reklam sona erer.  Sahip Çıkın  Sabahın erken saatlerinde Mehmet efendi, mahmur gözlerle bakkalının yolunu tutar. Dükkanına geldiğinde kapısının açık olduğunu görür, şaşkın bir vaziyette içeriye girip neler olduğunu anlamaya çalışır ve heyecanla polis çağırır. Ekip geldiğinde dükkana hırsız girdiğini anlar ama ''nedense her şey yerli yerinde’’ diye düşünür. Daha sonra anlaşılır ki çalınanlar sadece bir kutu Albeni’dir.  Ardından bir dış ses duyulur:  ''ALBENİ’NİZE SAHİP ÇIKIN’’ ya da ''KARŞI KOYAMAYACAĞINIZ LEZZET’’ 

SENARYODAN YOLA ÇIKARAK REKLAM ÖYKÜ PANOLARINI HAZIRLAYIN SENARYODAN YOLA ÇIKARAK REKLAM ÖYKÜ PANOLARINI HAZIRLAYIN. BU PANOLAR, SENARYONUN AYRI KÂĞITLARDA BASİT ÇİZİMLERLE ANLATILMASIYLA OLUŞTURULUR. PANOLARDA, ÜRÜNÜN TÜKETİCİNİN ZİHNİNE YERLEŞMESİ İÇİN LOGO, MARKA VE SLOGAN VURGULANIR.