V. DERS: Event Management (Örnek Olay Yönetimi) Kavramı

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Maliye Bakanlığı Strateji Geliştirme Başkanlığı Operasyonel Planlama Stratejik Yönetim Dairesi.
Advertisements

DOÇ. DR.MEHMET ERDOĞAN AKDENİZ ÜNİVERSİTESİ
SUNU HAZIRLAMA PROGRAMI: powerpoint
Avrupa Birliği Yaşamboyu Öğrenme Proğramı Grundtvig Learning Partnership Project.
ASDEP Kapsamında Aileyle Görüşme Yöntem ve Teknikleri Doç. Dr. Yusuf GENÇ T.C. AİLE VE SOSYAL POLİTİKALAR BAKANLIĞI ASDEP EĞİTİCİ EĞİTİMİ.
Yeni native mecranız. 2 Neotempo bünyesinde kurulan Yaratıcı Ekip, sizlerden gelen brief’ler üzerinde çalışıp, en etkili Native Reklam fikirlerini onayınıza.
YOL HARİTASI Okul Çevre İşbirliği Etkinliklerine İlişkin Temel Kavramlar Okul Çevre İş Birliği Etkinliklerinin Temel Özellikleri Okul Çevre İş Birliği.
Stratejik Pazarlama 4. Hafta
BÖLÜM 1 TEMEL KAVRAMLAR. BÖLÜM 1 TEMEL KAVRAMLAR.
Girişimcilik Öğr.Gör.Seda AKIN GÜRDAL. Ders Akışı İşletmenin Amaçları İşletme Çevre İlişkisi.
DAVRANIŞ BİLİMLERİNE GİRİŞ
ÖRGÜTSEL ADALET Adaletsizlik Nedir? Örgütlerdeki Adaletsizlikler?
İşletme Yönetimi Dr. Adil AKINCI Bankacılık ve Finans Bölümü.
ZAMAN VE ÇATIŞMA YÖNETİMİ. ZAMAN YÖNETİMİ Zamanı Verimli Kullanmak Ufak zaman kazanımları Hatalı bir şeyi daha kuvvetli yapmanın bir faydası yoktur.
Sözsüz İletişimin Özellikleri
Yapılan çalışmanın detaylarını, yöntemlerini, farsa şekil, formül, yazılım algoritması, çalışma biçimleri, çalışma durumları, uygulama alanları, çalışmanın.
Öğretim İlke ve Yöntemleri: Öğrenme Stratejileri
NETWORK YÖNETIMI Ş. Bü ş ra Güngör NETWORK YÖNETIMI NEDIR? Network, sunucu, yazıcı, bilgisayar ve modem gibi veri ileti ş im araçlarının güncel.
İLETİŞİM VE ETİK SUNUMU İREM KAYAHAN G İLETİŞİM SÜRECİNİN AŞAMALARI VE ÖZELLİKLERİNİN İNCELENMESİ.
Leyla İÇERLİ Araş. Gör. Dr. Aksaray Üniversitesi İİBF İşletme Bölümü.
ERP YAZILIMLARI ERKAN KARATAŞ
BDÖde Kullanılan Yaygın Formatlar
Metinlerin Sınıflandırması
ETKİNLİK YÖNETİMİ Brief Oluşturma (Araştırma)
Okul Deneyimi Dersi Eser Çeker (Uz.).
ENGELSİZ ÜNİVERSİTE FAALİYET RAPORU
Oyun, Sanal Dünya ve Simülasyonların Eğitimde Kullanımı
ANKARA ÜNİVERSİTESİ SAĞLIK BİLİMLERİ FAKÜLTESİ SOSYAL HİZMET BÖLÜMÜ
DENEYSEL YAKLAŞIM (Kullanıcı Testleri)
ISO 9001:2015 standardı – 5. Maddenin Tanıtımı
İç Kontrol Standartlarına Uyum Eylem Planı Toplantısı
Proje Oluşturma ve Yönetimi Bilişim Teknolojileri Öğretmeni
Kişisel-Sosyal Rehberlik
Proje Oluşturma ve Yönetimi
HALKLA İLİŞKİLER VE BASIN TANITIM SUNUMU 2017
Pazarlama Yönetimi Doç. Dr. Hayrettin ZENGİN.
Sağlık Kuruluşlarında Halkla İlişkiler 4. Hafta*
Pazarlama Planlaması.
TURİZM PAZARLAMASI Emir Hilmi Üner.
Bölüm 1 Stratejik Yönetim İlgili Terim ve Kavramlar
ISO 9001:2015 standardı – 5. Maddenin Tanıtımı
Program Tasarım Modelleri
Cube Organization Presents.
Hi Fatih Keskin.
I.BÖLÜM TÜKETİCİ DAVRANIŞLARI KAVRAMI VE PAZARLAMA
GÖRÜŞME İLKE VE TEKNİKLERİ Sağlık Bilimleri Fakültesi
İLETİŞİMİN KURUMSAL VE ENDÜSTRİYEL BAĞLAMI
Arş. Gör. Dr. Seyhan ERYILMAZ TOKSOY
Bölüm 6 Örgütsel Yönlendirme
Hayvancılık İşletmelerinde Yönetim Prensipleri
Globalpiyasa.com’da Firma Web Sitesi Nasıl Oluşturulur?
MBT-303 özel öğretim yöntemleri-ı
Tedarik Zinciri Yönetimi:
LOJ436 Lojistik Yönetimi Ders – I
Örgütlerde STRATEJİK PLANLAMA
ÜNİVERSİTEDE YABANCI DİL ÖĞRETİMİNDE İNTERNET KULLANIMINA İLİŞKİN ÖĞRENCİ GÖRÜŞLERİ Mehmet AKSÜT Nihat ÇAKIN 
EĞİTİME GİRİŞ Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi
Yaratıcı Strateji: Planlama ve Geliştirme
PERFORMANS PROGRAMI HAZIRLAMA REHBERİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
DİL GELİŞİMİ KURAMLARI - II
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
YBS 4004 Sistem Güvenliği.
MUHTEVA…Ne öğretelim?.
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
6.HAFTA: ARAŞTIRMALARDA ÖLÇME VE ÖLÇEKLERDE GÜVENİLİRLİK
Tüketici Davranışları
DİNLEME.
2. HAFTA Bilimsel Araştırma Temel Kavramlar.
GEÇİŞ GEÇİŞ SÜRECİ Özel Gereksinimli ve / veya Engeli
Sunum transkripti:

V. DERS: Event Management (Örnek Olay Yönetimi) Kavramı HALKLA İLİŞKİLERE GİRİŞ ÖĞR. GÖR. RECEP YILMAZ

HALKLA İLİŞKİLERE GİRİŞ Event Management (Örnek Olay Yönetimi) Bir kurumun imajını güçlendirmek için, belirli bir hedef kitle ve kamuoyunu etkilemek amacıyla, oluşturulan temsili bir etkinliğin icrası ve bunun başarılı bir şekilde kamuoyuna duyurulmasıdır. HALKLA İLİŞKİLERE GİRİŞ ÖĞR. GÖR. RECEP YILMAZ

HALKLA İLİŞKİLERE GİRİŞ Etkinlik, işletmenin iletişim stratejileri çerçevesinde planlanan bir uygulamadır. HALKLA İLİŞKİLERE GİRİŞ ÖĞR. GÖR. RECEP YILMAZ

HALKLA İLİŞKİLERE GİRİŞ Etkinlikler, birer duyurum aracıdır. Marka ve kurum kimliğiyle uyum içerisinde bir tasarıya sahip olmalıdır. HALKLA İLİŞKİLERE GİRİŞ ÖĞR. GÖR. RECEP YILMAZ

Etkinlikler, aynı zamanda görünürlüktür. HALKLA İLİŞKİLERE GİRİŞ ÖĞR. GÖR. RECEP YILMAZ

HALKLA İLİŞKİLERE GİRİŞ Etkinliklerin temel işlevi, konuyla ilgili bir duygu yaratmaktır. Bu hedef kitle algıları üzerinde belirleyici rol oynar. HALKLA İLİŞKİLERE GİRİŞ ÖĞR. GÖR. RECEP YILMAZ

HALKLA İLİŞKİLERE GİRİŞ Planlama Sürecinin Zihinsel Tasarımı Yapılırken Şu Unsurlar Üzerinde Düşünülmelidir: Ulaşılmak istenen hedef nedir ve bu hedef kurumun iletişim stratejisiyle uyum sağlıyor mu? Hedef kitleye vermek istediğimiz mesajı en iyi nasıl iletebilirim? Planı nasıl kurgulamalıyım? Yedek planı nasıl oluşturmalıyım? HALKLA İLİŞKİLERE GİRİŞ ÖĞR. GÖR. RECEP YILMAZ

HALKLA İLİŞKİLERE GİRİŞ Tasarım Oluştururken Şu 5 Soruya Yanıt Verilmelidir: Neden? Kim? Ne Zaman? Nerede? Ne? Nasıl? HALKLA İLİŞKİLERE GİRİŞ ÖĞR. GÖR. RECEP YILMAZ

HALKLA İLİŞKİLERE GİRİŞ Püf Noktalar: Odaklanma Hedef Odaklı Yaklaşım Mekan Keşfi Kontrol Listesi İkinci Kontrol Listesi Detay Yönetimi Empati HALKLA İLİŞKİLERE GİRİŞ ÖĞR. GÖR. RECEP YILMAZ

HALKLA İLİŞKİLERE GİRİŞ Etkinlik Planlaması: Akış/Rol Dağılımı Prova/Test Çalışmaları Delegasyon Motivasyon Analiz Problem Çözme Karar Verme Soğukkanlılık HALKLA İLİŞKİLERE GİRİŞ ÖĞR. GÖR. RECEP YILMAZ

HALKLA İLİŞKİLERE GİRİŞ Başarı Unsurları: Kendini Yönetmek Zamanı Yönetmek Finans Yönetimini Bilmek Teknolojiyi Yönetmek İnsan Kaynağını Yönetmek HALKLA İLİŞKİLERE GİRİŞ ÖĞR. GÖR. RECEP YILMAZ

HALKLA İLİŞKİLERE GİRİŞ Etkinlik Türleri: Sanatsal Gösteriler Konserler Kumsal Partileri Yarışmalar Kitap CD Tanıtımları Araba Şovları Kutlama Törenleri Festivaller Geziler Yıldönümleri Gala Geceleri HALKLA İLİŞKİLERE GİRİŞ ÖĞR. GÖR. RECEP YILMAZ

HALKLA İLİŞKİLERE GİRİŞ Kontrol Listesi: Etkinlikten Beklentileriniz Nedir? Hangi Mesajı Vermek İstiyorsunuz? Kaç Kişiyi Etkilemek İstiyorsunuz? Başarılı Bir Organizasyon İçin Kaç Kişiye İhtiyacınız Bulunuyor? Etkinliği Dikkatlice Planlayabilmek İçin Yeterince Zamanınız Var Mı? Sizin İçin Gönüllü Çalışacak Kişiler Var Mı? Yeri Belirlediniz Mi? Daha Önce Bu Konuda Yapılmış Başarılı Bir Organizasyon Var Mı? Kurumsal Sosyal Sorumluluk İçin Potansiyel Teşkil Ediyor Mu? Diğer Organizasyonlarla Aynı Zamana Gelmemesi İçin Gerekli Kontrolleri Yaptınız Mı? Hava Durumuna Baktınız Mı? HALKLA İLİŞKİLERE GİRİŞ ÖĞR. GÖR. RECEP YILMAZ

HALKLA İLİŞKİLERE GİRİŞ Etkinlikte Başarılı Olmak İçin: Her etkinliğin kriz iletişimini de beraberinde getirdiğini unutmamak Marka ve Kurumun iletişim stratejisiyle tutarlı olmak Başka etkinliklerin de, yaptığınız çalışmanın üzerine eklemlenebileceğini hatırlamak Konuya uygun bir konsept geliştirmek Kullanacağınız yöntem ne olursa olsun kurumun arka planda kalmamasını sağlamak Araç ve Amaç arasındaki dengeyi iyi gözetmek gerekir… Etkinliğin asıl başarısı medyada istenilen biçimde temsil edilebilmesine bağlıdır… HALKLA İLİŞKİLERE GİRİŞ ÖĞR. GÖR. RECEP YILMAZ

İlginiz için, teşekkür ederim… HALKLA İLİŞKİLERE GİRİŞ ÖĞR. GÖR. RECEP YILMAZ