Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ"— Sunum transkripti:

1 NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Görsel iletişime giriş Görsel iletişim ve iletişim süreci NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ © Sanat Tasarım Fakültesi stf.nisantasi.edu.tr

2 Görsel iletişim ne kadar eskidir?
HAFTA 1: Haftalık Konu İlk görsel iletişim örneklerinden olan mağara resimleri. MÖ Lascaux Mağarası, Fransa. NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ ©

3 Görsel iletişim ne kadar eskidir?
Haftalık Konu Michelangelo, NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ ©

4 NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ ©

5 NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ ©
Görsel iletişim Görsel iletişim, kaynağın hedef kitleye göndermek istediği iletinin görsel biçimde – kelimeler, resimler, fotoğraflar, semboller, vb. unsurları hedef kitlenin okuma biçimini yönlendirecek şekilde bir araya getirerek - kodlamasıyla, hedef kitlenin bu kodları okumasıyla ve geri bildirimde bulunmasıyla gerçekleşir. NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ ©

6 NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ ©
İletişim Nedir? İletişim; düşünce, duygu, davranış ve bilginin bireyler, toplumsal kümeler, toplumlar arasında söz, el-kol devimi, yazı, görüntü, ses, vb. aracılığıyla değiş-tokuş edilmesini sağlayan toplumsal etkileşim sürecidir. İletişim, iletiyi gönderen, iletiyi alıp açımlayan ve iletinin gönderilmesi sürecinde kullanılan iletişim kodlaması (mesaj, ileti) olmak üzere üç öğeye dayanır. İletiyi gönderene kaynak, alıp açımlayana hedef kitle, gönderilen bildirime ileti adları verilir. İleti sözel olarak, görsel olarak veya hem sözel hem de görsel olarak kodlanabilir. NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ ©

7 NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ ©
Temel iletişim süreci GÖNDERİCİ MESAJ ALICI GERİ BİLDİRİM iletişim aracı NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ ©

8 NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ ©
Tasarım nedir? Tasarım (Dizayn) kelimesi, Latince “biçim vermek”, “temsil etmek” anlamındaki designare kelimesinden gelir. Günümüzde, kelime; Tasarlama Planlama Eskizler yapma Biçimlendirme Kurgulama gibi anlamlar ile içerikçe tanımı güç bir kavram niteliği kazanmış durumdadır. NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ ©

9 Tasarım prensiplerini Hatırlayalım
Tasarım prensipleri, tasarımın yapısal ögelerini organize etmek veya düzenlemek için kullanılan kavramlardır. Bu prensiplerin uygulanma biçimi, oluşan işin/yapıtın mesajını veya ifade ettiği içeriği etkiler. Bu prensipler: Denge (Balance) Oran-Orantı (Proportion) Ritim (Rhythm) Vurgu (Emphasis) Bütünlük (Unity) NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ ©

10 NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ ©
kaynaklar Barthes, R. (2000) Camera Lucida. İstanbul: Altıkırkbeş Yayınları. Burke, P. (2000) Tarih ve Toplumsal Kuram, çev. Mete Tuncay. İstanbul: Tarih Vakfı Yurt Yayınları. Crow, D. (2010) Visible Signs, 2nd edition. Lausanne: AVA Books. Dora, S. (2003) Büyüyen Fotoğraf Küçülen Sosyoloji. İstanbul Babil Yayınları. Ertan, G. & Sansarcı, E. (2017) Görsel Sanatlarda Anlam ve Algı. İstanbul: Alternatif Yayıncılık. Gombrich, E.H. (2011) Sanatın Öyküsü. İstanbul: Remzi Kitabevi. Gombrich, E.H. (2015) Sanat ve Yanılsama: Resim yoluyla betimlemenin psikolojisi. çev.Ahmet Cemal. İstanbul: Remzi Kitabevi. Günay, V. & Parsa, A. (2012) Görsel Göstergebilim. İstanbul: Es Yayınları. Hall, S. (2012) This Means This This Means That: A User’s Guide to Semiotics, 2nd Edition. London: Laurence King Publishing. Oskay, Ü. (1999) İletişimin ABC’si. İstanbul: DER Yayınevi. Price, M. (2004) Fotoğraf: Çerçevedeki Gizem. İstanbul: Ayrıntı Yayınları Steichen, E. (1984) Fotoğraf İnsanlığın Tanığı ve Kayıt Aracı, çev. Abdullah Ersoy, ed. Ahmet Tolungüç. AFSAD Fotoğraf Dergisi, Ocak 1984, 14(2). Walter, J. A. (1985) bir Fotoğraf Üzerine Notlar. AFSAD Fotoğraf Dergisi, çev. Ahmet Tolungüç, ed. Ahmet Tolungüç. sayı: 1-2 NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ ©


"NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ" indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları