Örgütsel Davranış Nedir

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Küçük Grup Eğitimi Şifa Üniversitesi Sağlık Bilimleri Yüksekokulu Eğitici Eğitimi Kursu Eylül 2015 / 281.
Advertisements

TOPLU İŞ MÜZAKERELERİNİN ÖNCELİKLERİ Mato Lalić. Toplu müzakerelerinin öncelikleri ana sendika görevlerinden türemektedir -Maaş -İş koşulları -Kazanılmış.
ASDEP Kapsamında Aileyle Görüşme Yöntem ve Teknikleri Doç. Dr. Yusuf GENÇ T.C. AİLE VE SOSYAL POLİTİKALAR BAKANLIĞI ASDEP EĞİTİCİ EĞİTİMİ.
YOL HARİTASI Okul Çevre İşbirliği Etkinliklerine İlişkin Temel Kavramlar Okul Çevre İş Birliği Etkinliklerinin Temel Özellikleri Okul Çevre İş Birliği.
Page  1 BUCAK MEHMET CADIL ANADOLU ÖĞRETMEN LİSESİ COMENIUS PROJE TANITIMI.
BÖLÜM 1 TEMEL KAVRAMLAR. BÖLÜM 1 TEMEL KAVRAMLAR.
Girişimcilik Öğr.Gör.Seda AKIN GÜRDAL. Ders Akışı İşletmenin Amaçları İşletme Çevre İlişkisi.
Spor tesis işletmesi-2.
Performans ve Ücret Yönetimi Yrd. Doç. Dr. Özlem BALABAN
Rensis Likert ( ) – Sosyal psikolog, Michigan Üniversitesi – Verimsiz, etkinliğin düşük olduğu işletmelerde çalışanlar «işe eğilimli yönetici»
DAVRANIŞ BİLİMLERİNE GİRİŞ
ÖRGÜTSEL ADALET Adaletsizlik Nedir? Örgütlerdeki Adaletsizlikler?
STRES YÖNETİMİ.
Psikolojik Danışma ve Rehberlik
Ulusların Rekabet Üstünlüğü. Küresel rekabetin öneminin artması ulusların önemini yitirmesine mi sebep oldu? – Ulusal değerler, kültür, ekonomik yapılar,
KYS KALİTE YÖNETİM SİSTEMİ. 2 İçerik Kalite Nedir? ISO 9001:2000 Hakkında Genel Bilgi Kalite Politikamız Kalite Hedefimiz KYS nin Şirketimizde.
Leyla İÇERLİ Araş. Gör. Dr. Aksaray Üniversitesi İİBF İşletme Bölümü.
MODERN PAZARLAMA SİSTEMİ ve PAZARLAMA ÇEVRESİ
Pazarlama İlkeleri.
KIRSAL KALKINMA ve TURİZM Prof. Dr. Bülent GÜLÇUBUK
ANKARA ÜNİVERSİTESİ SAĞLIK BİLİMLERİ FAKÜLTESİ SOSYAL HİZMET BÖLÜMÜ
Bölüm 2 Stratejik Yönetim Süreci ve Unsurları
Üretim teknolojisi ve bilişim teknolojisindeki değişim
BDÖde Kullanılan Yaygın Formatlar
Uluslararası Pazarlama Araştırması
Öğr. Gör. Dr. İnanç GÜNEY Adana MYO
MESLEKLERİ TANIYALIM DÖRT YILLIK LİSANS PROGRAMLARI ‘ü’
Sosyal Hizmet Meslek Etiği
Öğr. Gör. Dr. İnanç GÜNEY Adana MYO
PAZARLAMA KARARLARINI ETKİLEYEN ÇEVRESEL FAKTÖRLER
ÖRGÜTSEL BAĞLILIK.
Eğitsel Rehberlik Yrd. Doç. Dr. Gökhan Atik.
ÖRGÜTSEL DAVRANIŞ VE ÖĞELERİ
Pazarlama Yönetimi Doç. Dr. Hayrettin ZENGİN.
ÖRGÜTSEL DEĞİŞMEYİ YÖNLENDİREN İÇ GÜÇLER
Kurumsal Yönetimde İç Denetimin Geleceği Esra Aydın
Bölüm 9 İş Yönetim Stratejileri : Rekabet Stratejileri
Bölüm 2 Stratejik Yönetim Süreci ve Unsurları
İŞLETME TÜRLERİ BÖLÜM 3.
PAYDAŞ ODAKLI YÖNETİM ANLAYIŞI Edward FREEMAN
TÜRK EĞİTİM SİSTEMİ ve OKUL YÖNETİMİ
GÖRÜŞME İLKE VE TEKNİKLERİ Sağlık Bilimleri Fakültesi
PISA 2015 Yrd. Doç. Dr. Ömer Kutlu.
Bölüm 6 Örgütsel Yönlendirme
Hayvancılık İşletmelerinde Yönetim Prensipleri
Tüketici Pazarları Örgütsel Pazarlar
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
BİYOMEDİKAL MÜHENDİSLİĞİ LİSANS EĞİTİMİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Psikolojik Danışma ve Rehberlik
KÜRESEL GİRİŞİMCİLİK VE İNOVASYON YÖNETİMİ
EĞİTİME GİRİŞ Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
KURUMSAL SOSYAL SORUMLULUK
İŞLETMEDE ARAŞTIRMA VE GELİŞTİRME (AR-GE) İŞLEVİ
Öğretmenlik Meslek Etiği
Gelişim ve Temel Kavramlar
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
EĞİTİME GİRİŞ Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Kişilik Gelişimiyle İlgili Kavramlar
E-TWINNING BİLGİLENDİRME SUNUSU
9. Bölüm Kariyerleri Yönetmek. 9. Bölüm Kariyerleri Yönetmek.
SAĞLIK PSİKOLOJİSİNE GİRİŞ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
İnsan Kaynakları Yönetiminin
İş ve Meslek Sosyolojisi
Örgüt Kuramı, Örgüt Tasarımı ve Örgütsel Değişim
Paydaşlar, Yöneticiler ve Etik
Sunum transkripti:

Örgütsel Davranış Nedir Bölüm 1 Örgütsel Davranış Nedir Örgütsel Davranış, Stephen P. Robbins ve Timothy A. Judge, Çeviri Editörü: Prof.Dr.İnci Erdem Düzenleyen: Şemi Bora, İşletme Bölümü, İşletme ve Ekonomi Fakültesi, DAÜ

Örgütsel Davranış Örgütsel Davranış ( ÖD ) örgütün verimliliğini geliştirmek üzere bireylerin, grupların ve yapıların örgüt içerisindeki davranışlara olan etkisini araştıran bir daldır. ÖD’nin temel amacı bu bilgileri örgütün etkinliğini geliştirmek yönünde uygulamaktır. .

ÖD – Odak Noktaları İş Çalışma İşe Gelmeme Personel Devir Hızı Verimlilik Bireysel Performans Yönetim 1

Sezginin Sistematik Çalışma ile Tamamlanması Sezgi : Araştırma ile desteklenmesi gerekmeyen içten gelen his Sistemli Çalışma : Bilimsel kanıtlara dayanarak neden-sonuç ilişkisi bulmak ve sonuç çıkarmak amacıyla ilişkilere bakmak It is not an either/or relationship, rather intuition and systematic study can work effectively together to predict behavior. ı

Sistemli Çalışma İlişkilere bakmak Neden- sonuç ilişkilerini araştırmak Sonuçları bilimsel kanıtlara dayandırmak Kontrollü durumlar altında toplanan Titiz bir çalışmayla ölçümlenip yorumlanan verilere dayandırmak .

Kanıta Dayalı Yönetim Kanıta Dayalı Yönetim : Yönetimle ilgili kararları mevcut en iyi bilimsel kanıtlara dayandırma Sistemli çalışmayı tamamlar Yöneticileri, düşüncelerinde daha bilimsel davranmaya zorlar

ÖD Alanına Katkısı Olan Displinler Psikoloji Sosyal Psikoloji Sosyoloji Antropoloji Mikro: Birey Makro: Gruplar ve Örgütler

ÖD Alanına Katkısı Olan Displinler Psikoloji : İnsanların ve hayvanların davranışlarını ölçme, açıklama, bazen de değiştirmeyi amaçlayan bilim dalı Sosyal Psikoloji : Psikoloji ve Sosyoloji biliminin kavramlarını harmanlayan ve insanların birbirleri üzerindeki etkilerini inceleyen psikolojinin bir dalı Sosyoloji : İnsanların sosyal çevreleri ve kültürleriyle olan ilişkilerini inceleyen bilim dalı Antropoloji : İnsanlar ve insanların faaliyetleri hakkında bilgi edinmek için toplumları inceleyen bilim dalı 1

ÖD’de Birkaç Değişmez Doğru Basit ve kesin genellemeler yapmak imkansızdır İnsanlar karmaşık ve birbirlerinden farklıdır ÖD kavramları, durumsal koşulları yansıtmalıdır

ÖD’yi Bekleyen Zorluklar ve Fırsatlar Ekonomik baskılara cevap verebilmek Küreselleşmeyle uyum sağlama İşgücü çeşitliliğinin yönetimi Müşteri hizmetlerinin iyileştirilmesi Çalışan becerilerinin iyileştirilmesi Yenilik ve Değişimin teşvik edilmesi Gelip-Geçicilik ile başa çıkmak Ağlarla bağlanmış (Network) kuruluşlarda çalışmak Çalışanların İş-Yaşam dengelerini kurmalarına yardımcı olmak Pozitif bir çalışma ortamı yaratmak Etik davranışın geliştirilmesi o

Ekonomik baskılara cevap verebilmek Büyüyen bir işletmede iyi ve kötü yönetim arasındaki fark, para kazanmakla daha fazla para kazanmak arasındaki farktan ibarettir Kötü zamanlarda iyi ve kötü yönetim arasındaki fark, hayatta kalmak ve iflas etmek arasındaki farktır ı

Küreselleşmeyle uyum sağlama Yabancı ülkelerdeki görevler Farklı kültürlerden insanlarla çalışmak İşlerin, işçilik maliyetlerinin düşük olduğu ülkelere transferinin denetlenmesi .

İşgücü çeşitliliğinin yönetimi İşgücü Çeşitliliği: Kadın ve erkeklerden, birçok ırksal ve etnik gruplardan farklı fiziksel ve psikolojik becerileri olan, yaşça ve cinsel eğilim olarak farklılık gösteren insanlardan oluşan iş gücünü ifade eder Diversity poses great opportunities and challenging questions for managers and employees in all countries. Managers must recognize differences and find ways to utilize those differences to improve organizational performance. .

Müşteri hizmetlerinin iyileştirilmesi Gelişmiş ülkelerde, çalışanların büyük çoğunluğu hizmet sektöründe görev yapmaktadır Müşterilerini nasıl memnun edeceklerini gayet iyi bilmek zorundadırlar. ı

Çalışan becerilerinin iyileştirilmesi Çalışanların becerileri, bugünün örgütlerinde başarı için temel gereksinimdir ı

Yenilik ve Değişimin teşvik edilmesi Bugünün başarılı örgütleri yenilikleri desteklemeli ve değişim sanatında ustalaşmalıdır. Esnekliklerini koruyabilen, kalitelerini sürekli artıran, sürekli yenilikçi ürün ve hizmetlerle piyasadaki rakiplerinin önüne geçen şirketler süreçten kazançlı çıkacaktır ı

Gelip-Geçicilik ile başa çıkmak Günümüzde hem yöneticiler hem de çalışanlar geçicilik, esneklik, anında olup bitme, öngörülemezlik gibi kavramlarla başa çıkmak zorundadır Değişime direnme kültürü kırılabilir ve değişimden beslenen bir örgüt kültürü yaratılabilir ı

Ağlarla bağlanmış (Network) kuruluşlarda çalışmak Ağlarla bağlanmış (network) kuruluşlarda yöneticilerin işi de farklıdır. Kişileri internet üzerinden motive etmek, onlara liderlik etmek ve birlikte kararlar almak, bütün bunları bireylerin fiziki olarak bir arada olduğu bir ortamda yapmaktan çok farklı teknikler gerektirmektedir Gittikçe daha fazla çalışan, ağlar üzerinden başka insanlarla bağlantı kurarak işlerini yaptığı için, yöneticilerin de yeni beceriler geliştirmesi gerekir ı

Çalışanların İş-Yaşam dengelerini kurmalarına yardımcı olmak Çalışanlar, çalışma saatleriyle çalışma dışındaki saatler arasındaki ayırımın yok olmasından, bunun da kişisel hayatlarında çatışmalara ve strese yol açmasından şikayetçidirler. Çalışanların işle yaşam arasındaki dengeyi kurmalarına yardımcı olmayan şirketler, gittikçe yetenekli ve motive çalışanları bünyelerine çekmekte ve onları ellerinde tutmakta zorlanacaklardır. Yöneticiler bu çatışmaların çözümleriyle daha fazla uğraşmak zorunda kalıyorlar. ı

Pozitif bir çalışma ortamı yaratmak Pozitif Örgütsel Öğrenme : ÖD’nin, örgütler insanların güçlü yönlerini nasıl ortaya çıkarabilir, dinamizm ve esneklik nasıl geliştirilebilir, potansiyel nasıl ortaya çıkarılabilir gibi soruları araştıran bir alanı Örgütün kötü yönlerine değil, iyi yönlerine odaklanın ı

Etik davranışın geliştirilmesi Günümüz yöneticileri çalışanları için, doğru ve yanlış davranışların ne olduğu konusunda ikilemlerinin minimum düzeye indirildiği, verimli ve etik olarak sağlıklı bir ortam yaratmak durumundadır Kararların, farklı kültürlerde farklı bir bakış açısı ile alındığı küresel ekonomide bu zor olabilir Güçlü etik misyonları teşvik eden şirketler : Çalışanlarını dürüst davranmaya özendirir Çalışanların kararlarını etkileyen güçlü liderlik sağlar .

Etik davranışın geliştirilmesi Etik İkilem ve Etik Seçimler İnsanların doğru ve yanlış davranış biçimlerini tanımlamak zorunda kaldıkları durumlar .