Oyun İçine Gömülü Öğretim

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
ÖĞRETİM İLKE VE YÖNTEMLERİ
Advertisements

AKRAN DESTEKLİ ÖĞRENME
T.C. ORDU VALİLİĞİ İlköğretim Müfettişleri Başkanlığı TAM ÖĞRENME MODELİ TAM ÖĞRENME MODELİ.
BÖLÜM 1 TEMEL KAVRAMLAR. BÖLÜM 1 TEMEL KAVRAMLAR.
SPORLA İLGİLİ HAREKETLER DÖNEMİ (7-12 yaş)
Tane Kavramının Öğretimi (Basamaklandırılmış Yönteme Göre)
Zihinsel engellilerin sınıflandırılması
Arş.Gör.İrfan DOĞAN.  Bugün otizm tedavisinde en önemli yaklaşım, özel eğitim ve davranış tedavileridir.  Tedavi planı kişiden kişiye değişmektedir,
EĞİTSEL OYUNLAR DOÇ. DR. GÜLTEN HERGÜNER BÖLÜM: 2
AİLELERLE İŞBİRLİĞİ.
SOSYAL GELİŞİM Öğr. Gör. İdris KARA.
Öğretim  Öğrenci gelişimini amaçlayan, öğrenmenin başlatılması, sürdürülmesi ve gerçekleştirilmesi için düzenlenen planlı etkinliklerden oluşan bir süreçtir.
ÖZEL E Ğİ T İ MDE ETK İ L İ Ö Ğ RET İ M YÖNTEMLER İ KONU Ö ğ renmenin Aşamaları (Yanlışsız Ö ğ retim Yöntemleri) HAZIRLAYANLAR.
KONYA BİLİM VE SANAT MERKEZİ EĞİTİM ÖĞRETİM YILI.
Program Tasarım Modelleri
ÖZEL GEREKSİNİMLİ BİREYLER VE ÖZEL EĞİTİM
MONTESSORİ EĞİTİMİ I Günlük Yaşam Beceri Materyalleri ve Çalışmaları
EĞİTİMDE DRAMA.
SAYILAR ve RAKAMLAR.
ÜSTÜN ZEKALI VE ÜSTÜN YETENEKLİ ÇOCUKLAR
KAVRAM HARİTALAMA Doç.Dr.Bülent ÇAVAŞ.
OYUN VE OYUNCAĞIN ÇOCUK GELİŞİMİ ÜZERİNE ETKİLERİ
Erken çocukluk döneminde fen ve matematik kavramlarının gelişimi
PROGRAMLI ÖĞRETİM Tanımı:
Kişisel-Sosyal Rehberlik
ÇAĞDAŞ EĞİTİM SİSTEMİNDE ÖĞRENCİ KİŞİLİK HİZMETLERİ VE REHBERLİK
OYUN ve OYUNCAK.
ERGEN AİLE İLİŞKİLERİ.
Öğretimin Uyarlanması
ÇOCUK VE DRAMA DRAMA İLE İLGİLİ TERİMLER, ÇOCUKLARDA DRAMA UYGULAMALARININ TARİHÇESİ Öğr. Gör. : Yasemin SU.
CESARETLENDİRME ve ÖVGÜ
KOCASİNAN REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ
DRAMA UYGULAMALARI DRAMANIN ÇOCUĞUN GELİŞİM ALANLARI İLE İLİŞKİSİ
BİLSEM NEDİR? “Bilim ve Sanat Merkezi, okul öncesi eğitim, ilkokul, ortaokul ve lise çağındaki özel yetenekli öğrencilerin bireysel yeteneklerinin farkında.
Teknolojİ ve tasarIm dersİ
SarIyer beledİyesİ gençlİk eğİtİm merkezİ Aİle-eğİtmen buluŞmasI
Program Tasarım Modelleri
Erken Çocukluk Döneminde Sağlık Bilimleri Fakültesi
Sağlık Bilimleri Fakültesi
Ders 8 Değerlendirme ve kavram öğretimi
Erken Çocukluk Döneminde Sağlık Bilimleri Fakültesi
ZEE ZİHİN ENGELLİLERE BECERİ VE KAVRAM ÖĞRETİMİ
GÖRÜŞME İLKE VE TEKNİKLERİ Sağlık Bilimleri Fakültesi
EMPATİK İLETİŞİM 1.
2-6 YAŞ ÇOCUK ELBİSE KALIBI
MATEMATİK DERSİ ÖĞRETİM PROGRAMI
Sağlık Bilimleri Fakültesi
Bölüm 6 Örgütsel Yönlendirme
Eğitsel Rehberlik.
Üst Düzey Zihinsel Özelliklerin Ölçülmesi
MBT-303 özel öğretim yöntemleri-ı
Erken Çocukluk Döneminde Sağlık Bilimleri Fakültesi
TEKNOLOJİ VE TASARIM DERSİ 7.D.1. Özgün Ürünümü Tasarlıyorum.
EĞİTSEL VE DAVRANIŞSAL DEĞERLENDİRME- ASSESSMENT Ders 2: Yasal Düzenlemeler Prof. Dr. Tevhide Kargın.
BÖLÜM 2 BİLİŞSEL GELİŞİM.
ÜNİVERSİTEDE YABANCI DİL ÖĞRETİMİNDE İNTERNET KULLANIMINA İLİŞKİN ÖĞRENCİ GÖRÜŞLERİ Mehmet AKSÜT Nihat ÇAKIN 
ÖĞRENME STİLLERİ.
GELİŞİMLE İLGİLİ TEMEL KAVRAMLAR
Geliştirme Genel Müdürlüğü
Gelişim ve Temel Kavramlar
DİL GELİŞİMİ KURAMLARI - II
öneriler Sınıfların tüm öğrencileri içerecek biçimde düzenlenmesi
DESTEK EĞİTİM Destek Eğitim Odası. DESTEK EĞİTİM Destek Eğitim Odası.
14. EKİPLE ÖĞRETİM İKİ KAFA TEK KAFADAN DAHA İYİDİR ( Two heads are better than one) ingiliz atasözü.
Çağdaş Gelişmeler Işığında Ana Dili Öğretimi
2. HAFTA Bilimsel Araştırma Temel Kavramlar.
Geliştirme Genel Müdürlüğü
BİREYİ TANIMA TEKNİKLERİ
SESBİLGİSEL GELİŞİM Dil EdİNimi-4. Hafta.
GEÇİŞ GEÇİŞ SÜRECİ Özel Gereksinimli ve / veya Engeli
Sunum transkripti:

Oyun İçine Gömülü Öğretim

Oyun Oyun çocukların düşünme becerilerini, dil ve iletişim yeterliklerini, hareket yeteneğini ve sosyal-duygusal gelişimi desteklemektedir. Çocuklar oyunlar aracılığıyla gerçek yaşamı denerler, kendilerini keşfederler, çevreyi keşfederler, hareket özgürlüğü kazanırlar, yaşamdan zevk alırlar, ayrıca karar verme, kurallara uyma, başkalarına saygılı olma ve dürüst olma gibi davranışları kazanırlar. Araştırmalar da oyunun çocuklar üzerindeki önemini ortaya koymaktadırlar.

Oyun-Temelli Öğretim Oyun-temelli öğretim (OTÖ), çocuklara belli beceri ve davranışların kazandırılmasında eğlenceli bir yöntemdir. Bebeklik döneminden altı yaşına kadar olan okulöncesi çocuklar için etkili bir yöntemdir. Oyunlar içerisinde hedeflenen becerilerin ya da davranışların işlevsel kullanımının ya da hedef beceri ve davranışların çocuğa fark ettirmeden gizil yolla öğretimini içerir. Tek bir etkinlik içerisinde farklı gelişim alanlarını (bilişsel, iletişim, psikomotor, ve sosyal) destekleyici etkinlikler sunulur.

OTÖ’de amaç, tüm gelişim alanlarını kapsayan öğretim sunmaktır. Örneğin; oyun sırasında, oyundaki kuralları benimseyerek sırası geldiğinde uygun davranışları sergilemesi (bilişsel), sözel dilini ya da beden dilini kullanması (iletişim), eşiyle uyum içerisinde çalışması (sosyal) gibi pek çok gelişim alanının öğretimine yönelik amaca hizmet edebilir. OTÖ, öğretmenler, anne-babalar, kardeşler ve diğer aile üyeleri ya da bakıcılar tarafından kolaylıkla kullanılabilmektedir.

Oyun etkinliklerinin temelinde taklit, eşleme, alıcı ve ifade edici dil becerileri bulunmaktadır. Oyunlar, çocukların var olan becerilerini kullanmalarını sağlayarak diğer becerilerin de gelişimine katkıda bulunmaktadır. Bu nedenle öncelikle OÇİDEP programı kapsamında eşleme ve taklit gibi temel beceriler çalışılmalı, daha sonra bu beceriler, oyunların içine gömülmelidir. Çocuğun öğrendiği becerilerin oyun içinde kullanılmasını sağlamak, böylece daha kolay olabilir. Ayrıca oyun içine yeni öğretilecek beceriler gömülerek de çeşitli becerilerin edinimi ve genellenmesi sağlanabilir.

Oyun içine çeşitli becerilerin gömülmesi için işlevsel oyun, hayali oyun, kurallı oyun ve diğer oyun türleri kullanılabilir. Örneğin işlevsel oyun olarak şekil kutusuyla oynama etkinliği yapabilirsiniz ve bunun içine taklit becerilerini gömebilirsiniz. Çocuğun önüne kullanabildiği bir şekil kutusu konur. Çocuğa şekiller verilmeden önce taklit denemelerine yer verilir. “böyle yap” denerek burnunuza dokunun.(nesnesiz taklit kalıcılığı için) Çocuk doğru tepkiyi verdikten sonra eline şekil vererek şekil kutusuna atmasını sağlayın.

Rol oyunlarını da içeren hayali oyun becerileri, gömülü öğretim yapılmasına uygundur. Oyun, belli bir senaryo çerçevesinde şekillendirilebilir. Bu senaryo içine eşleme, taklit ve alıcı dil becerilerine ilişkin basamaklar gömülebilir. Oyun içine beceri gömme çalışmalarına, öncelikle edinilmiş becerileri oyun içine gömerek başlanabilir. Örneğin, çamaşır yıkama oyununun içine daha önceden edinilmiş eşleme becerisi gömülebilir. Büyük bir karton kutudan çamaşır makinası yapılabilir. Çocuğun önüne birinin içinde beyaz çorap, diğerinin içinde kırmızı çorap olan iki sepet konur. Çocuğun eline önce bir kırmızı çorap verip önündeki doğru sepetin içine atarak eşlemesi istenir. Çocuk doğru tepki verdiğinde, çocuğun eşlediği çorapları sepetten almasını ve bu çorapları makineye atması sağlanır. Yıkanan çamaşırları aynı renk mandallarla ipe asması istenir. Oyun içine farklı beceriler de gömülebilir. Örn., Ayırma, gruplama, taklit….

Geneleme ve kalıcılık için önceden öğrenilen temel beceriler çalışılabilir. Alıcı ve ifade edici dil becerilerinin gömüldüğü farklı oyunlar da hazırlanabilir. Çocuğun dağarcığındaki dil becerileri dikkate alınmalıdır. Evcilik oynarken, “bebeği salla, bebeği öp, bebeğe mama yedir” gibi daha önce çalışılan beceriler gömülebilir. Daha sonra sistematik olarak oyuna gömülen yeni becerilerin sayısı artırılabilir.

Yeni beceriler için aşamalı yardımla öğretim (anlık kararlara göre ipuçları en az ılımlıdan en ılımlıya doğru) ya da ipucunun giderek artırılması yöntemleri kullanılabilir.