NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
KÜTÜPHAN-E TÜRKİYE PROJESİ. MODÜL 7 Sunular ve Etkili Sunum Hazırlama Kütüphan-e Türkiye Eğitim Çalışma Grubu, Göknur Kaplan Akıllı.
Advertisements

FOTOĞRAF VE RENK Renk Nedir? Renk, ışığın değişik dalga boylarının gözün retinasına ulaşması ile ortaya çıkan bir algılamadır. Bu algılama, ışığın maddeler.
Türkiyedeki Giyim,Kuşam ve Süslenme Kültürü Çocuk, Kadın, Erkek Giyim-Kuşamı Giyim insanın var oluşuyla, öncelikle doğa koşullarından korunmak amacıyla.
Uzaktan Eğitim Sürecinde Materyal Ortam ve Teknoloji Tasarımı Yusuf DOĞANAY.
İŞ SAĞLIĞI ve İŞ GÜVENLİĞİ KURSU
SPORLA İLGİLİ HAREKETLER DÖNEMİ (7-12 yaş)
Hazırlayan: Dr. Emine CABI
Zihinsel engellilerin sınıflandırılması
SOSYAL GELİŞİM Öğr. Gör. İdris KARA.
Altı Uygulama Ayakkabısı
Sözsüz İletişimin Özellikleri
IŞIĞIN SOĞURULMASI TANER BULUT. S OĞURULMA Işığın cisimler tarafında tutulmasına soğurulma denir.
ÇOK BOYUTLU SİNYAL İŞLEME
Hangi Konular Performans Görevi Hangi Konular Proje Olarak Seçilmelidir? MEB 2008.
İLETİŞİM VE ETİK SUNUMU İREM KAYAHAN G İLETİŞİM SÜRECİNİN AŞAMALARI VE ÖZELLİKLERİNİN İNCELENMESİ.
MONTESSORİ EĞİTİMİ I Günlük Yaşam Beceri Materyalleri ve Çalışmaları
Emine Hoşoğlu doğan İstanbul şehir üniversitesi Eylül 2014
Grafik ve Animasyon Görsel Tasarım İlkeleri
DESEN.
Kitle İletişim Araçları
ANKARA ÜNİVERSİTESİ SAĞLIK BİLİMLERİ FAKÜLTESİ SOSYAL HİZMET BÖLÜMÜ
Renk, ışığın gözün retinasına  değişik biçimde ulaşması ile ortaya çıkan bir algılamadır.
Erken çocukluk döneminde fen ve matematik kavramlarının gelişimi
Sıklık Dağılımları Yrd. Doç. Dr. Emine Cabı.
ÇAĞDAŞ EĞİTİM SİSTEMİNDE ÖĞRENCİ KİŞİLİK HİZMETLERİ VE REHBERLİK
İŞ SAĞLIĞI ve GÜVENLİĞİ EĞİTİMİ
Öğretimin Uyarlanması
ARAÇ GEREÇLERİN EĞİTİMDEKİ YERİ VE ÖNEMİ
Hayvan refahına uygun koşulların belirlenmesi
ANKARA ÜNİVERSİTESİ SAĞLIK BİLİMLERİ FAKÜLTESİ SOSYAL HİZMET BÖLÜMÜ
GÖRSEL SANATLAR DERSİ.
ÇOCUKLUK DÖNEMİNDE YARATICILIK VE SANAT EĞİTİMİ
Bilgi ve İletişim Teknolojileri
HAVA PERSPEKTİFİ Doğada yakınımızda bulunan varlıklar gözümüze gerçek renk ve boyutlarıyla net olarak görünür. Oysa bizden uzaklaştıkça nesnelerin boyutları.
a) Burada gördüğünüz eserler sizde hangi duyguları uyandırdı
Sağlık Bilimleri Fakültesi
Bölüm IV Öğretimde Görsel İşitsel Araçlar
GÖRSEL MATERYAL TASARIMI
GELİŞİM VE ÖĞRENME Algı - II Prof.Dr. Mustafa Ergün.
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
IŞIK VE GÖLGE.
TEKNOLOJI VE TASARıM DERSI.
TEKNOLOJI VE TASARIM DERSI.
EĞİTİME GİRİŞ Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi
TEKNOLOJİ VE TASARIM DERSİ 7.D.1. Özgün Ürünümü Tasarlıyorum.
Sağlık Bilimleri Fakültesi
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
DERS YAZILIMLARININ GELİŞTİRİLMESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
RENK.
Sağlık Bilimleri Fakültesi
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Gelişim ve Temel Kavramlar
Canlıların Büyüme ve Yaşamasına Etki Eden Faktörler
EĞİTİME GİRİŞ Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi
ÖĞRETİM STRATEJİLERİ SUNUŞ YOLUYLA ÖĞRETİM BULUŞ YOLUYLA ÖĞRETİM
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
HARİTANIN DİLİ.
1.4. RENK OLGUSU İnsan gözü beyaz ışığın farklı dalga boylarını algılama yeteneğine sahiptir. Dalga boyu 660 nm olan ışığı kırmızı, dalga boyu 600 nm olan.
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Hangi Konular Performans Görevi Hangi Konular Proje Olarak Seçilmelidir? MEB 2008.
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Sunum transkripti:

NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ Bilgisayar destekli tasarım ıı Görsel tasarım NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ © Sanat Tasarım Fakültesi stf.nisantasi.edu.tr

NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ © Tasarım nedir? Tasarım bir yön bilgiyi veya ihtiyacı, bitmiş bir ürüne veya bir tasarım çözümüne dönüştüren bir süreçtir. Tasarım süreci yedi evreden oluşur. Tanımlama, araştırma, fikir bulma, ilk örnek oluşturma, seçme, uygulama ve öğrenme. Tasarım süreci yüksek oranda yaratıcılık ve araştırma gerektirir. Süreç tarafından yönlendirilen ve kontrol edilen yaratıcılık, eldeki problemi yön bilginin belirlediği hedefleri karşılayan veya aşan, uygulanabilir, pratik bir çözüme doğru yönlendirilmelidir. NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ ©

NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ © Temel tasarım öğeleri Çizgi: İki boyut olarak algıladığımız çizgi, 3 boyutlu tasarım ile birlikte hacim kazanır. Psikolojik etkisi ile beraber ,tasarımda kullanılan çizgisel dokunuşlar kullanıldığı yön ve değişimlere göre nesnelere yönlendirme ve süreklilik etkisi verir. Bu şekilde çizgi, işlevsel olarak kullanışlı, görsel ve sözel bir dile sahiptir. Yatay çizgiler sakin ve pasif, düşey çizgiler hareketli ve statik ,diyagonal çizgiler ise dinamik ve canlı bir etkiye sahiptir. Şekil: Geometrik şekiller tasarıma pasif ve dekoratif bir etki kazandırırken, organik şekiller daha statiktir. Şekillerin tasarımda tekrarlarla  kullanımı bir hareketlilik oluştururken, dekoratif etkiyi de arttırır. Bu süreçte şekillerin soyutlanması, kesişimi veya farklı metodlar ile kullanımı yeni ve farklı şekiller elde etmenize olanak sağlar. Bu sayede oluşan şekiller tasarıma rahatça adapte olur ve aidiyet kazanır. Doku: Doku, üç-boyutlu yapıya sahip, objenin hem dış yapısı hem de içyapısı hakkında bilgi veren sonsuz çeşitliliğe sahip ,yüzeyde gölge ve ışık oyunları ve malzeme özelliği ile birlikte kendini gösteren özel bir niteliktir. Doku sürekli devam eden bir desenin yüzeyinin pürüzünü veya herhangi bir 3 boyutlu hissi bize gösterir.(2 boyutlu dokular desen niteliğindedir.= NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ ©

NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ © Renk: Renk, çeşitli cisimlerden yansıyarak gelen ışınların, ışığın gözün retinasına  ulaşması ile oluşan, görsel algı sonucu bireyde oluşturduğu duygudur. Renk faktörünün önemi ,tasarımdaki rolü kaçınılmaz bir gerçektir. Bir görme olayında ;  Işınların göze gelmesi – Fiziksel  Bu ışınların karşısında gözde ortaya çıkan işlemler – Fizyolojik  Cismin beyinde algılanması – Psikolojik bir olgudur. Rengin 3 boyutu vardır ; Türü, rengi tanıma ve tanımlama. Tonu, rengin siyaha veya beyaza oranla açıklık veya koyuluk derecesi. Yoğunluğu, aynı rengin farklı tonlardaki saflık ve doygunluk derecesi. NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ ©

NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ © Renkler : Kırmızı – Mavi – Sarı Ara Renkler : Turuncu – Yeşil – Mor Tarafsız Renkler : Beyaz – Siyah – Gri Kontrast – Zıt Renkler : Sarı – Mor / Kırmızı – Yeşil / Turuncu – Mavi Armoni – Bütünleyici Renkler : Mor – Mavi / Kırmızı – Yeşil / Turuncu – Mavi Tasarımda,sıcak(kırmızı,sarı turuncu) ve koyu sıcak renklere sahip elemanlar ön plana çıkarken,soğuk(mavi,yeşil,mor) ve açık soğuk renkler ise geri planda kalırlar.Tasarım sürecinde ve sunumunda büyük etki sağlayacak olan renk uygulamalarının psikolojik özellikleri;  Parlak renkler, heyecan  Pastel renkler, sakin  Malzemenin öz niteliğini ifade eder  Renk formu belirler  Renk oranları etkiler  Renk ölçeği ortaya çıkarır.  Renk ağırlık duygusu oluşturur. ( Koyu renkli elemanlar ağır, açık renkli elemanlar ise hafif algılanmaktadırlar.) NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ ©

NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ © Ve renklerin algılanan etkileri ve anlamları; Mavi : Sonsuzluk etkisi yaratır. Açık tonları yatıştırıcı, güven veren bir etki yaratır. Yeşil : Sakin, barışçıl, hassas, yumuşak bir etki yapar. Neşe ve sükuneti ifade eder. Sarı : Uyaran, neşelendiren, dikkat çeken bir etki yaratmaktadır. Genişlemeyi, iletişimi ifade eder. Kırmızı : Heyecanlandırıcı, uyarıcı bir etki yapar. Enerji ve gücü temsil eder. Pembe : Küçük alanlarda zenginliği ve önemi vurgular Kahverengi : Mutsuz, kederli. Sıcak rengin yanında soğuk, soğuk rengin yanında sıcak etkisi yapan ara bir renktir. Turuncu, sarı ve beyazla birleştiğinde rahatlatıcı bir etki yaratmaktadır. Gri : Siyaha giden tonları kasvetli, beyaza giden tonları huzurlu bir etki yaratmaktadır. Beyaz : Kullanıldığı bir mekanda güneş ışığını yansıtırsa uyarıcı, neşeli bir etki yaratmaktadır. Renklerin doğru kullanımı etkili tasarım kompozisyonlarına olanak sağlayacaktır. NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ ©

NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ © kaynaklar NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ ©