Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ"— Sunum transkripti:

1 NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
KİTLE İLETİŞİM KURAMLARI 2. HAFTA Propaganda, Shannon ve Weaver’ın Enformasyon Kuramı, Lasswell’İn Genel İletİŞİM Modelİ, Berlo’nun İletİŞİM Modelİ NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ © İktisadi, İdari ve Sosyal Bilimler Fakültesi iisbf.nisantasi.edu.tr

2 NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ ©
Propaganda, Shannon ve Weaver’ın Enformasyon Kuramı, Lasswell’İn Genel İletİŞİM Modelİ, Berlo’nun İletİŞİM Modelİ Propaganda: Latince propagare kelimesinden türemiş olan propaganda kelimesi, bir fikri yaymak anlamında kullanılmaktadır. Tarihte ilk defa 1622 senesinde kullanılan propaganda, günümüzde kaynak ve mesajlarının özellikleri doğrultusunda beyaz, gri ve siyah olmak üzere üçe ayrılmaktadır. NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ ©

3 NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ ©
Propaganda, Shannon ve Weaver’ın Enformasyon Kuramı, Lasswell’İn Genel İletİŞİM Modelİ, Berlo’nun İletİŞİM Modelİ Lasswell tarafından sunumların yönlendirmesiyle insan eylemini etkileme tekniği olarak tanımlanan propagandanın uygulanmasında kullanılan tren etkisi, kalabalığa katıl, direkt emir, parıltılı genellemeler, transfer, tanıklık vb. çeşitli birçok teknik kullanılmaktadır. NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ ©

4 NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ ©
Propaganda, Shannon ve Weaver’ın Enformasyon Kuramı, Lasswell’İn Genel İletİŞİM Modelİ, Berlo’nun İletİŞİM Modelİ Shannon ve Weaver Enformasyon Kuramı: Ana akım pozitivist kitle iletişim anlayışının temelini oluşturan ve Waren Weaver tarafından 1948 senesinde geliştirilen bu model tek yönlü ve çizgisel bir iletişim sürecini ortaya koymaktadır. NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ ©

5 NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ ©
Propaganda, Shannon ve Weaver’ın Enformasyon Kuramı, Lasswell’İn Genel İletİŞİM Modelİ, Berlo’nun İletİŞİM Modelİ Bu modele göre iletişim süreci iletiyi gönderen kaynak öğesi ile başlamaktadır.Kaynaktan çıkan ileti mesajı sinyale çeviren kodlayıcı ile kodlanmaktadır.Kanal vasıtasıyla iletilen mesaj sinyalleri mesaja çeviren vericiden alıcıya ulaşmaktadır. Bu model, iletişim sürecine gürültü öğesini eklemektedir.Gürültü kanal öğesinde meydana gelen, iletişimin gerçekleşmesini ya da istenildiği doğrultuda gerçekleşmesini engelleyen öğedir. NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ ©

6 NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ ©
Propaganda, Shannon ve Weaver’ın Enformasyon Kuramı, Lasswell’İn Genel İletİŞİM Modelİ, Berlo’nun İletİŞİM Modelİ Bilgi kaynağı > Mesaj > İletici > Sinyal > > Alınan Sinyal > Alıcı > Mesaj > Varış Noktası Gürültü Kaynağı Shannon ve Weaver Enformasyon Kuramı NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ ©

7 NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ ©
Propaganda, Shannon ve Weaver’ın Enformasyon Kuramı, Lasswell’İn Genel İletİŞİM Modelİ, Berlo’nun İletİŞİM Modelİ Lasswell’in Genel İletişim Modeli: Lasswell tarafından geliştirilen, geri bildirim öğesinin bulunmadığı, tek yönlü çizgisel bir iletişim modeli olan ve iletiyi alan kişilerin pasif hedefler olarak görüldüğü bu modelde, etki konusu temel sorun olarak ele alınmaktadır. Model kim, kime, hangi kanalla, hangi etki ile, ne söylüyor aşamalarından oluşmaktadır. NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ ©

8 NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ ©
Propaganda, Shannon ve Weaver’ın Enformasyon Kuramı, Lasswell’İn Genel İletİŞİM Modelİ, Berlo’nun İletİŞİM Modelİ Kim? (Konuşmacı) Ne? (Mesaj) Kanal (veya Araç) Kime? (Alıcı) Etki Lasswell’in Genel İletişim Modeli NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ ©

9 NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ ©
Propaganda, Shannon ve Weaver’ın Enformasyon Kuramı, Lasswell’İn Genel İletİŞİM Modelİ, Berlo’nun İletİŞİM Modelİ Berlo’nun (SMCR) İletişim Modeli: Tek yönlü, çizgisel bir model olan Berlo’nun iletişim modeli, gönderen, mesaj, kanal ve alıcı olmak üzere dört ana bileşenden oluşan bir iletişim sürecidir. Her ana bileşen de kendi içerisinde farklı beş faktörden etkilenmektedir.Gönderen öğesinin faktörleri; iletişim becerileri, tutum, bilgi, sosyal sistem ve kültürdür. NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ ©

10 NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ ©
Propaganda, Shannon ve Weaver’ın Enformasyon Kuramı, Lasswell’İn Genel İletİŞİM Modelİ, Berlo’nun İletİŞİM Modelİ Mesaj öğesinin faktörleri; içerik, öğeler, davranış, yapı, ve kodlardır.Kanal öğesinin faktörleri; duyma, görme, dokunma, koklama ve tatmadır.Alıcı öğesinin faktörleri ise; iletişim becerileri, tutum, bilgi, sosyal sistem ve kültürdür. NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ ©

11 NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ ©
Propaganda, Shannon ve Weaver’ın Enformasyon Kuramı, Lasswell’İn Genel İletİŞİM Modelİ, Berlo’nun İletİŞİM Modelİ KAYNAK İletişim Becerileri Davranışlar Bilgi Sosyal Sistem Kültür MESAJ İçerik Elementler Yöntem Yapı Kod KANAL Görme Duyma Dokunma Koklama Tatma ALICI İletişim Becerileri Davranışlar Bilgi Sosyal Sistem Kültür Berlo’nun (SMCR) İletişim Modeli NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ ©

12 NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ ©
kaynaklar GÖRSEL KAYNAKÇASI cluster/Communication%20and%20Information%20Technology/Information_Theory/ NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ ©


"NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ" indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları