Ne tüketirsen sen osun “ucuz bir ceket ucuz bir adam demektir” Veblen (1934)

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
ÇOCUK GELİŞİMİNE GİRİŞ
Advertisements

Antalya/Muratpaşa SABİHA GÖKÇEN ANAOKULU EFQM KAZANANLAR KONFERANSI ASLI KANBİR OKUL MÜDÜRÜ 24 Şubat 2016 İstanbul Deniz Müzesi.
BÖLÜM 1 TEMEL KAVRAMLAR. BÖLÜM 1 TEMEL KAVRAMLAR.
Arş.Gör.İrfan DOĞAN.  Bugün otizm tedavisinde en önemli yaklaşım, özel eğitim ve davranış tedavileridir.  Tedavi planı kişiden kişiye değişmektedir,
EĞİTSEL OYUNLAR DOÇ. DR. GÜLTEN HERGÜNER BÖLÜM: 2
I.BÖLÜM TÜKETİCİ DAVRANIŞLARI KAVRAMI VE PAZARLAMA
ÖĞRENME SINIF YÖNETİMİ
Pazarlama Çevresi.
Ömer AKKAYA Nazmi GÖKÇE KATILIMCI LİDERLİK. KATILIMCI L İ DERL İ K (Participative leadership) Katılımcı liderlik, liderin yönetim yetkisini grup üyeleriyle.
SA Ğ LI Ğ IN GEL İŞ T İ R İ LMES İ VE İ L EYLEM PLANI.
Leyla İÇERLİ Araş. Gör. Dr. Aksaray Üniversitesi İİBF İşletme Bölümü.
MODERN PAZARLAMA SİSTEMİ ve PAZARLAMA ÇEVRESİ
TÜRK EĞİTİM SİSTEMİ VE OKUL YÖNETİMİ Ders Notları
TALEP (İstem).
GİRİŞİMCİLİK, SOSYAL GİRİŞİMCİLİK VE İNOVASYON
Betül GÜLER
Pazarlamanın Tanımı Pazarlama, İşletme amaçlarına ulaşmayı sağlayacak mübadeleleri gerçekleştirmek üzere, ihtiyaç karşılayacak malların, hizmetlerin ve.
PAZARLAMA NEDİR? Hedef tüketicilerin ihtiyaç ve isteklerini önceden tahmin ve tespit etmek daha sonra bunları karşılamak (tatmin etmek) yoluyla işletme.
Metinlerin Sınıflandırması
Uluslararası Pazarlama Araştırması
Öğr. Gör. Dr. İnanç GÜNEY Adana MYO
ANKARA ÜNİVERSİTESİ SAĞLIK BİLİMLERİ FAKÜLTESİ SOSYAL HİZMET BÖLÜMÜ
KOHLBERG ve AHLAK GELİŞİMİ Yrd. Doç. Dr. Aysel TOPAN
PAZARLAMA KARARLARINI ETKİLEYEN ÇEVRESEL FAKTÖRLER
Kişisel-Sosyal Rehberlik
“ekonomik, sosyal ve kültürel gereksinmelerini karşılayabilmek için
PSİKOLOJİK DANIŞMA VE REHBERLİK SERVİSİ
Öğretimin Uyarlanması
BARALAR.
Hayvan refahına uygun koşulların belirlenmesi
Pazarlama Yönetimi Doç. Dr. Hayrettin ZENGİN.
Aşağıdaki kavramları açıklayınız
TURİZM PAZARLAMASI Emir Hilmi Üner.
II.BÖLÜM TÜKETİCİ DAVRANIŞ MODELLERİ
Yrd.Doç.Dr. Çağdaş Erkan AKYÜREK
KAYNAŞTIRMA EĞİTİMİ.
YÖNETİM- ÖRGÜT TEORİLERİ MODERN EKOL- SİSTEM TEORİSİ
KRİZ YÖNETİMİ Öğretim Görevlisi Meral GÜNEŞ.
PAZARLAMA YÖNETİMİ PAZARLAMA YÖNETİMİ • PAZARLAMAYA GİRİŞ
1. sağlık ve sağlığın girdileri
ÇOCUK KORUMA VE BAKIM HİZMETLERİ Sevgi Evleri
TÜRK EĞİTİM SİSTEMİ ve OKUL YÖNETİMİ
I.BÖLÜM TÜKETİCİ DAVRANIŞLARI KAVRAMI VE PAZARLAMA
Psyc 351T Ölçme Teknikleri
Çevre konusunun gelişim süreci asıl olarak 1960'li yıllarda başlamıştır. 1960'lı yıllar bu nedenle bir dönüm noktasıdır. Bu yıllarda çevre sorunları ile.
Bölüm 4: Tarımsal ürünlerin pazarlama fonksiyonları
Pazarlama tanımları 1970’li yıllardan önce, pazarlama, hemen hemen tüm pazarlama teorisyenleri tarafından, kar amaçlı işletmelerin, ürünleri ve hizmetleri.
Tüketici Pazarları Örgütsel Pazarlar
Tedarik Zinciri Yönetimi:
EĞİTİME GİRİŞ Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi
PROGRAM DEĞERLENDİRME
KENDİNİ TANIMA.
Geçerlik ve Kullanışlılık
ÖĞRENME STİLLERİ.
Pazarlama anlayışındaki gelişmeler-1
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
PERFORMANS KAVRAMI PERFORMANSIN BOYUTLARI
TOPLUMSAL CİNSİYET PROBLEMLERİ VE HUKUK
Gelişim ve Temel Kavramlar
DİL GELİŞİMİ KURAMLARI - II
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
EĞİTİMİN EKONOMİK TEMELLERİ
GAS 208 PAZARLAMANIN TEMEL İLKELERİ ve HİZMET PAZARLAMASI
Tüketici Davranışları
TÜRKÇE EĞİTİMİNİN ÖNEMİ
DİNLEME.
Gelişme ve Büyümenin Temelleri
BEDEN EĞİTİMİ VE SPOR ÖĞRETMENLİĞİ EĞİTİM PROGRAMI HAZIRLAMA PLANI (1)
GEÇİŞ GEÇİŞ SÜRECİ Özel Gereksinimli ve / veya Engeli
Ders İçeriği Yatırım Projelerinin Kavramsal Temelleri
Sunum transkripti:

Ne tüketirsen sen osun “ucuz bir ceket ucuz bir adam demektir” Veblen (1934)

Sürekli olarak bir şeylerin alınması mutluluk hissi yaratıyor. Gerçekte satın alınan nedir? Gerçekte satın alınması gereken nedir? Özellikle gelişmekte olan ülkelerde sürekli olarak tüketim gerçekleştirilmektedir. Amerika’da neredeye iki kişiden biri obez. Obezite bir yandan da yeni bir pazar olarak değerlendiriliyor.

Seçeneklerin artması mutlu ediyor mu? Seçeneklerin artması karmaşıklığa yol açmaktadır. Değerlendirmede sınırlılık söz konusu Temel sonucu rasyonelliğin kaybolması.

Tüketim fizyolojik psikolojik iletişim aracı business class Tüketimin ne için yapıldığı tüketici davranışlarının belirleyicisi durumunda. Kaysei Doğumevi Hastanesi örneği

Birbirinin aynı ürünler-marka Campell (1987) Fayda Haz Karşıt durumlardır Birbiriyle iç içe midir? Hedonizm-Weber’in protestan ahlakı/tutumluluk

Tüketici Davranışlarına Ait Özellikler Güdülenmiş bir davranıştır Dinamik bir süreçtir Çeşitli faaliyetlerden oluşur Karmaşıktır ve zamanlama açısından farklılık gösterir Farklı rollerle ilgilenir Çevre faktörlerinden etkilenir Farklı kişiler için farklı etkiler gösterir

Tüketici davranışlarını etkileyen faktörler Kültür Mitler Din Popüler kültür-elit kültür Toplumsal sınıf Marksist Pozitivist (servet, gelir, eğitim vb. ile) Yaşam tarzı Aile Sosyal gruplar Referans grupları

Güdülenmiş bir davranış Amaç, karşılanmadığında gerilim yaratan ihtiyaç ve istekleri tatmin etmektir Tüketicilerin sorunlarına çözüm getirme amacı vardır

Dinamik Süreç Satın alma Öncesi Faaliyetler Satın Alma Faaliyetleri

Satın alma öncesi Satın alma Satın alma sonrası İhtiyacı hissetmek (açlık hissetmek) Seçenekleri aramak (restoran önerisi almak) Seçenekleri değerlendirmek (mönüleri incelemek) Satın alma Satın ama ve kullanma (X restoranda yemek yemek) Satın alma sonrası Tüketim deneyimi ve değerlendirme (yemeğin sizi tatmin edip etmediğine karar vermek) Geribildirimi sağlama (memnuniyetin bildirilmesi) Satın alma sürecini tamamlama (hesabı ödeyerek gitmek)

Farklı Roller Başlatıcı (öneren kişi) Etkileyici (kararı etkileyen kişi) Karar verici (finansal güç ve otoritesi olan kişi) Satın alıcı (eylemi gerçekleştiren kişi) Kullanıcı (tüketim eylemini gerçekleştiren kişi)