OTP karar alma süreci Ortak Piyasa Düzeni (OPD) Gerekliliklerine

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
19.FASIL : Sosyal Polİtİka ve İstİhdam “AçIlIş Krİterlerİnde Gelİnen Son Aşama” ÇALIŞMA ve SOSYAL GÜVENLİK BAKANLIĞI AVRUPA BİRLİĞİ KOORDİNASYON.
Advertisements

Avrupa Birliği.
Finlandiya Ulusal Denetim Kurumu Mali Denetimi Visa Paajanen.
1 IFRS’de Yorum Olanağı : IFRS için Ölüm Öpücüğü mü yoksa Başarıya Giden Yol mu? Prof. Dr. S. J. Maijoor (AFM)
İŞ KANUNUNDA ÜÇLÜ DANIŞMA KURULU VE EKONOMİK SOSYAL KONSEY AYŞE KÜÇÜK ZİYA AK MEHMET ÜSTBAŞ
AB HUKUKU DOÇ. DR. MUSTAFA ÇEKER.
AVRUPA BİRLİĞİNİN ORGANLARI.
AVRUPA BİRLİĞİ HUKUKUNUN İLKELERİ
Türk Oda ve Borsaları Akreditasyon Projesi 2009 John Lockett.
E Y L E M 5. 1 Gençlerin ve Gençlik Politikalarından Sorumlu Olanların Toplantıları PROGRAMI.
Bağlam Avrupa Komisyonu, AB’nin Ekim 2011’de çıkardığı “ Kurumsal Sosyal Sorumluluk Alanında Yeni bir AB stratejisi” isimli KSS stratejisinde,
Et Üreten İşletmelere Yatırım/Kanatlı Eti
AB ÇEVRE FASLININ AÇILMASI VE Prof. Dr. Hasan Z. SARIKAYA
Türkiye ile Avrupa Birliği Arasında Hizmet Sunumu Serbestisi
© OECD A joint initiative of the OECD and the European Union, principally financed by the EU Martin Oder, LL.M. OECD/SIGMA “İmtiyazlar ve Kamu Özel Sektör.
AVRUPA BİRLİĞİ HUKUKUNUN KAYNAKLARI
KAMUDA İÇ DENETİM (5018 sayılı Kamu Mali Yönetimi ve Kontrol Kanunu)
AVRUPA BİRLİĞİNDE ÜYELİK
AVRUPA BİRLİĞİ ORTAK TARIM POLİTİKASI Ortak Piyasa Düzenleri
YOLSUZLUKLA MÜCADELEDE SON GELİŞMELER BAŞBAKANLIK TEFTİŞ KURULU 2009.
Harcama Yetkilileri.
İdari kesimde yönlendirme sistemi Visa Paajanen.
7 Eylül 2005, Çarşamba Litvanya Cumhuriyeti Muhasebe Enstitüsü Avrupa Birliği’nde Ulusal Bir Muhasebe Standartları Belirleyicisinin Rolü.
Avrupa Birliği Ekonomisi Tezsiz Yüksek Lisans Programı
1) İşveren veya vekili (okul/kurum müdürü)
ÜRÜN GÜVENLİĞİ VE DENETİMİ
AB Hukuku I.Hafta Tarihsel Süreç.
Slide 1 AB Müktesebatı Muhasebe ve Denetime Giriş: Jurgen Tiedje Muhasebe ve Denetim Birimi Avrupa Komisyonu.
Avrupa Birliğinin Kurumları
Özlem Keçim.
TÜRKİYE-AB KATILIM MÜZAKERELERİNDE MEVCUT DURUM
“KAMU PERSONELİ” Kimdir?
İSG BİRİMLERİNİN GÖREV YETKİ VE SORUMLULUKLARI
AB KURUMLARI sayfalar arası. AB Kurumları Lizbon antlaşmasına göre; Parlamento, AB Konseyi, Bakanlar Konseyi, Komisyon, Adalet Divanı, Avrupa.
TUNCAY ÖZOĞLU. AVRUPA BİRLİĞİ ORGANLARI  Avrupa Parlamentosu, AB kurumları içinde doğrudan halk tarafından seçilen organdır.  AB üyesi ülkelerin vatandaşları.
AVRUPA BİRLİĞİ KURUMLARI
AVRUPA BİRLİĞİNDE PARASAL BİRLİK
Türk İşçilerin Serbest Dolaşım Hakkı Engellenebilir mi?
Küçük ve Orta Büyüklükteki İşletmelerin Muhasebesi REPARIS Çalıştayı Annette Davis Mart 2006.
2. Hafta sorusu: Lizbon Anlaşması AB’nin kurumsal yapısında nasıl bir değişikliğe neden olmuştur. AB Lizbon anlaşması sonrası Demokratik bir yapıya kavuşmuş.
AB Avrupa’nın siyasi ve ekonomik bütünleşmesini insan hakları ile hukukun üstünlüğü ilkeleri çerçevesinde sağlamak amacındaki demokratik Avrupa ülkelerinden.
KURULUŞ VE YAPISI Türkiye 1999 Helsinki Zirvesi’nde Avrupa Birliği’ne adaylık sürecinin başlaması ile topluluk programlarından yararlanmaya başlamıştır.
AB KURUMLARI VE KARAR ALMA YÖNTEMLERİ Avrupa Birliği Maliyesi Sakarya Üniversitesi/SBF-Maliye Yrd. Doç. Dr. Harun KILIÇASLAN.
MERKEZİ BÜTÇELEME SÜRECİNDEKİ DENETİM (İÇ DENETİM)
OECD : Yapısı, Amaçları ve Mali Piyasalardaki Rolü
“KAMU PERSONELİ” Kimdir?
ANKARA BİLİM, SANAYİ VE TEKNOLOJİ Piyasa Gözetim ve Denetim Şubesi
DEVLET PLANLAMA TEŞKİLATI
AB Birliği Kurumları Avrupa Parlamentosu (Yasamaya Yardım, Komisyon ve Konsey’in Denetimi, Bütçenin Görüşülmesi) Avrupa Komisyonu (Yürütme ve Yasamanın.
AB’DEVERGİ HUKUKUNUN KAYNAKLARI
GÜVENLİK KONSEYİ (BM Antlaşması, m. 23 vd.)
AVRUPA BİRLİĞİ`NİN ORGANLARI  Korucular Roma Antlaşması`nda, AB`yi siyasal bir birlik ya da devlet benzeri olarak düşünmüşler ve bu doğrultuda ona yasama,yürütme,
OTP’nin finansmanı Antalya, 28 Şubat 2018
Ortak Piyasa Düzeni (OPD) Gerekliliklerine Uyum için Strateji Geliştirilmesi Teknik Yardım Projesi TR2014/AG/10-A1-01/001 Bu proje, Avrupa Birliği ve Türkiye.
AVRUPA BİRLİĞİ SOSYAL POLİTİKASI
“Gizlilik, Bireysel Haklar, Kişisel Verilerin Korunması”
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
İŞ SAĞLIĞI VE GÜVENLİĞİ
OTP kapsamında Üye Devletlerin asli yükümlülükleri
Piyasa destek tedbirleri
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Sınıflandırma konusundaki ulusal mevzuat Örnekler: Polonya ve Hollanda
Ortak Piyasa Düzeni (OPD) Gerekliliklerine
Ortak Piyasa Düzeni (OPD) Gerekliliklerine Uyum için
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Denetimlerin düzenlenmesi
OTP kuralları ve yapılanması
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Büyükbaşların otomatik olarak sınıflandırılması
Sunum transkripti:

OTP karar alma süreci Ortak Piyasa Düzeni (OPD) Gerekliliklerine Uyum için Strateji Geliştirilmesi Teknik Yardım Projesi TR2014/AG/10-A1-01/001 Bu proje, Avrupa Birliği ve Türkiye Cumhuriyeti tarafından ortak finanse edilmektedir. OTP karar alma süreci Antalya, 28 Şubat 2018

Temel ilgili kurumlar * Avrupa Parlamentosu * AB Konseyi * Avrupa Komisyonu * AB Adalet Divanı

AB Konseyi (Konsey) AB’nin temel karar alma kurumu Hükümet adına konuşmaya ve kendi adına sorumluluk almaya yetkili Bakanlık düzeyindeki Üye Devlet temsilcileri AB politikalarının tamamını kapsayan on adet Konsey yapılanması bulunmaktadır. Genelde Dışişleri Bakanları veya Avrupa İşleri Bakanlarının katıldığı Genel İşler Konseyi muhtelif Konsey yapılanmalarının kendi aralarında tutarlı bir şekilde çalışmasını sağlamakta ve Avrupa Konseyi toplantıları için hazırlıklar yapmaktadır.

Konseyin görevleri * Çoğu zaman Avrupa Parlamentosu ile “ortak karar” almak suretiyle yasama işlemlerini (Tüzük, Direktif vs.) kabul etmektedir; * Ekonomi gibi alanlarda Üye Devlet politikaları arasında koordinasyon sağlanmasına yardımcı olmaktadır; * Avrupa Konseyi tarafından belirlenen stratejik ilkeler temelinde ortak dış politika ve güvenlik politikasını geliştirmektedir; * Birlik adına uluslararası anlaşmaları akdetmektedir; * Avrupa Parlamentosu ile birlikte Birliğin bütçesini kabul etmektedir.

Avrupa Parlamentosu Konseyle birlikte Parlamento, Komisyonun sunduğu teklifleri kabul veya tadil etmektedir. Parlamento ayrıca Komisyonun çalışmasını denetlemekte ve Avrupa Birliğinin bütçesini kabul etmektedir. Avrupa Parlamentosu üyeleri (754 üye) politik gruplar halinde teşkilatlanmıştır. Onay prosedürü Parlamentoya veto hakkı vermektedir.

Avrupa Komisyonu * Yeni inisiyatifler teklif etmektedir. * Kurumlar tarafından kabul edilen antlaşmaların ve önlemlerin uygulanmasını sağlamaktadır. * Yasama işlemleri teklif etmektedir. * Potansiyel ekonomik, sosyal ve çevresel etkileri değerlendirmektedir. * Paydaşların görüşlerine başvurmaktadır- yerel yönetimler, sivil toplum ve uzman grupları.

AB Adalet Divanı * Antlaşmaların yorumlanması ve uygulanmasında “mevzuata uyulmasını” sağlamaktadır. * Avrupa Birliği kurumlarının tasarruflarını yasaya uygunluk açısından gözden geçirmektedir. * Üye Devletlerin Antlaşmalardan kaynaklanan yükümlülüklere uymalarını sağlamakta ve ulusal mahkemelerin talebi üzerine Avrupa Birliği mevzuatını yorumlamaktadır.

Yasama prosedürü Parlamento ve Konsey yasama görevini eş düzeyde yürütmektedir. Bu kurumlar Komisyona yasama prosedürüne tabi olmayan işlemleri kabul etme yetkisini devredebilir (yetki devrine istinaden yapılan düzenlemeler, Avrupa Birliği’nin İşleyişi Hakkında Antlaşma Madde 290). Komisyon ayrıca spesifik durumlarda Birliğin yasal açıdan bağlayıcı düzenlemelerini uygulamak için uygulama yetkilerine sahip olabilir (uygulamaya yönelik düzenlemeler, Avrupa Birliği’nin İşleyişi Hakkında Antlaşma Madde 291).

“Şeker sanayii” vakası Toplulukta şeker sanayiinin yeniden yapılandırılmasına yönelik geçici bir program oluşturan ve Ortak Tarım Politikasının finansmanına ilişkin (EC) 1290/2005 sayılı Tüzüğü tadil eden 20 Şubat 2006 tarihli ve 320/2006 (EC) sayılı KONSEY TÜZÜĞÜ

“Şeker sanayii” vakası Üretim tesislerinin tamamen kaldırılması Üretim tesislerinin kısmen kaldırılması İtalyan şeker sektörü üzerindeki etki Silolar Ulusal yasal prosedür Finansal düzeltmeler AB Adalet Divanının rolü

Temyiz Tarım Bakanlığı AGEA Ödeme Kurumu (Ödemeler ve Kontroller) Baro

TEŞEKKÜRLER Runa Casaretti

Bu yayın Avrupa Birliği mali desteği ile hazırlanmıştır. Bu yayının içeriği tamamen NIRAS IC Sp. z o.o. sorumluluğundadır ve hiçbir şekilde Avrupa Birliği'nin görüşlerini yansıtmamaktadır.