Planlama Fonksiyonu.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Maliye Bakanlığı Strateji Geliştirme Başkanlığı Operasyonel Planlama Stratejik Yönetim Dairesi.
Advertisements

DOÇ. DR.MEHMET ERDOĞAN AKDENİZ ÜNİVERSİTESİ
İşletme Politikası 7 – 8 Mart Üretim / Pazarlama Politikaları.
YRD.DOÇ.DR. VOLKAN UNUTMAZ 1 SPOR YÖNETİMİ -I. Yönetim Örgüt İki veya daha fazla bireyin amaçlarını gerçekleştirmek için bir araya gelerek işbirliği yaptıkları.
AKRAN DESTEKLİ ÖĞRENME
İŞLE 524 – İŞLE 531 Yönetim Muhasebesi
Stratejik Pazarlama 4. Hafta
Girişimcilik Öğr.Gör.Seda AKIN GÜRDAL. Ders Akışı İşletmenin Amaçları İşletme Çevre İlişkisi.
İSTANBUL ESENYURT ÜNİVERSİTESİ SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ İŞLETME ANABİLİMDALI YÖNETİM ve ORGANİZASYON CENK SOYER SÜREÇ YENİLEME DEĞİŞİM MÜHENDİSLİĞİ REENGINEERINGG.
Arş.Gör.İrfan DOĞAN.  Bugün otizm tedavisinde en önemli yaklaşım, özel eğitim ve davranış tedavileridir.  Tedavi planı kişiden kişiye değişmektedir,
ERASMUS+ GENÇL İ K KA2 İ L SOSYAL ETÜT VE PROJE MÜDÜRLÜ Ğ Ü.
İşletme Yönetimi Dr. Adil AKINCI Bankacılık ve Finans Bölümü.
Program Tasarım Modelleri
ZAMAN YÖNETİMİ-2 Yrd. Doç. Dr. Özlem BALABAN. Zaman Yönetimi Süreci 1-Zaman kullanım analizi: Amaç, zamanın nereye harcandığını belirlemektir. Bireyler.
Öğretim İlke ve Yöntemleri: Öğrenme Stratejileri
Pazarlama İlkeleri.
PROJE TABANLI ÖĞRENME ATÖLYESİ
Bölüm 2 Stratejik Yönetim Süreci ve Unsurları
Tedarik Zincirinde Satın Alma ve Örgütsel İlişkiler
Üretim teknolojisi ve bilişim teknolojisindeki değişim
İşletmelerde Tesis Yönetimi
Uluslararası Pazarlama Araştırması
Öğr. Gör. Dr. İnanç GÜNEY Adana MYO
Proje Dosyası - Belgeleme - Raporlama
Hazırlayan Öğrencinin: ADI SOYADI= Nefise YILMAZ NUMARASI =
Öğr. Gör. Dr. İnanç GÜNEY Adana MYO
İç Kontrol Standartlarına Uyum Eylem Planı Toplantısı
ÇAĞDAŞ EĞİTİM SİSTEMİNDE ÖĞRENCİ KİŞİLİK HİZMETLERİ VE REHBERLİK
ÜNİTE 1: FİNANS YÖNETİMİ.
Pazarlama Yönetimi Doç. Dr. Hayrettin ZENGİN.
Bu sorunlar neden çözülmeli?
ANKARA ÜNİVERSİTESİ SAĞLIK BİLİMLERİ FAKÜLTESİ SOSYAL HİZMET BÖLÜMÜ
Pazarlama Planlaması.
ÜÇÜNCÜ BÖLÜM İÇ DENETİM VE İÇ KONTROL SİSTEMİ
Bölüm 1 Stratejik Yönetim İlgili Terim ve Kavramlar
FİNANSAL PLANLAMA.
FİNANSÇI OLMAYANLAR İÇİN FİNANS
ÜRETİM YÖNETİMİ.
Bölüm 9 İş Yönetim Stratejileri : Rekabet Stratejileri
Bölüm 2 Stratejik Yönetim Süreci ve Unsurları
İŞLETME TÜRLERİ BÖLÜM 3.
Üretim ve Üretim Yönetimi Temel Bilgileri
İnsan Kaynakları ve Kalite Yönetimi
C) BÜROKRATİK YÖNETİM YAKLAŞIMI
TÜRK EĞİTİM SİSTEMİ ve OKUL YÖNETİMİ
MATEMATİK DERSİ ÖĞRETİM PROGRAMI
ÖĞRETİMDE PLANLAMA.
Bölüm 6 Örgütsel Yönlendirme
Hayvancılık İşletmelerinde Yönetim Prensipleri
Pazarlama tanımları 1970’li yıllardan önce, pazarlama, hemen hemen tüm pazarlama teorisyenleri tarafından, kar amaçlı işletmelerin, ürünleri ve hizmetleri.
İşletme Finansı Doç.Dr. G. Cenk AKKAYA.
TEKNOLOJİ VE TASARIM DERSİ 7.D.1. Özgün Ürünümü Tasarlıyorum.
Örgütlerde STRATEJİK PLANLAMA
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
SPORDA TEKNİK ve TAKTİK ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ
Evren-Örneklem, Örnekleme Yöntemleri 2
PERFORMANS KAVRAMI PERFORMANSIN BOYUTLARI
İŞLETMEDE ARAŞTIRMA VE GELİŞTİRME (AR-GE) İŞLEVİ
Yaratıcı Strateji: Planlama ve Geliştirme
Ürün ve Hizmetler İçin Kapasite Planlaması
EĞİTİME GİRİŞ Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi
ÖĞRETİM STRATEJİLERİ SUNUŞ YOLUYLA ÖĞRETİM BULUŞ YOLUYLA ÖĞRETİM
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Araştırma Önerisi ve Hazırlanması
Bölüm 1 Giriş. Bölüm 1 Giriş Teknolojik Yeniliğin Önemi Teknolojik yenilik günümüzde birçok endüstrideki rekabet başarısının en önemli tek itici gücüdür.
YENİ ÜRÜN GELİŞTİRME ve ÜRÜN YAŞAM SÜRECİ STRATEJİLERİ
Bilimsel Araştırma Yöntemleri
İnsan Kaynakları Yönetiminin
Örgüt Kuramı, Örgüt Tasarımı ve Örgütsel Değişim
Sunum transkripti:

Planlama Fonksiyonu

Yönetimin Fonksiyonları Planlama Örgütleme Eşgüdümleme/Koordinasyon Yöneltme/Yürütme Denetim

Planlama Kavramı Plan, izlenecek yol ve davranış biçimini ifade eder. Amaca ulaşmak için kullanılan bir araçtır. Planlama ise, istenilen hedeflere ulaşmayı sağlayacak araç ve imkanların seçimi ve belirlenmesidir.

Planlama Tanım Gelecekteki hareket tarzının esaslarını tespit etme sürecidir. Amacın belirlenmesi Amaca ulaşmak için çeşitli alternatiflerin belirlenmesi En iyisinin seçimi İşlerin sıralaması Kimin, neden sorumlu olacağının belirlenmesi İzlenecek politikaların seçimi

Planlama Tanım (II) Plan, amaca ulaşmak için hangi işlerin yapılacağının, işlerin sırasının ne şekilde, ne zaman ve ne kadar zamanda yapılacağını gösteren tasarıdır.

Etkili Bir Planlama; Geçmiş bilgilerin analizini, Mevcut durum içinde karar verilmesini ve Geleceğe dönük karar verilmesini gerektirir.

Planlama Yapılmasının Önemi Personelin kuruluş ile bütünleşmesine olanak sağlar. Faaliyetler için birer rehberdir. Yönetici kararlarına temel teşkil eder. Başarı standardıdır.

Planlama İlkeleri Temel ve yardımcı planların, örgüt amaçlarının gerçekleşmesine katkısı sağlaması ilkesi Planlamanın üstünlüğü ilkesi Planlamanın etkinliği ilkesi

Plan Türleri Kullanım Biçimine Göre Niteliklerine Göre Kapsadıkları Döneme Göre Biçimsellik Derecesine Göre

Kullanım Biçimine Göre Planlar Tek kullanımlık planlar: yatırım projeleri, kuruluş, büyüme, yenilenme gibi planlar Sürekli planlar: politikalar, prosedürler, talimatlar, kurallar

Niteliklerine Göre Planlar Stratejik planlar: büyüme planları, yeni pazarlara açılma planları, birleşme ve ortaklıklılar vb. Taktik planlar: satış planları, reklam planları vb. Operasyonel planlar: haftalık çalışma programları, günlük satış planları, vardiyalar

Niteliklerine Göre Planlar (II) İşletme amaçları İşletme politikaları Prosedürler Bütçeler Projeler Programlar Stratejiler

1. Amaçlar Yönetimdeki başarının ilk şartı, erişilmek istenen amaçların ve güdülen maksadın ne olduğunun açıkça bilinmesidir. Her yönetici her işi ne maksatla yaptığını bilmelidir. İşletmelerin birkaç amacı olabilir. Söz konusu amaçlar arasında bir denge kurulmalıdır.

1.1. İyi Bir Amacın Özellikleri Kim? Ne? Nerede? Ne zaman? Niçin? Nasıl?

1.2. Amaca Uygunluk İşletme amaçları ile çalışan amaçlarının uyum içinde olması gereklidir.

2. Politika Bölümlere özgü prosedürler, alışılmış görenekler, temel davranış biçimi veya yönetim kararı olarak açıklanabilir. İşletme politikaları; işletme tarafından kabul edilen ve genellikle tekrarlanan durumlarda gösterilecek davranış biçimi, takip edilecek yol anlamındadır.

2. Politika (II) Yönetim açısından politikalar, düzenleştirmeye, denetlemeye yarayan önemli araçlardır. “İşletmeye yüksek öğrenimli eleman alma” bir personel politikası, “müşteri her zaman haklıdır” ilkesi bir pazarlama-satış politikasıdır.

3. Prosedürler Prosedürler, gelecekteki uğraşların nasıl yapılacağını gösteren yöntemlerdir. Adım adım nasıl hareket edileceğini, birbirini izleyen hangi işlerin görüleceğini belirtir Prosedürler işletmenin bütün kısımlarını kapsar.

3. Prosedürler (II) Örneğin; Ön kabul ve başvuru formunun doldurulması, Uygunluk testleri Adayla görüşme Referans kontrolü Sağlık kontrolü Karar İşe yerleştirme

4. Bütçeler Bütçe, bir faaliyetin tahmin edilen sonuçlarını sayılar ile ifade eden bir plandır. Sonuçlar para, zaman ve diğer maddi birimlerle ifade edilebildiği gibi faaliyetlerle de ifade edilebilir. Reklam bütçesi, satış bütçesi, üretim bütçesi gibi…

5. Programlar Programlar oluşturulurken politika, prosedür ve bütçelerden faydalanılır. Genellikle sermaye ve cari gelir gider bütçeleri ile desteklenirler. Belli bir amacı gerçekleştirmek için yapılırlar, tamamlandıktan sonra o programa ihtiyaç kalmaz. Üretim programı, İKY programı gibi…

6. Projeler Daha çok araştırmaya dayanan özel, nitelikli, ayrıntılı planlarıdır/programlardır. Başlangıç ve bitiş süresi belli, ve sınırlı bir finansman dahilinde, bir takım kaynaklar kullanarak bir probleme çözüm bulma ya da fırsatlardan yararlanmaktır.

7. Stratejiler Rekabet üstünlüğü elde etmek için yapılan planlardır. Strateji ve taktik

Kapsadıkları Döneme Göre Planlar Kısa Dönemli Planlar: bir yıldan az Orta Dönemli Planlar: 1-5 yıl arası Uzun Dönemli Planlar: En az 5 yıl

Biçimsellik Derecesine Göre Planlar Biçimsel Planlar Biçimsel Olmayan Planlar

Planlama Sürecinin Aşamaları Amaçların belirlenmesi Amaca ulaştıracak varsayımların belirlenmesi Alternatiflerin belirlenmesi Alternatiflerin karşılaştırılması En uygun olanın seçimi Alt planların yapılması Hazırlanan planların uygulanmaya devam edilmesi

Planlamanın Yararları Zaman ve emek israfını önler Yöneticilerin dikkatini amaç üzerine çeker Çabaları düzenleştirmeye imkan sağlar Tüm imkanların amaca yönelip yönelmediğinin kontrolü yapılır Daha rasyonel kural ve ilkelerin geliştirilmesini sağlar Yetki devrini kolaylaştırır. Denetimde kullanılacak standartları ortaya çıkarır.

Planlamanın Sakıncaları Zaman ve enerji kaybı Kalitesi yüksek planların maliyeti (yetkin personel ve yüksek maliyetli araç gereç) Kötü planların kaybettirdikleri Planlamacıların yöntem bilgisi eksikliği Geleceğe odaklanıp mevcut işleri aksatma Plana aşırı bağlılık Kısa dönemli planların etkisinin az olması, uzun dönemli planların isabet derecesinin azalması Hızlı hazırlanan planların doğruluğu İnisiyatifi, sorumluluk almayı azaltması

İyi Bir Planın Özellikleri Plan anlaşılır, açık, net, kesin ve kabul edilebilir olmalıdır. Dış koşullara uyum sağlayacak şekilde esnek olmalıdır. En az masraflar yapılmalı, rasyonel olmalıdır. Süresi ne çok uzun ne de çok kısa olmalıdır. İşletmenin kabul etmiş olduğu standartlara uygun olmalıdır. Direnme faktörlerini göz önüne almalıdır. Çeşitli unsurlar arasında denge sağlamalıdır. Yeni yetki, mevki ve araçlar oluşturmadan önce mevcut imkanları değerlendirmelidir.

Teşekkürler.