TÜRKÇE ÖĞRETİMİ UYGULAMA VE ARAŞTIRMA MERKEZİ MÜDÜRLÜĞÜ

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Yaşa – Hisset – Öğret Projesi; Kocaeli Disleksi Derneği’nin 2013 yılı teklif çağrısı döneminde Gençlik Programı çerçevesi altında başvurusunu yaptığı ve.
Advertisements

Risk ve Sigorta Topluluğu 2013
REHBERLİK VE PSİKOLOJİK DANIŞMA SERVİSİ ETKİNLİKLERİ
Açıköğretim Fakültesi “Yapısı ve İşleyişi”

MUĞLA ÜNİVERSİTESİ VE BOSAV İŞBİRLİĞİ OLANAKLARI.
İstanbul Üniversitesi Dil Merkezi
AKADEMİK GENEL KURUL TOPLANTISI
K. K. T. C MİLLİ EĞİTİM, GENÇLİK VE SPOR BAKANLIĞI EYLÜL 2010.
HACETTEPE ÜNİVERSİTESİ İSTANBUL BARIŞ ÇALIŞMALARI ve UYGULAMALI ETİK ENSTİTÜSÜ KURULUŞ ÖNERİSİ Doç. Dr. Havva Kök Arslan.
Yabancı dil öğrenirken o dilin konuşulduğu ülkenin kültürünü tanımak, Farklı bölümlerde öğrenim gören öğrencilerin de yabancı dil derslerinde ve ders.
Vahit Tuna Anadolu Lisesi
Kilis 7 Aralık Üniversitesi
Karabük Üniversitesi Edebiyat Fakültesi Türk Dili ve Edebiyatı Bölümü
ESPAÑA SİSTEMA DE EDUCACİÓN LA EDUCACİÓN SUPERİOR LA FORMACİÓN DE LOS DOCENTES AB Ülkelerinde Eğitim Prof. Dr. Mustafa ERGÜN Nurcan BUNAR.
Erzurum Teknik Üniversitesi Erzurum Teknik Üniversitesi’nin Misyonu Prof. Dr. Muammer YAYLALI Erzurum Teknik Üniversitei Rektörü.
Hacettepe Üniversitesi Uzakdoğu Dilleri ve Kültürleri Topluluğu HUDOT
Mesleki ve Teknik Eğitim Genel Müdürlüğü
T.C Hacettepe Üniversitesi DEĞİŞİM ÖĞRENCİLERİ TOPLULUĞU
Prof.Dr.Tufan Gündüz.
EĞİTİM ORTAMLARINDA ŞİDDETİN ÖNLENMESİ VE AZALTILMASI
KOÜ TIP FAKÜLTESİ ÇOCUK CERRAHİSİ ANABİLİM DALI STRATEJİK PLAN TASLAĞI
Uzaktan Eğitim Çalışmaları ve Başlanan e-Eğitim Projesinin İçeriği
Hayat Boyu Öğrenme –LLP (Lifelong Learning Programme) ERASMUS PROGRAMI Avrupa Birliği Eğitim ve Gençlik Programları DEÜ Mühendislik Fakültesi 2011/2012.
Hacettepe Üniversitesi Engelliler Araştırma ve Uygulama Merkezi
Eğitim Gençlik Programları Merkezi Başkanlığı
Akademik Danışmanı Yrd.Doç.Dr. Aslan KAPLAN Topluluk Başkanı
MERSİN ÜNİVERSİTESİ TIP FAKÜLTESİ ANATOMİ ANABİLİM DALI
İkinci Dil Olarak Türkçe Öğretimi
Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Şubat, 2012
HACETTEPE ÜNİVERSİTESİ HALK SAĞLIĞI ENSTİTÜSÜ
1. 02 En önemli ve feyizli görevlerimiz, milli eğitim işleridir. Milli eğitim işlerinde mutlaka muzaffer olmak lazımdır. Bir milletin gerçek kurtuluşu.
YABANCI DİLLER TOPLULUĞU
PERFORMANS DEĞERLENDİRMESİ
İÇERİK Akademik Birimler Bazında Stratejik Plan’da Yer Alan Amaçlara Yönelik Eylemler Devlet Konservatuvarı Fakülteler Meslek Yüksekokulları Enstitüler.
T.C. MURATLI KAYMAKAMLIĞI HALK EĞİTİMİ MERKEZİ MÜDÜRLÜĞÜ YAYGIN EĞİTİMİ GELİŞTİRME PROJESİ
Bilgilendirme Toplantısı
Yükseköğretim Sisteminin Uluslararasılaşması Çerçevesinde Türk Üniversitelerinin Uluslararası Öğrenciler İçin Çekim Merkezi Haline Getirilmesi Araştırma.
TÜRK EĞİTİM SİSTEMİNİN AMAÇLARI YAPISI VE SORUNLARI
ADIYAMAN ÜNİVERSİTESİ
Türk Dili ve Edebiyatı Bölümü, eğitim-öğretim yılında 41 öğrenciyle eğitime başlamıştır. Türk Dili ve Edebiyatı; kültürel mirasımızın geleceğe.
GAZ VE TESİSATI TEKNOLOJİSİ PROGRAMI BİLGİLERİ. Amaç ve Hedefler Amaç: Gelişen teknolojiye ve piyasaya uyumlu, temel bilgilerle donatılmış, karşılaştığı.
05 Kasım 2010, Muş BOLOGNA SÜRECİ ve MUŞ ALPARSLAN ÜNİVERSİTESİ DENEYİMİ.
TÜRKÇE ÖĞRETİMİ UYGULAMA VE ARAŞTIRMA MERKEZİ
FEN EDEBİYAT FAKÜLTESİNE HOŞGELDİNİZ
MİMARLIK BÖLÜMÜNE HOŞGELDİNİZ
KIRGIZİSTAN-TÜRKİYE MANAS ÜNİVERSİTESİ PERSONEL DAİRESİ BAŞKANLIĞI
FAKÜLTEMİZ HAKKINDA Fakültemiz tarihinde kabul edilen ve tarihinde Sayılı Resmi Gazetede yayınlanan Bakanlar Kurulu Kararı.
NİĞDE ZÜBEYDE HANIM SAĞLIK HİZMETLERİ MESLEK YÜKSEKOKULUNA HOŞGELDİNİZ
KÜRESEL YÖNTEM VE TEKNİKLERE ISINMAYA EVET!
AKADEMİK GENEL KURUL TOPLANTISI
TÜRK MUSİKİSİ DEVLET KONSERVATUVARI’NA HOŞGELDİNİZ
MÜHENDİSLİK FAKÜLTESİNE HOŞGELDİNİZ
MÜHENDİSLİK FAKÜLTESİNE HOŞGELDİNİZ
KTÜ SAĞLIK BİLİMLERİ FAKÜLTESİ SAĞLIK YÖNETİMİ BÖLÜMÜ
ERASMUS+ YÜKSEKÖĞRETİM HAREKETLİLİĞİ ULUSLARARASI İLİŞKİLER OFİSİ
AKDENİZ ÜNİVERSİTESİ EĞİTİM FAKÜLTESİ
FEN EDEBİYAT FAKÜLTESİNE HOŞGELDİNİZ
YAYGIN EĞİTİM.
Cemal Artüz İmam Hatip Ortaokulu
YAYGIN EĞİTİM Yaygın Eğitim: Örgün eğitim sistemine hiç girmemiş
SİMAV İBNİ SİNA MESLEKİ VE TEKNİK ANADOLU LİSESİ
FEN EDEBİYAT FAKÜLTESİNE HOŞGELDİNİZ
HACETTEPE ÜNİVERSİTESİ BİLGİ TOPLULUĞU
BÖLÜM HAKKINDA 2004 yılında kurulan bölümümüzde; dilin bir araç olarak kullanıldığı sözel anlatımlar, geleneksel gösteri sanatları, toplumsal uygulamalar, festivaller.
T.C. SİİRT ÜNİVERSİTESİ  TÜRKÇE ÖĞRETİMİ UYGULAMA VE ARAŞTIRMA MERKEZİ MÜDÜRLÜĞÜ YILI BRİFİNG.
Türkçe Öğretimi Uygulama ve Araştırma Merkezi Müdürlüğü
Karabük Üniversitesi Edebiyat Fakültesi Türk Dili ve Edebiyatı Bölümü
2018 Yılı Performans Sunumu
Eurocert European Academy
Sunum transkripti:

TÜRKÇE ÖĞRETİMİ UYGULAMA VE ARAŞTIRMA MERKEZİ MÜDÜRLÜĞÜ T.C. SİİRT ÜNİVERSİTESİ  TÜRKÇE ÖĞRETİMİ UYGULAMA VE ARAŞTIRMA MERKEZİ MÜDÜRLÜĞÜ 2018 YILI BRİFİNG

SUNUŞ Siirt Üniversitesi TÖMER, dünyanın önde gelen dil ve kültür merkezleri örnek alınarak, Yabancılara Türkçeyi öğretmek, Türkiye’yi ve Türk kültürünü tanıtmak, yurt dışında yaşayan ve ülkeye dönen Türk çocuklarına ve diğer isteklilere Türkçe öğretmek amacıyla “Türkçe Öğretim Merkezi (TÖMER)” adıyla 2014  yılında kurulmuştur. Üniversite bünyesinde açılacak bütün ön lisans, lisans ve  yüksek lisans programlarına yurt dışından alınacak öğrencilerin dil öğretimlerini  sağlayabilmeleri bu merkez sayesinde gerçekleşecektir.   Dil öğrenmenin önemli bir ihtiyaç haline geldiği modern dünyada, insanların büyük bir kısmı birden fazla dille iletişim kurabilmektedir. Genel anlamda günlük yaşantı, kültürel faaliyetler, turizm ve göç gibi sebeplere bağlı olarak ortaya çıkan bu durum, geleceğin dünyasında daha da önem kazanacaktır. Bu itibarla Siirt Üniversitesi bünyesinde kurulan TÖMER, sevgi ve barış dili olan Türkçeyi öğrenmek isteyen yabancılar için önemli fırsatlar sunmaktadır. Merkez kabul görmüş öğretim model ve yöntemlerinin rehberliğinde, modern eğitim teknolojinin bütün imkânlarını katılımcıların hizmetine sunmak amacıyla kurulmuştur.

Misyon Yabancılara Türkçe öğretimi konusunda yapılacak her türlü faaliyete destekte bulunmak. Yabancı öğrencilerin Türkçeyi öğrenebilecekleri sınıf ortamları oluşturmak. Türk dilini sadece dil öğretimi olarak düşünmemek, aynı zamanda dille birlikte kültürümüzü de öğrencilere aktarmak ve bu amaçla sınıf dışı faaliyetler düzenlemek. Hem Türkiye’de hem Türkiye dışında faaliyet gösteren dil öğretim merkezleri ile ilişkiler kurarak dil öğretimi konusunda bilgi paylaşımı yapmak. Yabancılara Türkçe öğretimi konusunda akademik çalışmalara ortam hazırlamak. Üniversitemiz bünyesinde Yabancılara Türkçe Öğretimi Yüksek Lisans programına uygulama çalışmalarında yardımcı olmak.

Vizyon Bir dilin yabancılara öğretiminde gerçekleşecek çalışmalar hem kurumsal hem de uygulama olarak nitelikli olmalıdır. Bu durumun farkında olarak Türkçeyi yabancılara öğretirken bilimsel ve çağdaş gelişmelerin ışığında, Avrupa Dilleri Ortak Çerçeve Programına uygun olarak eğitim ve öğretim faaliyetlerini gerçekleştirmektir. Siirt Üniversitesi TÖMER, bu alanda çalışmalar yapmak, dil öğretiminde yeni gelişmelere ve uygulamalara ulaşmayı hedeflemektedir.

Öğrenci Bilgileri Müdürlüğümüz bünyesinde Türkçe öğrenimi gören 46 yabancı uyruklu öğrencimiz bulunmaktadır.Bunlardan 34’ü erkek öğrenci, 12’si kız öğrencidir. 31 Suriye, 8 Mısır, 3 Türkmenistan ve 4 Pakistan uyruklu olmak üzere toplamda 46 öğrenci öğrenim görmektedir.

Müdür Yrd.Doç. Dr. Yılmaz AKDEMİR Örgüt Yapısı Türkçe Öğretimi Uygulama ve Araştırma Merkezi Müdürlüğünde örgüt yapısı aşağıdaki tabloda belirtildiği gibidir. Müdür Yrd.Doç. Dr. Yılmaz AKDEMİR İdari Personel Memur Aynur BAĞÇECİ Akademik Personel Yrd. Doç.Dr. Erhan AKIN Uzm.Öğretici/ Zafer Nedim YOLCU Uzm.Öğretici/ Uğur YÜKSEK Uzm.Öğretici/ Agit AYDIN

Türkçe Öğretimi Uygulama ve Araştırma Merkezi Müdürlüğü Yönetim Kurulu Üyeleri

Türkçe Öğretimi Uygulama ve Araştırma Merkezi Müdürlüğü Birim Kalite Kurulu Üyeleri

Birim Amaç ve Hedefleri Merkezlerin bu bölümlerde yürütülen programların amaçladığı mesleklere yönelik hazırlayıcı ve destekleyici katkıları; a)Türkiye Cumhuriyeti Hükümeti’nin yaptığı ikili anlaşmalar çerçevesinde Dışişleri Bakanlığı, Milli Eğitim Bakanlığı, üniversitelerin ilgili birimleri ve diğer kamu kurum ve kuruluşları ile ortak dil eğitim-öğretimi, araştırma ve yayın faaliyetlerinde bulunmak; b) Milli Eğitim bakanlığı ve ilgili bakanlıklar tarafından yurt içinde ve yurt dışında Türkçeyi öğretmek üzere görevlendirilen öğretim elemanları ve öğretmenler için kurslar açmak, staj yaptırmak, görev yapacağı ülke ile ilgili tanıtıcı ve rehber yayınlar vermek; c) Türkçeyi daha iyi şekilde öğretmeyi, Türkçeyi ve Türk kültürünü güzel şekilde tanıtmayı teşvik amacıyla yurt içi ve yurt dışındaki öğretim elemanlarına ve öğretmenlere ödüller vermek; d) Ana dil olarak Türkçenin eğitimini ve öğretimi konusunda programlar hazırlayıp yöntemler geliştirmek, bu konu ile ilgili yurt içi ve yurt dışındaki çeşitli kurum ve kuruluşlarla koordineli çalışmalar yapmak;

e) Üniversitedeki Türk Dili ve Edebiyatı ile filoloji bölümlerinde uygulanan dil öğretimi metotlarını geliştirmek için çalışmalarda bulunmak; f) Turizm bakanlığı, Kültür Bakanlığı ve TRT vb. ilgili kuruluşlarla işbirliği yapmak, Türkçeyi öğreten ve Türkçeyi tanıtan film, videokaseti, bantlar hazırlamak kitaplar ve broşürler yayınlamak; g) Üniversitelerdeki Türk Dili ve Edebiyatı bölümleri ile benzer birimlerin son sınıf öğrencilerine ve mezunlara mesleki tecrübeye yönelik eğitim programları düzenlemek;    h) Türk dili öğretiminin daha verimli hale getirilebilme için Türkçe ile yabancı diller arasında karşılaştırmalı çalışmalarda bulunmak; ı) Dil öğretimi metotlarıyla ilgili araştırma, inceleme ve uygulamalar yapmak; i) Yurt dışında yaşayan Türk çocuklarına, Türk dilini gereği kadar öğrenebilmeleri için kısa süreli uyum kursları düzenlemek; j) Bilimsel çalışmaları desteklemek amacıyla çeşitli dillerde çeviriler yapmak; k) Dil sınavları düzenlemek; l) İlk ve orta öğretim öğrencilerinin yabancı dillerini geliştirmeye yönelik sosyal ve kültürel destekli kurslar açmak.

Fiziksel Yapı

Eğitim Hizmetleri

SİİRT ÜNİVERSİTESİ TÖMER KURSU ÜCRET TABLOSU

ETKİNLİKLER Piknik Etkinliği: TÖMER bünyesinde öğrenim gören öğrencilere yönelik çeşitli sosyal etkinlikler düzenlenmektedir.

KONFERANS Ensar Ve Muhacir İlişkileri Bağlamında Adaptasyon Konulu Konferans

HABERLER (Ulusal Gazete ve Televizyonlarda Çıkan Haberler) TRT GAP Radyosunda 13 Kasım 2017 tarihinde , Siirt Üniversitesi Türkçe Öğretimi Uygulama ve Araştırma Merkezi Müdürlüğünde “Suriyeli Öğrencilerin Türk Eğitim Sistemine Entegrasyonu”konulu Canlı Yayın Siirt Üniversitesi Türkçe Öğretimi Uygulama ve Araştırma Merkezi’ne Yoğun İlgi

Yapılan Protokoller ve Projeler Yurtdışı Türkler ve Akraba Topluluklar Başkanlığı(YTB) ile Siirt Üniversitesi Arasında ‘’Türkiye Burslusu Uluslar arası Öğrencilere Türkçe Hazırlık Eğitimi Verilmesine İlişkin Protokol İmzalandı. Yunus Emre Enstitüsü ve Siirt Üniversitesi Arasında Protokol İmzalandı. Yunus Emre Enstitüsü tarafından hazırlanan “Yedi İklim Türkçe Setinde” yetişkinlerin yabancı dil olarak Türkçe öğrenme ihtiyaçlarına uygun metin ve görsel seçimine özen gösterildiğinden dolayı kitap alımlarımız Yunus Emre Enstitüsünden yapılmaktadır. Siirt Üniversitesi ve Milli Eğitim Bakanlığı işbirliği ile “Suriyelilerin Türk Eğitim Sistemine Entegrasyonunun Desteklenmesi”Projesi kapsamında ilimizde Suriyeli öğrenciler için atanan 20 öğretmene “YabancI Dil Olarak Türkçe Öğretimi Sertifika Programı”düzenlendi.

Üstünlükler İlimizin çevre ülkelerden göç almış olması, yabancı uyruklu öğrencilerin üniversitemizi tanımasına olanak sağlamıştır. Müdürlüğümüz de yeni açılmış Uygulama ve Araştırma merkezi olmasına rağmen kısa sürede öğrenci alarak eğitim öğretime başlamıştır. Genç ve dinamik bir kadro Alanında uzman öğretim elemanları TÖMER ücretinin Türkiyede’ki diğer TÖMER’lere nazaran çok daha düşük olması Zayıflıklar Bina Eksikliği Kayıt yapmak için gelen öğrencilerin her birinin farklı tarihlerde ilimize gelmesi Otomasyon Sistemi Eksikliği Özellikle Suriyeli öğrencilerin, TÖMER dışında Türkçe yerine kendi anadillerini kullanıyor olmaları   Değerlendirme Siirt Üniversitesi TÖMER’de öğrenim gören yabancı uyruklu öğrencilerimiz için Siirt ve çevresini tanıtıcı sosyal ve kültürel geziler düzenlenecektir. Ayrıca öğrencilerimizin, üniversitemiz bünyesinde yapılan çeşitli etkinliklere aktif olarak katılımı sağlanacaktır. Sosyal sorumluluk projesi kapsamında TÖMER öğrencileri ile üniversitemizdeki diğer öğrenciler arasında Türkçe konuşma grupları oluşturulacaktır. Öğrencilerimizin, tiyatro, müzik, resim, Türk halk oyunları, spor, edebiyat, şiir vb. öğrenci kulüplerine üye olmaları sağlanacaktır.   Önümüzdeki dönemlerde mevcut sayıyı artırmak noktasında yeni hedefler belirlenmiş ve bu hedefler doğrultusunda gerekli girişimler yapılmaktadır.