İlköğretime Hazır Bulunuşluğun Değerlendirilmesi

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Öğretimde Kullanılan Teknikler (3)
Advertisements

Temel Kavramlar: Öğrenme İlkeleri
PROBLEME DAYALI ÖĞRENİMDE DEĞERLENDİRME
Duran Uygur
ÖĞRETİM PROGRAMLARINDA ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
Öğrenen Kişi ve Bağlam Analizi
K. K. T. C MİLLİ EĞİTİM, GENÇLİK VE SPOR BAKANLIĞI EYLÜL 2010.
OKUL ÖNCESİ EĞİTİMİN ÖNEMİ
TOKİ ŞEHİT MUSTAFA DOLUMAY ANAOKULU
VELİ ORYANTASYON ÇALIŞMASI ( EKİM 2012) DİYARBAKIR
TIBBİ TANILAMA EĞİTSEL TANILAMA
Psik.Dan.& Reh. Yusuf ŞARLAK
TAM ÖĞRENME MODELİ Hazırlayan Güzide BAŞDAĞ Ankara 2003.
Öğretimde Kullanılan Yaklaşımlar (Stratejiler)
Ders Etkinlikleri Hazırlama
DRAMA 5. HAFTA DRAMANIN YAPISI VE UYGULANMA AŞAMALARI
KAYNAŞTIRMA öğrencileri Ölçme ve Değerlendirme Esasları
PROGRAM TASARIMI
Okul Deneyimi Dersi Eser Çeker (Uz.).
OKULÖNCESİ EĞİTİM NEDİR?
Öğrenme Öğretim sürecinde kullanılan stratejiler genel olarak üç grupta toplanabilir: Pasif öğretim (öğretmen merkezli) Etkileşimli öğretim Aktif öğrenme.
=>SES BİLGİSİ
8 inci sınıfta öğretmen tarafından dönemsel olarak yapılan sınavlardan bir tanesi ortak olarak gerçekleştirilecektir eğitim-öğretim yılından.
Eğitimde Hedefler Hedeflerin İşlevleri ve Analizi
Okulöncesi dönemde okuma yazmaya hazırlık çalışmaları
EĞİTİM PSİKOLOJİSİ GELİŞİM
Erken Çocukluk Dönemine Yönelik
ÖĞRETİM HEDEFLERİ ve ÖLÇME ARAÇLARINI GELİŞTİRME
İlkokuma Yazma Öğretiminin İlkeleri
18 - DUYUŞSAL DAVRANIŞLARIN ÖLÇÜLMESİ
Bu BEP’in Geliştirildiği BEP Toplantısı
OKUL ÖNCESİ EĞİTİMİN ÖNEMİ VE OKULA UYUM
TAHSİN TEMİZER SİLVAN R.A.M. MÜDÜRÜ
DURMUŞ ÇAVDAR (Rehber Öğretmen)
Öğrenme Düzeyi Araştırması 3:
Bu bölümün sonunda şu amaçlara ulaşmanız beklenmektedir: Hayat bilgisi dersinde öğrencilerin özelliklerini tanıyabilme,
Eğitim Psikolojisi -Eğitim Psikolojisinin Kapsamı-
Mehmet ŞAHİN Toprak Sanayi İ.Ö.O./ÇORUM
Otizmde öğretim içeriklerinin oluşturulması ZEE 307 – OTİZM SPEKTRUM BOZUKLUĞU Arş. Gör. Ahmet FİDAN.
Öğretim Modelleri Anlamlı (Okulda) Öğrenme, Tam Öğrenme, Çoklu Zeka, Yapılandırmacılık, Dr. Kerim Karabacak.
Özel eğitim hizmetleri kurulu, özel eğitim değerlendirme kurul raporu doğrultusunda özel eğitime ihtiyacı olan bireyi uygun resmî okul veya kuruma yerleştirir.
BİLİŞİM TEKNOLOJİLERİ DERS KİTAPLARI
2 .BÖLÜM ÖĞRENME KURAMLARI VE YENİ MEB PROGRAMI Hazırlayanlar: Ahmet Ataç Gülenaz Selçuk Cihan Çakmak İhsan Yılmaz.
Edebiyat ve sosyal bilimler alanlarındaki ilgi ve yetenekleri üst düzeyde olan öğrencileri bu alanlarda yüksek öğretime hazırlar. Ayrıca öğrencilerin.
Dr. Mustafa Ayral: Altındağ Rehberlik ve Araştırma Merkezi Müdürü Erol Bozkurt : Altındağ İlçe Milli Eğitim Müdürü Vural Çakır : Altındağ İlçe Milli Eğitim.
Eğitim Kademelerine Göre Rehberlik Hizmetleri
Eğitimde ve Psikolojide ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME
Ders 14: Eğitsel ve Davranışsal Değerlendirme
BİLİMSEL ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ ÜNİTE 6
DOÇ. DR. HATİCE BAKKALOĞLU
AKTS Hesaplaması.
MÜFREDAT NEDİR, NEDEN GÜNCELLENMEKTEDİR?
REHBERLİK SERVİSİ TANITIMI
BİLİMSEL ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ ÜNİTE 10
I.BÖLÜM PSİKOLOJİ.
Eğitimde Teknoloji Kullanımı
OKUL ÖNCESİ EĞİTİM ROGRAMLARI-I
OKUL ÖNCESİ EĞİTİM ROGRAMLARI-I
OKUL ÖNCESİ EĞİTİM ROGRAMLARI-I
Eğitimde ve Psikolojide ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME
Öğretimin Planlanması
ÖZEL EĞİTİMDE TEMEL KAVRAMLAR
Sosyal Kabulün Artırılması
YAPILANDIRMACI YAKLAŞIM
BE BEP NEDİR ?.
Sağlık Bilimleri Fakültesi
TIMSS (Uluslararası Matematik ve Fen Eğilimleri Araştırması)
ABİDE Akademik Becerilerin İzlenmesi ve Değerlendirilmesi.
Okul Öğrenmelerinde Ölçme ve Değerlendirmenin Önemi
Sunum transkripti:

İlköğretime Hazır Bulunuşluğun Değerlendirilmesi

Head Start programının Okul Olgunluğu Hareketi kapsamında, erken çocukluk döneminde programda çocuğun kazanması beklenen beceriler Dil bilgisi ve dil becerileri; sözlü dil ve dinlemeyi kavrama Okuma öncesi bilgi ve becerilerin çocuğa kazandırılması; fonolojik duyarlık, yazıya yönelik duyarlık, yazmaya yönelik beceriler ve alfabetik bilgi Matematik öncesi bilgi ve beceriler; sınıflandırma, sıralama, sayı, mekanda konum ilişkileri ve zaman

Çocuğun gelişimi ve akademik başarıyla ilgili bilişsel beceriler Erken öğrenme, okul başarısı, sürekli akademik kazanımlarla ilişkili sosyal duygusal gelişim Öğrenim dilinin etkili ve uygun kullanılması

Hazır Bulunuşluğu Açıklayan Modeller ve Değerlendirmeye Yansımaları Olgunlaşma modeli Çevreci model Yapılandırmacı model Birikmiş beceriler modeli İşlemsel-Etkileşimci-Ekolojik model

Çocuğu değerlendirmede kullanılan alanlar Fiziksel sağlık ve motor gelişim Sosyal-duygusal gelişim Öğrenmeye yönelik yaklaşım Dil gelişimi Bilişsel gelişim ve genel bilgi

Testler: Başarı testleri, psikolojik testler (genel yetenek testleri, kişilik testleri) Anket - Vaka incelemesi Gözlem - Oyun Görüşme - Çocukların yaptıkları resimler Problem tarama listesi - Performans değ. Sosyometrik teknikler - Çalışma modelleme sistemi

Çocuğun kendi kendini yansıtması Spektrum modeli

İlköğretime Hazırlıkta Öğretmenin Görevleri Okula hazırlığın ne olduğu ve nasıl olması gerektiği konusunda yeterli bilgiye sahip olmalı Ses ve çizgi çalışmalarını doğru bir şekilde uygulamak için ilköğretim programlarındaki okuma yazma sistemi hakkında doğru bilgiye sahip olmalı İlköğretime hazırlık çalışmalarını bütün bir seneyi kapsayacak biçimde planlamalı İlköğretime hazırlık çalışmalarını sadece okuma yazmaya hazırlık adı altında sınırlı bir etkinlikle yapmamalı, tüm gelişim alanlarını desteklemeli

Programının tamamına ilköğretime hazırlık çalışmaları olarak bakmalı, okula hazırlığı bir seneye yayılan çalışmalar bütünü olarak görmeli Çocukları, ilköğretimin nasıl bir ortam olduğu ve ilköğretimde yapılan çalışmalar hakkında bilgilendirmeli Çocukları birçok teknikle değerlendirerek her gelişim alanında ailelerin anlayabileceği gelişim raporları hazırlamalı Değerlendirme sonuçlarını program çalışmalarında etkin olarak kullanmalı

Kaynaklar: Alisinanoğlu, F. (edt.) (2013). İlköğretime Hazırlık ve İlköğretim Programları (2. Baskı). Ankara: Pegem Akademi Yayıncılık. Oktay, Ayla (edt.) (2013). İlköğretime Hazırlık ve İlköğretim Programları (2. Baskı). Ankara: Pegem Akademi Yayıncılık. MEB (2017). Hayat Bilgisi dersi öğretim programı. http://mufredat.meb.gov.tr/ProgramDetay.aspx?PID=326 MEB (2017). Matematik dersi öğretim programı. http://mufredat.meb.gov.tr/ProgramDetay.aspx?PID=329 MEB (2017). Türkçe dersi öğretim programı. http://mufredat.meb.gov.tr/ProgramDetay.aspx?PID=332