Bozok Üniversitesi Bologna Süreci Uyum Çalışmaları

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
DOÇ. DR.MEHMET ERDOĞAN AKDENİZ ÜNİVERSİTESİ
Advertisements

Bologna Sürecinde Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi Deneyimi Doç. Dr. Sema ERGÖNÜL MGSÜ BEK üyesi MSGSÜ ADEK Koordinatörü 28 Mayıs 2010.
1 T.C. Yükseköğretim Kurulu Yükseköğretim Kurumlarında Bologna Eşgüdüm Komisyonları’nın (BEK) Yapılanması BOLOGNA UZMANLARI ULUSAL TAKIMI PROJESİ.
DESTEK EĞİTİM HİZMETLERİ. İÇİNDEKİLER  DESTEK EĞİTİM HİZMETLERİ OKULLARDA DESTEK EĞİTİM HİZMETİ NERELERDE VERİLİR? NEDEN DESTEK EĞİTİM? DESTEK EĞİTİM.
UNI-SET Toplantı Notları
AKRAN DESTEKLİ ÖĞRENME
Antalya/Muratpaşa SABİHA GÖKÇEN ANAOKULU EFQM KAZANANLAR KONFERANSI ASLI KANBİR OKUL MÜDÜRÜ 24 Şubat 2016 İstanbul Deniz Müzesi.
OKUL GELİŞİM YÖNETİM EKİBİ (OGYE).
. Bologna Sürecinde İç Denetçilerin Rolü (YÖK Düzeyinde) Hazırlayan: Süreyya SÜZEN Yükseköğretim Kurulu Başkanlığı İç Denetçisi.
YOL HARİTASI Okul Çevre İşbirliği Etkinliklerine İlişkin Temel Kavramlar Okul Çevre İş Birliği Etkinliklerinin Temel Özellikleri Okul Çevre İş Birliği.
Veri Toplama ve Değerlendirme Sistemi Tanıtım Toplantısı.
Hazırlayan: Dr. Emine CABI
Gazi Üniversitesi Bilgi Paketi Süreç Bilgilendirme Toplantısı 25 MART 2014.
İl Sosyal Etüt ve Proje Müdürlüğü ERASMUS+ Gençlik KA3. Yapılandırılmış Diyalog.
DEPREME DAYANIKLI BETONARME YAPI TASARIMI
AİLELERLE İŞBİRLİĞİ.
ERASMUS+ GENÇL İ K KA2 İ L SOSYAL ETÜT VE PROJE MÜDÜRLÜ Ğ Ü.
1 BOLOGNA SÜRECİ’NDE İÇ DENETİMİN ROLÜ Mustafa PAKSOY Sakarya Üniversitesi İç Denetçi.
ÖLÇME DEĞERLENDİRME VE SINAV HİZMETLERİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ.
ÖĞRENCİ GÖZÜYLE BOLOGNA SÜRECİ KAPANIŞ ve DEĞERLENDİRME TOPLANTISI 16 HAZİRAN 2009,ANKARA SULTAN GÜROL BOLOGNA ULUSAL TAKIMI ÖĞRENCİ TEMSİLCİSİ
KONYA BİLİM VE SANAT MERKEZİ EĞİTİM ÖĞRETİM YILI.
Program Tasarım Modelleri
BARTIN ÜNİVERSİTESİ’NDE BOLOGNA SÜRECİ bologna.bartin.edu.tr.
NİĞDE ZÜBEYDE HANIM SAĞLIK HİZMETLERİ MESLEK YÜKSEKOKULUNA HOŞGELDİNİZ
Emine Hoşoğlu doğan İstanbul şehir üniversitesi Eylül 2014
Hedef-Kazanım Belli bir alanda eğitilecek bireylere kazandırılmak istenen özellikler ya da yeterliklerdir. Kazanımın eğitim yoluyla kazandırılabilecek.
MÜHENDİSLİK ve MİMARLIK FAKÜLTESİ
ENGELSİZ ÜNİVERSİTE FAALİYET RAPORU
T.C MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI TEMEL EĞİTİM GENEL MÜDÜRLÜĞÜ
NİĞDE ZÜBEYDE HANIM SAĞLIK YÜKSEKOKULUNA HOŞGELDİNİZ
Sosyal Hizmet Meslek Etiği
Erken çocukluk döneminde fen ve matematik kavramlarının gelişimi
PROGRAMLI ÖĞRETİM Tanımı:
Öğretimin Uyarlanması
NOT VERME VE MEZUNİYET.
YAYGIN EĞİTİM Yaygın Eğitim: Örgün eğitim sistemine hiç girmemiş
KA1 – Yüksek Öğrenimde Bireylerin Öğrenme Hareketliliği
BÖLÜM 1 TEMEL KAVRAMLAR. BÖLÜM 1 TEMEL KAVRAMLAR.
NİĞDE ZÜBEYDE HANIM SAĞLIK HİZMETLERİ MESLEK YÜKSEKOKULUNA HOŞGELDİNİZ
Sağlık Bilimleri Fakültesi
OKUL-AİLE-ÇEVRE İŞBİRLİĞİNİN ÖNEMİ
MATEMATİK DERSİ ÖĞRETİM PROGRAMI
Etkili Öğretmen Kimdir?
AKDENİZ ÜNİVERSİTESİ BOLOGNA SÜRECİ ÇALIŞMA TAKVİMİ VE İŞ PAKETLERİ
AKDENİZ ÜNİVERSİTESİ BOLOGNA SÜRECİ ÇALIŞMALARI
BOLOGNA SÜRECİ ÇALIŞMALARI ÖĞRENCİ BİLGİLENDİRME
İZMİR ÜNİVERSİTELERİ PLATFORMU DÖNEMİ ÇALIŞMALARI
GÜMÜŞOVA MESLEK YÜKSEKOKULU ÜRETİMDE KALİTE KONTROL PROGRAMI
Bologna Sürecinde Öğretim Perspektifi
EĞİTİME GİRİŞ Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi
Akreditasyon ve Yeterlilikler Çerçevesinde
TEKNOLOJİ VE TASARIM DERSİ 7.D.1. Özgün Ürünümü Tasarlıyorum.
BİYOMEDİKAL MÜHENDİSLİĞİ LİSANS EĞİTİMİ
ÜNİVERSİTEDE YABANCI DİL ÖĞRETİMİNDE İNTERNET KULLANIMINA İLİŞKİN ÖĞRENCİ GÖRÜŞLERİ Mehmet AKSÜT Nihat ÇAKIN 
MÜHENDİSLİK FAKÜLTESİNE HOŞGELDİNİZ
Psikolojik Danışma ve Rehberlik
ÖĞRENME STİLLERİ.
EĞİTİME GİRİŞ Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi
BOLOGNA UZMANLARI 5.DÖNEM ULUSAL TAKIM PROJESİ 1 EKİM 2009,NEVŞEHİR
KÜTAHYA DUMLUPINAR ÜNİVERSİTESİ Kütahya Dumlupınar Üniversitesi
MÜHENDİSLİK FAKÜLTESİNE HOŞGELDİNİZ
SHB-221 TÜRKİYE’NİN TOPLUMSAL VE EKONOMİK YAPISI
EĞİTİME GİRİŞ Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi
Bologna Eşgüdüm Komisyonlarının
EGE ÜNİVERSİTESİ HEMŞİRELİK FAKÜLTESİ
E-TWINNING BİLGİLENDİRME SUNUSU
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Yasal Çerçeve Yapılan Çalışmalar Yapılması Gereken Çalışmalar
Sınıf Öğretmenlerinin Eğitsel Amaçlı İnternet Kullanım Öz Yeterlikleri
GEÇİŞ GEÇİŞ SÜRECİ Özel Gereksinimli ve / veya Engeli
Sunum transkripti:

Bozok Üniversitesi Bologna Süreci Uyum Çalışmaları İŞ PAKETİ B.2-3-4 BOLOGNA SÜRECİ BİLGİLENDİRME TOPLANTISI -2 Yrd. Doç. Dr. Orhan ER 31.12.2018 Yrd.Doç.Dr. Orhan ER

Bozok Üniversitesi Bologna Süreci Uyum Çalışmaları Bologna Süreci (BS) BS, 2012 yılına kadar Avrupa Yükseköğretim Alanı yaratmayı hedefleyen bir Avrupa reform sürecidir. 47 üye ülkesi vardır. Türkiye 2001 yılında dahil olmuştur Sürece üyelik devletlerarası herhangi bir anlaşmaya dayanmamaktadır. BS kapsamında yayımlanan bildirilerin yasal bir bağlayıcılığı bulunmamaktadır. Süreç tamamen her ülkenin özgür iradeleri ile katıldıkları bir oluşumdur ve ülkeler BS’nin öngördüğü hedefleri kabul edip etmeme hakkına sahiptirler. 31.12.2018 Yrd.Doç.Dr. Orhan ER 2

Bozok Üniversitesi Bologna Süreci Uyum Çalışmaları Avrupa Yükseköğretim Alanı’nda hedeflenen, çeşitlilik ile birlik arasında bir denge kurulmasıdır. AYA’da gerçekleşmesi arzulanmayan tek şey, üye ülkelerin eğitim sistemlerinin tek tip yükseköğretim sistemi haline getirilmesidir. Amaç, yükseköğretim sistemlerinin kendilerine özgü farklılıkları korunarak birbirleriyle karşılaştırılabilir ve uyumlu hale getirilmesinden ibarettir. 31.12.2018 Yrd.Doç.Dr. Orhan ER 3

Bozok Üniversitesi Bologna Süreci Uyum Çalışmaları Bu şekilde, bir ülkeden ya da yükseköğretim sisteminden diğerine geçiş kolaylaşması ve böylece öğrenciler ve öğretim elemanlarının hareketliliği ve istihdamının artırılması planlanmaktadır. Avrupa, gerek yükseköğretim ve gerekse iş imkanları açısından dünyanın diğer bölgelerinden kişiler tarafından tercih edilecek hale getirilecektir. Yeterlikler çerçevesi, tanınırlık, saydamlık, dolaşabilirlik, ortak derece sistemi oluşturulacaktır. 31.12.2018 Yrd.Doç.Dr. Orhan ER 4

Bozok Üniversitesi Bologna Süreci Uyum Çalışmaları BS HEDEFLERİ Kolay anlaşılır ve birbirleriyle karşılaştırılabilir yükseköğretim diploma ve/veya dereceleri oluşturmak (DE uygulaması), Yükseköğretimde Lisans ve Yüksek Lisans olmak üzere iki aşamalı derece sistemine geçmek (2003 Berlin Bildirgesi ile üç aşamalı derece sistemine geçiş benimsenmiştir), Avrupa Kredi Transfer Sistemini (AKTS) uygulamak, Öğrencilerin ve Öğretim elemanlarının hareketliliğini sağlamak ve yaygınlaştırmak, . Bologna Sürecinin, Avrupa birliği eğitim-öğretim sürecinin bir alt katmanı olduğunun verilmesi, . 2000 yılında strateji (Lisbon )belirleniyor . eğitim-öğretimin hedefe kilitlenmesi (Europe of Knowledge) 2000 yılındaki üye sayısının artması ile çok ciddi bir sıçrama kaydediliyor . İlk üç slide ın referansı: http://europa.eu.int/comm/education/policies/2010/et_2010_en.html 31.12.2018 Yrd.Doç.Dr. Orhan ER 5

Bozok Üniversitesi Bologna Süreci Uyum Çalışmaları BS HEDEFLERİ Yükseköğretimde kalite güvencesi sistemleri ağını oluşturmak ve yaygınlaştırmak, Yükseköğretimde Avrupa boyutunu geliştirmek, Yaşam boyu öğrenimi teşvik etmek, Öğrencilerin ve yükseköğretim kurumlarının sürece aktif katılımını sağlamak, Avrupa Yükseköğretim Alanını cazip hale getirmek, Avrupa Araştırma Alanı (ERA) ile Avrupa Yükseköğretim Alanı (EHEA) arasında bir sinerji kurmak ve Doktora çalışmaları. . Bologna Sürecinin, Avrupa birliği eğitim-öğretim sürecinin bir alt katmanı olduğunun verilmesi, . 2000 yılında strateji (Lisbon )belirleniyor . eğitim-öğretimin hedefe kilitlenmesi (Europe of Knowledge) 2000 yılındaki üye sayısının artması ile çok ciddi bir sıçrama kaydediliyor . İlk üç slide ın referansı: http://europa.eu.int/comm/education/policies/2010/et_2010_en.html 31.12.2018 Yrd.Doç.Dr. Orhan ER 6

Bozok Üniversitesi Bologna Süreci Uyum Çalışmaları BOLOGNA SÜRECİ (BS) Yükseköğretimin yeniden yapılandırılmasında ve eğitim kalitesinin geliştirilmesinde önemli araçlar sunmaktadır. Temel Hedef: Yükseköğretim sistemlerini birbiri ile uyumlu, kolay anlaşılır, ulusal ve uluslararası bir çerçevede tanınır duruma getirmektir. . Bologna Sürecinin, Avrupa birliği eğitim-öğretim sürecinin bir alt katmanı olduğunun verilmesi, . 2000 yılında strateji (Lisbon )belirleniyor . eğitim-öğretimin hedefe kilitlenmesi (Europe of Knowledge) 2000 yılındaki üye sayısının artması ile çok ciddi bir sıçrama kaydediliyor . İlk üç slide ın referansı: http://europa.eu.int/comm/education/policies/2010/et_2010_en.html 31.12.2018 Yrd.Doç.Dr. Orhan ER 7

BS’ DE ÜNİVERSİTELERDEN BEKLENENLER Bozok Üniversitesi Bologna Süreci Uyum Çalışmaları BOZOK ÜNİVERSİTESİ BS’ DE ÜNİVERSİTELERDEN BEKLENENLER Tüm programlar için program çıktılarının tanımlanması, Her bir dersin öğrenme çıktılarının belirlenmesi, Kalite iyileştirme mekanizmalarının oluşturulması ve sürekliliğinin sağlanması, BS çalışmalarının bürokratik bir işlem değil üniversitelerin ev ödevi olarak görülmesi. 31.12.2018 Yrd.Doç.Dr. Orhan ER 8

ÜNİVERSİTEMİZDEN BEKLENEN Bozok Üniversitesi Bologna Süreci Uyum Çalışmaları Süreç Basamakları – İŞPAKETİ B.2-3-4 ÜNİVERSİTEMİZDEN BEKLENEN Eğitim amaçları, bir programın eğitsel misyonunu nasıl planlamayı sağladığını ve paydaşlarının gereksinimlerini nasıl karşılayacağını bildiren açık, genel ifadelerdir. Ulusal düzeyde yükseköğretim yeterlilikleri arasındaki ilişkiyi açıklayan, ulusal ve uluslararası paydaşlarca tanınan ve ilişkilendirilebilen, yeterliliklerin belirli bir düzen içerisinde yapılandırıldığı bir sistemdir. Ulusal Yeterlilikler Çerçevelerinin ilgi tutulabileceği ve bu sayede farklı ülkelerin yeterliliklerini birbirleriyle ilişkilendirilebileceği şemsiye (üst) çerçevelerdir. Ulusal düzeyde yükseköğretim yeterlilikleri gözönünde bulundurularak herhangi bir meslek alanındaki yeterliliklerin ilgili paydaşların görüşleri alınarak belirli bir düzen içerisinde yapılandırıldığı bir sistemdir. Avrupa Yeterlilikler Çerçevesi Kurum Misyonu Ulusal Yeterlilikler Çerçevesi Bölüm Misyonu Temel Alan Yeterlilikleri Paydaş Görüşleri Eğitim Amaçları Program Çıktıları Dış paydaş görüşleri (Mezunlar, işverenler, meslek odası temsilcileri,….) İç paydaş görüşleri (Öğretim elemanları, Bölüm personeli, öğrenciler, ..) Program çıktıları; öğrencilerin programdan mezun oluncaya kadar kazanmaları gereken bilgi, beceri ve tutumu tanımlayan ifadelerdir. Ders Öğrenme Çıktıları

YETERLİLİKLER ÇERÇEVESİ (TYYÇ) (Program Yeterlilikleri) 31.12.2018 AVRUPA YETERLİLİKLER ÇERÇEVESİ (EQF) TÜRKİYE YÜKSEK ÖĞRETİM YETERLİLİKLER ÇERÇEVESİ (TYYÇ) Temel Alan Yeterlilikleri Öğrenme Çıktıları İş Yükü AKTS Kredisi Program Çıktıları (Program Yeterlilikleri) Ders 31.12.2018 Yrd.Doç.Dr. Orhan ER 10

Bozok Üniversitesi Bologna Süreci Uyum Çalışmaları BOLOGNA SÜRECİNİN SAĞLIKLI BİR ŞEKİLDE SÜRDÜRÜLEBİLMESİ İÇİN ÖRGÜTLENME ÇOK ÖNEMLİDİR ! 31.12.2018 Yrd.Doç.Dr. Orhan ER

REKTÖR BEK BAŞKANI Haftalık toplantı BS- Koordinasyon Sorumlu (N kişi) (Rektör Yardımcısı) BEK Üyeleri ADEK Başkanı AKTS ve Erasmus Koordinatörü Öğrenci İşleri Daire Başkanı Öğrenci Konseyi Başkanı Fakülte/Y.O Temsilcileri Uluslar arası Ofis Bşk. Bologna Süreci Koordinatörlüğü (BSK) Bologna Kurum Koordinatörlüğü Sekreterya BS- Koordinasyon Kurulu (BS-KK) Fakülte Dekan Yrd. / MYO Müdür Yrd. BS-Birim Koordinatörü BS- Alt Kurul Başkanları (Bölüm Başkanları) KK Başkanın uygun gördüğü diğer üyeler Haftalık toplantı Her İş paketi için bir öncü ve sonuç toplantı BS Alt Kurullar (BS-AK) (3 kişi) Bölüm Başkanı Bölüm Öğretim Üyesi Bölüm Öğretim Elemanı Gerektiğinde bir toplantı BS- Birim Koordinatörleri (1 kişi) Fakülte/Enstitü/YO/MYO/Kons. BS- Koordinasyon Sorumlu (N kişi) Bölüm/ABD/Program Başkanı BS –Birim Çalışma Grupları (3 kişi) Bölüm/ABD/Program 31.12.2018 Yrd.Doç.Dr. Orhan ER

Bozok Üniversitesi Bologna Süreci Uyum Çalışmaları Süreç Basamakları 4. Birimlerde Program Geliştirme Sürecinde Çalışacak Ekiplerin Oluşturulması Fakülte ve Yüksekokullar 1. Koordinasyondan Sorumlu Kurul: Akademik işlerden sorumlu dekan yardımcısı Fakülte Bologna Eşgüdüm Komisyonu Üyesi Bölüm Başkanları 2. Bölümler Düzeyinde: Bölüm Başkanı Öğretim Üyesi (Yeterli sayıda Öğretim Üyesi Yoksa Öğretim Elemanı Olabilir- 1 Kişi) Öğretim Elemanı (1 Kişi) Öğrenci Temsilcisi (uygun görülürse) 31.12.2018 Yrd.Doç.Dr. Orhan ER

Bozok Üniversitesi Bologna Süreci Uyum Çalışmaları Süreç Basamakları 4. Birimlerde Program Geliştirme Sürecinde Çalışacak Ekipler Oluşturulmalıdır. Meslek Yüksek Okulları 1. Koordinasyondan Sorumlu Kurul: Akademik işlerden sorumlu müdür yardımcısı Meslek Yüksek Okulu Bologna Eşgüdüm Komisyonu Üyesi Program Başkanları 2. Program Düzeyinde: 2.1. Sosyal Programlar Program Koordinatörü Öğretim Üyesi (Yeterli sayıda Öğretim Üyesi Yoksa Öğretim Elemanı Olabilir- 1 Kişi) Öğretim Elemanı (1 Kişi) 2.2. Teknik Programlar 31.12.2018 Yrd.Doç.Dr. Orhan ER

Bozok Üniversitesi Bologna Süreci Uyum Çalışmaları Süreç Basamakları – İŞPAKETİ B.2-3-4 İŞ PAKETİ B.2-3-4 Nedir? Program Yeterlikleri Ve İşler Analiz Edilerek Derslerin Oluşturulması ve Eski Programların Analizi. Yeni Ders Listelerinin Düzenlenmesi ve Bu Derslere Ait Öğrenme Çıktılarının Belirlenmesi. Program Çıktılarıyla Tüm Ders Çıktılarının Karşılaştırılarak Sağlamanın Yapılması, Varsa Düzeltmelerin Uygulanması. 31.12.2018 Yrd.Doç.Dr. Orhan ER

İŞ PAKETİ B.2-3-4 TAMAMLANMA SÜRESİ Bozok Üniversitesi Bologna Süreci Uyum Çalışmaları Süreç Basamakları – İŞPAKETİ B.2-3-4 İŞ PAKETİ B.2-3-4 TAMAMLANMA SÜRESİ BAŞLAMA : 15 Ağustos 2011 BİTİŞ : 16 Eylül 2011 31.12.2018 Yrd.Doç.Dr. Orhan ER

Bozok Üniversitesi Bologna Süreci Uyum Çalışmaları Süreç Basamakları – İŞPAKETİ B.2-3-4 İŞ PAKETİ B.2-3-4 ADIMLARI Program çıktıları (yeterlilikleri) ile paralel öneme sahip olan bir diğer aşama ise bölüm/program müfredatında bulunan derslerin “Ders Amacı” ve “Dersin Öğrenme Çıktıları”nın belirlenmesidir. 31.12.2018 Yrd.Doç.Dr. Orhan ER

Program Çıktıları BURADA ÖNEMLİ OLAN : Öğretenin ne anlattığına değil, Bozok Üniversitesi Bologna Süreci Uyum Çalışmaları Süreç Basamakları – İŞPAKETİ B.2-3-4 Ders A Program Çıktıları Ders B Ders C Ders D Öğrenme Çıktıları BURADA ÖNEMLİ OLAN : Öğretenin ne anlattığına değil, Öğrenenin ne kazandığına dayanan öğrenme 31.12.2018 Yrd.Doç.Dr. Orhan ER

X Alan yeterlilikleri Ulusal yeterlilikleri 1 3 4 Programın amacı Program yeterlilikleri/çıktıları Dersin amacı Ders öğrenme çıktıları Program yeterlilikleri / öğrenme çıktıları ile ders çıktıları ilişkisi Alan yeterlilikleri Ulusal yeterlilikleri 1 2 3 4 PÇ1 PÇ2 PÇ3 PÇ4 D1 X D2 D3 31.12.2018 Yrd.Doç.Dr. Orhan ER

Bozok Üniversitesi Bologna Süreci Uyum Çalışmaları Süreç Basamakları Temel Kavramlar Öğrenme çıktısı: Bir öğrencinin öğrenme sürecini tamamladıktan sonra neleri bilmesi, anlaması ve yapabilmesi gerektiğini açıklayan ifadelerdir. Öğrenme süreci bir ders ya da modül (teknik gezi, proje, sıkıştırılmış eğitim programları v.b.) olabilir. 31.12.2018 Yrd.Doç.Dr. Orhan ER

Bozok Üniversitesi Bologna Süreci Uyum Çalışmaları Süreç Basamakları Öğrenme Çıktıları Neden Önemlidir? Öğrenciden başarması beklenen öğrenmenin derinliğini ve tiplerini (bilişsel, psikomotor ve duyuşsal) tanımlar. Biçimlendirici, belgelendirici ve önceki öğrenmelerin ölçülmesi için objektif kriterler sağlar. Modül ya da alt birimler oluşturulabilecek şekilde öğrenmenin bir birleri ile uyumlu birimlerini tanımlar. Eğiticiler ve öğrencilere eğitim sürecinde rehberlik eder. Öğrenme beklentileri konusunda öğrencilere net bilgi sağlar. Mezunları istihdam edeceklere mezunların yeterlikleri konusunda net bilgi sağlar. 31.12.2018 Yrd.Doç.Dr. Orhan ER

Bozok Üniversitesi Bologna Süreci Uyum Çalışmaları Süreç Basamakları Öğrenme Çıktıları Hazırlanırken Nelere Dikkat Edilmelidir? Dersin öğrenme çıktılarının; 1. Alanın ihtiyaçları, 2. Programın amaç ve yeterlikleri 3. Dersin amacı ile ilişkili ve uygun olmasına dikkat edilmelidir. Dersin seviyesine uygun olmalıdır.(Lisans-lisansüstü vb.) Öğrenme çıktılarının başarılabilmesi açısından (kaynaklar, zaman vb.) gerçekçi olup olmadığına dikkat edilmelidir. Bir ders ya da modül için yaklaşık 5-8 tane olması önerilir. Herkes için anlaşılır olmalıdır. Karmaşık cümleler kurmaktan kaçınılmalıdır. 31.12.2018 Yrd.Doç.Dr. Orhan ER

Bozok Üniversitesi Bologna Süreci Uyum Çalışmaları Süreç Basamakları Öğrenme Çıktıları Hazırlanırken Nelere Dikkat Edilmelidir? Öğrenme çıktısının başarılması uzun sürede olacaksa (ör. meslek yaşantısına kadar uzanacaksa) belirtilmelidir (mesleki etik, yaşam boyu öğrenme vb.) Her bir öğrenme çıktısı için tek bir fiil kullanmaya dikkat edilmelidir. Bilmek, anlamak,öğrenmek, aşina olmak, maruz kalmak, haberdar olmak gibi belirsiz terimlerden kaçınılmalıdır. Öğrenme çıktıları gözlemlenebilir, ölçülebilir ve değerlendirilebilir olmalıdır. Öğrenme çıktılarını yazarken bunların nasıl değerlendirileceği düşünülmelidir. Öğrenme çıktıları çok kapsamlı ve karmaşık olduğunda, etkili bir şekilde değerlendirmek zor olacaktır. 31.12.2018 Yrd.Doç.Dr. Orhan ER

Bu İşpaketin’de Neler Yapılmalıdır! Bozok Üniversitesi Bologna Süreci Uyum Çalışmaları Süreç Basamakları Bu İşpaketin’de Neler Yapılmalıdır! Öncelikle kendi program çıktılarınızı inceleyiniz. Program çıktılarıyla uyumlu ancak aynı anlama gelmeyecek biçimde sorumlu olduğunuz dersin amacını belirleyiniz. Aşağıda, örnek bir dersle ilgili genel amaç ifadesi yer almaktadır: 31.12.2018 Yrd.Doç.Dr. Orhan ER

Bozok Üniversitesi Bologna Süreci Uyum Çalışmaları Süreç Basamakları Örnek Ders Amacı AKIŞKANLAR MEKANİĞİ Bu dersin amacı öğrencilerin; akışkanlar mekaniğini tanımasını, akışkanlar mekaniği ile ilgili son teknolojik gelişmeleri kavramasını, denklik kavramını ve özel bir problemin çözümünde denklik kavramlarından hangisini ve/veya hangilerini (mekanik, momentum, kuvvet, kütle) seçebileceğine karar vermesini, kriterlerini belirlemesini, borularda, boru ağlarında ve serbest akımda akım parametrelerinin (sürtünme kayıpları, enerji gereksinimi, akış hızı) bulunabilmesi için gerekli hesaplama tekniklerini gerçekleştirebilmesini, verilen bir süreç doğrultusunda borulama sistemini tasarlamasını sağlamaktır. 31.12.2018 Yrd.Doç.Dr. Orhan ER

Öğrenme Çıktıları İçin Kilit Soru ? Bozok Üniversitesi Bologna Süreci Uyum Çalışmaları Süreç Basamakları Öğrenme Çıktıları İçin Kilit Soru ? Öğrenme çıktılarını yazmaya ders düzeyinde başlayınız. “Öğrencim, dersin sonunda hangi bilgi, beceri ya da tutumlara sahip olmalıdır?” sorusunun yanıtı çalışmalarınıza yön verecektir. 31.12.2018 Yrd.Doç.Dr. Orhan ER

Öğrenme Çıktıları Fiilleri Bozok Üniversitesi Bologna Süreci Uyum Çalışmaları Süreç Basamakları Öğrenme Çıktıları Fiilleri Öğrenme çıktılarının sonuna “bilgisine sahiptir, becerisine sahiptir, gücüne sahiptir, yeteneğini kazanır, oluşur, farkındadır, hoşgörülüdür” gibi sözcüklerden biri getirilmeli ya da program çıktısı “…-ebilir” ifadesi ile sonlandırılmalıdır. Öğrenme çıktılarını yazarken açık-seçik olmasına, yanlış anlaşılmalara neden olmamak için dil ve anlatıma dikkat edilmelidir. 31.12.2018 Yrd.Doç.Dr. Orhan ER

Bozok Üniversitesi Bologna Süreci Uyum Çalışmaları Süreç Basamakları Öğrenme Çıktıları Fiilleri Gözlenebilir ve ölçülebilir fiiller belirleyiniz, bunları listeleyiniz. Öğrenme çıktılarını yazarken belirlediğiniz bu fiillerden yararlanınız. Örneğin; anlama yeteneği, bilebilme, öğrenebilme gibi belirsiz ifadelerden kaçınınız. Bunun yerine; “…çizer, …gösterir …problem çözer, …açıklar, …örnek verir, …hatırlar, …tasarlar, …uygular, …eleştirir, …karşılaştırır, …çalıştırır, listeler, …kullanır” gibi ifadeler kullanmaya çalışınız. 31.12.2018 Yrd.Doç.Dr. Orhan ER

Bozok Üniversitesi Bologna Süreci Uyum Çalışmaları Süreç Basamakları Öğrenme Çıktıları Nasıl Yazılabilir! Daha sonra seçtiğiniz bir fiil ile dersin herhangi bir konusunu ilişkilendirerek öğrencinin ders sonunda kazanması gereken niteliğini tanımlayınız. 31.12.2018 Yrd.Doç.Dr. Orhan ER

Öğrenme Çıktıları Nasıl Yazılabilir! Bozok Üniversitesi Bologna Süreci Uyum Çalışmaları Süreç Basamakları Öğrenme Çıktıları Nasıl Yazılabilir! “…problem çözer” fiilini seçtiğimizi düşünelim. Dersin konularından biri de “Analitik veya nümerik teknikler” olsun. Bu durumda öğrenme çıktısı; “Analitik veya nümerik teknikleri kullanarak akım problemlerini çözer.” biçiminde yazılabilir. 31.12.2018 Yrd.Doç.Dr. Orhan ER

Bozok Üniversitesi Bologna Süreci Uyum Çalışmaları Süreç Basamakları Öğrenme Çıktılarına Bir Örnek Karmaşık mühendislik problemlerini saptayabilir. Ya da Karmaşık mühendislik problemlerini belirleyebilir. 31.12.2018 Yrd.Doç.Dr. Orhan ER

Bozok Üniversitesi Bologna Süreci Uyum Çalışmaları Süreç Basamakları Öğrenme Çıktıları Doğru Örnekler 1. Yazılım hazırlamada kullanılan bazı teknikleri uygulama yeteneğini kazanır. 2. Yazılım hazırlamada kullanılan bazı teknikleri uygular. 3. Küresel ve toplumsal çerçevede mühendislik çözümlerinin özellikle sağlık, güvenlik ve çevre sorunlarına katkılarını değerlendirir. Yanlış Örnekler 1. Yazılım hazırlamada kullanılan bazı teknikleri öğretebilme. 2. Yazılım hazırlamada kullanılan bazı teknikleri kavratabilme. 3. Küresel ve toplumsal çerçevede mühendislik çözümlerinin özellikle sağlık, güvenlik ve çevre konularına etkileri göz önünde tutularak kapsamlı bir eğitim verilmesi. 31.12.2018 Yrd.Doç.Dr. Orhan ER

Bozok Üniversitesi Bologna Süreci Uyum Çalışmaları Süreç Basamakları Öğrenme Çıktıları Doğru Örnek Mühendislik uygulamaları için gerekli çağdaş teknikleri ve hesaplama araçlarını kullanır. Yanlış Örnek Mühendislik Uygulamalarında Kullanılan Çağdaş Teknikler ve Hesaplama Araçları 31.12.2018 Yrd.Doç.Dr. Orhan ER

Bozok Üniversitesi Bologna Süreci Uyum Çalışmaları Süreç Basamakları UYARI ! Lütfen unutmayın hedefler sizin yapacaklarınız değil öğrencilerinizin süreç sonunda kazanacaklarıdır. 31.12.2018 Yrd.Doç.Dr. Orhan ER

Bozok Üniversitesi Bologna Süreci Uyum Çalışmaları Süreç Basamakları Öğrenme Çıktısı Tablosu Dersin amacı: Dersin öğrenme çıktıları: 1. 2. 3. 4. 5. 31.12.2018 Yrd.Doç.Dr. Orhan ER

İnşaat Mühendisliği Lisans Programı Ders: Mukavemet Bozok Üniversitesi Bologna Süreci Uyum Çalışmaları Süreç Basamakları İnşaat Mühendisliği Lisans Programı Ders: Mukavemet Dersin amacı: Öğrencinin mukavemetin temel prensiplerini kavramasını sağlamak. Dersin öğrenme çıktıları: 1. Cisimlerin mukavemeti ile ilgili temel kavramları açıklar. 2. Kesit tesir diyagramlarını çizer. 3. Normal kuvvet, kesme kuvveti, eğilme ve burulma momentinin bir yapı elemanına ait kesitte meydana getireceği gerilme ve şekil değiştirmeleri belirler. 4.Çubuk sistemlere ait elastik ve elastic olmayan burkulma durumunda yapı elemanı için kritik yükü hesaplar. 5. … 31.12.2018 Yrd.Doç.Dr. Orhan ER

Elektrik-Elektronik Mühendisliği Lisans Programı Ders: Türkçe 1 Bozok Üniversitesi Bologna Süreci Uyum Çalışmaları Süreç Basamakları Elektrik-Elektronik Mühendisliği Lisans Programı Ders: Türkçe 1 Dersin amacı: Dilin özelliklerini ve sosyal hayattaki yerini kavratmak; Türkçenin tarihî dönemlerini öğretmek; Türkçenin ses ve şekil yapısını kavratıp, imlâ-noktalama işaretlerinin yerinde kullanılmasını sağlamak; anlam ve görevleri bakımında kelimeleri öğretmek; topluluk önünde sunum yapabilme becerisini kazandırmaktır. Dersin öğrenme çıktıları: 1. Kitap okuma alışkanlığını kazanır, günlük gazete ve diğer süreli yayınları takip eder. 2. Çevresindeki dil kirliliğine yol açan kelimelerin dil üzerindeki etkilerini hesaplar, kültürün dil üzerindeki etkisini görür. 3. Türkçeyi doğru, güzel ve başarılı bir üslupla konuşur. 4. Topluluk önünde sunum yapar, bilgi ve düşüncelerini başkalarının anlayabileceği düzeyde ifade eder, etkili iletişimi kullanır. 5. Dünya dilleri içerisinde Türk dilinin büyüklüğünü bilir ve Türkçeyi bilim dili olarak kullanır. 6. Türk dilinin ses yapısını ve tarihî yapısını bilir. 31.12.2018 Yrd.Doç.Dr. Orhan ER

PROGRAM ÇIKTILARINI DERS ÇIKTILARI İLE İLİŞKİLENDİRME Bozok Üniversitesi Bologna Süreci Uyum Çalışmaları Süreç Basamakları – İŞPAKETİ B.2-3-4 PROGRAM ÇIKTILARINI DERS ÇIKTILARI İLE İLİŞKİLENDİRME 31.12.2018 Yrd.Doç.Dr. Orhan ER

PROGRAM ÇIKTILARINI DERS ÇIKTILARI İLE İLİŞKİLENDİRME (Kesit) X D2 D3 D4 D5 D6 D1: Bilgisayar Destekli Tasarım D2: Yüksek Matematik -2 D3: Proje Tasarımı ve Yönetimi D4: Mesleki Yabancı Dil -1 D5: Devre Analizi Laboratuvarı -1 D6: Kalite Yönetimi Bu tabloya alternatif olarak ders çıktılarını program çıktıları ile karşılaştırmak için dereceleme sistemi de oluşturulabilir. 31.12.2018 Yrd.Doç.Dr. Orhan ER 39

Bozok Üniversitesi Bologna Süreci Uyum Çalışmaları Süreç Basamakları Bu çalışmaları http://bologna.bozok.edu.tr web sitesi üzerinden takip edilebilmelidir. 31.12.2018 Yrd.Doç.Dr. Orhan ER

Bozok Üniversitesi Bologna Süreci Uyum Çalışmaları Süreç Basamakları Katılımlarınız ve Bologna Süreci Uyum Çalışmalarında Gösterdiğiniz/Göstereceğiniz Hassasiyetten Ötürü… TEŞEKKÜRLER 31.12.2018 Yrd.Doç.Dr. Orhan ER