OLUMLU ÖĞRENME ORTAMI OLUŞTURMA

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Eğitim Psikolojisi ve Öğretmen
Advertisements

ÖĞRETİM VE ÖĞRENMEYE İLİŞKİN İLKELER İletişim ve Öğrenme
Öğretimde Kullanılan Teknikler (3)
Etkin ve İşbirliğine Dayalı Öğrenme S
SINIF ORTAMININ FİZİKSEL ÖZELLİKLERİ Fiziksel ortamın önemi nedir?
ÖĞRETİM MATERYALLERİNİN SEÇİMİ ve GELİŞTİRİLMESİ
Günlük Plan Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık.
Tam Öğrenme Modeli (Mastery Learning)
Öğrenci davranışlarını etkileyen etmenler
SINIF YÖNETİMİ Sınıf; eğitim-öğretim etkinliklerinin
YENİ BİR DÖNEME HAZIRLIK.
ÖĞRETİM İLKE VE YÖNTEMLERİ EGIT215
SINIF ORTAMININ FİZİKSEL ÖZELLİKLERİ Dr. Mustafa Aydın BAŞAR.
Bireyselleştirilmiş Eğitim Programı (BEP) Nedir?
Eğitim Öğretimde Planlama
PROJE TABANLI ÖĞRENME.
ÖĞRETİM İLKE ve YÖNTEMLERİ YÖNTEM SEÇİMİNİ ETKİLEYEN FAKTÖRLER
TAM ÖĞRENME MODELİ Hazırlayan Güzide BAŞDAĞ Ankara 2003.
Eğitim Bilimlerine Giriş.
Beyin Temelli Öğrenme.
Oguzhanhoca.com /oguzhanhocam /oguzhan_hoca.
TÜRKÇE ÖĞRETİMİNDE KULLANILAN STRATEJİ, YÖNTEM VE TEKNİKLER
OKUL TEMELLİ MESLEKİ GELİŞİM
Öğretim Durumlarını Planlama
Eğitimde Program Geliştirme Temel Kavramlar
EĞİTİM ORTAMLARININ DÜZENLENMESİ
ARAÇ GEREÇLERİN EĞİTİMDEKİ YERİ VE ÖNEMİ
Öğretim İlke ve Yöntemleri Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık
Kemal ŞENTÜRK Biyoloji
İŞBİRLİĞİYLE ÖĞRENME.
MEB HİZMET İÇİ EĞİTİM SEMİNERİ EĞİTİMDE YENİ YÖNELİMLER Prof. Dr. Özcan DEMİREL 27 Kasım – 1 Aralık 2006 Mersin.
BEDEN EĞİTİMİNDE İŞBİRLİĞİNE DAYALI(EŞLİ) ÖĞRENME YÖNTEMİ
Öğretim İlke ve Yöntemleri
Öğrenme Öğretme Süreci
YETİŞKİN EĞİTİMİ Yard. Doç. Dr. Samiye METE
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı
ÖĞRETİM İLKELERİ ÖZCAN PALAVAN.
YAKIN DOĞU ÜNİVERSİTESİ ATATÜRK EĞİTİM FAKÜLTESİ
Eğitim Sisteminde Öğretmenin Rolü
ÖĞRETİM STRATEJİSİ, YÖNTEM ve TEKNİKLER
Öğretim Modelleri Anlamlı (Okulda) Öğrenme, Tam Öğrenme, Çoklu Zeka, Yapılandırmacılık, Dr. Kerim Karabacak.
II Hafta Plan Nedir? Eğitim-öğretimde Plan Yapmanın faydaları
GİRİŞ Hayat Bilgisi Öğretim Programı’nın amaç ve kazanımlarına ulaşabilmesi için öğretme-öğrenme süreçlerinin düzenlenmesine büyük bir önem verilmeli,
Ö.T.M.T Öğr. Gör. Özlem BAĞCI.
ÜNİTENİN ÖRÜNTÜSÜ FİZİKSEL ORTAMIN DEĞİŞKENLERİ FİZİKSEL ORTAMIN ÖNEMİ
Sosyal Öğrenme Kuramı (Bandura)
Eğiticilerin Sınıf Yönetimi Yeterliklerinin Geliştirilmesi Doç.Dr. Ali E. Şahin Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi.
Yrd. Doç. Dr. Süleyman AKYÜREK
Yapılandırmacılık (Oluşturmacılık / Constructivism)
BİLGİSAYAR DESTEKLİ ÖĞRETİM
TAM ÖĞRENME MODELİ.
ARAÇ GEREÇLERİN EĞİTİMDEKİ YERİ VE ÖNEMİ
OKUL ÖNCESİ EĞİTİM ROGRAMLARI-I
OKUL ÖNCESİ EĞİTİM ROGRAMLARI-I
Öğretimin Planlanması
Yaratıcı Drama.
Fen Öğretiminin Genel Amaçları Prof. Dr. Fitnat KAPTAN Arş. Gör. Dr
Sağlık Bilimleri Fakültesi
Sağlık Bilimleri Fakültesi
ARAÇ GEREÇLERİN EĞİTİMDEKİ YERİ VE ÖNEMİ
GÜNÜMÜZDE ÖĞRETMENİN DEĞİŞEN ROLLERİ.
ÖĞRETİM İLKE ve YÖNTEMLERİ
EĞİTİM ORTAMLARI & FİZİKİ İMKAN ALANLARI
ÖĞRETİM İLKE VE YÖNTEMLERİ TEMEL KAVRAMLAR
Pedagojİk Formasyon Sertifika programI ÖĞRETİM İLKE VE YÖNTEMLERİ Hafta II – 2. Bölüm Prof.Dr.Bülent ÇAVAŞ.
PROGRAM ve PROGRAM ÇEŞİTLERİ
Sağlık Bilimleri Fakültesi
Sağlık Bilimleri Fakültesi
Öğretim Yöntemleri Prof. Dr. Recai Doğan.
Sunum transkripti:

OLUMLU ÖĞRENME ORTAMI OLUŞTURMA Prof. Dr.Yücel Gelişli, Sınıf Yönetimi Doç Dr.Yücel Gelişli Sınıf Yönetimi

Prof. Dr.Yücel Gelişli, Sınıf Yönetimi Eğitim; genel anlamda istendik davranış değiştirme, oluşturma ya da bilgi ve becerilerin öğrenenlere kazandırılması sürecidir. Öğrenme sürecinde birey, çevre ile doğrudan etkileşime girerek, öğrenmelerini gerçekleştirir. Bu süreçte hem bireysel hem de çevresel faktörlerin öğrenmede etkisi vardır. Prof. Dr.Yücel Gelişli, Sınıf Yönetimi

Prof. Dr.Yücel Gelişli, Sınıf Yönetimi Öğrenmede bireyin doğrudan öğrenme sürecine katıldığı öğrenme ortamının olumlu olması gerekmektedir. Olumlu öğrenme ortamının yaratılmasında öğrencilerin ihtiyaçlarının karşılanması; sınıfta öğrenciler arasında ve öğretmenle öğrenciler arasında olumlu ilişki kurulması önemli, rol oynar. Prof. Dr.Yücel Gelişli, Sınıf Yönetimi

Prof. Dr.Yücel Gelişli, Sınıf Yönetimi Mutlu Güvenli Huzurlu öğrenciler OLUMLU ÖĞRENME ORTAMI Prof. Dr.Yücel Gelişli, Sınıf Yönetimi

Prof. Dr.Yücel Gelişli, Sınıf Yönetimi Öğrenme ortamında bireyin öğrenmesini etkileyen bir çok etken vardır. Bunlardan bazıları; öğrenme güdüsü, demokratik öğrenme ortamı, öğretim hizmetinin niteliği, öğrenme kuramları, sınıfın fiziksel özellikleri ve öğretim etkinliklerinin planlanmasıdır. Prof. Dr.Yücel Gelişli, Sınıf Yönetimi

Prof. Dr.Yücel Gelişli, Sınıf Yönetimi Öğrenme Güdüsü Öğrenme güdüsü bireyin dikkatini öğrenilecek davranışın işaretçilerine ve davranışın öğrenilmesinde rolü olan öğretme ve öğrenme durumunun öğelerine yöneltir. Öğrenme güdüsü öğrenmenin gerçekleşmesinde önemli role sahiptir. Öğrenme güdüsü, öğrencinin öğrenilecek davranışa(bilgi, duygu ve beceriye)ilgisi, onun bu davranışlara karşı tutumu ve öğrencinin kendine güveni ile ilişkilidir. Prof. Dr.Yücel Gelişli, Sınıf Yönetimi

Prof. Dr.Yücel Gelişli, Sınıf Yönetimi Öğrencilerin olumlu öğrenme güdüsüne sahip olmaları ya da öğrenmeye karşı tutumları değiştirmesinin en önemli yolu okul türü öğrenmelerinde başarılı olmalarını sağlamaktır. Öğrencilere niçin öğrenmek zorunda olduklarını, tartışma ortamı açarak ortaya koymak gerekir. Sonuç öğrenmeye karşı olumlu güdülerin artmasını sağlar. Güdülenmiş öğrenciler derslere zevkle katılırlar, ödevlerini zamanında yaparlar, okula istekle gelirler. Prof. Dr.Yücel Gelişli, Sınıf Yönetimi

Prof. Dr.Yücel Gelişli, Sınıf Yönetimi Demokratik Ortam; Demokratik eğitimde geleneklere saygılı olmakla birlikte, onları eleştirebilen, daha iyilerini geliştirebilmeyi düşünen, özgür düşünceli insanların yetiştirilmesi esastır. Öğrenci sürekli aktiftir. Öğretmen rehber durumundadır. Öğrenciyi düşünmeye araştırmaya yöneltmek, Öğrencinin kişilik haklarına saygı demokratik eğitimin özünü teşkil eder. Prof. Dr.Yücel Gelişli, Sınıf Yönetimi

Prof. Dr.Yücel Gelişli, Sınıf Yönetimi Demokratik sınıflarda aşağıdakilerin olması beklenir; Bilimsellik, Katılma Saygı Prof. Dr.Yücel Gelişli, Sınıf Yönetimi

Prof. Dr.Yücel Gelişli, Sınıf Yönetimi Sınıf içinde öğretmenin aşağıdaki davranışları uygulaması demokratik bir öğrenme ortamının oluşmasında önemli rol oynar; Öğretim etkinliklerini planlamada öğrencilere eşit söz hakkı verilmelidir. Ana kararlar öğrencilerle birlikte alınmalıdır. Prof. Dr.Yücel Gelişli, Sınıf Yönetimi

Prof. Dr.Yücel Gelişli, Sınıf Yönetimi Öğrenci ve öğretmenler birbirlerinin düşüncelerine saygı duymalıdır. Öğrenciler görüşlerini korkmadan söylemelidir. Başarı değerlendirmeleri objektif olmalıdır. Öğrencilerin haklarını savunabilmelerine imkan tanınmalıdır. Prof. Dr.Yücel Gelişli, Sınıf Yönetimi

Prof. Dr.Yücel Gelişli, Sınıf Yönetimi Öğrencilerin kendi düşüncelerini oluşturabilmelerine rehberlik edilmelidir. Öğrencilerin kişilik haklarına saygı duyulmalıdır. Öğrencilerin derse aktif katılımı sağlanmalıdır. Öğrencilerin ihtiyaçları doğrultusunda programda değişiklik yapılmalıdır. Prof. Dr.Yücel Gelişli, Sınıf Yönetimi

Prof. Dr.Yücel Gelişli, Sınıf Yönetimi Öğretim Hizmetinin Öğeleri; Eğitimde sistem yaklaşımına göre özellikle öğretim etkinliklerinde öğrencinin, olumlu öğrenme güdüsüne sahip olması öğretim ortamında işe koşulan uyarıcılara bağlıdır. Öğretim hizmetinin niteliğini artıran öğeler; ip uçları, pekiştireçler, aktif katılım, geri bildirim ve buna bağlı düzeltme etkinlikleridir. Prof. Dr.Yücel Gelişli, Sınıf Yönetimi

Prof. Dr.Yücel Gelişli, Sınıf Yönetimi Öğrenme-öğretme sürecinde, öğrenme güdüsünü artırmak için öğrenci merkezli öğrenme ve öğretme uygulamalarına yer verilmelidir. Bu uygulamalar, aktif öğrenme, çoklu zeka öğrenmesi, işbirliğine dayalı öğrenme, yapısalcı öğrenmedir. Prof. Dr.Yücel Gelişli, Sınıf Yönetimi

Prof. Dr.Yücel Gelişli, Sınıf Yönetimi Eğitimde sistem yaklaşımı Girdi İşlemler Çıktı Bilişsel giriş davranışları Bilişsel çıkış davranışları Öğretim hizmeti Duyuşsal çıkış davranışları Duyuşsal giriş davranışları Psikomotor çıkış davranışları Psikomotor giriş davranışları İp uçları, Pekiştireç, Aktif Katılım, Ödül, Geri bildirim Prof. Dr.Yücel Gelişli, Sınıf Yönetimi

Prof. Dr.Yücel Gelişli, Sınıf Yönetimi Sınıfın Fiziksel Ortamının Düzenlenmesi; Sınıfın fiziksel ortamının öğrencinin güdülenmesi ve başarılı olmasında önemli rolü vardır. Öğrenme ortamının fiziksel özellikleri, renk, ısı, ışık, araç gereç donanımı, sıra ve masaların yerleşiminden oluşur. Sınıfın büyüklüğü öğrenci sayısına uygun olmalıdır. Prof. Dr.Yücel Gelişli, Sınıf Yönetimi

Prof. Dr.Yücel Gelişli, Sınıf Yönetimi Sınıf rahatça okuma yazma yapabilecek şekilde aydınlık olmalıdır. Sınıf gürültü kaynaklarından uzakta olmalıdır. Sınıfın sıcaklığı 20-21 derece civarında olmalıdır. Sınıflar liseye kadar sıcak renklerden(sarı, turuncu, pembe), lise sonrasında ise mavi ve yeşilin tonları önerilmektedir. Prof. Dr.Yücel Gelişli, Sınıf Yönetimi

Prof. Dr.Yücel Gelişli, Sınıf Yönetimi Öğretim Materyalleri Öğrencilere önceden belirlenmiş yaşantıların kazandırması için sınıfın, hedeflere ve içerin sunumuna uygun şekilde düzenlenmesi gerekir. Prof. Dr.Yücel Gelişli, Sınıf Yönetimi

Prof. Dr.Yücel Gelişli, Sınıf Yönetimi Kalıcı ve somut becerilerin öğrencilere kazandırılması için sınıfın birden fazla duyu organına hitap eden araçlarla donatılması gerekir. Öğrenme ortamlarının çoklu öğrenme merkezlerine dönüştürülmesi gerekir. Prof. Dr.Yücel Gelişli, Sınıf Yönetimi

Prof. Dr.Yücel Gelişli, Sınıf Yönetimi Sınıfın yerleşim düzenleri; Sınıflar öğrencilerin gelişim özelliklerine ve öğrenme ürününün niteliğine göre düzenlenmelidir. Sınıf yerleşim düzeni, öğrenciler arasında yüz yüze ve çok yönlü iletişime imkan sağlamalı, öğrenme etkinliklerine uygun olmalıdır. Prof. Dr.Yücel Gelişli, Sınıf Yönetimi

Prof. Dr.Yücel Gelişli, Sınıf Yönetimi Sınıfta öğretim kademesi ve yaş özelliklerine göre aynı anda farklı öğrenme içeriklerinin oluşumuna imkan veren düzenler oluşturulmalıdır. Prof. Dr.Yücel Gelişli, Sınıf Yönetimi

Prof. Dr.Yücel Gelişli, Sınıf Yönetimi Sınıfın Yerleşim Düzenleri Klasik yerleşim düzeni; Sıralar ya toplu ya da bireysel olarak sütun şeklinde düzenlenmiş yerleşim biçimidir. Kalabalık sınıflar için kullanıma elverişlidir. Öğrenciler ve öğretmen arasında tek yönlü iletişim söz konudur, öğretmen merkezli uygulamalar ve anlatım yöntemi için uygundur. Prof. Dr.Yücel Gelişli, Sınıf Yönetimi

Prof. Dr.Yücel Gelişli, Sınıf Yönetimi

Prof. Dr.Yücel Gelişli, Sınıf Yönetimi

Prof. Dr.Yücel Gelişli, Sınıf Yönetimi

Prof. Dr.Yücel Gelişli, Sınıf Yönetimi

Prof. Dr.Yücel Gelişli, Sınıf Yönetimi

Prof. Dr.Yücel Gelişli, Sınıf Yönetimi

Prof. Dr.Yücel Gelişli, Sınıf Yönetimi

Prof. Dr.Yücel Gelişli, Sınıf Yönetimi Bireysel düzen; Derin düşünmeyi kolaylaştırır. Her öğrencinin kendi düzeyinde çalışmasına olanak verir Prof. Dr.Yücel Gelişli, Sınıf Yönetimi

Prof. Dr.Yücel Gelişli, Sınıf Yönetimi

Prof. Dr.Yücel Gelişli, Sınıf Yönetimi

Prof. Dr.Yücel Gelişli, Sınıf Yönetimi Grup çalışmalarına uygun yerleşim biçimi; İki ve daha fazla öğrencinin işbirliği yaparak, grupça öğrenmelerini sağlayacak yerleşim biçimidir. Yuvarlak ya da dört köşe masalardan oluşur. Gruptaki öğrenciler arasında yüz yüze iletişim vardır. Tüm öğrenciler aktiftir. Öğrenci merkezli uygulamalara imkan verir. Prof. Dr.Yücel Gelişli, Sınıf Yönetimi

Prof. Dr.Yücel Gelişli, Sınıf Yönetimi

Prof. Dr.Yücel Gelişli, Sınıf Yönetimi

Prof. Dr.Yücel Gelişli, Sınıf Yönetimi

Prof. Dr.Yücel Gelişli, Sınıf Yönetimi

Prof. Dr.Yücel Gelişli, Sınıf Yönetimi

Prof. Dr.Yücel Gelişli, Sınıf Yönetimi

Prof. Dr.Yücel Gelişli, Sınıf Yönetimi

Prof. Dr.Yücel Gelişli, Sınıf Yönetimi

Prof. Dr.Yücel Gelişli, Sınıf Yönetimi

Prof. Dr.Yücel Gelişli, Sınıf Yönetimi U düzeninde oluşturulan yerleşim düzeni 15-25 kişilik gruplarda öğretime en uygun, yüz yüze iletişime imkan veren yerleşim düzenidir. Öğretmen ve öğrenci merkezli uygulamalar için en uygundur. Öğretmenin sınıfı kontrol etmesi kolaydır. Prof. Dr.Yücel Gelişli, Sınıf Yönetimi

Prof. Dr.Yücel Gelişli, Sınıf Yönetimi

Prof. Dr.Yücel Gelişli, Sınıf Yönetimi

Prof. Dr.Yücel Gelişli, Sınıf Yönetimi

Prof. Dr.Yücel Gelişli, Sınıf Yönetimi Sınıfta sıraların yerleştirilmesinde şu ilkelere uyulmalıdır; Sıraların etrafında öğrencilerin ve öğretmenin rahatça dolaşabileceği boşluklar oluşturulmalıdır. Sıralar sınıfta kullanılan öğretim yöntemlerine uygun yerleştirilmelidir. Sıralar öğrenci öğretmen etkileşimine imkan verecek şekilde yerleştirilmelidir. Sıralar öğrencilerin sınıfta yapılan çalışmaları ve öğretim araçlarını görebilecek şekilde yerleştirilmelidir. Prof. Dr.Yücel Gelişli, Sınıf Yönetimi

Prof. Dr.Yücel Gelişli, Sınıf Yönetimi Öğretim etkinliklerinin planlanması; Öğretme öğrenme etkinlikleri, belirlenen öğretim hedeflerini gerçekleştirebilmek için yasa ve yönetmelikler gereği planlı yürütülür. Planlar; Yıllık ve günlük olarak yapılır. Yıllık çalışmaları kapsayan planlara ünitelendirilmiş yıllık plan denir. Günlük çalışmaları kapsayan planlara da ders planı, deney planı, gezi gözlem planı denir. Prof. Dr.Yücel Gelişli, Sınıf Yönetimi