Turnuva öncesi hazırlık Sınıf içi-okul içi turnuva hazırlama

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
DOÇ. DR.MEHMET ERDOĞAN AKDENİZ ÜNİVERSİTESİ
Advertisements

ÖĞRETİM İLKE VE YÖNTEMLERİ
KAYNAŞTIRMA YOLUYLA EĞİTİM UYGULAMALARI
AVRUPA BİRLİĞİ SİSTEMİNDE ENGELLİLER ve ÖZEL EĞİTİM
ETKİLİ ÖĞRETİM İÇİN YÖNTEM VE TEKNİKLER
ADANA İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ BİLİNÇLİ AİLE UYUMLU ÇOCUK PROJESİ.
AKRAN DESTEKLİ ÖĞRENME
T.C. ORDU VALİLİĞİ İlköğretim Müfettişleri Başkanlığı TAM ÖĞRENME MODELİ TAM ÖĞRENME MODELİ.
1 DynEd DynEd (Dynamic Education) İNGİLİZCE DİL EĞİTİM SİSTEMİ Sanko Holding A.Ş. tarafından bağışlanmıştır.
9. MEZUNİYET ÖNCESİ TIP EĞİTİMİ ÇALIŞTAYI TIP EĞİTİMİ ÖĞRENCİ KOMİSYONU DÖNEM 4 CEYLAN KİY 1.
Tane Kavramının Öğretimi (Basamaklandırılmış Yönteme Göre)
Arş.Gör.İrfan DOĞAN.  Bugün otizm tedavisinde en önemli yaklaşım, özel eğitim ve davranış tedavileridir.  Tedavi planı kişiden kişiye değişmektedir,
BULUŞ YOLUYLA ÖĞRETİM JEROME BRUNER.
Program Tasarım Modelleri
EQUIZSHOW.
2014 ORTA ÖĞRETİME YERLEŞTİRME SİSTEMİ – 2015 E ğ itim- ö ğ retim yılında altı temel ders için 8. sınıfta ö ğ retmen tarafından dönemsel olarak.
SA Ğ LI Ğ IN GEL İŞ T İ R İ LMES İ VE İ L EYLEM PLANI.
Bu slayt, ön lisans öğrencilerimize son sınıfta ya da mezun olduktan sonra başvuru yapabilecekleri sınavlar hakkında bilgi verme amaçlı hazırlanmıştır.
Hangi Konular Performans Görevi Hangi Konular Proje Olarak Seçilmelidir? MEB 2008.
İyilik Okulu Projesi Uygulama Süreçleri Dr Cemil Keskin
MONTESSORİ EĞİTİMİ I Günlük Yaşam Beceri Materyalleri ve Çalışmaları
EĞİTİMDE DRAMA.
BDÖde Kullanılan Yaygın Formatlar
TÜRKİYE’DE OKUL ÖNCESİ EĞİTİM
DENEYSEL YAKLAŞIM (Kullanıcı Testleri)
OYUN VE OYUNCAĞIN ÇOCUK GELİŞİMİ ÜZERİNE ETKİLERİ
PROGRAMLI ÖĞRETİM Tanımı:
Kişisel-Sosyal Rehberlik
TEOG.
Öğretimin Uyarlanması
ARAÇ GEREÇLERİN EĞİTİMDEKİ YERİ VE ÖNEMİ
7-14 YAŞ DÖNEMİNDE DİKKAT EDİLMESİ GEREKENLER
Eğitsel Rehberlik Yrd. Doç. Dr. Gökhan Atik.
NOT VERME VE MEZUNİYET.
(EDS462/OMB504) OKUL DENEYİMİ – II
KAYNAŞTIRMA EĞİTİMİ.
Program Tasarım Modelleri
Sağlık Bilimleri Fakültesi
BÖLÜM 4 ÖTMG’de ÖĞRETMEN NİTELİKLERİ VE ÖĞRETMEN YETİŞTİRME
ZİHİNSEL ENGELLİ ÇOCUKLAR Sağlık Bilimleri Fakültesi
ZEE ZİHİN ENGELLİLERE BECERİ VE KAVRAM ÖĞRETİMİ
İŞBİRLİKLİ ÖĞRENME YAKLAŞIMI
Sağlık Bilimleri Fakültesi
PROJENİN AMACI Milli Eğitimin Temel Amaçlarında ifadesini bulan; beden, zihin, ahlâk, ruh ve duygu bakımlarından dengeli ve sağlıklı şekilde gelişmiş bir.
GÖRÜŞME İLKE VE TEKNİKLERİ Sağlık Bilimleri Fakültesi
ÇUMRA İLÇE MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ
TARTIŞMA YÖNTEMİ Hazırlayan:Yalçın ÇERMAN.
MATEMATİK DERSİ ÖĞRETİM PROGRAMI
Sağlık Bilimleri Fakültesi
Eğitsel Rehberlik.
KAVRAM HARİTALARI.
TEKNOLOJİ VE TASARIM DERSİ 7.D.1. Özgün Ürünümü Tasarlıyorum.
HAZİRAN DÖNEMİ SEMİNER ÇALIŞMALARI
Geçerlik ve Kullanışlılık
ÖĞRENME STİLLERİ.
Geliştirme Genel Müdürlüğü
Oyun İçine Gömülü Öğretim
Yrd. Doç. Dr. Ömer Kutlu BAŞARI TESTLERİNİN GELİŞTİRİLMESİ
Gelişim ve Temel Kavramlar
SIRADIŞI ÖĞRENCİ ÇALIŞMALARI
Cemalettin Işık, Tuğrul Kar
öneriler Sınıfların tüm öğrencileri içerecek biçimde düzenlenmesi
Pedagojİk Formasyon Sertifika programI ÖĞRETİM İLKE VE YÖNTEMLERİ Hafta V Prof.Dr.Bülent ÇAVAŞ.
14. EKİPLE ÖĞRETİM İKİ KAFA TEK KAFADAN DAHA İYİDİR ( Two heads are better than one) ingiliz atasözü.
Hangi Konular Performans Görevi Hangi Konular Proje Olarak Seçilmelidir? MEB 2008.
TÜRKÇE EĞİTİMİNİN ÖNEMİ
Sınıf Öğretmenlerinin Eğitsel Amaçlı İnternet Kullanım Öz Yeterlikleri
Gelişme ve Büyümenin Temelleri
Geliştirme Genel Müdürlüğü
GEÇİŞ GEÇİŞ SÜRECİ Özel Gereksinimli ve / veya Engeli
Sunum transkripti:

Turnuva öncesi hazırlık Sınıf içi-okul içi turnuva hazırlama TURNUVALAR Turnuva öncesi hazırlık Sınıf içi-okul içi turnuva hazırlama Turnuva uygulama-kurallar- hakemler Ödül ve sertifika

1- Turnuva yürütme kurulunun oluşturulması TURNUVA HAZIRLIK ÇALIŞMALARI 1- Turnuva yürütme kurulunun oluşturulması Görev dağılımının belirlenmesi, hakemler, yazışmalar, genel koordinatörün belirlenmesi 2- Turnuva içeriğinin belirlenmesi 3- Turnuva da kullanılacak oyunun belirlenmesi, rahatlıkla sınıf ortamında öğretmenler seçmeleri yapabilecekleri, yarışmacıların itiraz etme durumu fazla olmayan net sonuçlu uygulamaların oluşturulması. 4- Turnuva yeri ve zamanın belirlenmesi, büyük elemelerin tarihi belirlendikten sonra sınıflarda duyurusunun yapılarak çocukların turnuvaya hazırlanmaları için belli bir süre verilir. Oyunu turnuvaya katılacak her sınıf öğrendikten sonra turnuva yapılmalıdır.

TURNUVA HAZIRLIK ÇALIŞMALARI 5- Turnuvanın tüm öğrencilere aynı zamanda duyurulması Öğrenciler arasında eşit şartların oluşması açısından duyuru aynı anda her sınıfa yapılmalıdır. Bunu gerekirse okul törenlerinde de duyurabiliriz. Elemelerin turnuva boyunca eşzamanlı devam ettirilmesi 6- Oyun kurallarının turnuva başında belirlenerek duyurusunun yapılması gerekir. İlk oyunlardan itibaren aynı kurallar üzerinde durulur. Tüm sınıflarda eleme maçları aynı hafta içinde yapılarak gündem devam ettirilir. 7- Turnuva içinde uyulması gereken kurallar ve diskalifiye hareketleri Kazanma durumunun net oluşması için oyunun kuralları belirlenir. Diskalifiye kuralları kırmızı ile yazılarak dikkat çekici şekilde belirtilir. Her müsabakadan önce tekrar okunarak herhangi bir olumsuzluk yaşanmamasına önem verilir. 8- Ödüllerin belirlenmesi Komitenin okulun ve oyunların durumu göz önüne alınarak gerek gördüğü takdirde ödül belirleyebilir. Bunu ortak olarak karara bağlar. Öğrencilerin sosyalleşmesi ve yarışma heyecanını yaşamalarını teşvik adına bu yola başvurulabilir. Gerekli görülürse sertifikada verilebilir. Turnuvanın sonuçlandırılması ve ödül töreni

STRATEJİ OYUNLARI Strateji oyunlarını tanıtım Oyunların uygulanma süresi Oyunların taktiksel eğitimi-düşünme becerileri

STRATEJİ OYUNLARI Strateji oyunlarını tanıtım Uygulanan oyunlar çocuğun algı seviyesini çok zorlamamalıdır. Önce oyun tahtası yada uygulama alanı tanıtılıp hamleler üzerinde gösterilir Yapılan hamlelerin yönü ve etkisinden bahsedilir. Ana kuralların her çocuk tarafından doğru öğrenilip uygulandığı tespit edilir

Turnuva yapılması düşünülen oyunlar başlangıçta tüm öğrencilere yeterli şekilde öğretilmelidir. Her öğrencinin turnuva heyecanına alışması ve bunu yaşaması önemli fırsattır. Bu fırsatın bir duygu çöküntüsüne dönüşmesini engellemek gerekir. Kuralları anlattıktan sonra ara sıra oyunla ilgili taktiklerde vermeliyiz.

Strateji oyunları özellikle düşünmeye yönelik olduğu için sıkılgan çocukların hızlı oynamalarına sebep olmaktadır. Onların sınıfta kendilerini ispat edecekleri ortam bulmaları istenmeyen hareketlerinin kontrol edilmesine vesile olabilir. Çocuğu düşünmeye yönlendirmek için gerekli uyarıların yapılması onun dünyasına bir pencere açmaktır. Oyunların tanıtımında hamle yapmanın aşamaları anlatılarak, oyun kurma konusunda farkındalık oluşmasına yardımcı olur. Bu Hamle öncesi yapılan hesapların önemini belirtmek, düşüncelerini çok farklı kullanabilmeleri için iyi bir fırsat olduğu belirtilir.

Finalist tarzı yarışmalarda yenen üst tura çıkarak üst turda tekrar yarışır. Bu durum finale kadar gider. ( Yenilen öğrencilerde kendi aralarında yarıştırılmalıdır. Hem onları ümitsizliğe sevk etmemiş hem de ders boyunca meşgul etmiş oluruz. ) Eleme turlarının adı turnuva da doğrudan kullanılmalıdır. (Çeyrek final maçları, yarı final maçları vs) Strateji oyunları çocuğun düşünme becerileri için fırsattır. Bu oyunlarda hareket etmeden düşünmelerini gerektiren odaklanma becerisi vardır. Hareketli çocukların zorlanması normaldir. İlkokul döneminde daha basit hamleli sonuca giden oyunlarla başlamak daha verimli olur. Her çocuk oyun kurgulama, hamle yapma gibi planlamalar yaşamalıdır. 6-7-8 yaşlarında her çocuğun anlayabileceği; Six, Son Taş, Skippity, Dama, Reversi gibi oyunlarla başlamak daha isabetli olur. Bu oyunlarda çok fazla kural ve oyun yapısının karmaşık olmaması yönüyle tercih edilebilir. Bu basit hamle hesapları çocuklara düşünme yeteneği kazandırırken aynı zamanda kendilerine ait strateji geliştirme imkânı da sağlamış olur.

OYUNLARIN UYGULANMA SÜRECİ STRATEJİ OYUNLARI OYUNLARIN UYGULANMA SÜRECİ İlk uygulamalarda çocuğa yapacağı hamle konusunda ipuçları verilebilir. Öğrencilerin daha çok sabırsızlıktan kaynaklanan oyunu hızlı bitirme telaşını ve yanlış hamleler yapmalarını engellemeliyiz. Oyunlara ve hamlelere yeterli süre sınırı getirmeliyiz.

STRATEJİ OYUNLARI Oyunların taktiksel eğitimi-düşünme becerileri Her çocuk birden çok hesap yapabilmelidir. Oyuna nerden ve nasıl başlayacak Kendi oyun stilini tanıma Rakibin oyun stilini tanıma Rakibin hamlesini doğru tahmin etme Oyunun ilerleme sürecine genel bakış.

TURNUVA ÖNCESİ HAZIRLIK Öğrencilere duyurulması Tarih Süre Turnuvaya katılım seviyesi Kuralların belirlenmesi Başlama şekilleri Hamle kuralları Süre kullanımı Turnuva dışı hareketler

OKUL TURNUVALARI SINIF ELEMELERİ BELİRLENİR Okul sınıf sayısına göre sınıf adına temsilci olacak öğrenci sayısınca öğrenciler şampiyon olurlar. Sınıflar Arası Yapılacak Turnuvanın Tarih Ve Yeri Belirlenerek Sınıf Şampiyonlarından Turnuva Listesi Oluşturulur. Okul İçi Genel Turnuvalar Sınıf Kategori Şampiyonlarında belirlenir.

ÖDÜL VE SERTİFİKA Okul içi yapılan turnuva ödülleri belirlenir Ödül töreni ve zamanı Sertifika düzenleme

YARIŞMALAR ÖĞRENCİLER ARASI YARIŞMALAR VELİLER ARASI YARIŞMALAR

ÖĞRENCİLER YARIŞMALAR Sınıf içi ve okul çapında yapılacak olan oyun uygulamalarından hazırlanacak yarışmalardır. Puanlama usulü yada birincilik şeklinde yapılan bu tür organizasyonlar okul içi düzenlenir. Bunun için ön hazırlık konusunda titiz bir çalışma yürütülmelidir. Bu yarışmaların en önemli yanı öğrencilerin hemen hemen hepsini kapsayacak şekilde yapılmasıdır. Sadece finalist çocuklardan ziyade aynı anda herkesin bu heyecanı yaşamasını sağlayacak etkinlik düzenlenir.