Bölüm 8. Hedef Pazar Seçimi

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Girişimcilik Öğr. Gör. Seda AKIN GÜRDAL. PAZARLAMA İŞLEVİ Temel Pazarlama Kavramları.
Advertisements

LİKİDİTE DURUMU ANALİZİ Likidite değerlendirmesi ile işletmenin dönen varlıkları ve kısa vadeli yabancı kaynakları arasındaki ilişkileri analiz edilir.
Bölüm 7 Pazar Fırsatları Ölçümü ve Pazar Çekiciliği Analizi Doç. Dr. Cevahir UZKURT Yıldırım Beyazıt Üniversitesi.
Page  1 BUCAK MEHMET CADIL ANADOLU ÖĞRETMEN LİSESİ COMENIUS PROJE TANITIMI.
Stratejik Pazarlama 4. Hafta
Politika Oluşturma, Planlama, Bütçe Hazırlama
E- Pazarlama Nedir? Pazarlama, bir ürünün tüketici tarafından bilinmesi, talep edilmesi ve alınmasını sağlayan, bu çerçevede, birçok bileşeni bulunan planlanmış.
AİLELERLE İŞBİRLİĞİ.
Fiyat ve Fiyatlandırma
ÖRGÜTLERDE İLETİŞİM TÜRLERİ
I.BÖLÜM TÜKETİCİ DAVRANIŞLARI KAVRAMI VE PAZARLAMA
Pazarlama Çevresi.
GÖRÜŞ GELİŞTİRME TEKNİĞİ
MODERN PAZARLAMA SİSTEMİ ve PAZARLAMA ÇEVRESİ
KIRSAL KALKINMA ve TURİZM Prof. Dr. Bülent GÜLÇUBUK
Bölüm 7 Temel Stratejiler ve Alt Grupları
SÜRÜCÜ BELGELERİNİN SINIFLARI VE SÜRÜCÜ ADAYLARINDA ARANAN ŞARTLAR.
Bölüm 2 Stratejik Yönetim Süreci ve Unsurları
Üretim teknolojisi ve bilişim teknolojisindeki değişim
TOPLU BESLENME (TB) Çeşitli nedenlerle ev dışında çok sayıda kişinin bir yemekhane, restoran veya ayaküstü sunumla, belli işlemler yerine getirildikten.
Öğr. Gör. Dr. İnanç GÜNEY Adana MYO
PAZARLAMA KARARLARINI ETKİLEYEN ÇEVRESEL FAKTÖRLER
PAZAR ARAŞTIRMASI ÖĞR.GÖR.TAYLAN VURGUN.
İşler nasıl gruplandırılacak (bölümleme)?
İŞYERİNİN ÖNEMİ İşyerleri, emekçilerin bir araya geldikleri, üyelerin örgütlenmeyi, sendikayı hissettik-leri ilk yerlerdir. Sendikaların gücü, işyeri örgütlülüğünün.
Şirket Adı İş Planı.
Bütünleştirme uygulamaları
Yrd. Doç. Dr. Şule Aydın Turan
Pazarlama Yönetimi Doç. Dr. Hayrettin ZENGİN.
İŞLETMELERİN KURULUŞU
Aşağıdaki kavramları açıklayınız
Türkiye’nin Alternatif Turizm SWOT Analizi -Tartışma-
Pazarlama Planlaması.
TURİZM PAZARLAMASI Emir Hilmi Üner.
Ürün veya Hizmet Satışı
Drama etkinlikleri planlanırken;
Altıncı Bölüm: Pazar Bölümlendirme, Hedefleme,Konumlandırma
PAZARLAMA YÖNETİMİ PAZARLAMA YÖNETİMİ • PAZARLAMAYA GİRİŞ
Bölüm 9 İş Yönetim Stratejileri : Rekabet Stratejileri
Bölüm 2 Stratejik Yönetim Süreci ve Unsurları
BİREYSELLEŞTİRİLMİŞ EĞİTİM PROGRAMI
SUC FAKTORLERi: EKONOMi
PAZARLAMADA FİYATLAMA
I.BÖLÜM TÜKETİCİ DAVRANIŞLARI KAVRAMI VE PAZARLAMA
Mal ve Hizmetler İçin Ürün Planlamanın Unsurları
BÖLÜM 2: TALEP VE TÜKETİM TEORİSİ
Bölüm 4: Tarımsal ürünlerin pazarlama fonksiyonları
Pazar Bölümlendirme, Hedefleme, Konumlandırma ve Satış Tahminleri
Pazarlama tanımları 1970’li yıllardan önce, pazarlama, hemen hemen tüm pazarlama teorisyenleri tarafından, kar amaçlı işletmelerin, ürünleri ve hizmetleri.
GİRİŞİMCİLİKTE PAZARLAMA PLANLAMASI
Tüketici Pazarları Örgütsel Pazarlar
Tedarik Zinciri Yönetimi:
Ürün Farklılaştırma, Konumlandırma ve Yeniden Konumlandırma
Hizmet Pazarlamasında Dağıtım Kavramı
Pazarlama anlayışındaki gelişmeler-1
PERFORMANS KAVRAMI PERFORMANSIN BOYUTLARI
Pazar Bölümlendirme, Hedefleme, Konumlandırma
İŞLETMEDE ARAŞTIRMA VE GELİŞTİRME (AR-GE) İŞLEVİ
BÖLÜM X FİYATLANDIRMA.
ISL 561 PAZARLAMA YÖNETİMİ
EĞİTİME GİRİŞ Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
6.2.3.PAZAR BÖLÜMLENDİRMESİ VE HEDEF PAZAR SEÇİMİ
Veri ve Türleri Araştırma amacına uygun gözlenen ve kaydedilen değişken ya da değişkenlere veri denir. Olgusal Veriler Yargısal Veriler.
YENİ ÜRÜN GELİŞTİRME ve ÜRÜN YAŞAM SÜRECİ STRATEJİLERİ
MERKEZİ VE MAHALLİ İDARELER
Tüketici Davranışları
Bireyi Tanıma Süreci Yrd. Doç. Dr. Gökhan Atik.
İnsan Kaynakları Yönetiminin
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Sunum transkripti:

Bölüm 8. Hedef Pazar Seçimi Pazarı aynı özelliklere sahip alt gruplara ayırarak kümelendirmektir. Pazar bölümlendirmesi ile homogen bir pazarda tüketici istekleri daha iyi izlenir, pazarda yoğunlaşma sağlanır, rekabet iyi izlenir, kaynaklar verimli kullanılır. Tüketici pazarlarının bölümlendirilmesi belli değişken/ değişkenlere göre bölümlere ayırmaktır. Pazarın bölümlendirilmesinde coğrafik, demografik, psikolojik ve davranışsal çeşitli kriterler esas alınmaktadır.

Tüketici Pazar Bölümlendirmesindeki kriterler (Yurdakul,1997)

Doğru bir pazar bölümünün özellikleri (Yurdakul,1996) Ölçülebilirlik: Pazar bölümünün ve tüketicilerin satın alma gücünün ölçülebilir olmasıdır. Tutarlılık: Pazar bölümünün yeter büyüklük ve karlılıkta olmasıdır. Erişilebilirlik: Pazar bölümüne hizmet edilebilme düzeyidir. Faaliyet gösterebilirlik: Etkin pazarlama programı formüle edebilirlik düzeyidir.  

Tüketici Pazar bölümlendirmesinin ilkeleri Pazar homogen ise bölümleme şart değildir. Pazar bölümünün ihtiyaçları belirlenmelidir. Pazar bölümü ölçülebilir olmalıdır. Pazar bölümü yeter karlılıkta olmalıdır. Pazar bölümü erişilebilir olmasıdır. Pazar bölümünde yasal ve sosyal engeller olmamalıdır. Pazar bölümünde mevcut ve geleceğe yönelik etkenler ve olanaklar bilinmelidir.  

Hedef Pazar Seçim Modelleri   P1 P2 P3 Ü1 x Ü2 Ü3 Tek bölümde yoğunlaşma seçici uzmanlaşma pazarda uzmanlaşma üründe uzmanlaşma tüm ürünlerle tüm pazarlara girmek

Tüketici pazar bölümlendirmesinin yararları Yeni pazar fırsatları sağlanır. Pazar bölümünün istek ve gereksinimleri doğru belirlenir. Pazarlama stratejilerinde yoğunlaşma sağlanır. Kaynaklar iyi değerlendirilir. Hedef kitle, rakipler hakkında odaklanma sağlanır.