SOSYAL MEDYA VE ETKİLERİ. Sosyal Medya Nedir? En basit tabiriyle sosyal medya; Haber, içerik ve bilgi paylaşma, okuma ve keşfetme alışkanlıklarının değişmesidir.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
AĞIZDAN AĞIZA PAZARLAMA
Advertisements

Toplu SMS Toplu MMS Hedefli Mesaj Sesli Mesaj / IVR Akıllı Yetenekler
Sosyal Medya Nedir? Web 2.0'ın kullanıcı hizmetine sunulmasıyla birlikte, tek yönlü bilgi paylaşımından, çift taraflı ve eş zamanlı bilgi paylaşımına ulaşılmasını.
Web 2.0 Nedir Eğitimde Nasıl Kullanılır?
ÖZEL ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ DİĞER KONULAR
Eğitimde Web 2.0 Kullanımı
BİLGİ PAYLAŞIM ARAÇLARI
Sanal Çalışmanın Üçüncü Dalgası
BAĞLANTI VERME VE ANİMASYON
Çağın Gidişine Göre Öğretmen Nasıl Olmalı?
IŞIL ÖNCEL EBRU YETİM SERAP DAĞLAR YASEMİN ARSLAN NURGÜL KABAR
MEDYA Medyayı Tanımak - Medya Okuryazarlığı -.
Kitle İletişim Araçları
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı 1.Temel Kavramlar
Dijital Dünya Verilerine Genel Bakış Dünya Nüfusu : Dünyadaki İnternet Kullanıcıları : Dünyadaki Domain Sayısı:
İNTERNETİN FAYDALARI Hazırlayan: Azime Semra AY.
MEDYA Medyayı Tanımak - Kitle İletişimi ve Medya -
REHBERLİK.
Web Tasarımı Nedir?.
BLOGLAR ARACILIĞIYLA Pazarlama SEDAT BAŞDAĞ. Kelimenin ilk oluşumu, "Web" ve "Log" kelimelerinin birleşmesinden oluşmuş, “Weblog” olarak isimlendirilmiştir.
Günümüzde internet, en çok kullanılan haber kaynağı Gazetecilerin % 97’si haber yazmadan önce mutlaka Google’da ve sosyal medyada araştırma yapıyor.
BİLİŞİM TEKNOLOJİLERİ ALANI
RSS Rss nedir? Rss özellikleri nelerdir? Rss Nasıl kullanılır?
MEDYA Medyayı Tanımak Medyanın Türleri Medya ve İletişim.
Hazırlayanlar: Sinan AYTULU Emine DİLAVER Güneş KARTAL Hasan ATLI
Bilgisayar Ağları İki veya daha fazla bilgisayarın bir araya gelerek oluşturdukları yapıya bilgisayar ağı denir.
Dİjİtal oyun tabanlI öğrenme
EBA nedir? Eğitim Bilişim Ağı (EBA) sınıf seviyelerine uygun, güvenilir ve incelemeden geçmiş doğru e-içerikleri bulabileceğiniz sosyal bir platformdur. 
Sosyal Medya Nedir? Çağlar GÜLCEK.
E- Ticaret Altyapısı.
Adı Soyadı : Serkan YILDIZ No : Bölüm : Türkçe Öğretmenliği 2. Sınıf Örgün Eğitim.
Web 2.0 araçlarI MERYEM KAYA AKDENİZ ÜNİVERSİTESİ
BİLGİ PAYLAŞIM ARAÇLARI
İsmini "iPod" ve "Broadcast" kelimelerinin birleşiminden alan podcast, abonelik sistemi doğrultusunda kullanıcının bilgisayarına otomatik ve periyodik.
ALİ-HASAN COŞKUN meslekİ VE TEKNİK ANADOLU LİSESİ
KİTLE İLETİŞİM ARAÇLARI VE MESLEKİ AMAÇLAR
ZEHRAŞAHİN AKDENİZ ÜNİVERSİTESİ EĞİTİM FAKÜLTESİ TÜRKÇE ÖĞRETMENLİĞİ
Türkçe Öğretmenliği 2.Sınıf
Medya ile ilişkiler Webinar-3 Kütüphan-e Türkiye Projesi Tanıtım Çalışma Grubu 23 Ekim 2014.
Yeni Medya ve Sosyal Medya
İZİNLİ PAZARLAMA.
SPOR ETKİNLİK ENDÜSTRİSİNİN ÖZELLİKLERİ
CEMİL ŞAHİN Bilişim Tek. Öğrt.
Sosyal Medya ve Türleri
Mobil Gaste. Neden Mobil Gaste? Okunabilirliği artırmak; Günümüzde insanlar cündanları olmadan dışarıya çıkabilirler ancak.
SOSYAL MEDYA Sosyal Medya Nedir? Sosyal Medya Araçları Nelerdir?
SOSYAL BİLGİLER Kitle iletişim’ in anlamı nedir?
SOSYAL MEDYANIN ETKİSİ - KOZMETİK ÜRÜNLERİN SATIN ALINMASINDA BİR UYGULAMA Danışman Unvan İsim Öğrenci İsim, Numara.
Kitlesel Açık Çevrimiçi Dersler SİNAN BERTAŞ
Temel Bilgiler İlgili Çalışmalar Araştırmanın Yöntemi Bulgu ve Sonuçlar Araştırmanın Kısıtları ve Gelecek Çalışmalar.
Sosyal Medya Nedir? Web 2.0'ın kullanıcı hizmetine sunulmasıyla birlikte, tek yönlü bilgi paylaşımından, çift taraflı ve eş zamanlı bilgi paylaşımına ulaşılmasını.
Sam Walton tarafından 1962 yılında kurulmuş Amerikan perakende satış yapan mağazalar zinciridir yılında Walmart büyük kazandıracak olan borsaya.
BİLGİ PAYLAŞIM ARAÇLARI
SOSYAL MEDYA.
Temel Bilgi Teknolojileri
MEDYA VE ÇOCUK
DERS:Sosyal Bilgiler KONU:İletişim 1.HAFTA
BİLGİ PAYLAŞIM ARAÇLARI
WEB 2.0 ARAÇLARI.
EĞİTİMDE BİLİŞİM TEKNOLOJİSİNİN ETKİSİ
BİLGİ PAYLAŞIM ARAÇLARI
Sosyal Medyanın Politik Katılım ve Hareketlerdeki Rolü
WEB 2.0 Teknolojileri Sibel SOMYÜREK.
BİLİŞİM SUÇLARI.
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
SOSYAL MEDYA VE ETKİLERİ. Sosyal Medya Nedir? Sosyal Medya, kullanıcılarına karşılıklı paylaşım imkanı sağlayan, kullanıcılarını kişisel veya gruplar.
SOSYAL MEDYA VE ETKİLERİ. Sosyal Medya ve Sosyal Ağların Kullanıcı Üzerindeki Olumsuz Etkileri Sosyal medya ve ağlar uzun süreli ve aşırı bir şekilde.
Elektronik-Ticaret’te Arama Motoru Optimizasyonu ve Sosyal Medya
MEDYA OKUR YAZARLIĞI ve Temel İlkeler
Web Tasarımı Nedir?.
Sunum transkripti:

SOSYAL MEDYA VE ETKİLERİ

Sosyal Medya Nedir? En basit tabiriyle sosyal medya; Haber, içerik ve bilgi paylaşma, okuma ve keşfetme alışkanlıklarının değişmesidir.

Sosyal Medyanın Özellikleri Sosyal medya katılımcıdır, tüm internet kullanıcısı bireyler birer haber ve bilgi kaynağıdır. Sosyal medya şeffaftır, hangi bilginin kimler tarafından üretildiği ya da paylaşıldığı görülebilir. Sosyal olan herkes kolaylıkla sosyal medyada olan biteni takip edebilir. Sosyal medya aynı zamanda bir iletişim kanalıdır. Sosyal medya kullanıcıları birbirleriyle iletişim kurabilirler.

Klasik Medya Nedir? Öncelikle medya nedir diye düşünürsek sosyal medya teriminden önce, medya tek taraflı iletişim sunan bir araçtır. Televizyon, gazete, dergi vs. Medya araçlarından bireye tek taraflı bir iletişim kanalı. Klasik medyada birey olarak tüketiciyizdir. Medya içeriğini (haber, eğlence, görüntü gibi) üretenler ve o içerikleri tüketenler vardır. Üreten ve tüketenler farklı kişilerdir ve direk bir bağlantıları yoktur

Geleneksel Medyadan Farkları Sosyal medya gazete, televizyon ve film gibi geleneksel medyadan farklıklar gösterirler. Genellikle geleneksel medya enformasyonun yayınlanması için belirli kaynaklara ihtiyaç duyarken, bilgiyi yayınlamak veya erişmek için sosyal medya göreceli olarak masrafsızdır ve erişim araçları herkese açıktır (bireyler bile kullanabilir). Bir matbaa yatırımı veya TV yayını yapmak için zorunlu olan lisansa ihtiyaç duyulmaz.

Sosyal medya’nın ve geleneksel medyanın ortak taşıdığı bir karakteristik özellik, küçük veya büyük kitlelere ulaşabilmeleridir; örneğin, hem bir blog yazısı hem de bir televizyon programı hiç kimseye ulaşmaya bilir yada milyonlarca kişiye de ulaşabilir. Sosyal medya ve geleneksel medya arasındaki farkları tanımlamaya yardımcı olacak özellikler kullanılan yönteme göre farklılıklar gösterebilir. Bu özelliklerden bazılarını şöyle sıralayabiliriz:

Erişim Hem geleneksel medya hem de sosyal medya teknolojileri herkesin genel bir kitleye erişebilmesine olanak tanır. Erişilebilirlik Geleneksel medya için üretim yapmak genellikle özel şirketlerin ve hükümetlerin sahipliğindedir; sosyal medya araçları genel olarak herkes tarafından az veya hiç maliyetle kullanılabilir. Kullanılırlık Geleneksel medya üretimi çoğunlukla uzmanlaşılmış yetenekler ve eğitim gerektirmektedir. Çoğu sosyal medya için bu geçerli değildir veya bazı durumlarda tamamen değişmiş ve yenidir, yani herkes üretimde bulunabilir.

Sosyal medyadan sonra insan hayatında birçok şey değişmeye başladı. Sosyal medyada var olan içerik kullanıcı tarafından oluşturulduğundan yaratıcılık önem kazanmaya başladı ve katılım çağı doğdu. Medya'nın içeriğini üreten ve medyayı izleyen arasındaki katı ayrım ortadan kalktı. Bu oluşuma bağlı olarak değişim hızı attı. İnsanlar için inovatif olmak ve yeniliklerde başı çekmek önem kazandı. Gerçekler değil fikirler önem kazandı, objektif olmak değil içten olmak önemli hale geldi. Sosyal Medyanın Topluma Etkileri

Sosyal Medya ve Sosyal Ağların Kullanıcı Üzerindeki Olumsuz Etkileri Sosyal medya ve ağlar uzun sürekli ve aşırı bir şekilde kullanıldığında kişi üzerinde narsist eğilimlerin baş göstermesine sebep olmaktadır. Bilindiği üzere narsistik, bir kişilik bozukluğu olup, narsist kimseler sürekli ilginin kendi üzerlerinde olmasını isteyip, diğer insanlara karşı aşağılayıcı ve egoist bir tavır içerisine girmektedirler

NRCISISSIM FacebookTwitterInstagramWhatsApp

BİZİ DİNLEDİĞİNİZ İÇİN TEŞEKKÜRLER…