İ rem ÖZKAN D İ lek KIZILDA Ğ Ö ğ renme Ve Ö ğ retme Teknikleri.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
AİLELERİN EĞİTİM SÜRECİNE KATILIM ÇALIŞMALARI
Advertisements

A1 YEŞİL SINIF ‘Vücudumuz ve Mikroplar’ Projesi
Çevremizde dokunduğumuz, gördüğümüz , kokladığımız birbirinden farklı varlık vardır. Az veya çok yer kaplayan her varlık madde olarak adlandırılır. Çiçekler,
EVCİLER İLKÖĞRETİM OKULU BRİFİNG SUNUSU
MADDEYİ TANIYALIM.
4.SINIF KİMYA KONULARI.
AMBALAJ BEYAN SİSTEMİNE İLİŞKİN GENEL BİLGİLER
TED KAYSERİ KOLEJİ OKUL ÖNCESİ BÖLÜMÜ “NİSAN AYI BÜLTEN”
ÖZEL AKDENİZ YÜKSELİŞ KOLEJİ ÖĞRENCİLERİNİN UYMASI GEREKEN KURALLAR.
KAVRAM ÖĞRETİMİ.
Okul öncesİ Eğİtİmde Günlük Program AkIşI
1)MADDE, CİSİM, MALZEME, EŞYA KAVRAMLARI
Eğitim Öğretimde Planlama
MADDEYİ TANIYALIM.
KASIM AYINDA NELER YAPTIK? ETKİNLİKLERİMİZ KASIM AYI KAVRAMLARIMIZ KASIM AYI GEZİMİZ ŞENLİKKÖY POSTANESİ KASIM AYI TİYATROMIZ ÇİZGİ TİYATRO.
OKULÖNCESİNDE BİR GÜNLÜK EĞİTİM PROĞRAMI UYGULAMALARI
EVİNİZDEKİ EŞYALARI TANIYOR MUSUNUZ?
HAYMANA MERKEZ ANAOKULU AÇILIŞ 05 KASIM 2012 tarihinde açıldı. “Eğitim Öğrenciyi Sevmekle Başlar” ilkesiyle.
YENİ BİR DÖNEME BAŞLANGIÇ
Araçları Sınıflandırma İşlemi
EĞİTİM ORTAMLARININ DÜZENLENMESİ
3-5 Yaş Oyun Ve Oyuncak Seçimi
MADDENİN DEĞİŞİMİ İnsanlar işleyerek maddeleri değiştirirler. Örneğin okul çantanız deri ve kumaştan değil de demirden yapılmış olsaydı kolaylıkla taşınabilir.
Dr. Süleyman Sadi SEFEROĞLU Hacettepe Üniversitesi, Eğitim Fakültesi
Çukurova Üniversitesi Anaokulu Hoş GeldinizToplantısı 04-05/09/2014
İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ BİLGİLENDİRME TOPLANTISI
İLKÖĞRETİM ÖĞRENCİLERİNE DİL BECERİLERİNİN GELİŞTİRİLMESİNE YÖNELİK VELİLERE ÖNERİLER (KİTAP KULLANIMI) Yrd. Doç Dr. Ş. Dilek BELET.
HACI SEMİHA KULAKLI ANAOKULU
4.SINIF FEN VE TEKNOLOJİ KİMYA KONULARI
OKUL HEMŞİRESİNİN GÖREV YETKİ SORUMLULUKLARI
KASIM AYI BÜLTENİMİZDE NELER VAR?
2014 – 2015 Eğitim Öğretim Yılı AKYURT İLKOKULU TANITIM SUNUSU.
Değeri Olmayan İnsan Yoktur; Kötü Değerlerle Donanmış İnsan Olabilir…
Adres Varsa okul logosu. Ön cepheden çekilmiş okul fotoğrafı (2700x1600) bu fotoğrafın yerine konacak.
ZİHİNSEL ENGELLİLERİN EĞİTİMİNDE KULLANILANABİLECEK MATERYALLER
DENGELİ BESLENME, ÖZBAKIM BECERİLERİ VE BULAŞICI HASTALIKLAR
MEBBİS Veri Girişi BİLGİLENDİRME TOPLANTISI ERZURUM VALİLİĞİ
3-5 Yaş Çocuklarının Duygu Durumları ve Davranış Özellikleri
ŞEHİT TEĞMEN AHMET ÇITAK İLKOKULU FAALİYET RAPORU.
REŞİT MAZHAR ERTÜZÜN ANAOKULU
Adres Varsa okul logosu. Ön cepheden çekilmiş okul fotoğrafı (2700x1600) bu fotoğrafın yerine konacak.
OKUL ÖNCESİ DÖNEMDE YARATICILIK EĞİTİMİ
BÖLÜM 11 YAŞLARA GÖRE OYUNCAK SEÇİMİ
GEDİZ HAYME ANA ANAOKULU TANITIM SLAYTI
ÜZÜLMEZ ANAOKULU 2012.
4.SINIF FEN VE TEKNOLOJİ KİMYA KONULARI
MÜZİK ARAÇLARI PLANLAMA
ADRES: 17 Eylül Mahallesi Servet Çırpan Caddesi No:74 TELEFON:
EĞİTİCİ OYUNCAKLAR.
TBS’DE MUTFAK VE YEMEKHANE
TBS’DE OLUŞAN ARTIK VE KAYIPLAR ÇÖPLERİN KALDIRILMASI
DUYUŞSAL GELİŞİME YÖNELİK ETKİNLİKLER PLANLAMA
ÇOCUKLARIN DİL GELİŞİMİNE YÖNELİK ETKİNLİKLER PLANLAMA
Matematikte Kullanılan Materyaller ve Kaynaklar
Erken çocukluk dönemi fen ve matematik eğitimi için ortam hazırlama
Okul öncesİ dönemde müzİk İle Öğretİm
OKUL ÖNCESİ GELİŞİMİN ÖNEMİ
ROLLER ve SORUMLULUKLAR
EĞLENEREK GÜÇLENEN PARMAKLARIM KALEM TUTUYOR
OKUL ÖNCESİ GELİŞİMİN ÖNEMİ
OKUL ÖNCESİ EĞİTİM ROGRAMLARI-I
OKUL ÖNCESİ EĞİTİM ROGRAMLARI-I
OKUL ÖNCESİ EĞİTİM ROGRAMLARI-I
OKUL ÖNCESİ EĞİTİM ROGRAMLARI-I
ROLLER ve SORUMLULUKLAR
ARALIK MESLEKİ VE TEKNİK ANADOLU LİSESİ
Erken Çocukluk Döneminde Sağlık Bilimleri Fakültesi
‘Özgün Ürünümü Tasarlıyorum’ Hazırlayan: Mustafa ÇAKIR
FEN VE DOĞA ETKİNLİKLERİ HAZIRLAMA. Etkinlik 1: Rüzgâr Gücünü Gözleme.
Sunum transkripti:

İ rem ÖZKAN D İ lek KIZILDA Ğ Ö ğ renme Ve Ö ğ retme Teknikleri

MİNİK HARİKALAR ANAOKULU

DepoTeknik Giriş

1-Bu okulun adı nedir? Minik Harikalar 2-Bu okulda hangi bölümler(odalar) vardır? Öğretmen odası Müdür odası Müdür yardımcı odası Veli görüşme odası Sekreterlik Rehberlik hizmetleri Revir Sınıf 1 Sınıf 2 Sınıf 3 Bahçe Çok amaçlı salon Yemekhane Mutfak Personel wc Çocuk wc Soyunma odası Depo Teknik

3-Okulun sınıflarında hangi bölümler/materyaller vardır ? Evcilik köşesi, müzik köşesi, fen köşesi, kitap köşesi, blok köşesi bölümleri vardır. Resimli kitaplar Şiir kitapları Kavram kitapları Fotoğraf kitapları Dergi ve ansiklopediler Magazinler Kuklalar Yumuşak büyük/küçük minderler İnşa Malzemeleri Büyük boş küpler, tahtalar Bloklar (mümkün olduğu kadar değişik şekillerde ve büyüklükte) Küçük playschool küpleri Mukavva bloklar Ayakkabı kutuları ya da küt mukavvalardan yapılmış kumaş ya da şeffaf kağıt kaplı küpler

 Ambalaj kutuları  İrili ufaklı boş kutular  Borular  Urganlar, halatlar, makaralar, çubuklar Ayırma ve Birleştirmeye Yarayan Materyaller  Ahşap veya plastik "ayrılabilen" kamyonlar ve arabalar (bir kısmı birleşen, bir kısmı vidalanan)  Ahşap veya plastik büyük tamir aletleri  Birbirlerine geçmeli blok ve tahtalar  Takılabilir tekerlekler ve küpler  Birbirlerine geçmeli tren vagonları

Doldurma ve Boşaltmaya Yarayan Materyaller Damperli kamyonlar Pikap kamyonlar Kutular, sepetler, teneke kutular, kovalar, küfeler, sandıklar Boş dikiş makaraları Küçük küpler Küçük arabalar, helikopter, uçak, roket, insanlar, hayvanlar Ahır Vurmalı Çalgılar (Davullar, tefler, çelik üçgenler, marakaslar, ziller, ksilofonlar) Nefesli çalgılar (Flütler, armonikolar, kavallar) Teyp Ses kayıt cihazı Cd çalar, müzik cdleri (farklı müzik türlerini içeren) Kulaklıklar

İnsan vücudu maketi Yerküre maketi Büyüteç Mikroskop Mıknatıslar Ölçekler, teraziler Dürbün Kozalak, yaprak, taş, deniz kabukları vb. doğada bulunan gerçek malzemeler ya da fotoğraflar/ çizimler Bitkiler Ölmüş bazı böcekler Eski fotoğraf filmleri, boş film kutuları Çocuk boyuna uygun fırın, lavabo, buzdolabı Çocuk boyu eviye (eviye okul öncesi için mal satan yerlerden alınabileceği gibi ahşap ya da kalın mukavvadan da yapılabilir.) Pişirme kapları-tencereler, tavalar Pişirme aletleri: kepçeler, kaşıklar, kevgirler, çaydanlık, cezve, buz kalıpları, kek, kurabiye kalıpları, karıştırma kaseleri, ölçme kapları ve kaşıkları, yumurta çırpıcı Tabaklar, çanaklar, kaseler, fincanlar, bardaklar

Süngerler, el bezleri, kurulama bezleri, tutacaklar, tabak altları Masa örtüleri, peçeteler Tost makinesi Elekler Merdane Konserve açacağı Pişirme saati Sosluklar Plastik meyve ve sebzeler Pişirilip servis yapılacak malzemeler: tahıllar, fasulye, kozalaklar, kestaneler, makarna, erişte, düğmeler, kabak çekirdekleri, küçük taşlar, şişe kapakları, paket kağıtları Boş yiyecek saklama kapları: Kutular, tenekeler, kartonlar, kavanozlar, torbalar.

4-Materyallerin özellikleri nasıldır ? Geliştirilebilir olmalı, Koşullar doğrultusunda esnetilebilir olmalı, Çocuklarla birlikte planlama ve düzenleme yapmaya olanak tanımalı, Çocukların zamanla ortaya çıkan ilgilerini, merak ettikleri konuları dikkate almalı, Ailelerin programa ilişkin görüşlerini ve önerilerini dikkate almalı, Çocuk merkezli öğretim yöntem ve tekniklerini tercih etmeli, Oyun, proje, araştırma ve incelemeler, açık uçlu sorular, deneyler, grup çalışmaları yer vermeli, Çocukların grup içinde ve bireysel öğrenmelerine fırsat tanımalı, Gelişimsel farklılıkları ve özel gereksinimli çocukların da aktif katılımını desteklemeli, Eğitimcinin planını, çocuğun öğrenmesini en üst düzeyde destekleyecek şekilde oluşturmasına olanak tanımalıdır, Çocuğun zamanı etkili kullanmasına, oyunlar için gerekli malzemelere ulaşmasına ve kendiliğinden oyunlar başlatmasına olanak vermelidir.

5- okulun misyon ve vizyonu nasıldır? Misyon; Çocuklarımız; Olumlu olumsuz duyguları rahatlıkla ifade edebilen, araştıran soran sorgulayan, işbirlikçi, özgüvenli, sorumluluk sahibi aynı zamanda kendi haklarını koruyan,çevreye duyarlı, doğayı koruyan kaliteli bir eğitim alırlar. Vizyon; Minik harikalar anaokulunda ; çocukların gelişim düzeyini inceleyerek, çağdaş ve güncel eğitim programları ve aynı zamanda MEB`in okulöncesi eğitim programı çerçevesinde eğitim veren bir kurumdur.

6- Okulun personelleri kimlerdir? Üç anasınıfı öğretmeni Aşçı Temizlik personeli Müdür Müdür Yardımcısı Rehber Öğretmen Sekreter Drama öğretmeni Güvenlik

7- Fiziksel koşulları nasıldır? Çocukların rahatça oynayabileceği bahçemiz var. Anaokulu binasının etrafı duvarlarla çevrilidir. Zemin düzgün ve serttir. Depreme dayanıklıdır. Okulumuzda yangın tüpü bulunmaktadır. Anaokulu bahçesinde çocukların kaba motor gelişimini destekleyecek, rahatça ve tehlikesizce kullanabildikleri araç- gereçler bulunuyor. Bahçemizde hareket etmeyen, metalden yapılmış kaydırak, tahterevalli, salıncak..vb. bulunmaktadır. Çocukların birlikte etkinlik yapabilecekleri, çizgi film izliyebilecekleri ve özel günler için yapılan gösteriler için rahatlıkla hazırlanabilecekleri çok amaçlı bir oda bulunmaktadır. Okulumuzun dış mekanı ve iç mekanında çocuklar oynarken takip edilmesi için kameralar vardır. Okul tuvaletleri çocuğun boyuna uygun şekildedir. Sınıflarda hijyen kurallarına ve temizliğe dikkat edilir.

8-Öğrenci gruplarının özellikleri nelerdir ? Anaokulumuzdaki öğrenci yaş grubu 4-5, 5-6 yaş Kilo almaya ve boyu uzamaya devam eder. Hareketlerindeki koordinasyon artar. Yeme, uyuma ve dışkılama alışkanlıkları düzenlidir. Çok hareketlidir. Bir şeylere başlar ama her zaman başladığını bitirmez. Patron gibi davranır. Diğer çocuklarla oynar fakat sürekli kendini savunur ve korur. Kavgaları kısa sürer. Büyük bir filozof gibi güzel konuşur. Hikâyeler anlatır ve abartır. Uygunsuz sözcükleri yerli yersiz kullanır. Heceleri bir araya getirerek anlamsız sözcükler üretmekten hoşlanır. Güler, kıkırdar. Her şeyi ağırdan alır oyalanır. Söylendiğinde elini yüzünü yıkar. Nasıl ve Niçin soruları sorar.

9- Öğrenci kaydı nasıl yapılmaktadır? Anasınıfına çocuğunu kaydetmek isteyen veliler kayıtların başlamasıyla birlikte ön kayıt başvurusu yaparlar. Ön kayıt işlemlerinde öğrencilerle ilgili bilgiler alınır. Daha sonra kayıt için velilerden bazı belgeler istenir. Bunlar; Öğrenci nüfus cüzdanı Öğrenci velisi nüfus cüzdanı Aşı karnesi Nüfus kayıt örneği Öğrenci vesikalık fotoğraf Anne baba ayrı ise öğrencinin velayetini gösterir mahkeme tutanağı örnegi

10-Öğrenci kaydederken ve öğrencileri tanımak için hangi formları kullanıyorsunuz ?

11-Okulda öğretilecek konular,verilecek eğitim nasıl belirleniyor ?, Meb’in verdiği programa göre belirleniyor.

MİNİK HARİKALAR ANAOKULU MALİ HESAPLAMA Anaokulu giderler: Anaokulu giderler: Malzeme ücreti:2.000 Elektrik, su,doğalgaz:3.500 Mutfak malzemesi:3.000 Temizlik malzeme ücreti:2.000 Öğretmen ücretleri:6.000 Sekreter ücreti:800 Rehber öğretmen ücreti:800 Drama öğretmen ücreti:800 Müdür ücreti:4.000 Müdür yardımcısı:2.000 Stajer ücretleri:1.200 Güvenlik:1.600 Aşçı ücreti:1.600 Temizlik personel ücreti:1.600 Sigorta ücreti:5.400 Toplam gider: Anaokulu kar ücreti:8.700