Hava Hukuku-Av.Yağmur Akşit 03.12.2018 SİVİL HAVACILIK HUKUKU Hava Hukuku-Av.Yağmur Akşit
Hava Hukuku kaynaklarImIZ, 03.12.2018 Hava Hukuku kaynaklarImIZ, Hava Hukuku – Av.Yaşar Öztürk Sivil Havacılık hukuku- Dr.Tünyay KÖKSAL http://scalakitapci.com/uluslararasi-sivil-havacilik-hukuku.htm l Hava Hukuku-Av.Yağmur Akşit
03.12.2018 HAVA HUKUKU KONULARI 1-HUKUK NEDİR? 2-HUKUK DALLARI VE BÖLÜMLERİ? 3-HAVACILIK HUKUKU NEDİR? 4-ICAO 5-EASA-JAA-ECAC-IATA-IFALPA-FAA-EUROCONTROL 6-PİLOT VE SORUMLULUKLARI NELERDİR? 7-TÜRK HAVA HUKUKU TARİHİ GELİŞİMİ 8.ULUSLARARASI HAVA HUKUKU TARİHÇESİ ULUSLARARASI SİVİL HAVACILIK KONFERANSI VE KONVANSİYONLAR 9.ANNEX13-UÇAK KAZI KIRIM VE SORUŞTURMA KURULLARI 10-HAVACILIK SİGORTASI 11-HAVACILIK SİGORTA TÜRLERİ 12-HAVAARACI ALIM VE SATIM SÖZLEŞMELERİ 13-HAVARACI MÜLKİYET ŞEKLİ 14-HAVAARACI ALIM-SATIM SÖZLEŞMESİ
Hukuk Nedİr? ve Hukuk DallarInI Bİlmekte Fayda Görmekteyİz. 03.12.2018 Hukuk Nedİr? ve Hukuk DallarInI Bİlmekte Fayda Görmekteyİz. Başta Hukuk Nedir? Hava Hukuku-Av.Yağmur Akşit
DÜNYA SİVİL HAVACILIĞI 03.12.2018 DÜNYA SİVİL HAVACILIĞI Dünya Sivil havaclığı Günden güne armaktadır ICAO statiklerine göre dünyada bir günde 100.000 uçuş olup yaklaşık günde 15 milyon yolcu uçmaktadır. İşte bin gündeki uçuş linkinin gerçek yüzü.... https://www.youtube.com/watch?v=yx7_yzypm5w&list=PLC70229043BE FD5F8 EUROPE AİR TRAFFIC FLOW https://www.youtube.com/watch?v=s2b06qtqpp4 Hava Hukuku-Av.Yağmur Akşit
Hava Hukuku-Av.Yağmur Akşit 03.12.2018 1.HUKUKUN TANIMI DÜZEN PRENSİBİ OLARAK HUKUK: İnsanların oluşturduğu toplum mutlaka bir düzene dayanmalıdır. Bu düzenin temelini de hukuk kuralları oluşturur. Hukuk düzeni bulunmayan bir toplum düşünmek imkansızdır. Teknik anlamda hukukun tek bir tanımı yapılamamıştır. Bu sebeple alman düşünürü Imanuel Kant ‘hukukçular , kendi hukuk kavramlarına hala bir tanım aramaktadırlar’ demiştir. Bu ifade günümüzde de geçerlidir. Çünkü hukuk çok yönlü bir kavramdır. Hava Hukuku-Av.Yağmur Akşit
Hava Hukuku-Av.Yağmur Akşit 03.12.2018 HUKUKUN TANIMI Ayrıca hukuk, toplum içindeki diğer kurallarla (ahlak, görgü, din kuralları ile) sıkı bir ilişki içindedir ve bunlardan tamamıyla soyutlanması imkansız gözükmektedir, diğer taraftan hukuk toplum ihtiyaçlarını karşılamak zorundadır. Bu nedenle de hukuk kuralları, toplumdaki değişikliklere göre değişmekte ve ülkeden ülkeye devirden devire de farklılık göstermektedir. Hava Hukuku-Av.Yağmur Akşit
Hava Hukuku-Av.Yağmur Akşit 03.12.2018 Hukukun tanIMI B. HUKUKUN TANIMI : 1.Hukuk, hak kavramının çoğuludur. Yani, hukuk haklar demektir. 2.Hukuk halk dilinde bir kimse ile olan iyilik- dostluk ilişkilerini ifade eder. ‘Onunla hukukumuz eskidir gibi…’ 3.Hukuk ,bir davanın niteliğini veya bir davaya bakacak yargı organını belirtmek üzere kullanılır. Hukuk davaları, hukuk mahkemeleri gibi… Hava Hukuku-Av.Yağmur Akşit
Hava Hukuku-Av.Yağmur Akşit 03.12.2018 Hukukun tanIMI HUKUK ; Birey, toplum ve devletin hareketlerini, birbirleriyle olan ilişkilerini; yetkili organlar tarafından usulüne uygun olarak çıkarılan, kamu gücüyle desteklenen, muhatabına genel olarak nasıl davranması yahut nasıl davranmaması gerektiğini gösteren ve bunun için ilgili bütün olasılıkları yürürlükte olan normlarla düzenleyen normatif bir bilimdir. Hukuk, birey-toplum-devlet ilişkilerinde ortak iyilik ve ortak menfaati gözetir. Hava Hukuku-Av.Yağmur Akşit
Hava Hukuku-Av.Yağmur Akşit 03.12.2018 Hukukun dallarI HUKUKUN DALLARI : 1.Kamu hukuku 2.Özel Hukuk Hukukun iki ana dala ayrılması Roma hukukundan günümüze kadar gelen bir ayrımdır. Ancak günümüzde bu durum büyük ölçüde önemini kaybetmiştir. Yani bu iki hukuk dalına giren kuralları kesin çizgilerle birbirinden ayırmak zordur. Mesela özel hukuk dalına dahil bir kanunda kamu hukukuna ilişkin kurallar yer aldığı gibi , kamu hukukuna dahil bir kanunda da özel hukuka dahil kurallar da yer alabilir. Fakat bu ayrımın en önem arz ettiği yer, özellikle başvurulacak mahkemelerin, hak sujelerinin , menfaatlerin ve ilkelerin farklı olması açısındandır. Hava Hukuku-Av.Yağmur Akşit
Hava Hukuku-Av.Yağmur Akşit 03.12.2018 Kamu hukuku Kamu hukuku : Kişinin devletle ve diğer kamu kurum ve kuruluşlarıyla olan ilişkisini ve devletle diğer bir devlet arasındaki ilişkiyi düzenleyen hukuk kurallarıdır. Kamu hukuku alanında, kişinin devletle ilişkisinde, kişi devlet emrine uyar. Fakat bu hiçbir zaman devletin gücünün sınırsız olduğu anlamına gelmez. Devlet gücü de kanunlarla ve hukukla bağlıdır. Bu anlamda kamu hukuku ,devletin yetkilerini düzenler ve onları sınırlar. Hava Hukuku-Av.Yağmur Akşit
Hava Hukuku-Av.Yağmur Akşit 03.12.2018 KAMU HUKUKU Kamu Hukuku : Devletin ve diğer kamu kurum ve kuruluşlarının örgütlenişine, işleyişine , gördükleri hizmetlere ilişkin kurallar içerir. Devletin ve diğer kamusal kuruluşların ve memurların görev ve yetkilerini Devlet ve diğer kamu kuruluşları arasındaki ilişkileri, Devlet ve diğer kamu kuruluşlarının kendi emir ve otoriteleri altındaki kişilerle olan ilişkilerini düzenler. Hava Hukuku-Av.Yağmur Akşit
ÖZEL HUKUK –Karma hukuk 03.12.2018 ÖZEL HUKUK –Karma hukuk Özel Hukuk: Kişilerin(gerçek veya tüzel) birbirleriyle olan ilişkilerini düzenler. Hukuki ilişkiye dahil olan taraflar birbirlerine karşı eşit durumdadırlar. Özel hukukta geçerli olan prensip irade serbestisidir. ör: Kişiler bir akdi yapmak isteyip istemediklerini, yapacaklarsa akdin muhtevasının ne olacağını kendi serbest iradeleri ile kararlaştırırlar. Karma Nitelikli Hukuk Dalları: Bazı hukuk dalları günümüzde karma nitelik kazanmıştır. ÖR:HAVA HUKUKU Hava Hukuku-Av.Yağmur Akşit
Hava Hukuku-Av.Yağmur Akşit 03.12.2018 Hukuk kuralları insan davranışlarını düzenler ve bulunduğu toplumun değer yargılarını taşır. Soyutluk ve genellik özelliği sayesinde benzer nitelikteki bütün durumlarda uygulanması sağlanır. Hava Hukuku-Av.Yağmur Akşit
2.Hukuk dallarI VE BÖLÜMLERİ 03.12.2018 2.Hukuk dallarI VE BÖLÜMLERİ Hava Hukuku-Av.Yağmur Akşit
3.havacILIK HUKUKUna gİrİş Hava hukuku nedİr? 03.12.2018 3.havacILIK HUKUKUna gİrİş Hava hukuku nedİr? HAVA HUKUKU NEDİR? Hava sahasının ve onun yararlarının; havacılık, kamu ve dünya milletleri için kullanılmasını düzenleyen kuralların tümüdür. Ayrıca hava hukuku, havada seyrüseferle ilgili münasebetleri düzenlemek için özel olarak konmuş olan hukuk kurallarının bütünüdür. Hava hukuku hava seyrüseferinin dışında hava aracının mülkiyetinin kazanılması, rehin edilmesi, tescili, hava aracı personeli gibi konuları da kapsamaktadır. Uluslararası platformda , Air Law , Aviation Law terimleri kullanılmaktadır. Hava Hukuku-Av.Yağmur Akşit
Hava Hukuku-Av.Yağmur Akşit 03.12.2018 3.HAVACILIK HUKUKU ULUSLARARASI ANLAŞMALARIN HUKUKUMUZDAKİ YERİ TC Anayasası md 90 fıkra 1 ve 5 e göre ; Türkiye Cumhuriyeti adına yabancı devletlerle ve milletlerarası kuruluşlarla yapılacak antlaşmaların onaylanması, Türkiye Büyük Millet Meclisinin onaylamayı bir kanunla uygun bulmasına bağlıdır. Usulüne göre yürürlüğe konulmuş milletlerarası antlaşmalar kanun hükmündedir. Bunlar hakkında Anayasaya aykırılık iddiası ile Anayasa Mahkemesine başvurulamaz. ( Usulüne göre yürürlüğe konulmuş temel hak ve özgürlüklere ilişkin milletlerarası antlaşmalarla kanunların aynı konuda farklı hükümler içermesi nedeniyle çıkabilecek uyuşmazlıklarda milletlerarası antlaşma hükümleri esas alınır. Uluslararası Havacılık Hukuku alanında en önemli anlaşma ICAO sözleşmesi ile doğan yükümlülüklerimiz olacaktır. Dolayısıyla Türkiye’deki havacılık hukukunu öğrenmek istiyorsak öncelikle uluslararası havacılık hukuku ile ilgili bilgi vermek doğru olacaktır. Hava Hukuku-Av.Yağmur Akşit
Hava Hukuku-Av.Yağmur Akşit 03.12.2018 3.HAVACILIK HUKUKU Uluslararası hukuk kurallarının çok daha belirgin , somut ve ayrıntılı olduğu bir gerçektir. Tıpkı anayasa gibi, devletlerin çıkaracağı veya çıkardığı kanun ve kuralların hiyerarşi kavramı içerisinde (anayasa-yasa) uyumlu olması gerekmektedir. ICAO tarafından oluşturulan kurallar ,tüm dünya ülkeleri için yapılmakta dır. International Civil Aviation Organization (Uluslararası Sivil Havacılık Örgütü) Tüm üye ülkeler, kuralların hangi şartlarda uygulanıp uygulanmayacağını ilan ile yükümlüdürler. Bu ülkeler, havacılık alanında koydukları kural ve kanunlar da dikkat edecekleri ilk husus bunların ICAO’nun tavsiyelerine uygun olup olmadığıdır. Hava Hukuku-Av.Yağmur Akşit
Hava Hukuku-Av.Yağmur Akşit 03.12.2018 2. havacILIK HUKUKU Bir havacılık işletmesinin mevcut usullere göre yazmak zorunda olduğu işletme kitabındaki hiçbir kural, o ülkedeki Sivil Havacılık Genel Müdürlüğü kurallarına aykırı olamaz , çünkü o ülke Sivil Havacılık Genel Müdürlüğü kuralları da kendi ülke kanunlarına aykırı olamayacaktır. Yine o ülkenin kuralları ve kanunları da üye olduğu bölgesel kurumların kural ve kanunlarına aykırı olmayacaktır, çünkü üye olduğu bölgesel kurumların kural ve kanunları, birlikte çalıştığı ICAO kural ve tavsiyelerine uygun olmak zorundadır ( ULUSLARARASI HUKUK HİYERARŞİSİ) Hava Hukuku-Av.Yağmur Akşit
Hava Hukuku-Av.Yağmur Akşit 03.12.2018 3. HavacILIK HUKUKU Havacılık uluslararasıdır dolayısıyla havacılık kuralları ve standartları da , hukuku da uluslararasıdır. Bunun için havacılık hukuku uluslararası konvansiyonlarla oluşturulur veya uluslararası toplantılarda görüşülüp tartışılan ve üzerinde mutabık kalınan kuralların kanunlaştırılması için toplantıya katılan ülkelerin ulusal mevzuatına dahil edilmesi için çalışmalar başlatılır. Bu çalışmalar sonrası devletler de uygun gördüğü taktirde , ulusal mevzuata da yeni hukuki düzenlemeler monte edilir örnek olarak 1944 Chicago Sivil Havacılık Konvansiyonu ve bu konvansiyonla kurulan ICAO(Uluslararası Sivil Havacılık Örgütü) ve bu konvansiyona ek olarak ICAO tarafından çıkarılan sivil havacılık düzenlemeleri ve bu düzenlemelerin Konvansiyona taraf ülkelerce kabulü ile uluslararası sivil havacılık kurallarının ulusal mevzuata onaylayarak katılması …. Hava Hukuku-Av.Yağmur Akşit
Hava Hukuku-Av.Yağmur Akşit 03.12.2018 4.ICAO Hava Hukuku-Av.Yağmur Akşit
Hava Hukuku-Av.Yağmur Akşit 03.12.2018 4.ICAO 4.1 ICAO ANNEXLERİ: ICAO anlaşması ile yapılan sivil havacılık düzenlenmesi bir kamu hukuku düzenlemesidir. Bu anlaşma ve ekleri (Annex) ile üye devletlerin sicilinde kayıtlı bulunan sivil hava araçlarının hukuki durumu, tescili, hava sahalarında devletlerin egemenlik hakları, uluslararası uçuşlar, uçuş hakları,uyulması gereken sivil havacılık kuralları, sivil hava aracı kazalarının soruşturulması, havaalanları inşası, sivil havacılığın gelişmesine ve doğacak ihtiyaçlara göre hukuki düzenlemeleri değiştirmek ve yeni durumlara uyarlamak gibi kamu düzenini ilgilendiren düzenlemeler yapılmıştır. Nisan 1947'de Şikago Konvansiyonun resmen yürürlüğe girmesiyle Uluslararası Sivil Havacılık Örgütü (ICAO-International Civil Aviation Organization) kurulmuş oldu. Şikago Konvansiyonu genel havacılık ile ilgili çerçeveyi belirlemektedir. Bu Konvansiyon'a toplam 19 adet ek (Annex) oluşturulmuştur. Hava Hukuku-Av.Yağmur Akşit
Hava Hukuku-Av.Yağmur Akşit 03.12.2018 ICAO ANNEXLERİ Şikago Konvansiyonu genel havacılık ile ilgili çerçeveyi belirlemektedir. Hava Taşımacılığının kurallarının detayları için Konvansiyon'a toplam 19 adet ek (Annex) oluşturulmuştur. 1-Annex (Ek) 1 - Personel Licensing (Personel Lisansları) 2-Annex (Ek) 2 - Rules of the Air (Hava Kuralları) 3-Annex (Ek) 3 - Meteorological Service for International Air Navigation (Uluslararası Hava Navigasyonu için Meteorolojik Hizmeti) 4-Annex (Ek) 4 - Aeronautical Charts (Havacılık Haritaları) 5-Annex (Ek) 5 - Units of Measurement to be Used in Air and Ground Operations (Hava ve Yer Operasyonları için Ölçüm Birimleri) 6-Annex (Ek) 6 - Operation of Aircraft - Aeroplanes (Hava Araçları Operasyonu - Uçaklar) Hava Hukuku-Av.Yağmur Akşit
Hava Hukuku-Av.Yağmur Akşit 03.12.2018 ICAO ANNEXLERİ 7-Annex (Ek) 7 - Aircraft Nationality and Registration Marks (Uçaklar için Ulusal ve Tescil İşaretleri) 8-Annex (Ek) 8 - Airworthiness of Aircraft (Uçağın Uçuşa Elverişliliği) 9-Annex (Ek) 9 - Facilitation (Tesis) 10-Annex (Ek) 10 - Aeronautical Telecommunications - Digital Data Communication Systems (Havacılık Haberleşmesi - Dijital Veri Haberleşme Sistemleri) 11-Annex (Ek) 11 - Air Traffic Services (Hava Trafik Hizmetleri) 12-Annex (Ek) 12 - Search and Rescue (Arama Kurtarma) 13-Annex (Ek) 13 - Aircraft Accident and Incident Investigation (Uçak Kaza ve Olay İnceleme) 14-Annex (Ek) 14 - Aerodromes - Aerodrome Design and Operations, Heliports (Aerodrome - Aerodrome Tasarım ve İşletmesi, Heliportlar) Hava Hukuku-Av.Yağmur Akşit
Hava Hukuku-Av.Yağmur Akşit 03.12.2018 ICAO ANNEXLERİ 15-Annex (Ek) 15 - Aeronautical Information Services (Hava Bilgi Hizmetleri) 16-Annex (Ek) 16 - Environmental Protection - Aircraft Noise (Çevresel Koruma - Uçak Gürültü) 17-Annex (Ek) 17 - Security: Safeguarding International Civil Aviation Against Acts of Unlawful Interference (Güvenlik: Kanunsuz Girişimlere Karşı Uluslararası Sivil Havacılığın Korunması) 18-Annex (Ek) 18 - The Safe Transport of Dangerous Goods by Air (Tehlikeli Maddelerin Havayolu ile Güvenli Taşımacılığı) 19-Annex(Ek)19-Safety Managment System, Emniyet Yönetim Sistemi Hava Hukuku-Av.Yağmur Akşit
Hava Hukuku-Av.Yağmur Akşit ULUSLARARASI SİVİL HAVACILIK ÖRGÜTLERİ SEKTÖRÜN KURMUŞ OLDUĞU ULUSLARARASI SİVİL HAVACILIK ÖRGÜTLERİ 03.12.2018 International Air Transportation Association (ULUSLAR ARASI HAVA TAŞIMACILIĞI BİRLİĞİ-IATA) Airports Council International (ULUSLAR ARASI HAVAALANLARI KONSEYİ-ACI) Association of European Airlines (AVRUPA HAVAYOLLARI BİRLİĞİ-AEA) Hava Hukuku-Av.Yağmur Akşit
Hava Hukuku-Av.Yağmur Akşit ULUSLARARASI SİVİL HAVACILIK ÖRGÜTLERİ DEVLETLERİN KURMUŞ OLDUĞU ULUSLARARASI SİVİL HAVACILIK ÖRGÜTLERİ 03.12.2018 ICAO :International Civil Aviation Organization (ULUSLAR ARASI SİVİL HAVACILIK BİRLİĞİ) EASA :European Aviation Safety Agency (AVRUPA SİVİL HAVACILIK EMNİYET AJANSI) ECAC:European Civil Aviation Conference (AVRUPA SİVİL HAVACILIK KONFERANSI) Eurocontrol (AVRUPA HAVA SEYRÜSEFER GÜVENLİĞİ ÖRGÜTÜ) JAA :Joint Aviation Authorities (AVRUPA SİVİL HAVACILIK OTORİTESİ) Hava Hukuku-Av.Yağmur Akşit
ICAO (International Civil Aviation Organization) 03.12.2018 İkinci Dünya Savaşı sonrasında hava taşımacılığında meydana gelen politik ve teknik sorunların çözümüne esas genel düzenlemenin yapılması amacıyla, Kasım 1944'de Chicago'da yapılan çalışmalar sonucunda; 52 ülke temsilcisi tarafından hazırlanan "Uluslararası Sivil Havacılık Anlaşması" 7 Aralık 1944'te Washington D.C.'de ülkelerin imzasına açılmıştır. Hava Hukuku-Av.Yağmur Akşit
ICAO (International Civil Aviation Organization) 03.12.2018 Chicago Sözleşmesi olarak da anılan anlaşmanın giriş bölümünde belirtilen amacı; uluslararası sivil havacılığın emin ve düzenli bir şekilde geliştirilmesidir. Hava Hukuku-Av.Yağmur Akşit
ICAO (International Civil Aviation Organization) 03.12.2018 Yukarıda belirtilen esas amaca ulaşılmasını teminen "Uluslararası Sivil Havacılık Teşkilatı ICAO'nun kurulması öngörülmüş; daimi yapı oluşturulana kadar, PICAO (Permanent ICAO) adıyla çalışma şekli benimsenmiştir. PICAO'nun 20 ay faaliyeti sonrasında, ICAO 4 Nisan 1947'de resmi olarak faaliyete geçmiş ve Kanada Hükümeti'nin daveti üzerine kuruluş merkezi için Montreal seçilmiştir. Hava Hukuku-Av.Yağmur Akşit
ICAO (International Civil Aviation Organization) 03.12.2018 ICAO'nun giderleri esas olarak, üye ülkelerin katkı payları ile karşılanmaktadır. Türkiye 5 Haziran 1945 tarih ve 4749 sayılı Kanun ile anılan anlaşmaya taraf olmuştur. Bugün itibariyle ICAO'ya üye olan ülke sayısı 188'e ulaşmıştır. Hava Hukuku-Av.Yağmur Akşit
Hava Hukuku-Av.Yağmur Akşit ICAO’nun AMAÇLARI 03.12.2018 Chicago Konvansiyonu'nun 44. maddesinde belirtilen ICAO'nun amaçları aşağıda özetlenmiştir; Bütün dünyada uluslar arası sivil havacılığın emin ve düzenli gelişmesini sağlamak, Barışsever amaçlar için hava araçları gelişimi ve işletilmesini desteklemek. Hava Hukuku-Av.Yağmur Akşit
Hava Hukuku-Av.Yağmur Akşit 03.12.2018 ICAO’nun Amaçları Uluslar arası Sivil Havacılık için hava koridorları, havaalanları ve seyrüsefer kolaylıklarının gelişmesini sağlamak, Dünya halkının emin, düzenli, yeterli ve ekonomik hava ulaşımına olan ihtiyacını karşılamak, Taraf ülke haklarının tam olarak korunması ve ülkelerin her birine uluslar arası havayolu işletmeciliği konusunda uygun imkan sağlanması, Hava Hukuku-Av.Yağmur Akşit
Hava Hukuku-Av.Yağmur Akşit 03.12.2018 ICAO’nun Amaçları Taraf ülkeler arasında hiçbir fark gözetmemek, Uluslar arası hava seyrüseferinde uçuş emniyetini garanti altına almak, Genel olarak, Uluslar arası Sivil Havacılığa ait tüm konuların gelişimini sağlamak. Hava Hukuku-Av.Yağmur Akşit
ICAO'NUN ESAS YAPISI VE BİRİMLERİ genel kurul 03.12.2018 ICAO'NUN ESAS YAPISI VE BİRİMLERİ genel kurul ICAO'nun esas yapısı, hükümran yapı olan Genel Kurul ve yönetici yapı olan Konseyden oluşmaktadır. GENEL KURUL : Genel Kurul, tüm üye ülkelerin katılımına açık olarak her üç yılda bir toplanmaktadır. Genel Kurulda, son üç yıllık faaliyetler itibarıyla idari, teknik, ekonomik ve hukuki konulardaki tüm çalışmalara ilişkin gelişmeler gözden geçirilmekte, sivil havacılık alanındaki son gelişmeler de göz önünde bulundurularak, bir sonraki dönem yapılacak çalışmalara yönelik kararlar alınmaktadır. Hava Hukuku-Av.Yağmur Akşit
Hava Hukuku-Av.Yağmur Akşit 03.12.2018 Icao konseyİ Yasama ve yürütme kurulu işlevi yapan Konsey, Genel Kurula karşı sorumlu daimi bir yapı niteliğindedir. Konsey üyeleri Genel Kurul tarafından 3 yıllık bir süre için seçilmekte olup, seçimlerde sivil hava seyrüseferine olan katkı durumu ve bölgesel temsil hususları dikkate alınmaktadır. Hava Hukuku-Av.Yağmur Akşit
ICAO Konseyinin 36 üyeliği için üç kategorİde seçİm yapilmaktadir 03.12.2018 ICAO Konseyinin 36 üyeliği için üç kategorİde seçİm yapilmaktadir I. Kategori: Sivil havacılık alanında en ileri aşamaya erişmiş ülkeler olarak nitelendirilmekte olup, bu kategoriden seçilen 11 ülke bir nevi daimi üyelik sıfatı kazanmıştır. (ABD, Almanya, Avustralya, Brezilya, Çin, Fransa, İtalya, İngiltere, Japonya, Kanada, Rusya Federasyonu.) Hava Hukuku-Av.Yağmur Akşit
Hava Hukuku-Av.Yağmur Akşit 03.12.2018 ICAO Konseyi II. Kategori: Sivil havacılığa önemli katkıda bulunan 12 ülkeden oluşmaktadır. Bazı ülkeler sürekli, bazıları ise bölgesel rotasyon grupları adına seçilmektedir.( Arjantin, Avusturya, Finlandiya, Güney Afrika, Hindistan, İspanya, Kolombiya, Meksika, Mısır, Nijerya, Singapur, Suudi Arabistan) Hava Hukuku-Av.Yağmur Akşit
Hava Hukuku-Av.Yağmur Akşit 03.12.2018 ICAO Konseyi III. Kategori: İlk iki kategoriye girmeyen ülkeler arasından bölgesel temsil dikkate alınarak seçilen 13 ülkeden oluşmaktadır. Bu kategoride, genelde bölgelerin aday gösterdiği ülkeler ile rotasyon grubuna tabi ülkeler seçilmektedir.( Endonezya,Etiyopya, Gana, Güney Kore, Honduras, Kamerun, Lübnan, Macaristan, Mozambik, Pakistan, Peru, St. Lycia, Şili, Tunus) Hava Hukuku-Av.Yağmur Akşit