Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ"— Sunum transkripti:

1 NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
HAVALİMANI FAALİYET YÖNETİMİ HAVALİMANI YAPILARI VEİŞLEYİŞLERİ NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ © İktisadi, İdari ve Sosyal Bilimler Fakültesi iisbf.nisantasi.edu.tr

2 Uluslararası Sivil Havacılık Örgütü (ICAO)
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ ©

3 NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ ©
ICAO’nun Yapısı : Genel Kurul, tüm üyelerin katılımıyla olağan olarak her üç yılda bir toplanır. GK’de her üyenin bir oy hakkı vardır. Sözleşmede aksine hüküm bulunmayan hallerde, kararlar oy çokluğu ile alınmaktadır. GK toplantılarında ICAO’nun teknik, ekonomik, hukuk ve teknik işbirliği alanlarındaki tüm çalışmaları ayrıntılı olarak gözden geçirilmekte, Örgüt birimlerine gelecekteki çalışmaları için yön verilmektedir. ICAO 37. Genel Kurulu 28 Eylül - 8 Ekim 2010 tarihlerinde toplanmıştır. Konsey, Genel Kurula karşı sorumlu olup, daimi bir organ niteliğindedir. Örgütün yasama ve yürütme işlevini üstlenmiştir yılında yapılan son düzenlemeyle Genel Kurul tarafından 3 yıl için seçilen 36 üye ülke temsilcisinden oluşan Konsey üyelerinin seçim sürecinde, uluslararası sivil havacılık ile bu alanda faaliyet gösteren sanayi sektörüne ülkelerin katkı düzeyi ve bölgesel-coğrafi dağılım hususları dikkate alınmaktadır. Konsey çalışmalarını her yıl Ocak – Mart, Mayıs – Haziran ve Eylül-Kasım aylarında olmak üzere 3 dönem halinde sürdürmektedir. Konsey Başkanlığını Roberto Kobeh Gonzalez (Meksika) yürütmektedir. NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ ©

4 NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ ©
ICAO İşlevLERİ BM’e bağlı bir uzmanlık örgütü olan ICAO 1947 yılından bu yana sivil havacılık alanında küresel ölçekte önemli ve kalıcı gelişmelere ön ayak olmuştur. Ana işlevi uçuş emniyeti (safety) ve güvenliğine (security) ilişkin uluslararası kurallar ve politikalar geliştirerek uluslararası sivil havacılığın düzenli gelişimini ve kurallarının küresel düzeyde uygulanmasını sağlamaktır. ICAO egemenlik, tanıma gibi siyasi içerikli konularda BM kararları ile bağlıdır. Konsey ya da Genel Kurul bu konularda BM’den bağımsız olarak karar almamakta, 36 üyeli Konsey, yerleşik teamüller gereği, siyasi sonuçları olacak kararlardan mümkün olduğu ölçüde uzak durmaktadır. Bu tür sorunlar Konsey Başkanının arabuluculuğuyla çözümlenmeye çalışılmaktadır. ICAO tüm üye ülkelere yönelik genel yazılarla (State Letter) ülkeleri uluslararası hava taşımacılığına ilişkin belli kuralların birleştirilmesine yönelik güncel ve işletimsel nitelikte ICAO Sözleşmelerine taraf olmaya davet edebilmektedir. Ancak, belirli bir ülkenin belirli bir sözleşmeye taraf olmaya davet edilmesi veya bu doğrultuda telkinde bulunulması sözkonusu değildir. NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ ©

5 ICAO Faaliyet Alanları
Şikago Sözleşmesi ve ekleri içerdiği hükümler itibariyle sadece devletleri bağlamaktadır. Buna karşın Sözleşme, Taraf Devletlere, Sözleşme hükümlerine aykırı taahhüt ve fiillerde bulunan havayolu şirketlerine karşı yaptırımda bulunma yükümlülüğü getiren bazı hükümler de içermektedir. Diğer yandan, ICAO Konseyinin karar alma işlevi yanı sıra, üye ülkeler arasındaki uyuşmazlıkların çözümünde, bu anlaşmazlığa taraf ülkelerden birinin başvurusu halinde, yargısal işlevi de bulunmaktadır. Sivil havacılığın emniyeti ve güvenliğiyle ilgili gerekli tüm kurallar Örgüt tarafından saptanmakta olup, bunların ulusal düzeyde uygulanma durumları, ICAO bünyesinde kurulmuş mekanizmalar yoluyla denetlenmektedir. Herhangi bir ülkenin uluslararası sivil havacılığın güvenliğini ya da emniyetini düzenleyen kurallara uymaması, bu ülkeye uluslararası uçuş yapılmamasına, dolayısıyla sivil havacılığa bağlı birçok alanda zarara ve gelir kaybına neden olabileceğinden, üye ülkeler, ICAO kurallarına mümkün olan en geniş kapsamda uymaya özen göstermektedirler. NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ ©

6 NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ ©
ICAO Amaçları Chicago Konvansiyonu'nun 44. maddesinde belirtilen ICAO'nun amaçları aşağıda özetlenmiştir; Bütün dünyada uluslar arası sivil havacılığın emin ve düzenli gelişmesini sağlamak, Barışsever amaçlar için hava araçları gelişimi ve işletilmesini desteklemek. Uluslar arası Sivil Havacılık için hava koridorları, havaalanları ve seyrüsefer kolaylıklarının gelişmesini sağlamak, Dünya halkının emin, düzenli, yeterli ve ekonomik hava ulaşımına olan ihtiyacını karşılamak, Taraf ülke haklarının tam olarak korunması ve ülkelerin her birine uluslar arası havayolu işletmeciliği konusunda uygun imkan sağlanması, Taraf ülkeler arasında hiçbir fark gözetmemek, Uluslar arası hava seyrüseferinde uçuş emniyetini garanti altına almak, Genel olarak, Uluslar arası Sivil Havacılığa ait tüm konuların gelişimini sağlamak. NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ ©

7 NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ ©
ANNEX ler HAnnex 1: Personel Lisansları Annex 2: Havacılık Kuralları Annex 3: Uluslararası Hava Navigasyonu için Meteorolojik Hizmeti Annex 4: Havacılık Haritaları Annex 5: Hava Yer Operasyonları için Ölçüm Birimleri Annex 6: Hava Araçları Operasyonu – Uçaklar Annex 7: Uçaklar için Ulusal ve Tescil İşaretleri Annex 8: Uçağın Uçuşa Elverişliliği Annex 09: Kolaylıklar Annex 10: Havacılık Haberleşmesi avalimanı yapılanması NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ ©

8 NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ ©
Annex ler Annex 11: Hava Trafik Hizmetleri Annex 12: Arama Kurtarma Annex 13: Uçak Kaza ve Olay İnceleme Annex 14: Tasarım ve İşletmesi, Heliportlar Annex 15: Hava Bilgi Hizmetleri Annex 16: Çevresel Koruma - Uçak Gürültü Annex 17: Güvenlik: Kanunsuz Girişimlere Karşı Uluslararası Sivil Havacılığın Korunması Annex 18: Tehlikeli Maddelerin Havayolu ile Güvenli Taşımacılığı Annex 19: Emniyet Yönetimi NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ ©

9 NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ ©
Annex 14 Annex 14: Tasarım ve İşletmesi, Heliportlar Havalimanı tasarım MANİALARIN İŞARETLENMESİ HAVALİMANI İÇİ VE ÇEVRE MANİALARIN AYDINLATMA MODELLERİ HAVALİMANI TASARIMI İÇİNDE KULLANILAN RENKLERİN KULLANIMI HAVALİMANI İŞARETLEME MODELLERİ BAYRAK KULLANIMI YÜKSEK MANİALARIN İŞARETLENMESİ YÜZEYSEL MANİALARINİŞARETLENMESİ NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ ©

10 ENGELLERİ BELİRTEN GÖRSEL YARDIMCILAR
Hmania tahdit yüzeylerini aşan ancak bulundurulmasına müsaade edilen geçici veya sürekli sabit manialar ile harekat sahası üzerinde bulunan manialar mutlaka işaretlenmelidir aftalık Konu NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ ©

11 ENGELLERİN İŞARETLENMESİ

12 NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ ©
kaynaklar ICAO ANNEX 14 MEVZUATI NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ ©


"NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ" indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları