TURİZM’İN TÜRKİYE EKONOMİ’SİNE ETKİLERİ

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
T.C. GIDA TARIM VE HAYVANCILIK BAKANLIĞI TARIM REFORMU GENEL MÜDÜRLÜĞÜ KIRSAL KALKINMA BELGELERİ Avrupa Birliği Yapısal Uyum Yönetim Otoritesi Daire Başkanlığı.
Advertisements

KOBİLER BÜYÜR TÜRKİYE BÜYÜR! KOSGEB KONYA MÜDÜRLÜĞÜ.
Özel Hastane Web Sitelerinin Sağlık Turizmi Kapsamında Analizi
BÖLGESEL TEŞVİK UYGULAMALARI SUNUM : Kaan Duran ÖĞRETİM GÖREVLİSİ : Mustafa İDUĞ.
AVRUPA BİRLİĞİ SİSTEMİNDE ENGELLİLER ve ÖZEL EĞİTİM
Öğr. Gör. MEHMET ALİ ZENGİN
Türkiye’de Çevre Yönetimi ve Belediyeler Pınar Akpınar Proje Yöneticisi UCLG-MEWA Yönetim Kurulu ve Konsey Ortak Toplantısı Çevre Komitesi Toplantısı Sürdürülebilir.
UNI-SET Toplantı Notları
I. TOPLAM GSYİH’DAKİ GELİŞMELER
EGE AÇIKDENİZ YAT KULÜBÜ. Mega Yatlar ve geleneksel yelkenli tekneler aynı denizlerde farklı iki oluşumdur. EGE AÇIKDENİZ YAT KULÜBÜ.
KIRSAL KALKINMA EYLEM PLANI ( )
TÜRKİYE ODALAR VE BORSALAR BİRLİĞİ. TOBB nedir ? Türkiye Odalar ve Borsalar Birliği (kısa TOBB) Ticaret Odaları, Sanayi Odaları, Ticaret ve Sanayi Odaları,
OKUL GELİŞİM YÖNETİM EKİBİ (OGYE).
2016 Dünya Sağlık Günü Diyabeti (şeker hastalığını) Yenelim! Dr Pavel Ursu Dünya Sağlık Örgütü Türkiye Temsilcisi.
2 Yatırım Karlılık Analizleri Finansal Analizler Basit Yöntemler İndirgenmiş Yöntemler Karlılık Yöntemi Geri Ödeme Süresi Yöntemi Net Bugünkü Değer Yöntemi.
RUSYA ENERJİ SEKTÖRÜNDE YATIRIMLAR Kasım 2013 A. Yağmur ÖZDEMİR Genel Md. Yrd. Yatırımlar ve Proje Finansman Zorlu Enerji Elektrik Üretim A.Ş.
Girişimcilik Öğr.Gör.Seda AKIN GÜRDAL. Ders Akışı İşletmenin Amaçları İşletme Çevre İlişkisi.
 Enerji Ekseninde Türkiye-AB İlişkileri Ali Arif AKTÜRK.
Grundtvig Öğrenme Ortaklığı “A Step Towards Elderly People (STEP)” “Yaşlılara Doğru Bir Adım Projesi” Dr. Halis YEŞİL Çıraklık ve Yaygın Eğitim Genel Müdürlüğü.
İl Sosyal Etüt ve Proje Müdürlüğü ERASMUS+ Gençlik KA3. Yapılandırılmış Diyalog.
ERASMUS+ GENÇL İ K KA2 İ L SOSYAL ETÜT VE PROJE MÜDÜRLÜ Ğ Ü.
Yrd. Doç. Dr. Nuray Ç. Dedeoğlu İlköğretim Matematik Eğitimi
1 Şubat 2014 Başbakanlık Müsteşarlık Makamına ORMAN VE SU İŞLERİ BAKANLIĞI SU YÖNETİMİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ.
ÇERKEZKÖY TİCARET VE SANAYİ ODASI MESSE 2016 FUAR ve İŞ GEZİSİ ORGANİZASYONU NİSAN 2016.
SAĞLIK TURİZMİNDE ÖNEMLİ TIBBİ DESTİNASYONLAR 1. Sağlık Turizminde Öne Çıkan Destinasyonlar Global ölçekte değerlendirildiğinde son yılda bazı ülkelerin.
TÜRKİYE EKONOMİSİNİN SEKTÖREL DAĞILIMI
DÜNYADA SAĞLIK TURİZMİNE GENEL BAKIŞ Öğr.Grv. Dr. Funda AKDURAN.
SAĞLIK TURİZMİ VE HEMŞİRELİK
ADI SOYADI : YUNUS ERDOĞAN BÖLÜMÜ : TURİZM REHBERLİĞİ
Büyüme ve İstihdam Dostu Kısa ve Orta Dönem Seçilmiş Ekonomi Politikası Önerileri Prof. Dr. Murat YÜLEK Prof. Dr. Kerem ALKİN.
TÜM MOTORLU TAŞIYICILAR KARŞILIKLI SİGORTA KOOPERATİFİ
İHRACAT DESTEK PROGRAMLARI
KIRSAL KALKINMA ve TURİZM Prof. Dr. Bülent GÜLÇUBUK
Dopingli büyümenin öteki yüzü:
SAĞLIK TURİZMİ DAİRE BAŞKANLIĞI
Dopingli büyümenin öteki yüzü:
Aydın Ekonomi Zirvesi 11 Ekim 2014
YETERSİZLİĞİ OLAN BİREYLERE İLİŞKİN ULUSLARARASI YASAL DÜZENLEMELER
Yrd. Doç. Dr. Burcu Ilgaz Yıldırım Arş. Gör. Dr. Özlem Sökmen Gürçam
Dünya ekonomİsİnİn mobİlya sektörü üzerindeki etkİsİ
Öğr. Gör. Dr. İnanç GÜNEY Adana MYO
MİLLİ GELİR Bir ülkede belirli bir dönemde (genellikle bir yıl) üretilen nihai mal ve hizmetlerin parasal değerine eşittir. Gayri Safi Yurt İçi Hasıla.
MAKRO İKTİSAT EKONOMİNİN ÖLÇÜLMESİ 2: Faiz Haddi ve Ödemeler Dengesi
YATIRIMLARDA DEVLET YARDIMLARI
YONT ’TEN GÜNÜMÜZE TÜRKİYE İKTİSAT YAPISI
ŞEHİRLERİN REKABET KRİTERLERİ
Bu sorunlar neden çözülmeli?
ANKARA ÜNİVERSİTESİ SAĞLIK BİLİMLERİ FAKÜLTESİ SOSYAL HİZMET BÖLÜMÜ
Su Ayak İzi ve Sanal Su ( ) Bu dersin notları, Water Footprint Network web sayfasında bulunan ve Twente University öğretim üyesi Prof. Dr. Arjen.
Türkiye’nin Alternatif Turizm SWOT Analizi -Tartışma-
MUHASEBEYE GİRİŞ Muhasebenin Tanımı Muhasebenin Türleri
TANTUR.
Prof Dr. Hakan Kahyaoğlu
Ortak Piyasa Düzeni (OPD) Gerekliliklerine Uyum için Strateji Geliştirilmesi Teknik Yardım Projesi TR2014/AG/10-A1-01/001 Bu proje, Avrupa Birliği ve Türkiye.
Türkiye HBÖ Eylem Planı ( )
GÜMÜŞOVA MESLEK YÜKSEKOKULU ÜRETİMDE KALİTE KONTROL PROGRAMI
YAT VE MARİNA İŞLETMELERİ
HİZMET SEKTÖRLERİNE YÖNELİK MEVCUT DESTEKLER ve UYGULAMAYA KONULAN
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ turizm mevzuatı
KALKINMA EKONOMİSİ DERS KONULARI
Uluslararası İşletme Yönetimi
SHB-221 TÜRKİYE’NİN TOPLUMSAL VE EKONOMİK YAPISI
HAMİT AKAR ERKAN KARAMANBÜYÜK
Bologna Eşgüdüm Komisyonlarının
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Yasal Çerçeve Yapılan Çalışmalar Yapılması Gereken Çalışmalar
Sayılarla Türkiye’de Atık Yönetimi
2018 OCAK AYI TÜRKİYE VE MALATYA EKONOMİSİNDEKİ GELİŞMELER
Sunum transkripti:

TURİZM’İN TÜRKİYE EKONOMİ’SİNE ETKİLERİ İstanbul Medeniyet Üniversitesi Yüksek Lisans – Sunum 9 Nur CAN

TURİZM NEDİR? Turizm; basit anlatımla ‘‘Dinlenme, eğlenme, görme, tanıma vb. amaçlarla yapılan gezi’’ olarak tanımlanabilen bir olgudur. Zamanla gelişen ve dünyanın en hızlı büyüyen ekonomik aktivitelerinden biri haline dönüşen turizm; kültür turizmi, gastronomi turizmi, av turizmi, macera turizmi, sağlık turizmi, kongre turizmi vb. gibi çok sayıda alt segment oluşturmuştur

2017 Yılında En Çok Turist Alan İlk 10 Ülke; 1 - Fransa - 88,9 milyon kişi 2 - İspanya - 82,2 milyon kişi 3 - ABD - 72,9 milyon kişi 4 - Çin - 59,3 milyon kişi 5 - İtalya - 57,8 milyon kişi 6 - Türkiye - 39,9 milyon kişi 7 - Meksika - 39,3 milyon kişi 8 - İngiltere - 38,7 milyon kişi 9 - Almanya - 37,6 milyon kişi 10 - Tayland - 34,7 milyon kişi 2017 yılında 39,9 milyon turist ağırlayan Türkiye dünyada en çok ziyaret edilen ülkeler arasında... Birleşmiş Milletler Dünya Turizm Örgütü (UNWTO) verilerinden yapılan derlemeye göre, geçen yıl dünya genelinde 1 milyar 322 milyon kişi, bir ülkeden başka bir ülkeyi ziyaret etti. Ziyaretçilerin yaklaşık yüzde 42'si, 10 ülkeyi tercih etti.

Turizm geliri ve gideri, IV. Çeyrek: Ekim-Aralık, 2017 Kaynak:http://www.tuik.gov.tr/PreHaberBultenleri.do?id=27612

Türkiye ve Dünya’da 2017 TURİZM RAPORU

Türkiye’nin Dünya ve Avrupa Turizm’in deki Yeri Türkiye, Dünya turizm pazarında %3,5 , Avrupa pazarında %6,8’lik paya sahip. Dünyada en çok turizm geliri elde eden ülke ABD olurken , ABD’yi Çin ve İspanya takip etti. Türkiye ise en çok gelir elde eden ülkeler arasında 31,5 milyar dolar ile 10.sırada yer aldı. Kaynak:http://www.tuik.gov.tr/basinOdasi/haberler/2017_08_20170215.pdf

Türkiye ve Dünya’da 2017 TURİZM RAPORU Rusya’ya ait savaş uçağının düşürülmesi. Gerçekleşen bombalı kitlesel terör saldırıları. Türkiye’de turizm gelirlerinde gerileme 2016 yılındaki terör saldırıları 2016'da turizm gelirlerinde ve turist sayısında yaşanan kayıp Otel İstihdamlarının düşmesi

Turizm Sektörün’deki Olumsuzluklar Son 15 yıllık dönemde, Türkiye'ye gelen turist sayısı analiz edildiğinde;  2001 Ekonomik Krizi, 2003 İkinci Körfez Savaşı, 2009 İpotek Krizi, 2010 Arap Baharı, 2013 Taksim - Gezi Parkı Olayları, 2015 Terör Saldırısı ve Rus Krizi, 2016 Darbe Girişimi

Turizm’in Ekonomideki Yeri GSMH içindeki payı, 2010-2016 Kaynak:https://www.tursab.org.tr/tr/turizm-verileri/istatistikler/turizmin-ekonomideki-yeri/gsmh-icindeki-payi-

Turizm Giderlerimiz Turizm gideri geçen yılın aynı çeyreğine göre %53,2 arttı   Yurt içinde ikamet edip başka ülkeleri ziyaret eden vatandaşlarımızın harcamalarından oluşan turizm gideri, geçen yılın aynı çeyreğine göre %53,2 artarak 1 milyar 334 milyon 340 bin $ oldu. Bunun 1 milyar 153 milyon 599 bin $’ını kişisel, 180 milyon 740 bin $’ını ise paket tur harcamaları oluşturdu. Yıllık olarak değerlendirildiğinde; turizm gideri, geçen yıla göre %1,7 artarak 5 milyar 137 milyon 244 bin $ oldu. Bunun 4 milyar 95 milyon 120 bin $’ını kişisel, 1 milyar 42 milyon 124 bin $’ını ise paket tur harcamaları oluşturdu. Yurt dışını ziyaret eden vatandaşlar 2016 yılı IV. çeyreğine göre  %21,4 arttı   Bu çeyrekte yurt dışını ziyaret eden vatandaş sayısı bir önceki yılın aynı çeyreğine göre %21,4 artarak  2 milyon 180 bin 457 kişi oldu. Bunların kişi başı ortalama harcaması 612 $ olarak gerçekleşti. Yıllık olarak değerlendirildiğinde; yurt dışını ziyaret eden vatandaş sayısı bir önceki yıla göre %12,6 artarak 8 milyon 886 bin 916 kişi oldu. Bunların kişi başı ortalama harcaması 578 $ olarak gerçekleşti. Kaynak:http://www.tuik.gov.tr/PreHaberBultenleri.do?id=27612

TURİZM GİDERİ - Tourism Expenditures   (Milyon $ - Million $) AYLAR Months Y I L L A R Years DEĞİŞİM ORANI (%) Rate of Change (%) 2014 2015 2016 2017 2015/14 2016/15 2017/2016 OCAK January 394,4 410,8 481,0 275,2 4,2 17,1 -42,8 ŞUBAT February 493,4 430,7 531,4 277,4 -12,7 23,4 -47,8 MART March 478,0 441,0 525,2 303,2 -7,7 19,1 -42,3 NİSAN April 403,4 478,9 475,1 428,9 18,7 -0,8 -9,7 MAYIS May 481,3 554,9 555,1 499,3 15,3 0,0 -10,1 HAZİRAN June 518,1 509,0 479,5 458,2 -1,8 -5,8 -4,4 TEMMUZ July 426,4 496,7 436,8 557,5 16,5 -12,1 27,6 AĞUSTOS August 416,0 445,1 327,6 505,9 7,0 -26,4 54,4 EYLÜL September 335,7 402,8 367,4 497,4 20,0 -8,8 35,4 EKİM October 587,9 551,7 313,3 462,6 -6,2 -43,2 47,7 KASIM November 456,7 272,0 417,3 5,3 -43,5 53,4 ARALIK December 479,1 495,7 285,4 454,4 3,5 -42,4 59,2 12 AYLIK TOPLAM 12 Months Total 5 470,4 5 698,3 5 049,8 5 137,3 -11,4 1,7 KAYNAK : Türkiye İstatistik Kurumu , Merkez Bankası , Kültür ve Turizm Bakanlığı Source : Turkstat, Central Bank, Ministry of Culture and Tourism Kaynak:http://yigm.kulturturizm.gov.tr/TR,72942/turizm-gelir-gider-ve-ortalama-harcama.html

(*): Veriler geçicidir.   2015-2017(*) YILLARI ŞUBAT AYINDA ÜLKEMİZE GELEN YABANCI ZİYARETÇİLERİN MİLLİYETLERE GÖRE DAĞILIMI - İLK 5 ÜLKE ÜLKELER 2017* MİL PAY% 2016 2015 Gürcistan 140 463 12,11 152 165 12,27 106 413 7,69 İran 130 596 11,26 124 962 10,07 106 916 7,73 Bulgaristan 106 026 9,14 109 532 8,83 103 108 7,45 Almanya 96 775 8,34 138 338 11,15 152 911 11,05 Irak 45 662 3,94 36 289 2,93 47 999 3,47 Diğer 640 311 55,21 679 347 54,76 865 996 62,60 GENEL TOPLAM 1 159 833 100,00 1 240 633 1 383 343 (*): Veriler geçicidir. 2017 yılı Şubat ayında Ülkemize en çok ziyaretçi gönderen ülkeler sıralamasında Gürcistan %12,11 (140 463) ile birinci, İran %11,26 (130 596) ile ikinci, Bulgaristan %9,14 (106 026) ile üçüncü sıradadır. Bulgaristan ülkesini Almanya ve Irak izlemektedir. 2015-2017(*) YILLARI OCAK-ŞUBAT AYINDA ÜLKEMİZE GELEN YABANCI ZİYARETÇİLERİN MİLLİYETLERE GÖRE DAĞILIMI - İLK 5 ÜLKE 281 451 12,70 265 747 11,02 214 460 8,14 232 232 10,48 217 222 9,01 186 632 7,08 183 905 8,30 208 332 8,64 202 165 7,67 175 525 7,92 252 546 10,47 268 904 10,21 Azerbaycan 80 644 3,64 64 258 2,67 77 784 2,95 1 261 550 56,95 1 402 861 58,19 1 684 339 63,94 2 215 307 2 410 966 2 634 284 Kaynak:http://yigm.kulturturizm.gov.tr/TR,9854/sinir-giris-cikis-istatistikleri.html

T.C. KÜLTÜR VE TURİZM BAKANLIĞI Kaynak:http://yigm.kulturturizm.gov.tr/TR,9854/sinir-giris-cikis-istatistikleri.html www.turizm.gov.tr istatistik@turizm.gov.tr

Türkiye 2015-2016 Turizm Verileri 2015-2016 Türk Turizm Verileri, Kaynak: TUİK, 2016

Turizm İstatistikleri, IV.Çeyrek: Ekim-Aralık ve Yıllık, 2017 Turizm geliri geçen yılın aynı çeyreğine göre %27,7 arttı  Turizm geliri Ekim, Kasım ve Aralık aylarından oluşan IV. çeyrekte bir önceki yılın aynı çeyreğine göre %27,7 artarak 6 milyar 109 milyon 187 bin $ oldu. Turizm gelirinin (cep telefonu dolaşım ve marina hizmet harcamaları hariç) %77,7’si yabancı ziyaretçilerden, %22,3’ü ise yurt dışında ikamet eden vatandaş ziyaretçilerden elde edildi. Ziyaretçiler, seyahatlerini kişisel veya paket tur ile organize etmektedirler. Bu çeyrekte yapılan harcamaların 5 milyar 59 milyon 897 bin $’ını kişisel harcamalar, 1 milyar 49 milyon 290 bin $’ını ise paket tur harcamaları oluşturdu. Turizm geliri 2017 yılında bir önceki yıla göre %18,9 artarak 26 milyar 283 milyon 656 bin $ oldu. Turizm gelirinin (cep telefonu dolaşım ve marina hizmet harcamaları hariç) %77,4’ü yabancı ziyaretçilerden, %22,6’sı ise yurt dışında ikamet eden vatandaş ziyaretçilerden elde edildi. Bu yılki gelirin 21 milyar 461 milyon 603 bin $’ını kişisel harcamalar, 4 milyar 822 milyon 53 bin $’ını ise paket tur harcamaları oluşturdu.

Turizm’in Ekonomik Gelişme Üzerindeki Rolü Turizm sektörü, bugün dünya gayrisafi hasılasının önemli bölümünü oluşturan ve dünyada en hızlı gelişen sektörlerin başında yer almaktadır. Harcanabilir kişisel gelirlerden turizm ve tatile ayrılan payın artması Ulaşım ve iletişim teknolojisindeki hızlı gelişme ve insanların şimdiye kadar görmedikleri ve merak ettikleri yeni bölgeleri ziyaret etme eğilimlerini arttırmıştır. Tipik turistik faaliyet olarak adlandırılan konaklama, planlama, gezi organizasyonu ve satışı gibi faaliyetlerin yanında, ulaşım ve inşaat sektörlerinin faaliyetlerini de kapsayan turizm sektörü, bu dinamik yapısı ile diğer sektörlerin de gelişiminde itici güç olarak işlev görmektedir. Turizm sosyal bakımdan, insanların ve ulusların birbirlerini karşılıklı olarak tanımalarını gerçekleştirmesi yanında doğal, sosyal ve kültürel çevrenin korunmasını ve değerlendirilmesini sağlayan bir elemandır (Usta, 2001;111).

Turizm Gelirlerinin Dış Ticaret Açıklarını Kapama Payı TURİZM GELİRLERİNİN DIŞ TİCARET AÇIKLARINI KAPAMA PAYI YIL Dış Ticaret Açığı (DTA) $ Turizm Geliri Turizm Gelirinin DTA Kapama payı (%) 2010 71.661.113 33.027.943 46,09 2011 105.934.807 36.151.328 34,13 2012 84.066.659 36.776.645 43,75 2013 99.858.613 32.308.991 32,35 2014 84.508.918 34.305.903 40,59 2015 63.268.398 31.464.777 49.73 2016 55.995.686 22.107.440 39.48 2017 76.736.291 26.283.656 34.25 Kaynak:https://www.tursab.org.tr/tr/turizm-verileri/istatistikler/turizmin-ekonomideki-yeri/dis-ticaret-aciklarini-kapatmada-payi_916.html

Turizm’in Ekonomiye Katkıları Ziyaretlerimiz esnasında yapmış olduğumuz harcamalar Bölge insanı için gelir kaynağı oluşturmak Tarım ve Alt yapı gelişimine destek Bölge’ye olan yatırımların artması

Turizm’in Ekonomiye Olumlu Ve Olumsuz Etkileri OLUMLU ETKİLERİ Ödemeler Dengesine Etkisi Gelir Yaratıcı Etkisi İstihdam Yaratıcı Etkisi Bölgelerarası Gelişmeye Etkisi Diğer Sektörler Üzerindeki Etkisi OLUMSUZ ETKİLERİ İthalat Etkisi  Enflasyona Etkisi Fırsat Maliyeti Etkisi   Mevsimsellik Etkisi Yabancı Sermayeye Etkisi 

Turizm Geliri ve Kişi Başı Ortalama Harcama, 2010 - 2017 Tourism Income and Average Expenditure Per Capita, 2010 - 2017   Turizm Geliri - Tourism Income Kişi Başı Ortalama Harcama Average Expenditure Per Capita Yıl - Year Toplam -Total (000 $) Yabancı Foreigner (000 $) Vatandaş (yurt dışında ikamet eden) Citizen (resident abroad) (000 $) Toplam Total ($) Yabancı Foreigner ($) Vatandaş (yurt dışında ikamet eden) Citizen (resident abroad) ($) 2010 24 930 997 19 110 003 5 558 366 755 670 1 231 2011 28 115 692 22 222 454 5 638 484 778 709 1 168 2012 29 007 003 22 410 365 6 354 379 795 715 1 241 2013 32 308 991 25 322 291 6 760 180 824 749 1 252 2014 34 305 904 27 778 026 6 289 260 828 775 1 130 2015 31 464 777 25 438 923 5 843 074 756 970 2016 22 107 440 15 991 381 5 964 853 705 633 978 2017 26 283 656 20 222 971 5 908 752 681 630 903 Kaynak: TÜİK Çıkış Yapan Ziyaretçiler Anketi

Turist Sayısı ve Turizm Geliri Kaynak: www.tursab.org.tr/tr/turizm-verileri/istatistikler/turist-sayisi-ve-turizm-geliri/

Turizm’in Doğal Çevreye Olumlu Etkileri Çevrenin korunmasına hız verir. Eski yapıtlar için düzenlemeler yapılır. Turizm bölgelerinin iyileştirilmesi hızlanır. Yasal ve hukuksal düzenlemeler getirilir. Doğal yapıların korunması, yeniden yapılandırılması ve güçlendirilmesine yardımcı olur.

Turizm’in Doğal Çevreye Olumlu ve Olumsuz Etkileri Turizm çevreye fiziki ve kültürel olarak da olumlu katkı sağlar. Fiziki olarak, doğal ve tarihi kaynaklar korunma altına alınır. Kültürel tanıtım Evrensellik ve İnsan Sevgisi OLUMSUZ Doğal ve Tarihi çevre yapısının tahrip edilme riski Havaalanı, marinalar ve otellerin yapılması ile doğal alanların bozulması Gelen ziyaretçilerin farklı kültüre sahip olması Bölgeselcilik Dindaşlık Irkçılık

Turizm’in Gelişimi İçin Adımlar Kış Turizm’ine Ağırlık Güney ve Doğu Anadolu’ya yatırım Doğa ve Macera ağırlıklı turizm Kültürel Turizm’i Geliştirmek Güven Ortamı Sağlamak Yeni İstihdam Olanakları Ulaşıma Önem (3.Havaalanı gibi)

Türkiye'nin 2023 Turizm Stratejisi Sürdürülebilir turizm yaklaşımı benimsenerek, istihdamın artırılmasında ve bölgesel gelişmede turizmin öncü bir sektör konumuna ulaştırılması, Türkiye'nin 2023 yılına kadar, uluslararası pazarda turist sayısı ve turizm geliri bakımından ilk beş ülke arasında uluslararası bir marka hâline getirilmesinin sağlanması, Ekonomik gelişimi destekleyen; fiziksel düzeyde uygulanabilir, toplum yönelimli ve sürdürülebilir turizm ilkesini içeren bir planlama yaklaşımının ortaya konması, Ulusal, bölgesel ve yerel ölçekte markalaşmanın hedeflenmesi, ulusal tanıtım ve pazarlamaya ek olarak varış noktası bazında tanıtım ve pazarlama faaliyetlerine başlanması, Zengin kültürel ve doğal değerlere sahip kentlerimizin markalaştırılarak turistler için bir çekim noktası hâline getirilmesi, Alternatif turizm türlerinden öncelikli olarak sağlık turizmi, termal turizm, kış turizmi, golf turizmi, deniz turizmi, ekoturizmi, yayla turizmi, kongre ve fuar turizminin geliştirilmesi hedeflenmiştir.

Türkiye'nin 2023 Turizm Stratejisi Türkiye Turizm Stratejisi 2023 Belgesinde belirlenen stratejik yaklaşımlar çerçevesinde yapılacak çalışmalar tamamlanması, geliştirilmesi öngörülen bölgelerdeki altyapı ve konaklama ihtiyaçlarının karşılanması durumunda, 2023 yılında, 63 milyon turist, 86 milyar dolar dış turizm geliri ve turist başına yaklaşık 1350 dolar harcamaya ulaşılması öngörülüyor.

Turizm’in Gelişimi İçin Adımlar Ülkemiz turizmi çeşitlendirilerek 12 aya yaymak Orta halli turistlere ek olarak yüksek gelir gruplu turistlerin gelmesini sağlamak Uzun süre konaklayan turist sayısını artırmak Canlı Reklam tanıtımları yapmak Turizm arzını doğru hedef bölgelere pazarlamak

Turizm İnsanları Kaynaştıran En Kuvvetli Sevgi Bağıdır

· Turizm, kalkınmanın lokomotifidir.

İZLEYİP DİNLEDİĞİNİZ İÇİN TEŞEKKÜRLER...