ABİDE Akademik Becerilerin İzlenmesi ve Değerlendirilmesi.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
SEVİYE BELİRLEME SINAVI(SBS) NEDİR
Advertisements

YENİMAHALLE GAZİ ORTAOKULU MÜDÜRLÜĞÜ. TEMEL EĞİTİMDEN ORTAÖĞRETİME GEÇİŞ.
K. K. T. C MİLLİ EĞİTİM, GENÇLİK VE SPOR BAKANLIĞI EYLÜL 2010.
2  OECD’nin 67 ülkede uyguladığı PISA ölçme ve değerlendirme Yöntemi’ne göre değerlendirilen yarışma sınavıdır.
Hatay İl Milli Eğitim Müdürlüğü AR-GE Proje Ekibi
TEST HAZIRLAMA SÜRECİ.
ortaöğretİme geçİş sİstemİ
GİRİŞ Program İyileştirme Çalışmaları Kapsamında Gerçekleştirilen İşlemler Fakülte / Bölüm Amaçlarının Belirlenmesi Bölüm / Program Yeterliklerinin Belirlenmesi.
TÜRK TELEKOM ORTAOKULU REHBERLİK SERVİSİ
T. C. MİLLÎ EĞİTİM BAKANLIĞI
MUHAMMED YILDIRIM Psikolojik Dan ış man YENİ SINAV SİSTEMİ.
Sınav Rehberliği Konusunda
PISA 2015 UYGULAMASI.
T. C. MİLLÎ EĞİTİM BAKANLIĞI
Yılı Ortaöğretime Geçiş Ortak Sınavları
ORTAK SINAVLAR ÖĞRENCİ ANKETİ DEĞERLENDİRME RAPORU SINAV YÖNETİMİ, MORAL MOTİVASYON VE REHBERLİK DAİRE BAŞKANLIĞI OCAK 2015.
TEMEL EĞİTİM GENEL MÜDÜRLÜĞÜ
GKV ÖZEL OKULLARI.
GELİŞİM İÇİN DEĞİŞİM PROJESİ”
MERKEZİ SINAV SİSTEMİ 2014 İsabey Atatürk Ortaokulu & İlkokulu.
2014 ORTA ÖĞRETİME GEÇİŞ SİSTEMİ. Milli Eğitim Bakanı Nabi AVCI, yeni sınav sistemi modeli adının 'Temel Eğitimden Ortaöğretime Geçiş Modeli'(TEOG) olduğunu.
MERKEZİ SINAV SİSTEMİ 2014 TEOG
TEMEL EĞİTİMDEN ORTAÖĞRETİME GEÇİŞ SİSTEMİ Aykut Yiğit Ortaokulu Rehberlik ve Psikolojik Danışma Servisi KASIM 2014 ? ? ?
ÇAKIR ORTAOKULU Öğretim Yılında 8. sınıfta okuyan öğrenciler, Ortaöğretime (Liseye) yeni sınav sistemi olan TEOG ile yerleştirileceklerdir.
T.C MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI MALATYA REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ
TEMEL EĞİTİMDEN ORTAÖĞRETİME GEÇİŞ SİSTEMİ SEMİNERİNE HOŞGELDİNİZ EĞİTİM ÖĞRETİM YILI YUNUS EMRE ORTAOKULU REHBERLİK SERVİSİ.
Saliha SERDAR ---Cüneyt KILIÇ Rehberlik Öğretmeni ve Psi.Danışman
Temel Eğitimden Ortaöğretime Geçiş Modeli (TEOG)
Öğretim Yılında 8. sınıfta okuyan öğrenciler, Ortaöğretime (Liseye) yeni sınav sistemi olan TEOG ile yerleştirileceklerdir.
Akademik Becerilerin İzlenmesi ve DEğerlendirilmesi
Adnan Menderes Ortaokulu Rehberlik Servisi Eylül 2013.
e ğ itim - ö ğ retim yılından ba ş layarak 6 temel ders için 8. sınıfta ö ğ retmen tarafından dönemsel olarak yapılan sınavlardan bir tanesi.
TEMEL EĞİTİMDEN ORTAÖĞRETİME GEÇİŞ 8.SINIF VELİ BİLGİLENDİRME SUNUSU
MELİKŞAH ÜNİVERSİTESİ ÖĞRENCİLERİNİN OKUDUKLARI KİTAP MİKTARI İLE KİTAP TÜRÜNÜN AKADEMİK BAŞARI ÜSTÜNE ETKİSİ NUTELLA ESRA SİVAS HABİBE NUR AMARATLICAN.
Öğretim Yılında 8. sınıfta okuyan öğrenciler, Ortaöğretime (Liseye) TEOG ile yerleştirileceklerdir.
Temel eğİtİmden ortaöğretİme geçİş sInavI
Yönetim Kurulu Toplantısı 16 Aralık 2009 MEBGEP FAALİYETLERİNİN UYGULAMAYA YÖNELİK İLERLEMELERİ Yönetim Kurulu Toplantısı 16 Aralık 2009 MEBGEP FAALİYETLERİNİN.
ÖLÇME DEĞERLENDİRME VE SINAV HİZMETLERİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ
eğitim - öğretim yılından başlayarak 6 temel ders için 8. sınıfta öğretmen tarafından dönemsel olarak yapılan sınavlardan bir tanesi ortak.
ÖLÇME DEĞERLENDİRME VE SINAV HİZMETLERİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ
Dr. Mustafa Ayral: Altındağ Rehberlik ve Araştırma Merkezi Müdürü Erol Bozkurt : Altındağ İlçe Milli Eğitim Müdürü Vural Çakır : Altındağ İlçe Milli Eğitim.
Öğretim Yılında 8. sınıfta okuyan öğrenciler, Ortaöğretime (Liseye) yeni sınav sistemi olan TEOG ile yerleştirileceklerdir.
ÖLÇME DEĞERLENDİRME VE SINAV HİZMETLERİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ.
DİLEK DİKEÇ Matematik Öğretmeni
YENİ SEVİYE BELİRLEME SINAVI BİLGİLENDİRME SUNUMU
8. sınıfta okuyan öğrenciler, Ortaöğretime (Liseye) yeni sınav sistemi olan TEOG ile yerleştirileceklerdir.
Eğitimde ve Psikolojide ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME
Yükseköğretim Kurumları Sınavı
BİLİMSEL ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ ÜNİTE 9
2018 Yükseköğretim Kurumları Sınavı Tanıtım Sunumu
YÜKSEKÖĞRETİM KURUMLARI SINAVI
Öğretim Yılında 8. sınıfta okuyan öğrenciler, Ortaöğretime (Liseye) TEOG ile yerleştirileceklerdir.
Yükseköğretim Kurumları Sınavı
Yükseköğretim Kurumları Sınavı
Yükseköğretim Kurumları Sınavı
İlk oturumda, adaylar Temel Yeterlilik Testi’ni alacaklardır
ÇANAKKALE REHBERLİK ARAŞTIRMA MERKEZİ
YÜKSEKÖĞRETİM KURUMLARI SINAVI (YKS)
YÜKSEK ÖĞRETİM KURUMLARI SINAVI(YKS)
TIMSS (Uluslararası Matematik ve Fen Eğilimleri Araştırması)
OKUL ÖNCESİ EĞİTİM ÖĞRETMENLERİNİN İLETİŞİM BECERİ DÜZEYLERİNİN İNCELENMESİ Emine Ayça CEYLAN Didem KILIÇ MOCAN.
Sait Gürsoy’un Özgeçmişi 1954 yılında doğan Sait Gürsoy, ilk ve orta öğrenimini Galatasaray Lisesi’nde tamamlamış, ardından da Galatasaray Yabancı Diller.
YÜKSEKÖĞRETİM KURUMLARI SINAVI (YKS2018). TEMEL YETERLİLİK TESTİ (ZORUNLU) ALAN YETERLİLİK TESTİ.
BALıKESIR ÖLÇME DEĞERLENDIRME
BALıKESIR ÖLÇME DEĞERLENDIRME MERKEZI İZLEME DEĞERLENDİRME DEĞİŞİM GELİŞİM.
LİSELERE GEÇİŞTE YENİ UYGULAMA
Psikolojik Testlerin Çeşitli Kriterlere Göre Sınıflandırılması
Yükseköğretim Kurumları Sınavı (YKS)
ABİDE 2016 AKADEMİK BECERİLERİN İZLENMESİ VE DEĞERLENDİRİLMESİ (ABİDE) ARAŞTIRMASI.
ABİDE (Akademik Becerilerin İzlenmesi ve DEğerlendirilmesi)
Sunum transkripti:

ABİDE Akademik Becerilerin İzlenmesi ve Değerlendirilmesi

 ABİDE Araştırması temel eğitim kurumlarının 8. sınıflarında öğrenim gören öğrencilerin akademik becerilere sahip olma düzeylerinin ölçülmesi ve öğrencilerin akademik başarılarını etkileyen faktörlerin araştırıldığı; çoktan seçmeli, açık uçlu soruların kullanıldığı ve anketlerin yer aldığı bir izleme değerlendirme araştırmasıdır.

 ABİDE Araştırması ile “farklı soru tipleri kullanılarak üst düzey zihinsel becerileri de ölçecek şekilde izleme testlerinin geliştirilmesi ve öğrencilerin bu becerilere sahip olma durumlarının belirlenmesi” amaçlanmaktadır.

 ABİDE Araştırması Türkçe, Matematik, Fen Bilimleri ve Sosyal Bilgiler dersleri üzerinden yapılmaktadır.  ABİDE Araştırması’nda öğrenci, öğretmen ve yönetici anketleri de uygulanmaktadır.  Araştırmada yer alan 81 ildeki okulların seçimi geliştirilen yazılım tarafından tabakalı örnekleme yöntemine göre seçkisiz olarak yapılmaktadır.  Araştırma, resmî ve özel eğitim öğretim faaliyeti gerçekleştiren temel eğitim kurumlarının 8.sınıflarında öğrenim gören öğrenciler ile bu okullarda görev yapan Türkçe, matematik, fen bilimleri ve sosyal bilgiler dersleri branş öğretmenleri ve okul yöneticilerini kapsamaktadır.

 Abide Araştırması, Pilot ve Esas Uygulama Süreçlerini kapsamaktadır.  Pilot Uygulama Sürecinde soru yazarlarına akademisyenler tarafından “Açık Uçlu Soru Yazma” eğitimleri verilmiş, ölçülecek becerilerine tanımlanması çalışmaları yapılmış, farklı madde formatları kullanılarak açık uçlu ve çoktan seçmeli sorular hazırlanmıştır.  Öğrencilerin Türkçe, matematik, fen bilimleri ve sosyal Bilgiler alanında neler yapabileceğini gösteren yeterlik düzeyleri (alt, orta, ileri ve üst düzey) belirlenmiştir.  Okul yöneticileri, öğretmen ve öğrencilere yönelik anketler hazırlanmış ve öğrencilerin başarılarını etkileyen farklı faktörler ortaya konulmuştur.

 Araştırmanın pilot uygulaması 3 Haziran 2015 tarihinde, Ankara’daki 26 ortaokulda yaklaşık 5000 öğrenciyle gerçekleştirilmiştir.  Pilot uygulama sınavının puanlaması 31 Ağustos-4 Eylül 2015 tarihleri arasında Nevşehir’de 160 katılımcıyla gerçekleştirilmiştir.  Verilen eğitimin ardından puanlama işlemine geçilmiş ve öğrencilerin cevapları puanlayıcılar tarafından puanlanmıştır.

 ABİDE Araştırması esas uygulamasının ilk süreci olan anket uygulaması, ABİDE Araştırması’nın en önemli veri kaynağı olan anketlerle ilgilidir.  Bakanlığımız ‘Anket Modülü’ üzerinden elektronik ortamda çevrimiçi olarak uygulanan anketler, sınav örneklemine katılan her bir öğrencinin cevaplayacağı ‘Öğrenci Anketi’, bu öğrencinin dersine giren Türkçe, matematik, fen bilimleri ve sosyal bilgiler branş öğretmenlerinin cevaplayacağı ‘Öğretmen Anketi’ ve örnekleme dâhil okul yöneticilerinin cevaplayacağı ‘Yönetici Anketi’ olmak üzere üç farklı anketten oluşmaktadır.

 Esas uygulamanın ikinci süreci olan Sınav Uygulaması, ABİDE Araştırması’nın sınav uygulaması Türkçe, matematik, fen bilimleri ve sosyal bilgiler derslerinden oluşmaktadır.  ABİDE araştırmasında her ders için 51 soru kullanılmıştır. Bu soruların 24 tanesi esas uygulama için kullanılmış, kalanlar ise bir sonraki uygulamalar için pilot soru olarak kullanılmıştır.

 ABİDE Araştırması esas uygulaması kapsamında, Türkiye çapında 81 il merkezi ve ilçelerindeki 1299 okulda, öğrenci örneklemine sınav ve anket uygulanmıştır.  Bu okullardaki örneklem grubu öğrencilerin ilgili derslerine giren 6000 kadar branş öğretmeni ve okul yöneticilerine hazırlanan kapsamlı anketler elektronik ortamda uygulanmıştır.

 2016 yılının Nisan-Mayıs aylarında gerçekleştirilen ABİDE Araştırması’nda öğrencilere 110 dakikalık test uygulamasında yer alacak soru kümeleri farklı kitapçıklara belirli bir döngüde dağıtılmıştır.  Uygulamada kullanılan kitapçıklarda, çoktan seçmeli ve açık uçlu sorular yer almıştır.

 Sınav uygulaması 2 oturum şeklinde yapılmıştır.  Uygulamada eşit miktarda çoktan seçmeli ve açık uçlu maddelerden oluşan yirmişer maddelik Türkçe ve matematik alanlarını kapsayan ve toplam 40 maddeden oluşan 1. Kitapçık, sınav uygulamasının 1. Oturumunda öğrenciler tarafından 60 dakikalık sürede yanıtlanmıştır.  Aynı şekilde yirmişer maddelik fen bilimleri ve sosyal bilgiler alanlarını kapsayan ve toplam 40 maddelik 2. Kitapçık, 50 dakikalık süreden oluşan 2. oturumda öğrenciler tarafından cevaplanmıştır.

 Araştırmanın çoktan seçmeli soruları Genel Müdürlüğümüz bünyesindeki optik okuyucularla değerlendirilmiştir.  Ayrıca açık uçlu soruları değerlendirmek üzere alan öğretmenlerine puanlama süreçlerine ilişkin çeşitli eğitimler verilmiştir.  Bu eğitimler:  √ Açık uçlu Madde Yazım Eğitimi,  √ İl Koordinatörleri Eğitimi,  √ Uygulayıcı Eğitimi,  √ Üst Puanlayıcı ve Puanlayıcı Eğitimidir.

 ABİDE Araştırması’nın puanlama süreci için 16 il belirlenmiş ve bu illerde yüzer kişilik gruplar oluşturulmuştur (İstanbul ve Ankara için 200).  Bu öğretmenlere kendi illerinde, puanlama yazılımı eğitimi verilmiştir.  Belirlenen tüm illerden Türkçe, matematik, fen bilimleri ve sosyal bilgiler branşlarından birer temsilci öğretmen seçilerek üst puanlayıcı olarak belirlenmiştir

 İllerden belirlenen bu üst puanlayıcılar ile Genel Müdürlüğümüzde madde yazarlarından belirlenen aynı sayıda üst puanlayıcılardan bir plan dâhilinde il grupları oluşturulmuştur.  Bu gruplara Genel Müdürlüğümüzde, ölçme uzmanlarımız tarafından kapsamlı bir biçimde açık uçlu madde puanlama ve rubrik eğitimleri verilmiştir.  Daha sonra her ilin eğitim almış olan üst puanlayıcıları ile Genel Müdürlüğümüz personellerinden o il için belirlenen üst puanlayıcılar birlikte illerde her branş için ayrı ayrı oluşturulmuş puanlama salonlarında almış oldukları eğitimi uygulamalı olarak kendi salonlarındaki puanlayıcı öğretmenlere aktarmışlardır.  Bu şekilde açık uçlu soruların puanlanması görevli öğretmenler tarafından yazılım üzerinden tamamlanmıştır.  Araştırmanın rapor çalışmaları devam etmektedir.

ABİDE 2016 RAPORUNUN İNCELENMESİ  Milli Eğitim Bakanlığınca (MEB), ileriye dönük eğitim politikalarının geliştirilmesinde kullanılması planlanan ve öğrenci başarısındaki gelişimin izlenmesi amacıyla 38 bin 8. sınıf öğrencisinin katılımıyla hazırlanan ABİDE Projesi'nin verilerinden oluşan ilk raporun sonuçları belli oldu.  Araştırmada, 4 dersten ayrı ayrı temel altı, temel, orta, orta u ̈ stu ̈ ve ileri olmak üzere 5 yeterlik düzeyi ölçüldü.

 Araştırmayla, temel eğitimde olan öğrencilerin okulda öğrendikleri bilgileri günlük yaşamda kullanma becerileri ile üst düzey zihinsel yeteneklere sahip olma düzeyleri belirlendi.  ABİDE 2016 raporundaki 4 derse ilişkin başarı düzeyleri, 2018 uygulamasında ve daha sonraki periyotlarda referans alınacak.  İlerleme ya da gerileme olup olmadığı, 2016 puanıyla karşılaştırılarak yorumlanacak.

 Uluslararası Öğrenci Değerlendirme Programı olan PISA sonuçlarında Türkiye geri sıralarda yer alırken, Milli Eğitim Bakanlığı da kendi değerlendirme sistemini olan ABİDE'yi kurdu.  Ancak, ABİDE 8. sınıflar raporunda sonuçlar değişmedi, PISA ve TIMSS ile örtüştü.  ABİDE raporuna göre 'ileri yeterlilik' düzeyinde yüzde 10.3'lük sonuçla Sosyal Bilgiler olurken, en geri olduğumuz alan matematik oldu. Öğrencilerin yüzde 26.4'ü 'temelaltı yeterlilik' düzeyinde bulunuyor.

Türkçe testine giren 34 bin 700 kişinin yüzde 3.6’sı temelatı, yüzde 22.4’ü temel, yüzde 44.6’sı orta, yüzde 23’ü ortaüstü, yüzde 6.4’ü ise ileri yeterlilik düzeyinde çıktı.

Matematik testinde ise 34 bin 658 öğrencinin yüzde 26.4’ü temelaltı, yüzde 33.6’sı temel, yüzde 28.7’si orta, yüzde 8.2’si ortaüstü, yüzde 3.1’i de ileri yeterlilik düzeyinde çıktı.

Fen bilimleri testine giren 34 bin 693 kişiden yüzde 17.9’u temelatı, yüzde 34.4’ü temel, yüzde 33.3’ü orta, yüzde 10.3’ü ortaüstü, yüzde 4.1’i de ileri yeterlilik düzeyinde bulunuyor.

Sosyal bilgiler de ise teste giren 34 bin 711 öğrencinin yüzde 6.3’ü temelaltı, yüzde 25.7’si temel, yüzde 40.9’u orta, yüzde 16.8’i ortaüstü, yüzde 10.3’ü ise ileri yeterlilik düzeyinde çıktı.

Raporun sonuç ve tartışma kısmında ise şu bilgiler paylaşıldı:  Amacı, 8. sınıf öğrencilerinin zihinsel becerilerinin ortaya konulması ve öğrencilerin başarılarıyla ilişkili öğrenci, öğretmen ve okul özelliklerinin belirlenmesi olan ABİDE araştırması kapsamında elde edilen bulgular incelendiğinde genel olarak Türkiye'nin katılmakta olduğu Uluslar arası durum belirleme çalışmalarındaki (PISA ve TIMSS) sonuçlarla örtüştüğü görülmektedir.