VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEM VE TEKNİKLERİ

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
İLETİŞİM BECERİLERİ SEMİNERİ
Advertisements

EĞİTİMDE KALİTE VE BAŞARI
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEM VE TEKNİKLERİ HOŞGELDİNİZ.
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA VE ETKİN ÖĞRENME YOLLARI
KENDİMİ GERÇEKLEŞTİRİYORUM
EĞİTİMDE KALİTE VE BAŞARI SEMİNERİNE Hazırlayan ve Sunan: NİLAY KARAKUŞ Psikolojik Danışman ve Rehber Öğretmen HOŞGELDİNİZ.
1 2 NİÇİN BU SEMİNER... ACABA NELER ANLATILACAK “En İyi Tamir Bakımdır.”
STRES SINAV KAYGISI KARACASU LİSESİ Rehberlik Servisi.
AKRAN DESTEKLİ ÖĞRENME
DERS ÇALIŞMA TEKNİKLERİ SEMİNERİNE ESRA ÖZDEMİR Psikolojik Danışman ve Rehber Öğretmen HOŞGELDİNİZ.
BEBEKLER VE TELEVİZYON anket
AKIL (ZİHİN) HARİTASI.
DERSLERE NASIL ÇALIŞMALISINIZ? NASIL BAŞARILI OLURSUNUZ?
ÖRGÜTLERDE İLETİŞİM TÜRLERİ
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YOLLARI Zeynep KAHYA Rehber Öğretmen.
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA NASIL OLUR? EYYÜBİYE REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ.
ZAMAN VE ÇATIŞMA YÖNETİMİ. ZAMAN YÖNETİMİ Zamanı Verimli Kullanmak Ufak zaman kazanımları Hatalı bir şeyi daha kuvvetli yapmanın bir faydası yoktur.
Sözsüz İletişimin Özellikleri
BİLGİ :Öğrenme ile kazanılır.Tekrar ile pekiştirilir. Test çözme tekniğini kullanmanın temelini teşkil eder. YORUM: Öğrenilen ve tekrar ile pekiştirilen.
ARİF ÇINAR REHBER ÖĞRETMEN 1 VERİMLİ DERS ÇALIŞMA TEKNİKLERİ.
Çok çalışmak Etkili çalışmak Zamanı amaç doğrultusunda planlı ve programlı kullanmaktır. “Etkili çalışma” programı içinde eğlenmeye, dinlenmeye, aileye,
Verimli Ders Çalışma Teknikleri Mehmet Ata KURT.
EĞiTiMDE iLETiŞİM VE EĞiTiM ARAÇLARI
SINAV KAYGISI VE SINAVLARA HAZIRLANMA BİLGİLENDİRME SEMİNERİ
Aile İçi İletişim İle Çocuğunuzun Sorunlarını Çözebilirsiniz!!!
SINAV KAYGISI VE BAŞETME YOLLARI
Verimli Ders Çalışma Semineri
KARTAL ŞEHİT BURAK CANTÜRK ÇOK PROGRAMLI ANADOLU LİSESİ
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ
PROGRAMLI ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ VE DİKKAT SÜRESİ
HERŞEY GELECEĞİM İÇİN YGS-LYS HAZIRLIK SÜRECİ.
2. YANLIŞ ÇALIŞMA ALIŞKANLIKLARI
Eğitsel Rehberlik Yrd. Doç. Dr. Gökhan Atik.
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA TEKNİKLERİ
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA.
Atatürk Anadolu Lisesi Ali Yılmaz Okul psikolojik Danışmanı
BİREYSEL MOTİVASYON TEKNİKLERİ
BÖLÜM 1 BAŞARIYA GİDEN YOL.
PROGRAMLI ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ VE DİKKAT SÜRESİ
Tehlikeyi Görmek.
Ne denli az şeyiniz kalırsa, kaygılanacak o kadar az şeyiniz olur
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA TEKNİKLERİ
K.İ.H.O. REHBERLİK VE PSİKOLOJİK DANIŞMA HİZMETLERİ
Fahri TEKİNOL PSİKOLOJİK DANIŞMAN
Etkili Ders Çalışma Yöntemi Nasıl Olur?
Abant İzzet Baysal Üniversitesi
Verimli Ders Çalışma Semineri
Kanuni Sultan Süleyman İmam Hatip Ortaokulu Rehberlik Servisi
Verimli Ders Çalışma Seminerine Hoş Geldiniz
DERS ÇALIŞMAK MI???.
BAŞARIYA GİDEN YOLDA “VERİMLİ ÇALIŞMA”
MATEMATİK DERSİNE NASIL ÇALIŞALIM
ÖZEL ANTALYA ENVAR İLKÖĞRETİM OKULU
BAŞARIDA VERİMLİ ÇALIŞMA YOLLARI
Proje Oluşturma ve Yönetimi
TEST ÇÖZME TEKNİKLERİ 2017.
DERS NASIL ÇALIŞILIR PINAR HIZLI Psikolojik Danışman.
GÜDÜLENME-MOTİVASYON
Verimli Ders Çalışma Seminerine Hoş Geldiniz
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA, Uygun ortamda, Belli bir plan dahilinde,
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ.
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
Hazırlayan Ümmühan PEKBÜYÜK Psikolojik Danışman MOTİVASYON Ve
ÖLÇME-DEĞERLENDİRME 1.DERS
VERİMLİ ÇALIŞMA TEKNİKLERİ BAŞARI SUNU

REHBERLİK SERVİSİ.
NEDEN MANİPÜLASYON.
KİMYA DERSİNİ SEVMENİN YOLU
SINAV KAYGISI VE ÇOCUK RUH SAĞLIĞI
Sunum transkripti:

VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEM VE TEKNİKLERİ Faruk güneş

2. YANLIŞ ÇALIŞMA ALIŞKANLIKLARI SEMİNERİN İÇERİĞİ VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YOLLARI 2. YANLIŞ ÇALIŞMA ALIŞKANLIKLARI 3. BAŞARININ ÖNÜNDEKİ ENGELLER 4. ÇALIŞMADAN BAŞARILI OLMAK İÇİN…

BAŞARININ ÜÇ ANAHTARI 1. Başarıya İnanma: 2. Hedef Belirleme: Bilinçaltı söylenene inanır. Kendinize ne söylerseniz o olursunuz. 2. Hedef Belirleme: Hedefler düşüncelerin netleşmesine, zamanın ve fırsatların etkili biçimde kullanılmasına yardımcı olur. 3. Sistemli Çalışma: Sistemli ders çalışma mevcut zamandan maksimum verim elde Etmeyi sağlar

HEDEFİNİZ BELLİ Mİ ? Hedefi belli olmayan gemiye hiçbir rüzgar yardım etmez.

1 . HEDEF BELİRLEME NE İÇİN NE KADAR ÇALIŞACAKSINIZ?

İNANDIĞINIZ ZAMAN AKLINIZ O ŞEYİ YAPMANIN YOLUNU BULUR. BİR ŞEYİN YAPILABİLECEĞİNE İNANMIYORSANIZ BEYNİNİZ BUNU İSPAT ETMEK İÇİN ÇALIŞIR. BİR ŞEYİN YAPILABİLECEĞİNE GERÇEKTEN İNANDIĞINIZDA AKLINIZ ONU YAPMAK ÜZERE ÇÖZÜMLER BULMANIZA YARDIM ETMEK İÇİN ÇALIŞMAYA BAŞLAR.

AMAÇLARIN VE ÖNCELİKLERİN BELİRLENMESİ SOKAKLAR ÖNCELİKLİ HEDEFLERİNİZİ BELİRLEYİN… ÜNİVERSİTE LİSE

DİKKAT ! Başarıya giden yol çok çalışmaktan değil etkili çalışmaktan geçmektedir.

UNUTMAYIN! Etkili çalışmak, belirlenmiş amaçlar ve belirlenmiş öncelikler doğrultusunda zamanı programlı olarak kullanmaktır.

Yanıtınız ; EVET ise planlı ders çalışmayı bilmediğinizi Birden çok iş ya da ders üzerinde aynı gün çalışmanız gerektiğinde hangisinden işe başlayacağınızı bilemediğiniz ya da çalışmaya karar veremediğiniz anlar oluyor mu? Yanıtınız ; EVET ise planlı ders çalışmayı bilmediğinizi söyleyebiliriz.

2. PLÂNLI ÇALIŞMA Hangi konuların çalışılacağı belirlenir. Çalışılması gereken dersler belirlenir. Hangi konuların çalışılacağı belirlenir. Kaynaklar belirlenir. Ne kadar çalışılacağı belirlenir. Hangi sürede çalışılacağı belirlenir.

Bir Taban Standardınız Olsun PLANLI ÇALIŞIN PLAN AYLIK GÜNLÜK HAFTALIK Bir Taban Standardınız Olsun

PLANSIZLIK Dikkatsizliğe, İsteksizliğe, Yorgunluğa, Bitkinliğe, Ve dalgınlığa neden olur.

Plan Yaparken Nelere Dikkat Etmeniz Gerekir? . En zor dersleri en rahat anlayabileceğiniz saatlere yerleştirin. Dersten önce hazırlık çalışmalarına yer verin Dersin işlendiği gün tekrar edilmesi unutma düzeyini azaltır. Dersleri her gün aynı saate yerleştirin. Yemeklerden yarım saat sonra çalışmaya başlayın. Her gün mutlaka 7 - 8 saat uyku için zaman ayırın. Planınızda ders dışı etkinliklere de yer verin

Derslerin planını dengeli olarak yapın. Günlük ortalama çalışma süresi olarak 4 – 5 saat verilebilir. Her ders için en uygun çalışma süresi 40 dakikalık çalışma sonunda 10 dakika tekrar ve 10 dakika bir ara vererek devam etmektir. Farklı türde çalışma gerektiren dersleri ard arda getirmeye çalışın. Planda derse vereceğiniz çalışma süreleri dersin özelliğine ve sizin o dersteki başarınıza göre ayarlayın

Ders Çalışma Süresi Ne Kadar Olmalı? En ideal ders çalışma süresi 40 dakikadır. Bu süre daha uzun olursa verim almak zorlaşır. 40 dakikalık bir çalışmadan sonra mutlaka çalıştığımız konuyu 10 dakika tekrar etmeliyiz 10 dakikalık tekrar süresinden sonra da 10 dakikalık bir ders arası dinlenme vermeliyiz Tekrarlar kar topuna benzer. Tepeden aşağıya yuvarlandıkça büyür, büyüdükçe hızı artar.

NASIL BİR ZAMANLAMA, DERS ÇALIŞIRKEN SİZE EN YÜKSEK VERİMİ SAĞLAR? 40’ + 10’ + 10’ = 60’ Tekrar Çalışma Dinlenme

3. ÇALIŞMA ORTAMI Televizyon Bilgisayar Telefon Düzen Müzik Havalandırma “Gömleğin ilk düğmesi yanlış iliklenince öbürleri de yanlış gider.”

Zamanınızı Boşa Geçirmeyin !… ÇALIŞMA ODANIZDA Telefonla Televizyonla Düşünerek Bilgisayarla Hayalle Magazinle Yemekle Zamanınızı Boşa Geçirmeyin !…

4. MOTİVASYON Çalışmaları ertelemeyin. Olumlu düşünün. Hedefi hayal edin. Anlarsanız seversiniz…

5. KONSANTRASYON Sağlık sorunları Hayal kurma Çalışma ortamı Uykusuzluk

6. VERİMLİ ÇALIŞMA ÖN HAZIRLIK NOT TUTMA DİNLEME TEKRAR OKUMA TEST TEKNİĞİ

DERS ÇALIŞMAYA BAŞLAMADAN ÖNCE Amaç belirleyin Hedef seçin Önceliklerinizi sıralayın Başaramama korkusunu yenin Ön yargılarınızı kırın

İNSANLAR İNANDIKLARI İLE YAŞARLAR KENDİNİZİ NASIL GÖRÜYORSANIZ ÖYLESİNİZ

SINAVLARDA BAŞARILI OLMAK İÇİN İPUÇLARI

DERSLERİ ETKİN DİNLEME Derse devam başarının temel şartıdır Ön hazırlık yapın Ön yargısız dinleyin Bundan nasıl yararlanabilirim diye kendi kendinize sorun Dersi sorular sorarak fikirler üreterek dinleyin Öğretmenin sözünün bitmesini bekleyin Dikkati dağıtan şeylerle ilgilenmeyin

Gevşek ve yayılmış şekilde değil, aktif dinleyin Ders dinlerken oturuşunuza dikkat etmelisiniz Dikkatli olmaya çalışın. Derse katılımınızı öğretmene gösterin. Öğretmenin söylediklerine odaklanın Konu ile ilgili sorularınızı ve belirteceğiniz yorumları düşünün.

Anlamadığınız sözcük ve kavramları işaretlemeli ya da not almalısınız Onları anında anlamaya ya da çıkarmaya çalışmak, dersi kaçırmanıza neden olacaktır. Sadece duyuyor olmanız aynı zamanda dinliyor olduğunuz anlamına gelmez. Bir öğrenci, ders sırasında işittiklerini, ders sonunda hatırlamıyorsa, derste anlatılanları dinlememiş demektir.

DERSİ DERSTE ÖĞRENEBİLİRSİNİZ Öğretmene konu ile ilgili soru sorun. Anlatılanları derste öğrenemediğiniz zaman dersten sonra öğretmeninizden veya bir arkadaşınızdan öğrenmeye çalışın O gün derste öğreneceğiniz konuları okuyarak gelin Dersten önce konuları okurken yanıtlanmasını isteyeceğiniz soruların neler olabileceğini düşünün.Soru-cevap şeklinde dinlemenin ve okumanın daha iyi öğrenme sağlamaktadır.

Not tutun.Böylece ders boyunca uyanık kalır,dikkatinizi derse yoğunlaştırır,aktif olarak derse katılır,sonuçların geri bildirimini alırsınız.HERŞEYİ HAFIZAMIZDA TUTAMAYIZ AMA YAZILI BİLGİLER KALICIDIR. Anlatılanları kaçırırsanız bir çizgi veya nokta nokta koyarak kaldığınız yerden devam edin. Kaçırdıklarınızı daha sonra tamamlayın.

Devamsızlık yapmamaya özen gösterin. Öğretmen ders anlatırken genelde “Bu sınav sorusudur” demez. Ancak konunun önemli olan noktalarını anlatırken belli kelimeler kullanarak, mimiklerle veya ses tonunda faklılıklar yaratarak anlamlı işaretler verir

SINAVDA BAŞARILI OLMAK İÇİN İPUÇLARI HİÇBİR SORUYA BAKMADAN GEÇMEYİN TEST SÜRESİNİ İYİ AYARLAYIN TEST SIRASINDA KISA SÜRELİ ARALIKLAR VERİN TESTTE ALT ALTA 4 TANE AYNI ŞIK GELMEMELİDİR TESTTE ŞIKLARI TAŞIRMADAN TAM OLARAK KARALAYIR OLAN SORULARI İŞARETLEMEK ZORUNDA DEĞİLSİNİZ ÇÖZEMEDİĞİNİZ SORUYU SONRAYA BIRAKIN ÇALIŞACAĞINIZ YERİ GÖZDEN GEÇİRİN.

YANLIŞ ÇALIŞMA ALIŞKANLIKLARI AMAÇSIZ ÇALIŞMAK

2. PLANSIZ VE PROGRAMSIZ ÇALIŞMAK

EVİN DEĞİŞİK YERLERİNDE ÇALIŞMAK

YATARAK VE UZANARAK ÇALIŞMAK

TELEVİZYON KARŞISINDA ÇALIŞMAK

MÜZİK DİNLEYEREK ÇALIŞMAK

EZBERLEYEREK ÖĞRENMEYE ÇALIŞMAK

KAYNAKLARDAN YARARLANMAMAK

DERSLERDEN KORKMAK, ANLAYAMADIĞI DERSİ BIRAKMAK

DÜZENLİ DERS TEKRARI YAPMAMAK

12. ÇALIŞMA ANINDA UYGUN DİNLENME ARALIKLARI VERMEMEK

ÖNCE ŞU DÜŞÜNCELERİNİZİ YENİN “Bu gün, günümde değilim.” “Moral bozucu bir gün.” “Hiç şansım yok.” “Şu matematiği nasıl halledeceğim?” “Keşke hiç doğmasaydım.” “Her şey kötü gidiyor.” “Neden çalışayım ki nasıl olsa işe yaramayacak.” “Arkadaşlarla çalışmaktan nefret ediyorum.” “Fen ile aram ne zaman düzelecek?” “Yaaa yine mi ders?”

BAŞARININ ÖNÜNDEKİ ENGELLER YANLIŞ ARKADAŞLAR ZORLAMAK BAŞKALARINI MEMNUN ETMEYE ÇALIŞMAK ACELE ETMEK

BAŞARABİLMEK İÇİN ÖNCELİKLE BAŞARACAĞINIZA YÜREKTEN İNANIN!

ASLA VAZGEÇMEYİN Edison’ un Asistanı: “700. denemede de başarısız olduk” dediğinde, Edison: “Hayır, başarısız olmadık , yapmamamız gereken 700 şey öğrendik.” diye cevap veriyor.

SUYUN KUVVETİ DEĞİL, SÜREKLİLİĞİDİR. BAŞARIDA SÜREKLİLİK NEDEN ÖNEMLİDİR? TAŞI DELEN SUYUN KUVVETİ DEĞİL, SÜREKLİLİĞİDİR. İBN-İ SİNA

UNUTMAYINIZ Kİ.. Üşüyen insan,ateşi düşünerek ısınmaz. Acıkan insan nefis yemekleri düşünerek açlığını gidermez. Sen de sadece çalışmak gerektiğini düşünerek başarılı olamazsın. Düşündüğün yeter;haydi şimdi düşündüklerini uygula!

Çalışmadan başarılı olabilir miyim? Yatarak BAŞARIYA ULAŞANLAR Sadece tavuklardır…