NELER OLUYOR BU ÇOCUKLARA? GENÇLİK NEREYE GİDİYOR?

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
STRES SINAV KAYGISI KARACASU LİSESİ Rehberlik Servisi.
Advertisements

BUILDING STRONG SCHOOL-FAMILY-COMMUNITY RELATIONSHIPS LLP No: RO1-GRU AİLE İÇİ DİSİPLİN VE OKUL AİLE İŞBİRLİĞİNİN ÖNEMİ.
OKULA UYUM OKUL FOBİSİ. Okul Fobisi Değil, Anneden Ayrılma Korkusudur.
ASDEP Kapsamında Aileyle Görüşme Yöntem ve Teknikleri Doç. Dr. Yusuf GENÇ T.C. AİLE VE SOSYAL POLİTİKALAR BAKANLIĞI ASDEP EĞİTİCİ EĞİTİMİ.
T.C. ORDU VALİLİĞİ İlköğretim Müfettişleri Başkanlığı TAM ÖĞRENME MODELİ TAM ÖĞRENME MODELİ.
AİLELERLE İŞBİRLİĞİ.
SOLUNUM VE GEVŞEME EGZERSİZLERİ İLE ETKİLİ MÜZİK EĞİTİMİ AYŞEN ÜMİT İSTANBUL BİLİM VE SANAT MERKEZİ Müzik Mentoru.
AYNUR ŞİMŞEK İŞLETME YÖNETİMİ PROGRAMI ÖNÜNÜZDEN ÇEKİLİN.
KENDİMİZİ TANIMAK MESLEKLERİ TANIMAK MESLEK SEÇİMİNİN ÖNEMİ SEÇMEK İSTEDİĞİM MESLEKLER HAKKINDA NERELERDEN BİLGİ ALABİLİRİM.
K O R K U Yükseklikten Karanlıktan Çeşitli hayvanlardan Yalnız Kalmaktan.
SINAVLARDA YAŞANAN KAYGININ AZALTILMASINA YÖNELİK VELİLERE ÖNERİLER.
Sözsüz İletişimin Özellikleri
PSİKOLOJİK DANIŞMAN/REHBER ÖĞRETMEN SEMA GÖKDEMİR.
1. Aşağıdakilerin hangisinde yanıt cümlesi, dönüşlülük zamiridir? A) Hangilerinin durumu iyi? Bazılarının. B) Kimin saçları daha uzun? Bunun. C) Kaçının.
KİRAZ ORTAOKULU REHBERLİK SERVİSİ
NELER OLUYOR BU ÇOCUKLARA?
İlköğretim Okulu Veli Toplantımıza HOŞGELDİNİZ
Ebeveyn - Ergen iletişimi Özel Balıkesir Fırat Lisesi
Çocuklarda Davranış Ve Uyum Sorunları
Aile İçi İletişim İle Çocuğunuzun Sorunlarını Çözebilirsiniz!!!
Kişisel-Sosyal Rehberlik
ÖZGÜVEN GELİŞTİRME EĞİTİMİ
AKRAN BASKISI ve ÇATIŞMA ÇÖZME
TEOG.
ERGEN AİLE İLİŞKİLERİ.
PSİKOLOJİK DANIŞMA VE REHBERLİK SERVİSİ
Öğretimin Uyarlanması
ÖFKE KONTROLÜ ZORBALIK
REHBERLİK SERVİSİ.
Yetişkinliğe Geçiş Dönemi; Ergenliğe kIsa bİr bakIş
ADANA İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ
Aile Atölyeleri Projesi
AİLE İÇİ İLETİŞİM VE OKUL BAŞARISI F.Birsen OLGUN Rehber Öğretmen.
KİŞİLİK GELİŞİMİ KİŞİLİK KURAMLARI SAVUNMA MEKANİZMALARI
Ne denli az şeyiniz kalırsa, kaygılanacak o kadar az şeyiniz olur
OKUL REHBERLİK SERVİSİ
Fahri TEKİNOL PSİKOLOJİK DANIŞMAN
Özgüvenli Çocuk Yetiştirme Seminerini
CEYLANPINAR ANADOLU LİSESİ
AİLENİN OKUL BAŞARISINA KATKISI
SarIyer beledİyesİ gençlİk eğİtİm merkezİ Aİle-eğİtmen buluŞmasI
OKULA UYUM ve VELİLERE ÖNERİLER
VELİLER İÇİN ANKET GİRİŞİ
AİLE VE TÜKETİCİ HİZMETLERİ DERSİNDE TAM ÖĞRENME MODELİNİN ÖĞRETME-ÖĞRENME UYGULANIŞINI İNCELEYELİM GÜLDAĞ ARAS.
“AİLE EĞİTİMİ” HOŞGELDİNİZ.
Eğitim Öğretim Yılı Rehberlik Servisi ‘ÇOCUĞUM OKULA BAŞLIYOR ‘ konulu veli seminerine hepiniz HOŞGELDİNİZ…
Nazlı ÖZTÜRK.
BAŞARIDA VERİMLİ ÇALIŞMA YOLLARI
Bilinçli Tercih Seminerine
GAZİKENT İMKB ORTAOKULU
OKUL-AİLE-ÇEVRE İŞBİRLİĞİNİN ÖNEMİ
PSİKOLOJİK DANIŞMA İLE İLGİLİ ÖNYARGILAR
Sağlık Bilimleri Fakültesi
Eğitsel Rehberlik.
Dünyanın En Şaşırtıcı Eğitim Sistemi: Finlandiya
Aile Eğitim Semineri HOŞ GELDİNİZ
HAKLARIMI ÖĞRENİYORUM
ÇOCUKLARIMIZIN MUTLU VE BAŞARILI OLMASI İÇİN…
EĞİTİME GİRİŞ Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi
ERGENLİK DÖNEMİ GELİŞİM ÖZELLİKLERİ
VELİ SEMİNERİMİZE HOŞGELDİNİZ
Öğretmen - Öğrenci ilişkisi
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
ÖZEL DURUMLARDA( HASTALIK-KAZA) PSİKOLOJİK DESTEK
1 /D SINIFI VELİ TOPLANTISI
Çoğu konuşma “katli” kasıtsız ve kalıcıdır
BİREYİ TANIMA TEKNİKLERİ
ALAN TERCİHLERİ VE MESLEK SEÇİMİ
UŞAK EĞİTİM FAKÜLTESİ SOSYAL BİLGİLER ÖĞRETMENLİĞİ
Sunum transkripti:

NELER OLUYOR BU ÇOCUKLARA? GENÇLİK NEREYE GİDİYOR? & "X" KUŞAĞI OLMAK REHBERLİK SERVİSİ

Bu soru insanlık tarihi kadar eski MÖ. 3000 Sümer tabletlerinde bir yazı “ne olacak bu gençlik böyle, ne kadar da asiler bize hiç benzemiyorlar…..”

“x” kuşağı olmak X bir anlam ifade etmez ne dersek o olur Bir harf bir sayı bir insan vs. ergenlik x kuşağı olmaktır.

Ergenlik döneminin genel özellikleri Kurallara karşı gelme Model alma – özdeşim kurma Süs ve giyime düşkünlük Otoriteye karşı gelme Aileyi beğenmeme Yalnız kalma isteği Garip müzik anlayışı Ders ilgisizliği ve başarısızlık Toplumun gelenek ve göreneklerine karşı zıtlık

ERGENLE İLETİŞİMİ ZORLAŞTIRAN DAVRANIŞLAR Ergeni akranlarıyla kıyaslamak.(Başkalarıyla kıyaslanmaktan nefret ederler ve Hırçınlaşabilirler.) Sınavlarda başarılı olması için ergene yapılan baskılar. Aşırı disiplin , her an kontrol etme hissi. Kardeşler arasında adaletli davranmama. Ergene yönelik ümitsiz tavırlar ,güvensizlik … Ergenin toplum içinde azarlanması,gururunun kırılması.

ÖSS YE HAZIRLANAN ERGEN VE VELİ İLİŞKİSİ DİREKSİYONU ONLARA VERİN HAYATA ALIŞMLARINI SAĞLAMALI Sınavı, bir ölüm-kalım meselesi haline getirmemeli. Öğrenciye ulaşamayacağı hedefler verilmemeli. ÖSS’ye hazırlanma sürecindeki takip,baskıya dönüşmemeli Veli ,yıl içinde öğretmenlerle diyalog halinde olmalı ÖSS sürecinde ergen sürekli teşvik edilmeli ,desteklenmeli ÖĞRENCİ SİZİN OLAMADIĞINIZI DEĞİL KENDİ İSTEDİĞİNİ SEÇMELİ Sınavda öğrencinin kişiliği değil , bilgi düzeyi ölçülür.

Asla ve asla çocuğunuzu başkalarıyla kıyaslamayın. Sınavlarda başarısız olan öğrencinin kendine olan güveni azalır. Her öğrenci , başarısızlığının ezikliğini az ya da çok hisseder. Bu durumda yapılması gereken ; öğrenciye bağırmak değil,Öğrenciye destek vermektir. Bu hassas dönemde sizlerin öğrenciye destek vereceği yerde daha da üzerine gitmesi ileride ciddi sorunlar oluşturabilir. Asla ve asla çocuğunuzu başkalarıyla kıyaslamayın.

Ders çalışmak ve sınavı kazanmak uğruna çocuğunuzla olan yakınlığınızı tehlikeye atmayınız. Çocuğunuzla aranızdaki sıcaklığın hayat boyu devam etmesi her şeyden daha önemlidir

AİLELERİN YAKINMALARI NE SÖYLERSEK ALINIYORLAR, KONUŞAMAZ OLDUK. SEBEP: ERGENLİK DÖNEMİ, DUYGUSAL YOĞUNLUĞUN FAZLA OLDUĞU BİR DÖNEMDİR. NASIL DAVRANACAĞI BELLİ OLMUYOR, AKIL ERDİREMİYORUZ. NEDENİ:DUYGULARINI KONTROL DE GÜÇLÜK ÇEKERLER. ÇOK MUTLUYKEN BİR ANDA MUTSUZ OLABİLİYORLAR. BİZDEN UZAKLAŞMAYA BAŞLADI. NEDENİ: KORKMANIZA GEREK YOK BİR KÖŞEDE ŞİİR, HİKAYE YAZIYOR OLABİLİR, RESİM YAPABİLİR ASLINDA KENDİNİ İFADE ETME YOLLARI ARAR. BİZİ KIZDIRACAK HERTÜRLÜ DAVRANIŞTA BULUNUYORLAR. NEDENİ: KENDİSİNİ VE KİMLİĞİNİ SİZE VE ÇEVREYE KABULLENDİRMEYE ÇALIŞIYORLAR. DÜZENLİ DERS ÇALIŞMIYOR, SINAVI KAZANAMAYACAK NEDENİ: BU SÖZLERİ YÜZÜNE KARŞI SÖYLEDİĞİNİZ İÇİN OLABİLİR Mİ? GENCİN BAŞARISI İÇİN YAPAMADIKLARI DEĞİL BAŞARILI OLDUKLARININ ÜZERİNDE DURUN.” SENİN KİTAP OKUMAN ÇOK HOŞUMA GİDİYOR. SEN YETERKİ İSTE HERİŞİ BAŞARIRSIN SANA GÜVENİYORUM.”

ERGENLE İLETİŞİMDE, AİLE BİREYLERİ ORTAK TAVIR İÇİNDE OLMALI, ORTAK KARARLAR ALIP BİRBİRLERİNİN UYGULAMALARINI ELEŞTİRMEMELİ.

Ergenlerin , aileleri hakkındaki düşünceleri… Bize, onların istediklerini yaptığımız zaman değer veriyorlar Sadece başarılı olduğumuz zaman değer veriyorlar Oysa bize sadece kendimiz olduğumuz için değer verselerdi.

ERGEN EĞİTİMİ HAKKINDA BAZI İPUÇLARI

Nelere dikkat edilmeli? Onlar adına karar vermeyin. Mutlak suretle onunla diyalog kurun. Onlara değer verdiğinizi hissettirin. Yapabileceği vazifeler verin. Başarısız olursa da sakın azarlamayın. Her ne olursa olsun dayak atmaktan uzak duralım.

Tüm çocukların dinlenilmeye , anlaşılmaya ihtiyaçları vardır. Eğer çocuklarınızı dinlemezseniz , onlar kendilerini dinleyecek Birilerini mutlaka bulurlar. Ama bu kişiler toplum için , çocuklarınız için ne kadar yararlıdır , onu bilemezsiniz Bu dönemde çocuklarınızla aranızdaki bağı iyi koruyun Her ne kadar size ters gibi görünseler de Size en fazla şimdi ihtiyaçları var

Benim çocuğum asla yalan söylemez” şeklindeki aşırı güven yüzünden öğretmenlerle karşı karşıya gelinmemeli. Olaya mantıklı bakmalı ve iyice araştırıldıktan sonra karar verilmeli. Çocuk üzerinde baskı hissederse yalana sığınır Sınavda kaydırma yaptım Çok aşırı heyecanlıydım işaretlemeyi yanlış yaptım Sınavlarda dayanamayıp hepsini işaretledim Bu konular bize anlatılmamıştı Dershane benimle ilgilenmedi Sınavdan haberim yok söylemediler Ödev vermiyorlar Arkadaşlarla ders çalışacağız Ne yapayım kafam basmıyor - tepki “Ben önemliyim” “Ben değerliyim” “Beni kabul edin”

Çocukları, bir iş yapmış olmak ve adam yerine konmak kadar memnun eden bir şey yoktur.

TEŞEKKÜRLER REHBERLİK SERVİSİ