ULUSLARARASI TURİZM PAZARLAMASI

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
MBA-502 Stratejik Yönetim Yard. Doç. Dr. Erlan Bakiev
Advertisements

TANITIM OTURUMU Nuri A Başoğlu, Prof.Dr. İzmir Yüksek Teknoloji Enstitüsü.
İŞLETMELERİN ÇEVRESİ VE ÇEVRE FAKTÖRLERİ
TEMEL LOJİSTİK Doç. Dr. Murat ERDAL muraterdal.com.
Strateji Tasarımı İlker acar.
Global Pazar Analizi 1. adım: Organizasyonun U/A’laşmaya ne derece hazır olduğunu incele. Finansal ve fiziksel kaynaklar, ilgili beceri ve yetenekler,
Hazırlayan Yard.Doç.Dr. Cihan SEÇİLMİŞ
PAZARLAMA YÖNETİMİ.
PAZARLAMA KARMA ELEMANLARI:
Pazarlama Karma Elemanları: DAĞITIM
Ticareti, üretilen mal ve hizmetlerin belirli bir ücret karşılığı son kullanıcılara ulaştırılmasını sağlayan alım-satım faaliyetlerinin tümü olarak.
KURUMSAL BANKACILIK TÜRKİYE İŞ BANKASI A.Ş. 3 MAYIS 2010.
HAVAYOLU PAZARLAMASI, YOLCU TALEBİNİN ÖNEMİ VE TALEP TAHMİNİ
İKT-102 İktisata Giriş II Makro İktisatın Temelleri
I.BÖLÜM TÜKETİCİ DAVRANIŞLARI KAVRAMI VE PAZARLAMA
Finansal Yönetim ve Fonksiyonları
HAFTA I.
TANITMA NEDİR Turizmde tanıtma; yurt içinde veya yurt dışında insanların ilgilerini bir ülkenin bölgenin ya da turistik bir yerin turistik ürünleri üzerine.
YÖN339 Ders - II Taşımacılık Yönetimine Giriş
Finansal Yönetim ve Fonksiyonları
Dağıtım Kanalları PAZARLAMA İLKELERİ
Yeni Pazarlama Teknikleri
Afrika Sanayici ve İşadamları Derneği «Türk Özel Sektörünün Afrika’ya Açılan Kapısı» THE GATEWAY TO AFRICA.
EMLAK PAZARLAMA STRATEJİLERİ VE UYGULAMALARI
6.Bölüm Endüstriyel Pazarlar ve Uluslararası Pazarlar
İŞLETME İLKELERİ Küresel Ortamda İşletmecilik ve Rekabet
MAKRO EKONOMİ POLİTİKALARI VE TARIM SEKTÖRÜ İLİŞKİLERİ
İşletmeyi neden kurarız ?
İŞLETME BİLİMİNE GİRİŞ
İŞLETMELERİN KURULUŞU
Ders 8 Temel Analiz Hüseyin İlker Erçen
Öğr.Gör.SEDA AKIN GÜRDAL
Mobil Pazar Çevresi ve Pazar Fırsatları
Soru 7 Gümrük Birliğinin Türkiye’nin ekonomisi üzerinde etkilerini Türkiye’nin beklentileri ve gerçekleşenler üzerinden tartışınız?
Pazar Fırsatları ve Pazar Çevresi
İşletmelerin Kuruluşu, İş Planı ve Fizibilite
Prof. Dr. Remzi ALTUNIŞIK
GİRİŞ İnsanlar seyahat ederken çok geniş bir yelpazede turizm hizmetlerine ihtiyaç duyarlar. Bu hizmetler uçak biletlerini, araç kiralamayı, konaklama.
GİRİŞ Ülkenizde ya da coğrafi bölgenizde turizm ne kadar önemlidir? Şehrinizde ya da kasabanızdaki mevcut istihdamın ne kadarlık kısmı turizm ile.
TURİZM PAZARLAMASINA GİRİŞ
KONAKLAMA İŞLETMECİLİĞİ
1. “turizm işletmesinin ya da turizm bölgesi yönetiminin gelecek dönemlerde yapılacaklarla ilgili konularda bugünden karar vermeleri” 2.
KONAKLAMA İŞLETMECİLİĞİ
KONU BAŞLIKLARI BİLGİ EKONOMİSİ GELİŞİMİ BİLGİ EKONOMİSİ ÖZELLİKLERİ
Öğr.Gör.Seda AKIN GÜRDAL
Pazar Çevresi ve Pazar Fırsatlarının İzlenmesi
plan modelinin ana öğeleri
Seyahat İşletmeleri Yönetimi ve Ulaştırma Sistemleri
Seyahat İşletmeleri Yönetimi ve Ulaştırma Sistemleri
Seyahat İşletmeleri Yönetimi ve Ulaştırma Sistemleri
Seyahat İşletmeleri Yönetimi ve Ulaştırma Sistemleri
Seyahat İşletmeleri Yönetimi ve Ulaştırma Sistemleri
TURİZM PAZARLAMASI Emir Hilmi Üner.
ÜRÜN ve FİYATLANDIRMA ÜRÜN KAVRAMI ve ÇEŞİTLERİ ÜRÜN GELİŞTİRME SÜRECİ
Faizlerin Belirlenmesi
SATIŞ GELİŞTİRME -PROMOSYONU
HALKLA İLİŞKİLER.
Bölüm 12. İşletmecilik İşletme, ürün piyasalarındaki ekonomik birim olup, üretim faaliyeti için üretim faktörleri bir araya getirilir. İşletmelerde örgütsel.
Uluslararası İşletme Yönetimi
DÖRDÜNCÜ BÖLÜM KAR DAĞITIM KARARLARI.
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Öğr. Gör. Dr. Dİdar sarI çallI
HEDEF PAZAR.
2. PİYASA EKONOMİSİNE GENEL BİR BAKIŞ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Öğr. Gör. Dr. Dİdar sarI çallI
ISL 561 PAZARLAMA YÖNETİMİ
GAS 208 PAZARLAMANIN TEMEL İLKELERİ ve HİZMET PAZARLAMASI
Küresel Pazar Seçme Kararları ve Giriş Stratejileri
BÖLÜM1 :ULUSLARARASI İŞLETMECİLİĞE GİRİŞ
Sunum transkripti:

ULUSLARARASI TURİZM PAZARLAMASI

A)Özellikleri Turizm sektörü bir hizmet sektörü olması nedeniyle daha çok emek yoğun özelliği taşır. İnsan faktörü ön plandadır. Turizm ve otelcilik hizmeti, bir çeşit ihracat hammaddesini oluşturur. Bu hizmet karşılığı ülkeye döviz kazandırılır. Turistik ürün en fazla ihraç edilebilir niteliktedir. Bunun için uygun bir politika ve strateji saptamak gerektirir.

Otelcilik : Otel ve yiyecek-içecek hizmetleri ihraç edilecek birinci hizmetlerdir. Otelcilik bir ihracat endüstrisidir. Yapılan ihracat, ticaret dengesini korumaya katkıda bulunur. Bunlar bazı faktörlere bağlıdır; -Devletler arasındaki doğu-batı, güney-kuzey politik dengeleri -Yaşam standartlarını yükselten, dolayısıyla turistik harcamaları arttıran milli ekonomiler -Durumları çok değişken olan para değerleri -Çeşitli turizm merkezlerinin cazibe güçleri -Turistlerin kendi ilgileri vb.

Turizm: İhraç edilen bir ürün Milli ekonomi açısından uluslararası turizm, bir dış ticaret şeklidir, bir ihracat ürünüdür, çünkü turizm yabancı döviz karşılığında ülkenin mal ve hizmetlerinin değişimi sağlar. Turistik ürün asgari üç elemandan oluşur: -Seyahat- taşıma -Konaklama-yeme-içme -Eglence

Uluslararası turizm özellikleri Uluslararası turizm, seyahat ve dinlence amaçlı olarak yurt dışında yapılan tatilleri ifade eder. Bu olaya katılan kişiye uluslararası turist denilebilir. ‘’Meslek, eğitim, iş arama veya devamlı ikamet gibi nedenler dışında bir ülkede en az 24 saat kalan yabancı kişi’’ uluslararası turisttir.

Paket tur seyahatlerin gelişmesinde rol oynayan faktörler: 1-Ücretli tatil prensibinin yaygınlaşması ve süresinin artışı 2-Turist verici ülkelerde yaşam standardının yükselmesi 3-Uçağın kullanılmasıyla yolculuk süresinin azalması 4-Chartel uçuşları ile hava ulaştırma maliyetlerindeki azalma

Turizm faaliyetinin zaman içinde yoğunlaşmasını etkileyen iki olay vardır: 1-Turistin genel olarak, uzaklara gitmek için yaz mevsimini tercih etmesi. 2-Turist gönderici ülkelerdeki tatil düzenlemeleridir.

Uluslararası Pazarlama Uluslararası pazarlama ve ihracat birbirini tamamlayıcı iki kavramdır. Birbirine karıştırmamak gerekir. İhracat: Makro-ekonomik bir kavramdır. Türk işletmeciler tarafından yabancı müşterilere satılan mal ve hizmetlerin toplamıdır. Uluslararası pazarlama: İşletmenin dış piyasalardaki faaliyetlerinin tümünü ve bu faaliyetlerinin koordinasyonu ile kontrolünü ifade eder. İki temel unsurdan oluşur: 1-Dış pazarlara giriş şeklinin seçimi (İhracat, doğrudan yatırım, teknoloji transferi vb.) 2-Ürün, fiyatı, dağıtımı ve iletişim ile ilgili ticari taktiklerin seçimi ve uygulanması.

İşletmelerin uluslararası pazarlama amaçları genel olarak dört grupta toplanabilir: 1-Büyüme isteği 2-Karlılık-verimlilik isteği 3-Rekabet edebilme isteği 4-Güvenlik isteği

Türk turizm işletmecileri uluslararası pazarlamada şunları geliştirmek için çalışırlar: -Boyutları ne olursa olsun turizm piyasasından bir pay almak ve rekabet etmek -Satış fiyatlarında esneklik sağlamak -Teknik yönden işletmedeki yenileşmeyi hızlandırmak -Tecrübelerden yararlanmak -Müşteri gruplarını analiz ederek en iyi hizmeti götürebilme yöntemlerini bulmak gereklidir.

B)Uluslararası Turizm Pazarlama Stratejisi Uluslararası turizm pazarlama politikası işletmenin ürettiği mal ve hizmetleri sürekli olarak bir veya birden fazla dış pazarda satma arzusundan ve hedefinden oluşur. Genellikle iki sorunla karşılaşılır: 1-Turizm işletmelerinin dış pazarlarda kullanabileceği potansiyelin değerlenmesinde ortaya çıkar. 2-Pazarlama hedeflerinin belirlenmesi ile ilgilidir.

Talep analizi: Uluslararası pazarlama stratejisinin temelini, uluslararası pazarlardaki talebin analizi oluşturmaktadır. Belirli bir ürün veya hizmet çeşidi için şu hususları önceden bildirmek gerekir: -Turistik ülkedeki tüketim hacmi ve son beş yıldaki gelişimi -Son beş yıldaki satışlar ve gelişme oranları -Ürün veya hizmet ile ilgili yatırımlar ve gelişimi -Turist gönderici ülkedeki turistik ürün satışları ve oranları -Konu ile ilgili hukuki ve idari hükümler -Ürünlerin satın alanları sosyo-ekonomik özellikleri

Yerel müşterilerin özellikleri ve beklentileri -Benzer ve rakip ürünler ve işletmenin durumu -Dağıtım kanalları ve işleyişleri -Reklam harcamaları ve şekilleri -Ürünün ortalama satış fiyatı -Piyasaya giriş stratejisi ve rakiplerin çeşitlendirilme stratejileri -Bu piyasadaki başarı faktörlerinin sentezi.

Türkiye de turizmle ilgili bilgiler, istatistikler aşağıdaki kurumlardan elde edilmektedir: 1-Turizm Bakanlığı 2-Devlet Planlama Teşkilatı 3-Merkez Bankası 4-Devlet İstatistik Enstitüsü 5-Mesleki Kuruluşlar 6-Ticaret Odaları

Kaynakça Prof.Dr. Necdet Hacıoğlu,Turizm Pazarlaması,Ankara,2010,s.1-152