Kimsesizlere Yardım Hz. Muhammed (s.a.v), hayatının her aşamasında fakir ve kimsesizlerle yakından ilgilenmişti. Onun bu güzel tavrı başta sevgili eşi.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
HZ. MUHAMMED (s.a.v.) HAKKI GÖZETİRDİ
Advertisements

1.Ebû Leheb'in iki eli kurusun! Kurudu zaten. 2.Ona ne malı fayda verdi ne de kazandığı başka şeyler. 3.0, alev alev yanan ateşe atılacak! 4.Dedikodu.
dİn kültürü ve ahlak bİlgİsİ
Özgürlük nedir? Nasıl anlaşılmalıdır?
1 K-3 AKAİD İLMİNİN GEÇİRDİĞİ MERHALELER A. Asrı Saadetteki Durumu Asr-ı Saadette itikadi konularda mutlak bir teslimiyet hakimdir. Peygamberimizin irşadının.
EYÜP SULTAN. Medineli müslümanlardan ve hicret sırasında Hz. Peygamber'i evinde misafir eden sahâbidir... Bütün Müslümanlar Peygamber efendimizi kendi.
Bunu,bu ülkenin her vatandaşı DİKKATLE OKUMALI. VERGİDE BAGIŞ SİSTEMİ SADAKA VE FİTRE DİYEREK ÜLKEMİZ NASIL SOYULUYOR?
TEVEKKÜL.
GÜNLÜK HAYATTA HZ. MUHAMMED 2. ÜNİTE: GİYİM KUŞAM 1
Ek ÖRNEK OLAY 2. ÖRNEK OLAY 3. ÖRNEK OLAY 4. ÖRNEK OLAY 5.
PEYGAMBERİMİZ HZ.MUHAMMED (sav)’İN HAYATI BİLGİ YARIŞMASI
Kur’an-ı Kerim’in temel özellikleri nelerdir?
Prof. Dr. İnayet Aydın Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi
Bedenim ve Ben (Bedenim Değerlidir)
PAYLAŞMA VE YARDIMLAŞMA İBADETİ OLARAK ZEKAT
RAMAZAN. ÖYLE BİR AY Kİ O !!! RAMAZAN.
ASR SURESİ MEALİ VE TEFSİRİ
M Ü ŞRİKLERİN BOYKOT İLÂNI. Mekke m ü şrikleri, İslâm n û runun s ö nmesi i ç in, ellerinden gelen her şeyi yaptılar. Alay, hakaret ve işkencenin her.
Hazırlayan İSMAİL ŞAHİNER. SORU ÇÖZERKEN!!! Önce soru okunur. Daha sonra parça (metin) okunur. Önce soru okunur. Daha sonra parça (metin) okunur.
ÜNİTE 2: SAĞLIK.
 Takvim organizasyonu zamanı dilimlere bölerek gün hafta ay ve yıl gibi isimlendirerek yapılır. Takvimde süreler güneş ve ay döngüsü gibi bazı astronomik.
Allaha İman İfagat Kazanck 10-D Allahın varlığına ve birliğine inanmak inanç esaslarının biridir. Bu «tevhid inancı» olarakta isimlendirilir. Kelime.
NİYAZİ MEMUR KIZ ANADOLU İMAM HATİP LİSESİ 10. SINIFLAR ARASI SİYER YARIŞMASINA HOŞGELDİNİZ.
HAZIRLAYAN : SAD İ YE D İŞ BİR İNSAN VE PEYGAMBER OLARAK HZ. MUHAMMED.
SON PEYGAMBER HZ. MUHAMMED. HZ. MUHAMMED’IN DOĞUMU Hz. Muhammed; 571 yılında fil yılında fil olayından gün sonra Rebiul-evvel ayının 12. günü Pazartesi.
Hz.Muhammed’in Hayatı Hazırlayan:Tankut AYAS. Hz.Muhammed’in Hayatı Hz.Muhammed 20 Nisan 571 yılında Mekke’de do ğ du. Babası Abdullah, annesi Âmine,
PSİKANALİTİK KURAM. KURAMIN TARİHÇESİ Psikanaliz Sigmund Freud ( )tarafından kurulmuştur. Freud un kuramı çok tartışmalı olmakla beraber danışma.
İbrahim SUCUOĞLU MUHAMMEDİYE CAMİİ İMAM-HATİBİ ERZİNCAN MÜFTÜLÜĞÜ
MALIN VE CANIN BEREKETİ ZEKAT
İSLAMDA EVLİLİK VE DÜĞÜNLERİMİZ; İbrahim SUCUOĞLU HAZIRLAYAN;
VATAN SEVGİSİ VE ŞEHİTLİK
TAHTA ÇANAK Haz. İlknur Eryiğit DEM 2011.
Şaban ayının ondördüncü gününü onbeşinci gününe bağlayan gece
T.C MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI TEMEL EĞİTİM GENEL MÜDÜRLÜĞÜ
Değerlendirme Soruları Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Öğretmeni
İLK EMRİ ‘OKU’ OLAN BİR DİNİN MENSUPLARIYIZ
Hz. İsa Prof. Dr. Şadi Eren.
Niçin Yaratıldık?
T.C. KÖYCEĞİZ MÜFTÜLÜĞÜ KADİR GECESİ HAC SINAVI EĞİTİM SEMİNERİ.
Hadis Alimlerin Uydurma Hadislerin Cazibesine Katıldıkları İddiası ve Eleştirisi
ZAMANIMIZIN ALTI HASTALIĞI
İSRAF VE İKTİSAT.
Dursun Budak Eymir Kasabası İ.Ö.O
HAVA PERSPEKTİFİ Doğada yakınımızda bulunan varlıklar gözümüze gerçek renk ve boyutlarıyla net olarak görünür. Oysa bizden uzaklaştıkça nesnelerin boyutları.
Bu Slayt gösterisi www. varolmak. com sitesi tarafından hazırlanmıştır
ÜNİTE KONULARI 1. Hz. Muhammed’in Doğduğu Ortam
KUDÜS.
Bireysel Konularda İstişare
HASTALARI ZİYARET ETMEK
Bugün neler öğreneceğiz?
Bir millet eğitim ordusuna sahip olmadıkça, savaş meydanlarında ne kadar parlak zaferler elde ederse etsin, o zaferlerin kalıcı sonuçlar vermesi ancak.
Din Dersi Paylaşım Portalı
TECVİD İLMİ SIFATLAR LAZIMÎ SIFATLAR ARIZÎ SIFATLAR MAHRECLER
DERS: ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİ VE MATERYAL TASARIMI
6. Sınıf 2. Ünite: Namaz ÜNİTE KONULARI Namaz İbadeti ve Önemi
ENİSE ERKOÇ- AYDIN İL MÜFTÜ YARDIMCISI
5. Sınıf 2. Ünite: Ramazan ve Oruç
Otokontrol Öz denetimli
İSLAM’DA SEVGİ Hazırlayan: ENİSE ERKOÇ (AYDIN İL MÜFTÜ YARDIMCISI)
7. SINIF 1. ÜNİTE Melek ve Ahiret İnancı.
7. Sınıf 2. Ünite: HAC VE KURBAN
Bir Peygamber Tanıyorum: Hz. Salih (a. s.)
Hicret Olayı.
Oyunda kargaşa olur. Oyunda anlaşmazlıklar olur
HZ. MUHAMMED VE AİLE HAYATI
Nitel Araştırmalar.
MALIN VE CANIN BEREKETİ ZEKAT
Taif’i daha önce duydunuz mu?
İnsanın Paylaşma ve Yardımlaşma İhtiyacı
Sunum transkripti:

Kimsesizlere Yardım Hz. Muhammed (s.a.v), hayatının her aşamasında fakir ve kimsesizlerle yakından ilgilenmişti. Onun bu güzel tavrı başta sevgili eşi Hz. Hatice olmak üzere bütün Mekkeliler tarafından takdir edilmekteydi. Hira Mağarası’nda kendisine ilk vahiy geldiğinde, Efendimiz telaşa kapılmıştı. Hz. Hatice “Üzülme, sen fakiri doyurur ve akrabaya yardım edersin. Allah seni utandırmaz!” diyerek Peygamberimizi sakinleştirmişti.

Efendimiz, peygamberlikle görevlendirildikten sonra da fakir ve kimsesizlerin en büyük yardımcısı olmuştu. Onun konuyla ilgili pek çok hadisi, müminleri kimsesizlere yardım etmeye teşvik etmektedir. O bir hadiste şöyle buyurmaktadır: “Zayıf, kimsesiz ve fakirleriniz arasında beni arayın, beni ancak onların yanında bulursunuz, çünkü sizler o fakir ve zayıf insanlar yüzünden rızıklandırılıyor ve Allah tarafından yardım görüyorsunuz.” (Tirmizi, Cihad, 24).

Peygamberimiz, fakir ve kimsesizlerin Allah katında değerli olduklarını şöyle ifade etmektedir: “Ey insanlar! İyi dinleyin, düşünün ve şunu bilin ki izzet ve celâl sahibi Allah’ın, Peygamber ya da şehit olmayan bazı özel kulları vardır. Onların meclislerine ve Allah’a olan yakınlıklarına Peygamberler ve şehitler bile gıpta ederler.” (İbn Hanbel, V, 344).

Peygamberimizin kimsesizlere yardım etmek için bazen aç kaldığını belirten Ebu Hureyre; “Efendimizin aç kalması, etrafını saran fakir kimselerin ve misafirlerinin çokluğundan kaynaklanıyordu. Zira Rasulullah beraberinde bir kısım ashabı ve mescitteki ihtiyaç sahipleri olmadan asla yemek yemezdi.” demektedir (İbn Sa’d, I, 409). Ebu Hureyre’nin sözünü ettiği fakir ve kimsesizlerin büyük çoğunluğunu, Mescid-i Nebevi’de bulunan ve kendilerine Ashab-ı Suffa adı verilen kimseler oluşturuyordu. Bu kimseler kendilerini ilim yoluna vakfetmiş, kimi kimsesi olmayanlardı.

Hz. Muhammed, toplum içinde yoksul, kimsesiz olanların itilip kakılmasını, zengin ve güçlü olanlara ayrıcalık tanınmasını asla tasvip etmemiştir. Müslümanları bu konuda dikkatli olmaya davet eden Peygamberimiz, toplumları fesada uğratacak, insanlar arasında bölünmeye ve parçalanmaya yol açacak bu türden yaklaşımları kesinlikle yasaklamıştır. Fakir ve kimsesizlerin, kendilerini savunacak kimseleri olmadığı için adaletten mahrum edilmeleri ve zenginlerin de kayırılarak cezadan muaf tutulmaları, Hz. Muhammed tarafından hiçbir zaman uygun görülmemiştir.

Efendimiz bazı hadis-i şeriflerinde fakirlerin manevî derecelerinden bahsetmiş, ahirette kurtuluşa erenlerin çoğunun öncelikle fakirlerden olacağını bildirmiştir. Zayıf, güçsüz ve kimsesiz olanları; bu dünyada karşılaştıkları zorlu imtihan karşısında, sabretmelerinin bir mükâfatı olarak, Allah’ın cennetle ödüllendireceğini müjdelemiştir. Efendimiz konuyla ilgili bir hadisinde şöyle buyurmuştur: “Size cennetlikleri bildireyim mi? Onlar hem zayıf oldukları hem de halk tarafından zayıf görüldükleri için kimsenin önemsemediği, fakat şöyle olacak diye yemin etseler, Allah’ın isteklerini geri çevirmeyeceği kimselerdir. Size cehennemliklerin kimler olduğunu söyleyeyim mi? Katı kalpli, kaba, cimri ve kurularak yürüyen kibirli kimselerdir.” (Buhari, Eyman, 9).

Ocak 2013