TURİZM DAĞITIM SİSTEMİNDEKİ ARACILAR

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
REKLAMCILIK Hafta 2.
Advertisements

Kurumsal İletişim: İşletmelerin amaçlarını gerçekleştirmek için uyguladıkları stratejileri ve planladıkları iletişim çalışmalarının bir entegrasyonudur.
PERAKENDECİLİK VE TOPTANCILIK
Hazırlayan Yard.Doç.Dr. Cihan SEÇİLMİŞ
PAZARLAMA KARMA ELEMANLARI:
ELEKTRONİK ORTAMLARDA PAZARLAMA
PAZARLAMA KARMA ELEMANLARI: TUTUNDURMA
Pazarlama Karma Elemanları: DAĞITIM
REKLAMCILIK Hafta 5.
REKLAMCILIK Hafta 2.
REKLAM KAMPANYALARI VE UYGULAMALARI
BÖLÜM X HALKLA İLİŞKİLER.
Medya  Medya, her türden sözlü, yazılı, basılı, görsel metin ve imgeleri içeren çok geniş iletişim araçlarını kapsayan bir kavramdır. Bu kavramın içine.
Hazırlayan: Öğretim görevlisi Aylin Cartı Öğretim görevlisi Emel Tozlu
T.C Kültür ve Turizm Bakanlığı Türkiye Turizm Stratejisi &
Pazarlama araştırmalarında veriler üç yöntemle elde edilir
PROMOSYON  Kökeni Latince promotio kelimesinden gelen promosyonun anlamı fikir,öne çıkarmak olarak tercüme edilir.  Bir firmanın ya da bir arzın tanıtılması.
TANITMA NEDİR Turizmde tanıtma; yurt içinde veya yurt dışında insanların ilgilerini bir ülkenin bölgenin ya da turistik bir yerin turistik ürünleri üzerine.
X. HALKLA İLİŞKİLER VE İLETİŞİM
Öğr. Grv. Semih AÇIKGÖZOĞLU
HALKLA İLİŞKİLER Yrd. Doç. Dr. Hakan KİRACI.
Dağıtım Kanalları PAZARLAMA İLKELERİ
2. Pazarlama Planının Hazırlanması
HALKLA İLİŞKİLER Elif KUŞLU PİŞKİN 2005.
Halkla ilişkiler Tüm işletmelerin varoluş ve işleyiş amaçlarını topluma yeterince açıklayabilme arzularıdır.
Halkla İlişkiler ve Halk Kütüphaneleri
EMLAK PAZARLAMA STRATEJİLERİ VE UYGULAMALARI
İKİNCİ HAFTA SEYAHAT ACENTACILIĞI
IV. DERS: Medyanın Toplumsal Konumu ve Medya ile İlişkiler HALKLA İLİŞKİLERE GİRİŞ ÖĞR. GÖR. RECEP YILMAZ.
TURİZM HUKUKU SÖZLEŞMELERİ
İŞ DÜNYASINDA MARKALAŞMA
Pazarlama Kanalları ve Dağıtım Politikaları
Öğr.Gör.SEDA AKIN GÜRDAL
Reklamın Amaçları.
Kongre ve Fuar Organizasyonu (4.Hafta)
Pazarlama İletişimi Altunışık-Özdemir-Torlak.
Pazarlama İletişimi Araçları
SPORDA KULLANILAN İLETİŞİM ARAÇLARI
1 İşletmeye Giriş Konu 12: İşletmelerde Pazarlama Yönetimi - II Yrd.Doç.Dr. Yıldırım Osman Çetmeli Yaşar Üniversitesi İİBF İşletme Bölümü.
Girişimcilik.
Pazarlama İlkeleri.
Öğr.Gör.Seda AKIN GÜRDAL
Pazarlama Kanalları ve Dağıtım Politikaları
GİRİŞ İnsanlar seyahat ederken çok geniş bir yelpazede turizm hizmetlerine ihtiyaç duyarlar. Bu hizmetler uçak biletlerini, araç kiralamayı, konaklama.
Pazarlama İletişimi.
TURİZM PAZARLAMASINA GİRİŞ
TERME MESLEK YÜKSEKOKULU PAZARLAMA PROGRAMI 2
REKLAMCILIK Yrd. Doç. Dr. Doğan AYDOĞAN. Reklamda Kampanya Süreci ve Strateji  Kampanyanın amacı açık ve doğru bir biçimde saptanmalıdır.  Pazarlama.
KONAKLAMA İŞLETMECİLİĞİ
DÖVİZ KAZANDIRICI HİZMET TİCARETİNİN DESTEKLENMESİ
DAĞITIM KAVRAMI ve DAĞITIM KANALLARI
KONGRE TURİZMİNİN DİĞER TURİZM TÜRLERİ İLE İLİŞKİLERİ
İşletme Yönetimi.
Seyahat İşletmeleri Yönetimi ve Ulaştırma Sistemleri
Seyahat İşletmeleri Yönetimi ve Ulaştırma Sistemleri
TURİZM PAZARLAMASI Emir Hilmi Üner.
Seyahat İşletmeleri Yönetimi ve Ulaştırma Sistemleri
Seyahat İşletmeleri Yönetimi ve Ulaştırma Sistemleri
FUAR ORGANİZASYONU.
Uluslararası Fuarların Ülke ve Şehir Ekonomisine Katkısı
PAZARLAMA İLETİŞİMİ (Pİ)
PAZARLAMA KANALLARI VE FİZİKSEL DAĞITIM
DAĞITIM KAVRAMI ve DAĞITIM KANALLARI
SATIŞ GELİŞTİRME -PROMOSYONU
HALKLA İLİŞKİLER.
ULUSLARARASI TURİZM PAZARLAMASI
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Öğr. Gör. Dr. Dİdar sarI çallI
HALKLA İLİŞKİLERE GİRİŞ
Küresel Pazar Seçme Kararları ve Giriş Stratejileri
Sunum transkripti:

TURİZM DAĞITIM SİSTEMİNDEKİ ARACILAR

Turizmde dağıtım sistemi üç aşamadan oluşmaktadır Turizmde dağıtım sistemi üç aşamadan oluşmaktadır. Bunlar; 1-Üreticiler: Turizm dağıtımının temelini üretici işletmeler oluşturmaktadır. Üretici ister doğrudan ister dolaylı dağıtım sisteminde olsun dağıtıcı ve tüketicilerle ilgilenmek zorundadır. Örnek verecek olursak konaklama işletmelerini, seyahat taşıma işletmelerini, yiyecek içecek işletmelerini verebiliriz. 2-Toptancılar: Diğer endüstri işletmelerinde olduğu gibi turizm işletmelerinde de genellikle toptancılar olarak isimlendirilen Tur operatörleri-Tur düzenleyicileri tarafından yapılmaktadır. Turistik ürünleri bir araya getirip bir paket halinde belirli bir ücret karşılığında turistlere sunar. Dünya Turizm Örgütü tarafından tur düzenleyicileri bir seyahat pazarlayan dağıtım işletmesi olarak görülmektedir.

Tur operatörünün dağıtımındaki rolünün şeması:

3-Perakendeciler: a)Seyahat acentaları: Seyahat acentası, tüketici ile üretici veya toptancı arasındaki ilişkiyi sağlayan dağıtım sisteminde perakendeci bir aracı bir kuruluştur. b)Diğer perakendeciler: -Büyük işletmelerin uzmanlaşmış bölümleri, bazı büyük endüstri işletmeleri turizmden yeni ek gelirler sağlayabileceklerini gördüler. Bazı bankalar, büyük süper market işletmeleri kendilerine ait seyahat acentaları, seyahat işletmeleri açmaya başladılar. -Hava yolları bilet satış acentaları: Bu satış büroları artık sadece uçak bileti değil aynı zamanda bilet artı konaklama veya hava yoluyla yapılacak bir paket tur satışlarınıda yapmaktadırlar.

-Diğer toplu taşıma işletmelerinin satış büroları: Özellikle demir ve deniz yolları kendi biletlerini mümkün olduğu kadar kendi bürolarını satmaktadırlar. Bu satış büroları bir birlerinin biletlerini satarak klasik bir seyahat acentası gibi faaliyet göstermeye başlamışlardır. -Rezervasyon şirketleri: Her ülkede bir çok sayıda çeşitli isimler altında sadece konaklama işletmelerine rezervasyon yapan acenta, şirketler ortaya çıkmıştır. Bu acentalar, ulusal ve uluslararası oteller için belirli bir komisyon alarak oda rezervasyonları yapan merkezler haline gelmiştir.

TURİZMDE DAĞITIMIN GEREKLİLİĞİ Turizm dağıtımında aracı kullanmayı tercih etmektedirler. Bunun gerekliliği şu nedenlerden dolayıdır; -Doğrudan dağıtımın gerektirdiği alt yapı giderleri maliyetleri arttırır. -Satış noktaları çok uzakta bulunması gerektiğinden işletme ile satış bürosu arasında iletişim zorlaşır. -Piyasa ve tüketici davranışları çeşitli olduğundan her piyasaya uygun bir dağıtım düzeni kurmak rasyonel değildir.

Aracı-Dağıtıcı kullanmanın turistik işletmelere yararları şunlardır; -Aracılar tüketicilere ürünler hakkında çeşitli bilgiler vermekte ve onları yönlendirmektedirler. -Aracı toptancı kuruluşlar farkı hizmet ürünlerini birleştirip tüketici için daha cazip ürünler oluşturmaktadır. -Aracılar, piyasa ve tüketicilerle devamlı ilişki içerisinde oldukları için üreticilere bunlar hakkında bilgi kaynağı oluştururlar. -Üreticilerin, uzmanlık alanına giren ürünler üreterek piyasada rekabet şansı artmaktadır. -Aracılar, ürün veya hizmetlerin kalite kontrollerini üretici kuruluşlar adına sıkı bir şekilde yapmaktadırlar. -Üreticiler doğrudan müşteri şikayetlerine her zaman muhattap olmaktan kurtulurlar. -Üretici ile piyasa arasında bir tampon görevi vardır.

Zaman ve mekan içinde dağıtım arzın talebe uyumu üç işlev ile sağlanmaktadır: a)Fiziki dağıtıma yardım b)Hizmet desteği c)Finansal işlev

TURİZMDE TANITMA A)TANITMA STRATEJİSİ Tanıtma faaliyeti, potansiyel müşteri grubu olarak belirlenen hedefleri mümkün olduğu kadar dikkate alarak doğrudan halka yönelik bir faaliyettir. Tanıtma stratejisinin kuralları: 1-Basitlik kuralı 2-Çekicilik kuralı 3-Sempati kuralı 4-Kanıt gösterme kuralı 5-Tekrar kuralı 6-Süreklilik kuralı 7-Parasal kaynak, fiziksel donatımının yeterliliği kuralı 8-Koardinasyon ve merkeziyet kuralı

9-Hedef kitlelerin ve araçların isabetli seçim kuralı 10-Dogruluk, samimiyet, inandırıcılık kuralı 11-Mübalağa kuralı 12-Zamanlama kuralı 13-Ülkenin gelişme düzeyi ile uyumu tanıtma kuralı 14-Tercihlere ağırlık verme kuralı 15-Sosyal koşullar kuralı

Tanıtmanın temel özellikleri: a)Doğruluğunun ve inandırıcılığının yüksek oluşu b)Kitlelere kolaylıkla ulaşabilmesi c)Merak ve ilgi uyandırması d)Kamuoyunu aydınlatma ve tarafsız bilgilendirme

B)KARŞI TANITMA KURALLARI Karşı tanıtma, rakipler tarafından turizm piyasasında başlatılan ülke veya ürünlerimize karşı yapılan tanıtmanın etkinliğini azaltmak, kamuoyunun bilgilendirilmesi için yapılan objektif ön yargısız tanıtma faaliyetleridir. Bunun başarılı olması için: a)Rakiplerin kullandığı stratejileri, işledikleri temayı saptamak b)Rakiplerin propagandasının gerçeklere olan çelişkisinin olaylar vasıtasıyla ortaya koymak c)Rakiplerin zayıf taraflarını ortaya koymak

C.TANITMA ARAÇLARI BASILI ARAÇLAR YAZILI -Gazete -Dergi -Broşür -Bülten -Yıllık -El kitapları -Afişler -Pankartlar -El ilanları -Katalog -Rehber -Kartpostal -Fotoğraflar BASILI OLMAYAN ARAÇLAR SÖZLÜ-GÖRÜNTÜLÜ -Radyo -TV -Video -Kaset -Sinevizyon -Basın toplantıları -Açık oturumlar -Filmler -Yarışmalar -Törenler -Fuarlar -Sergiler

D.TANITMA TEKNİKLERİ 1-İletişim 2-Enformasyon 3-Propaganda 4-Halkla ilişkiler 5-Reklam 6-Satış geliştirme, promosyon

1.İletişim Haber veya mesajların kişiye veya kitleye çok yönlü ve karşılıklı iletilmesi işlemine haberleşme-iletişim denir. İletişimi geliştirmek için reklam kullanılan araç ve tekniklerden birini oluşturmaktadır: -Bir işletmenin ismi, markası -Bir aşçıbaşının ismi -Fiyatlar Bir işletme hakkında tüketicilere haber vermektedir. Bunların başarısı iki faktöre bağlıdır; -Hizmet ve ürünlerin çeşidini -Piyasaların çeşidine

Haberleşme tek yönlü meydana gelen bir bilgilendirmedir.

2.Enformasyon Turizm tanıtmasında enformasyon genellikle ülke hakkında veya yöre hakkında bilgi vermek amacıyla kullanılır. Bunun için enformasyon personeli, enformasyon merkezleri kullanılır. Bunlar yer yabancılarına ülke veya işletme hakkında bilgiler veren merkezler olarak ikiye ayrılır: a)Sürekli ve geçici enformasyon merkezleri

a)Sürekli merkezler: Kamu yönetimlerine ait turizm enformasyon büroları. Türkiye’nin tanıtımı için turizm bakanlığı bu büroları açmış ve bu bürolarda yazılı ve sözlü araçlarla turistik bilgiler vermektedir. Yurt dışında turizm danışma bürolarının bulunduğu ülkeler; Almanya, Avusturya, Avusturalya, Belçika, Danimarka, Fransa, İngiltere, İspanya, İsveç, İsviçre, Kanada, Fillendiya, İtalya, İsrail, Rusya, Singapur, Suudi Arabistan, ABD, Japonya, Kuveyt, Hollanda

b)Geçici enformasyon merkezleri: Belirli gün ve olaylar dolayısıyla açılan danışma ve tanıtma noktalarıdır. Bunlara genellikle stant denir. Stantlar fuar ve salonlarda kurulur. -Stantlar: Büyük salonlar veya fuarlar içinde yer alan geçici enformasyon merkezleridir. Bunu geliştirmek için dikkat çekme, animasyon ve satın alma ilkelerine sahip olmak gerekir. -Salonlar: Birden fazla standın oluşturduğu geniş mekanlı organizasyonlardır.

Enformasyonun amaçları: a)Olumlu bir imaj yaymak b)Ürünler ve hizmetler üzerine reklamdan arındırılmış bilgiler vermek c)Sempati havası yaratmak d)Tüketicide güven uyandırmak

Enformasyon bülteni: Bültenin çekici ve okunur olabilmesi için şu özelliklere sahip olması gerekir. a)Bülten renkli fotoğraflarla, özenli hazırlanmış olmalıdır. b)Posta ile gönderimi kolaylaştırmak için bültenin küçük, uygun formda yapılması gerekir. c)Yılda dört sayıdan fazla bülten çıkartılmamalıdır. d)Bilgiler değişik ve güvenilir olmalıdır. e)Bülten, okuyucuların ilgisini çekebilecek değişik konuları kapsamalıdır.

f)Bültendeki bilgiler: -Turistik bir konuda -Yeni ürünler hakkında -Önemli kişilerle röportaj -Turistik işletmeler -Sosyal, kültürel aktiviteler -Toplantılar, seminerler hakkında olabilir g)Bültende reklam içerikli bilgilerden kaçınılmalıdır.

3.Propaganda Propaganda halkla ilişkiler çalışmalarından önce ve totaliter devlet yönetimlerinde başarılı olmuş bir tanıtma tekniğidir. Propaganda, tanıtma araçlarından yararlanarak yapılan bir çalışmadır. Sistemin gereklerini yerine getirmeye çalışan propaganda halkla ilişkiler çalışmalarından farklıdır.

Halkla ilişkiler ve propaganda arasındaki farklar: Propaganda ve halkla ilişkiler arasındaki farklar şöyle sıralanmaktadır. HALKLA İLİŞKİLER -İki yönlü çalışır. -Doğru bilgi, iyi niyet, dürüstlük esastır. -Tartışmaya açık ve demokratiktir. -Gerçekleri açıklama yoluyla inandırmaya çalışır. -Yanıltıcı değildir. -Yıkıcı olmaz. PROPAGANDA -Tek yönlüdür. -Abartma üzerine kurulmuştur. -Dogmatik ve diktacıdır, kalıplaşmıştır. -Çok tekrar yoluyla inandırmaya çalışır. -Yanıltıcı olabilir. -Yıkıcı olabilir.

Kaynakça Prof.Dr. Necdet Hacıoğlu,Turizm Pazarlaması,Ankara,2010,s.1-152