TARTIŞMA YÖNTEMİ Hazırlayan:Yalçın ÇERMAN.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
TARTIŞMA YÖNTEMİ.
Advertisements

DOÇ. DR.MEHMET ERDOĞAN AKDENİZ ÜNİVERSİTESİ
/ 151 EğitimYöntemleri Şifa Üniversitesi Sağlık Bilimleri Yüksekokulu Eğitici Eğitimi Kursu Eylül 2015.
ÖĞRETİM İLKE VE YÖNTEMLERİ
Eğitimde Hedefler ve Hedef Türleri
Küçük Grup Eğitimi Şifa Üniversitesi Sağlık Bilimleri Yüksekokulu Eğitici Eğitimi Kursu Eylül 2015 / 281.
ETKİLİ ÖĞRETİM İÇİN YÖNTEM VE TEKNİKLER
İŞBİRLİĞİNE DAYALI ÖĞRENME (COOPERATIVE LEARNING)
AKRAN DESTEKLİ ÖĞRENME
BİLGİSAYAR DESTEKLİ ÖĞRETİM © TemplatesWise.com 1.
BÖLÜM 1 TEMEL KAVRAMLAR. BÖLÜM 1 TEMEL KAVRAMLAR.
1 Sınav Güvenliği ve Sınav Yönetimi Daire Başkanlığı Ölçme, Değerlendirme Ve Sınav Hizmetleri Genel Müdürlüğü.
TEST ÇÖZME TEKNİKLERİ. Test çözmede 3 unsur önemlidir.
Arş.Gör.İrfan DOĞAN.  Bugün otizm tedavisinde en önemli yaklaşım, özel eğitim ve davranış tedavileridir.  Tedavi planı kişiden kişiye değişmektedir,
Bölüm I Hüseyin İlhan.
AİLELERLE İŞBİRLİĞİ.
BULUŞ YOLUYLA ÖĞRETİM JEROME BRUNER.
1 “Öğrenci Merkezli Öğretim” Öğretmen Adayları Bakış Açısı ile Ne İfade Ediyor? Dr.Dürdane JACOBS Dr. Fahriye HAYIRSEVER.
Program Tasarım Modelleri
EQUIZSHOW.
Öğretim İlke ve Yöntemleri: Öğrenme Stratejileri
Ömer AKKAYA Nazmi GÖKÇE KATILIMCI LİDERLİK. KATILIMCI L İ DERL İ K (Participative leadership) Katılımcı liderlik, liderin yönetim yetkisini grup üyeleriyle.
Hangi Konular Performans Görevi Hangi Konular Proje Olarak Seçilmelidir? MEB 2008.
GÖRÜŞ GELİŞTİRME TEKNİĞİ
Öğretmen Merkezli Egitim
MONTESSORİ EĞİTİMİ I Günlük Yaşam Beceri Materyalleri ve Çalışmaları
Emine Hoşoğlu doğan İstanbul şehir üniversitesi Eylül 2014
Altı Şapkalı Düşünme Tekniği Edward De Bono'nun 1985'te yayınlanan kitabıdır. Yazar ,insanların düşünme alışkanlıkları ile kendilerini kısıtlayarak, sadece.
PROGRAMLI ÖĞRETİM Tanımı:
Proje Oluşturma ve Yönetimi Bilişim Teknolojileri Öğretmeni
Kişisel-Sosyal Rehberlik
ÇAĞDAŞ EĞİTİM SİSTEMİNDE ÖĞRENCİ KİŞİLİK HİZMETLERİ VE REHBERLİK
Okul Deneyimi Dersi Eser Çeker (Uz.).
Proje Oluşturma ve Yönetimi
PSİKOLOJİK DANIŞMA VE REHBERLİK SERVİSİ
Öğretimin Uyarlanması
ÖZEL ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ 1
Eğitim Bilimleri Fakültesi
PPT 6 Kapsayıcı bir eğitim için nasıl bir sınıf yönetimi yaklaşımı benimsemeliyim? Sınıfında Yabancı Uyruklu Öğrenci Bulunan Milli Eğitim Bakanlığı Öğretmenlerinin.
KAYNAŞTIRMA EĞİTİMİ.
Program Tasarım Modelleri
İŞBİRLİKLİ ÖĞRENME YAKLAŞIMI
PISA 2015 Yrd. Doç. Dr. Ömer Kutlu.
PIRLS (The Project of International Reading Language Skills-Uluslararası Okuma Becerileri Projesi) Yrd. Doç. Dr. Ömer Kutlu.
MATEMATİK DERSİ ÖĞRETİM PROGRAMI
MBT-303 Özel öğretim yöntemleri-ı
Etkili Öğretmen Kimdir?
Sağlık Bilimleri Fakültesi
ÖĞRETİMDE PLANLAMA.
Bölüm 6 Örgütsel Yönlendirme
İSTASYON YÖNTEMİ.
Eğitim Sisteminde Öğretmenin Rolü
11. ÖĞRETMEN BİLGİ NOTLARI
BENZETİM (SİMULASYON) TEKNİĞİ
Psikolojik Danışma ve Rehberlik
ÖĞRENME STİLLERİ.
Geliştirme Genel Müdürlüğü
Yrd. Doç. Dr. Ömer Kutlu BAŞARI TESTLERİNİN GELİŞTİRİLMESİ
Rastgele Nesneler Dersi
EĞİTİME GİRİŞ Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi
ÖĞRETİM STRATEJİLERİ SUNUŞ YOLUYLA ÖĞRETİM BULUŞ YOLUYLA ÖĞRETİM
öneriler Sınıfların tüm öğrencileri içerecek biçimde düzenlenmesi
Araştırma Önerisi ve Hazırlanması
14. EKİPLE ÖĞRETİM İKİ KAFA TEK KAFADAN DAHA İYİDİR ( Two heads are better than one) ingiliz atasözü.
Hangi Konular Performans Görevi Hangi Konular Proje Olarak Seçilmelidir? MEB 2008.
PROBLEM ÇÖZME TEKNİKLERİ
BEDEN EĞİTİMİ VE SPOR ÖĞRETMENLİĞİ EĞİTİM PROGRAMI HAZIRLAMA PLANI (1)
Geliştirme Genel Müdürlüğü
BİREYİ TANIMA TEKNİKLERİ
GEÇİŞ GEÇİŞ SÜRECİ Özel Gereksinimli ve / veya Engeli
Sunum transkripti:

TARTIŞMA YÖNTEMİ Hazırlayan:Yalçın ÇERMAN

Hazırlayan:Yalçın ÇERMAN Tartışma Nedir? Tartışma, bir konu üzerinde öğrencilere düşünmeye yöneltmek, iyi anlaşılmayan noktaları açıklamak ve verilen bilgileri pekiştirmek amacıyla kullanılan bir yöntemdir. Daha çok konunun kavranması aşamasında karşılıklı olarak görüşler ortaya konurken, bir problemin Çözüm yolları aranırken ve değerlendirme çalışmaları yapılırken kullanılır. Hazırlayan:Yalçın ÇERMAN

Tartışma Yöntemi Ne Zaman Kullanılır? Bu yöntem daha çok bir konunun kavranması aşamasında karşılıklı olarak görüşler ortaya konurken, bir problemin çözüm yollarını ararken ve değerlendirme çalışmaları yaparken kullanılır. Hazırlayan:Yalçın ÇERMAN

Tartışma Yönteminin Faydaları Öğrencilerin; ilgileri artar. anlayışlarını değerlendirme, eleştirici düşünme yetenekleri gelişir. aktif öğrenmeyi gerçekleştirmesi sağlanır. arkadaşlarıyla dersin konusu hakkında bilgi, fikir ve tutum alış-verişinde bulunmaları sağlanır. Hazırlayan:Yalçın ÇERMAN

Tartışma Yönteminin Faydaları Sınıfta öğretmen-öğrenci ve öğrenci-öğrenci etkileşimini sağlaması açısından oldukça etkili bir yöntemdir. Hazırlayan:Yalçın ÇERMAN

Hazırlayan:Yalçın ÇERMAN Örnek Tartışma Konusu İnsanların uzaya yolculukları iyi bir düşünce mi, yoksa kötü bir düşünce midir? Neden? Hazırlayan:Yalçın ÇERMAN

Tartışma Yönteminin Faydaları Liderlik becerisini geliştirir. Grubun katkılarını özetlemeyi sağlar. Fikir birliğine ulaşmayı kolaylaştırır. Çelişkileri uzlaştırır. Yorumlama becerisini, geliştirir. Dinleyicilik özelliğini geliştirir. Bireysel öğrenme gücünü geliştirir. Hazırlayan:Yalçın ÇERMAN

Tartışma Yönteminin Faydaları Öğrencilerin eleştiri yapma ve eleştirileri hoşgörü ile karşılama becerilerini geliştirir. Analiz, sentez ve değerlendirme gücü kazandırır. Öğrencileri demokratik toplum tartışmalarına hazırlar. Karşısındakini doğru anlama ve duygu ve düşüncelerini doğru aktarma ile öğrencilerin dil becerileri gelişir. Tartışma ile öğrenciler hem bilgilerini hem de zekâ ve iletişim yeteneklerini ortaya koyma fırsatını bulmuş olurlar. Hazırlayan:Yalçın ÇERMAN

Tartışma Yönteminin Sınırlılıkları Zaman gerektirir. Konuşmaları konu üzerinde tutmak oldukça zordur. Kolayca amacından saptırabilir. İyi disipline edilmiş bir sınıf gerektirir. Konuşmalar ilerledikçe sınıfta sessizliği sağlamak çoğu kez zorlaşır. Bazı konuşmalar çok uzayabilir ve anlamsızlaşabilir. Grup liderliği oldukça zordur. Hazırlayan:Yalçın ÇERMAN

Tartışma Yönteminin Sınırlılıkları Bazı öğrenciler bu tür etkinliklere kesinlikle katılmak istemezler. Bazı öğrenciler kolaylıkla kendilerini kontrol edemez duruma gelebilirler. Bu yöntem örneğin kolayca sinirlenen öğrenciler için uygun bir yöntem değildir. Grup tartışmalarını sonuçlandırmak güç olabilir. Toplantı başkanlığı özel bir hazırlık ve titiz bir uygulama gerektirir. Çok kalabalık sınıflarda uygulanamaz. Hazırlayan:Yalçın ÇERMAN

Tartışma Yöntemi Çeşitleri Münazara Panel Vızıltı Grupları Fikir Taraması Forum Seminer Hazırlayan:Yalçın ÇERMAN

Tartışma Yöntemi Çeşitleri Münazara: Belli bir konunun lehinde ve aleyhinde konuşmak üzere iki grup oluşturulur. Toplantı öncesi konuya ilişkin tüm hazırlıklarını tamamlayan öğrenciler, kendilerine tanınan süre içinde savundukları görüşün haklılığını göstermek ve diğer tarafın görüşlerini ve fikirlerini çürütmek için karşılıklı konuşurlar. Daha sonra kazanan taraf jüri tarafından açıklanır. Münazarada genellikle bir de dinleyici grup vardır. Bu grup beğendikleri konuşmacıları alkışlayarak jüriyi etkilemeye çalışırlar. Hazırlayan:Yalçın ÇERMAN

Tartışma Yöntemi Çeşitleri Panel: Bu yöntemde oluşturulan bir grubun üyeleri belli bir konu yada sorun üzerinde tartışma yaparlar, buldukları verileri incelerler ve bu ön hazırlıktan yararlanarak görüşlerini sırayla açıklarlar. Genellikle öğretmen panel başkanlığını üstlenir. Toplantıya ayrılan süre bitinceye kadar başkan konuşmacılara ( eşit sürelerle) konuşma hakkı tanır. Yine öğretmen isterse panelden sonra konuyu tüm sınıfla tartışabilir. Hazırlayan:Yalçın ÇERMAN

Tartışma Yöntemi Çeşitleri Vızıltı Grupları: Vızıltı Grupları çeşitli şekillerde oluşturulur. Örneğin vızıltı 22 de iki öğrenci bir konu üzerinde ikişer dakika konuşur. vızıltı 66 da ise altı öğrenci aynı konu üzerinde altışar dakika tartışır. Vızıltı gruplarında önemli olan belli bir öğrencinin belirli bir süre bir konu üzerinde tartışması ve sonunda varılan kararların açıklanmasıdır. Bu tür grup tartışması 4-36 dakika arasında sürebileceği için Vızıltı gruplarına "kısa süreli tartışma grupları" da denilmektedir. Hazırlayan:Yalçın ÇERMAN

Tartışma Yöntemi Çeşitleri Fikir Taraması: Kısa süreli tartışma grupları türünden olan fikir taramasında 4-9 kişiden oluşan gruplarda belli bir konu üzerinde 5-10 dakika konuşulur. Burada önemli olan husus yaratıcı düşünce ve soruna değişik çözümler getirmedir. Öğretmen fikir taramasından çeşitli biçimlerde yararlanabilir. Örneğin, bir ders ya da tartışma ölü noktaya gelir sessizlik başlarsa en iyi yol fikir taramasını başlatmaktır. Bazen de derse eğlenceli bir başlangıç yapmak için bu yönteme başvurulabilir. Fikir taramasında önemli olan basit bir sorun üzerinde mümkün olduğu kadar kısa bir süre durmaktır. Hazırlayan:Yalçın ÇERMAN

Tartışma Yöntemi Çeşitleri Forum: Özel bir tartışma yöntemidir. Bu yöntemde küçük bir grup öğrenci diğer öğrencilere bilgi verir. Sununun sonunda dinleyiciler konuşmacılara konuya ilişkin sorular yöneltirler. Kendine soru yöneltilen öğrenci o sorunun cevabını verebilecek en yetkili kişi olarak açıklamalar da bulunur. Hazırlayan:Yalçın ÇERMAN

Tartışma Yöntemi Çeşitleri Seminer: Yüksek öğretimde sıklıkla kullanılan bu yöntem değişik biçimlerde uygulanmaktadır. En yaygın kullanım biçimi ise yazılı bir tez ya da çalışma üzerinde grupça tartışılmasıdır. Üzerinde görüşülecek yazılı materyal iki-üç hafta önceden grup üyeleri ne dağıtılır. Böylece grup üyeleri çalışmanın üzerinde enine boyuna inceleme yapma imkânına kavuşurlar. Hazırlayan:Yalçın ÇERMAN

Dikkate alınması gereken noktalar: Öğrencilerin oturma düzenine dikkat edilmelidir. Konu seçimine özen gösterilmelidir. Grup oluşturmaya özen gösterilmelidir. Gruptan istenen iş net olmalı, zaman sınırı verilmelidir. İyi bir hazırlık yapılması sağlanmalıdır. Hazırlayan:Yalçın ÇERMAN

Dikkate alınması gereken noktalar: Tartışmanın yönetimine özen gösterilmelidir. Katılımcılar aynı fikirde olmasalar da birbirlerini dinlemelidirler. Grup tartışması yalnızca bir ya da iki kişi tarafından yönlendirilmemelidir. Sorular tartışmanın yönetimine yardımcı olmalıdır. Herkes katılım için cesaretlendirilmelidir. Öğrenciler öğrendiklerini nasıl uygulayabileceklerini tartışmalıdır. Hazırlayan:Yalçın ÇERMAN

Hazırlayan:Yalçın ÇERMAN “Şayet eğitimin amacı sadece bir konuda veya alanda bilgi sahibi kılmaksa... Takrir(Anlatma) metodunu kullanmak tartışma metodunu kullanmaktan çok daha iyidir. Yok eğer, eğitimin amacı problem çözümleyecek nitelikte bazı yetenek ve hünerlerin geliştirilmesi ise, o takdirde en yetersiz sınıf tartışması bile bir çok takrirden daha üstündür.” Hazırlayan:Yalçın ÇERMAN

TEŞEKKÜRLER… Hazırlayan:Yalçın ÇERMAN