2012.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
2012 TARİH VE GELİŞİMİ Kuruluş 1 Bina 2 Kampus 3 Fakülte 4 Fakülte 9 Fakülte 1 Yüksekokul 3 Yüksekokul 4 Yüksekokul (Konservatuarla.
Advertisements

İzmir Kâtip Çelebi Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi
+ Akdeniz Üniversitesi Eğitim Fakültesi. + Sunum İçeriği Eğitim Fakültesi Tarihçesi Eğitim Fakültesinin Şu Anki Durumu Öğrenci/Öğretim Elemanı Sayısı.
Bologna Sürecinde Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi Deneyimi Doç. Dr. Sema ERGÖNÜL MGSÜ BEK üyesi MSGSÜ ADEK Koordinatörü 28 Mayıs 2010.
Antalya/Muratpaşa SABİHA GÖKÇEN ANAOKULU EFQM KAZANANLAR KONFERANSI ASLI KANBİR OKUL MÜDÜRÜ 24 Şubat 2016 İstanbul Deniz Müzesi.
2016 -LYS ABDULKADİR SAYIN REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ ABDULKADİR SAYIN REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ.
Hüseyin Avni Sözen Anadolu Lisesi ( HASAL) eğitim-öğretime 4 Haziran 1984’te 108 öğrenciyle başladı.
ERASMUS+ GENÇL İ K KA2 İ L SOSYAL ETÜT VE PROJE MÜDÜRLÜ Ğ Ü.
BARTIN ÜNİVERSİTESİ’NDE BOLOGNA SÜRECİ bologna.bartin.edu.tr.
İTÜ Fen Bilimleri Enstitüsü İş Sağlığı ve Güvenliği 2. Öğretim Tezsiz Yüksek Lisans Programı.
%68 % 32 ANADOLU İMAM HATİP LİSELERİ İMAM HATİP ORTAOKULLARI EĞİTİM İÇERİĞİ.
Öğrenci İşleri Dairesi Başkanlığı İDARİ BİRİMLER GENEL DEĞERLENDİRME TOPLANTISI 08 NİSAN 2016.
OKULUMUZ HAKKINDA BİLGİLER Öğretmen Sayısı : 19 Öğrenci Sayısı : 212 KURUM BİLGİLERİ Derslik Sayısı : 9 Fen Laboratuarı Sayısı :0 BT(Bilgisayar) Sınıfı.
Prof. Dr. Hayati BEŞİRLİ 01 Temmuz 2016 Kırgızistan-Türkiye Manas Üniversitesi Sosyal Bilimler ve Fen Bilimleri Enstitüleri.
OKUL TANITIM BİLGİLERİ İSTATİSTİKLER Öğretmen Sayısı : 40 Öğrenci Sayısı : 820 KURUM BİLGİLERİ Derslik Sayısı : 28 Fen Laboratuarı Sayısı :3 BT(Bilgisayar)
ERDEMLİ MESLEKİ VE TEKNİK ANADOLU LİSESİ TARIM ALANI.
KTÜ SAĞLIK BİLİMLERİ FAKÜLTESİ 1. SUNUM AKIŞI TarihçeMisyonVizyonFakülte YönetimiSon Birkaç Yıla Ait Tavan ve Taban Puanları Bölümlerde Mevcut Öğrenci.
Yüzüncü Yıl Üniversitesi Tekstil Mühendisliği Bölümü
Prof. Dr. Feral OGAN-BEKİROĞLU Yrd. Doç. Dr. Kürşad DURU
NİĞDE ZÜBEYDE HANIM SAĞLIK HİZMETLERİ MESLEK YÜKSEKOKULUNA HOŞGELDİNİZ
TED Üniversitesi Alt Başlık Tarih:.
ÖMER HALİSDEMİR ÜNİVERSİTESİ ÖĞRENCİ İŞLERİ DAİRE BAŞKANLIĞI’NA HOŞGELDİNİZ… Saadet İLBAY Daire Başkanı.
Müdür V. DOÇ. DR. Durmuş DAĞHAN
TÜRK EĞİTİM SİSTEMİ VE OKUL YÖNETİMİ Ders Notları
FEN EDEBİYAT FAKÜLTESİ
IĞDIR ÜNİVERSİTESİ ZİRAAT FAKÜLTESİ
HARRAN ÜNİVERSİTESİNE VE İKTİSADİ VE İDARİ BİLİMLER FAKÜLTESİNE
KURUMSAL DIŞ DEĞERLENDİRME SORULARI
MÜHENDİSLİK ve MİMARLIK FAKÜLTESİ
ENGELSİZ ÜNİVERSİTE FAALİYET RAPORU
ADNAN MENDERES ÜNİVERSİTESİ Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi Araştırma ve Uygulama Merkezi Stratejik Planı Yrd. Doç. Dr. Günver GÜNEŞ Merkez.
MESLEKLERİ TANIYALIM DÖRT YILLIK LİSANS PROGRAMLARI ‘ü’
NİĞDE ZÜBEYDE HANIM SAĞLIK YÜKSEKOKULUNA HOŞGELDİNİZ
«Tarımsal Eğitimin Adresi»
Aile Atölyeleri Projesi
TEKNİK BİLİMLER MESLEK YÜKSEKOKULU
BÖLÜM 3 ÖĞRETMENLİK MESLEĞİ. BÖLÜM 3 ÖĞRETMENLİK MESLEĞİ.
T.C MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI KOCAELİ-GEBZE ÖZEL YENİ UMUT TEMEL LİSESİ
NİĞDE ZÜBEYDE HANIM SAĞLIK HİZMETLERİ MESLEK YÜKSEKOKULUNA HOŞGELDİNİZ
BİNGÖL ÜNİVERSİTESİ YABANCI DİLLER YÜKSEK OKULU
Teknik Bilimler Meslek Yüksekokulu Bilgisayar Programcılığı
FELSEFE BÖLÜMÜ.
Fransa Eğitim Sistemi Dr. Yar Ali METE.
Cube Organization Presents.
MESLEKLERİ TANIYALIM DÖRT YILLIK LİSANS PROGRAMLARI ‘f’
S.Ü.ÇUMRA MESLEK YÜKSEKOKULU
NEŞET YALÇIN ANADOLU LİSESİ
İZMİR ÜNİVERSİTELERİ PLATFORMU DÖNEMİ ÇALIŞMALARI
DİCLE ÜNİVERSİTESİ KALİTE YOLCULUĞU
GÜMÜŞOVA MESLEK YÜKSEKOKULU ÜRETİMDE KALİTE KONTROL PROGRAMI
MÜHENDİSLİK FAKÜLTESİNE HOŞGELDİNİZ
Ankara Üniversitesi Teknoloji Transfer Ofisi
EĞİTİME GİRİŞ Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi
Türkçe Öğretimi Uygulama ve Araştırma Merkezi Müdürlüğü
KARABÜK ÜNİVERSİTESİ EDEBİYAT FAKÜLTESİ COĞRAFYA BÖLÜMÜ
KÜTAHYA DUMLUPINAR ÜNİVERSİTESİ Kütahya Dumlupınar Üniversitesi
MÜHENDİSLİK FAKÜLTESİNE HOŞGELDİNİZ
Çevre teknikeri kimdir?
Bologna Eşgüdüm Komisyonlarının
Ректорлуктун билдирүүсү / Бүтүрүүчүлөр
BATMAN ÜNİVERSİTESİ FEN BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ ( )
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
KARADENİZ TEKNİK ÜNİVERSİTESİ
BAP Koordinatörlüğünün Görev ve Sorumlulukları
Çevre teknikeri kimdir?
Isparta Teknik Bilimler Meslek Yüksekokulu, orta öğretim kurumlarından mezun öğrencilerin 2 yıl süreyle eğitim-öğretim gördükleri, Ön lisans diploması.
Üniversite ve Akademik Dürüstlük Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi
BEDEN EĞİTİMİ VE SPOR ÖĞRETMENLİĞİ EĞİTİM PROGRAMI HAZIRLAMA PLANI (1)
FELSEFE BÖLÜMÜ.
ULUSLARARASI İŞLETMECİLİK bölümü
Sunum transkripti:

2012

TARİH VE GELİŞİMİ 1995 1997 2005 2011 Kuruluş 1 Bina 2 Kampus 3 Fakülte 4 Fakülte 9 Fakülte 1 Yüksekokul 3 Yüksekokul 4 Yüksekokul (Konservatuarla Birlikte) 1 Meslek Yüksekokulu 2 Enstitü 1 Araştırma Merkezi 4 Araştırma Merkezi 86 Lisans Öğrencisi 1678 Lisans Öğrencisi 2652 Mezun 962 Hazırlık Öğrencisi 2887 Lisans Öğrencisi 241 Yüksek lisans 71 Doktora Toplam: 4161 öğrenci 10 İdari Personel 233 İdari Personel 322 İdari Personel 21 Akademik Personel 195 Akademik Personel 537 Akademik Personel

MİSYON Türk Cumhuriyetleri ile Türk ve Akraba Topluluklarındaki gençler başta olmak üzere sürekli eğitime inanan her kesimden bireylerin birlikte öğrenmeleri ve ortak anlayış geliştirmeleri amacıyla, alanında yetkin ve özgüveni yüksek, ortak kültür değerlerimiz etrafında ahlaki ilkeler ve evrensel değerlerle donatılmış, toplumsal sorumluluk sahibi, çağdaş, uluslararası istihdam edilebilir nitelikte bireyler yetiştirmek ve başta Türk Uygarlığı olmak üzere dünya bilimine katkı sağlamaktır.

VİZYON Eğitimde uluslararası bir marka olarak akademik çalışmaları ve topluma sunduğu hizmetlerle Türk Dünyasına ve insanlığa değer katan, “Uluslararası Düzeyde Saygın ve Tanınan Bir Üniversite” olmaktır.

İLKELER Atatürk milliyetçiliğine, ilke ve devrimlerine bağlı olmak İnsan Merkezlilik, Hizmete Odaklılık ve Çevreye duyarlılık Etik değerlere bağlılık Cazibe Merkezlilik Uluslararasılık Sosyal sorumluluk Topluma hizmet Öğrenci merkezlilik Bilgiye ve bilimsel düşünceye önem vermek Değişime Uyum ve Yenilikçilik Disiplinler arası yaklaşım Ortak Akıl ve Katılımcı yönetim

HEDEFLER Eğitimde uluslararası marka olmak Bologna sürecine uyum Nitelikli insan yetiştirme Uluslararasılaşma İç ve dış paydaşlarla etkili iletişim ve etkin işbirliği Eğitim öğretimde esneklik Teknoloji tabanlı öğrenme Etkili Uzaktan Eğitim Sürekli Eğitim Hayat boyu öğrenme Uygulamalı bilim ve teknolojilerin yönlendirdiği AR-GE çalışmaları Uluslararası Yükseköğretim organizasyonlarına üyelik ve etkin katkı

EĞİTİM-ÖĞRETİM Eğitim-öğretim dili Türkiye Türkçesi, Kırgız Türkçesi Etkili Yabancı Dil Öğretimi: Rusça, İngilizce, Çince Hazırlık, Önlisans, Lisans ve Lisansüstü Düzeyinde Eğitim Örgün, Yaygın ve Hizmetiçi Eğitim

İktisadi Ve İdari Bilimler Fakültesi: İletişim Fakültesi: FAKÜLTELERİMİZ İktisadi Ve İdari Bilimler Fakültesi: İletişim Fakültesi: İktisat Bölümü Radyo, Televizyon ve Sinema Bölümü İşletme Bölümü Gazetecilik Bölümü Maliye Bölümü Halkla İlişkiler Bölümü Uluslararası İlişkiler Bölümü Edebiyat Fakültesi: İlahiyat Fakültesi: Türkoloji Bölümü İlahiyat Bölümü Tarih Bölümü Veteriner Fakültesi: Sosyoloji Bölümü Temel Bilimler Bölümü Felsefe Bölümü Doğu Dilleri Bölümü Ziraat Fakültesi: Çin Dili ve Edebiyatı Bahçe ve Tarla Bitkileri Bölümü Rus Dili ve Edebiyatı Bitki Koruma Bölümü Batı Dilleri Bölümü Zootekni Bölümü İngiliz Dili ve Edebiyatı Fen Fakültesi: Güzel Sanatlar Fakültesi: Biyoloji Bölümü Fotoğraf Bölümü Matematik Bölümü Grafik Bölümü Mühendislik Fakültesi: Heykel Bölümü Bilgisayar Mühendisliği Bölümü Peyzaj ve Çevre Tasarımı Bölümü Çevre Mühendisliği Bölümü Resim Bölümü Gıda Mühendisliği Bölümü Seramik Bölümü Kimya Mühendisliği Bölümü

Turizm ve Otelcilik Yüksek Okulu: Yabancı Diller Yüksekokulu: YÜKSEKOKULLAR: Turizm ve Otelcilik Yüksek Okulu: Yabancı Diller Yüksekokulu: Seyahat İşletmeciliği ve Turizm Rehberliği Bölümü Mütercim Tercümanlık Bölümü Kırgızca-Türkiye Türkçesi Yiyecek ve İçecek İşletmeciliği Bölümü Kırgızca-İngilizce Türkiye Türkçesi-Rusça Turizm ve Otel İşletmeciliği Bölümü Türkiye Türkçesi-İngilizce Dil Öğretimi Bölümü   Türkiye Türkçesi Öğretimi Koordinatörlüğü Beden Eğitimi ve Spor Yüksek Okulu: Antrenörlük Eğitimi Bölümü Kırgızca Öğretimi Koordinatörlüğü Beden Eğitimi ve Spor Öğretmenliği Bölümü Rusça Öğretimi Koordinatörlüğü İngilizce Öğretimi Koordinatörlüğü Konservatuar : Müzik Bölümü Sahne Sanatları Bölümü Meslek Yüksekokulu: Büro Yönetimi İnşaat Muhasebe Otomotiv

ENSTİTÜLER: Sosyal Bilimler Enstitüsü: ARAŞTIRMA MERKEZLERİ: Tarih Türk Uygarlığı Araştırma ve Uygulama Merkezi Türkoloji/Edebiyat İktisat İşletme Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Merkezi Maliye Eğitim Bilimleri İletişim Bilimleri Bioteknolojik ve Bioçeşitlilik Araştırma ve Uygulama Merkezi Fen Bilimler Enstitüsü: Orta Asya Araştırmaları Merkezi Matematik Bilgisayar Mühendisliği Çevre Mühendisliği Gıda Mühendisliği Kimya Mühendisliği

Genel Öğrenci Sayıları (28.09.2011 itibarı ile) ÖĞRENCİ DAĞILIMI 14 değişik ülke veya yöreden öğrenci çeşitliliği ile 4.161 öğrencimiz kayıtlı. Genel Öğrenci Sayıları (28.09.2011 itibarı ile) Birimin Adı Hazırlık Önlisans-Lisans Lisans Üstü Genel Toplam EDEBİYAT FAKÜLTESİ 148 450 598 İKTİSADİ VE İDARİ BİLİMLER FAKÜLTESİ 125 639 764 İLETİŞİM FAKÜLTESİ 89 357 446 MÜHENDİSLİK FAKÜLTESİ 102 308 410 ZİRAAT FAKÜLTESİ 57 81 138 VETERİNERLİK FAKÜLTESİ 25 54 79 FEN FAKÜLTESİ 48 140 188 GÜZEL SANATLAR FAKÜLTESİ 28 42 70 İLAHİYAT FAKÜLTESİ 16 2 18 YABANCI DİLLER YÜKSEK OKULU 62 147 209 TURİZM VE OTELCİLİK YÜKSEKOKULU 360 422 KONSERVATUVAR 51 77 128 BEDEN EĞİTİMİ VE SPOR YÜKSEKOKULU 143 MESLEK YÜKSEKOKULU 95 141 236 FEN BİLİMLER ENSTİTÜSÜ 36 SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ 276 GENEL TOPLAM 962 2.887 312 4161

MEZUN ÖĞRENCİ SAYILARI (Önlisans ve Lisans)   2001–2002 2002–2003 2003–2004 2004–2005 2005–2006 2006–2007 2007–2008 2008-2009 2009-2010 2010-2011 Toplam KC 87 68 205 214 203 217 212 200 225 238 1.956 TC 15 108 131 62 59 21 39 28 33 496 DİĞER 8 29 18 35 36 TOPLAM 91 321 374 283 294 248 274 289 304 2.652

MEZUN ÖĞRENCİ SAYILARI (Yüksek Lisans ve Doktora)   2002–2003 2003–2004 2004–2005 2005–2006 2006–2007 2007–2008 2008-2009 2009-2010 2010-2011 Toplam K. C. 3 30 17 31 18 46 42 204 T. C. 1 7 22 11 24 19 23 168 DİĞER TOPLAM 10 52 28 55 37 40 76 74 373

ÖĞRENCİ MALİYETLERİ Öğrenci Başına Harcama (Kurumsal) Birim Adı 2011 Yılı Harcama Öğrenci Sayısı Bir Öğrencinin Maliyeti Mühendislik Fakültesi 719,623.37 $ 303 2,374.99 $ Edebiyat Fakültesi 1,150,180.41 $ 441 2,608.12 $ İİBF 806,308.73 $ 624 1,292.16 $ İlahiyat Fakültesi 20,880.54 $ 3 6,960.18 $ İletişim Fakültesi 1,027,630.55 $ 351 2,927.72 $ Fen Fakültesi 274,094.50 $ 135 2,030.33 $ Ziraat Fakültesi 208,673.50 $ 81 2,576.22 $ Veteriner Fakültesi 480,881.81 $ 53 9,073.24 $ Güzel Sanatlar Fakültesi 215,939.11 $ 42 5,141.41 $ Turizm ve Otelcilik Yüksekokulu 311,620.70 $ 347 898.04 $ Yabancı Diller Yüksekokulu 2,332,377.40 $ 1.102 2,116.49 $ Meslek Yüksekokulu 398,496.56 $ 140 2,846.40 $ Beden Eğitimi ve Spor Yüksekokulu 336,256.75 $ 83 4,051.29 $ Konservatuar 479,112.92 $ 76 6,304.12 $ Toplam 8,762,076.85 $ 3,781.00 $ 2,317.40 $

Kadroların İstihdam Şekline Göre PERSONELİMİZ Akademik Personel Unvan Kadroların İstihdam Şekline Göre T.C. K.C. Diğer Toplam T.Z. Y.Z. D.S.Ü Profesör 19 33 4 5 1 62 Doçent 13 27 3 26 69 Yardımcı Doçent 20 21 Öğretim Görevlisi 30 79 9 32 220 Okutman 42 2 56 14 35 155 Uzman 10 7 Araştırma Görevlisi 50 60 TOPLAM 144 253 98 6 537 İdari Personel BİRİMİ T.C. Pers.Sayısı K.C. Pers. Sayısı Toplam GENEL TOPLAM 45 277 322

FİZİKİ ALTYAPI İki Kampus, 861.800 m2 açık alan; 17 Bina, 42 Daire 44 Laboratuar, 107 Derslik 4 Toplantı Salonu, 3 Konferans Salonu Toplam kapalı alan: 57.669 m2 Öğrenci başına düşen kapalı alan: Eğitim-Öğretim :17.24 m2 3 Yemekhane, 3 Kantin 1 Açık spor tesisi 3 Kütüphane ve Öğrenme Merkezi

HİZMETLER Öğrenci Hizmetleri Tanıtım, Bilgilendirme, Yönlendirme ve Motivasyon, Rehberlik ve Danışma, Kütüphane ve Öğrenme Merkezleri Kariyer Geliştirme ve Kişisel Gelişim, Eğitim-Öğretime İnternet Tabanlı Destek, Barınma; 864 yatak kapasiteli Öğrenci Evlerimiz, Beslenme; Öğrenciler ve personelimizin tamamına hizmet eden 1500 kişi kapasiteli 4 Yemekhane, 3 kantin, Kaliteli yemek ve yiyecekte çeşitlilik, Sağlık; 4 Doktor, 5 Hemşire ile Öğrencilerimiz ve personelimizin tamamına hizmet eden 2 sağlık merkezi, 24 saat hizmet, yılda ortalama 9.453 poliklinik hizmeti.

Öğrenci Evleri 378 Erkek, 508 Kız öğrenci olmak üzere toplam 886 yatak

SOSYAL, KÜLTÜREL, SANATSAL VE SPORTİF FAALİYETLER Öğrencilerimizin yanı sıra Akademik ve İdari Personelimizin de katıldığı çok çeşitli faaliyetler yapılmaktadır. Kurum içi Ülke içi Uluslararası

BİLİMSEL FAALİYETLER FAALİYETLER 2010-2011 EĞİTİM-ÖĞRETİM YILI SEMPOZYUM ve KONGRE 10 KONFERANS ve SEMİNER 121 PANEL 27 SERGİ 7 PROJE 29 ULUSLARARASI MAKALE 146 ULUSAL MAKALE 75 ULUSLARARASI BİLDİRİ 39 ULUSAL BİLDİRİ 14 KİTAP 26

TOPLUMA VERİLEN HİZMETLER Danışmanlık Hizmetleri Türkçe ve Diğer Dillerin Öğretimi Sertifika Tabanlı Kurslar Beceri Tabanlı Kurslar Kurumsal Kapasiteyi Geliştirici Faaliyetler Uluslararası tecrübenin aktarımı ve paylaşımı Proje tabanlı ortak çalışmalar

ÖĞRENCİ KONSEYİ VE KULÜPLERİ Yönetim ve akademik kadro ile etkin işbirliği ve iletişim Öğrenciler arası birlik, beraberlik, kaynaşma Akademik potansiyelden en üst düzeyde yararlanma, eğitime destek ve katkı Mesleki ve kişisel gelişime destek İş dünyası ve gerçek iş ortamına ait deneyim ve kariyer planlama Ekip çalışması ve problem çözme becerilerini geliştirme Ulusal ve uluslararası tecrübe kazanımı

İŞ DÜNYASI VE TOPLUMLA İLİŞKİLER Nitelikli iş gücü temini Danışmanlık Eğitim Programlarının geliştirilmesine katkı Kısa süreli eğitim paketleri Toplumu aydınlatıcı ve rehberlik edici çalışmalar Sosyal Hizmetler ve Destekler Toplumsal değerlerin korunması ve geliştirilmesi

ULUSAL VE ULUSLARARASI İLİŞKİLER VE İŞBİRLİKLERİ Türkiye Cumhuriyeti Kırgız Cumhuriyeti T.C. Milli Eğitim Bakanlığı ve Yükseköğretim Kurulu K.C. Bilim ve Eğitim Bakanlığı Kamu Kurumları, Kuruluşlar ve Özel Sektör Uluslararası Çeşitli Akademik Organizasyonlar ve Mesleki Birliklere Üyelik İşbirliği Protokolleri Değişim Programları Öğrenci Stajları, Öğretim Elemanı Deneyim Arttırma Programları Ortak Bilimsel, Kültürel ve Sanatsal Faaliyetler

MEZUNLARLA İLİŞKİLER Haziran 2011 itibari ile 3025 (2652+373) mezun Mezunlar ve mensuplar derneği Mezunlar günü (Birinci mezunlar günü 25 Haziran 2011) Mezunlar ağı; www.manasmezunlari.com

STRATEJİK HEDEFLER Eğitim-Öğretimde Markalaşmak Güçlü Donanım Alt Yapısı Uluslararasılaşmak Cazibe Merkezleri Oluşturmak Bilişim Yönetim Sistemini Etkin Kullanmak Kalite Yönetimi ve Güvence Sistemini Oluşturmak Sistem, Program ve Kurum Bazında Akreditasyon Öncülük Dikey Büyüme 26

STRATEJİK HEDEFLER E- Üniversite Etkili Öğretim Elemanı Yetiştirme ve Kaliteli Öğretim Elemanı Temin ve Yetiştirme Sistemi Fiziki Alt Yapının Geliştirilmesi Etkili ve Uygulanabilir Değişim Programları Kampüs İçi Yaşam Alanları Proje Tabanlı Geliştirme Faaliyetleri Etkili Tanıtım 27

TEMEL HEDEFLER Eğitimde bir uluslararası marka Kurumsal bir cazibe merkezi Kırgızistan yükseköğretiminin gelişmesinde öncü ve örnek Kamu, toplum ve iş dünyası için gerçek bir değer Uluslararasılaşmada örnek bir yükseköğretim kurulu Türkiye’nin Orta Asya’daki yükseköğretim odağı Türk dünyası’nın ortak geleceğine katkıda etkin bir güç Dünya bilimine katkıda saygın bir üniversite 28

GELİŞTİRME ÇALIŞMALARI Bologna Sürecine Uyum Sistem ve Mevzuat Eğitim-Öğretim Prog. Revizyon AKTS/ECTS ve Diploma Etiketi Web Sayfası Akademik Katalog Stratejik Plan Görev, Yetki ve Sorumluluk Dağılımları Kalite El Kitabı Tanıtım Katalogu Bilgilendirme, Yönlendirme ve Motivasyon Rehberi Üniversite El kitabı ADEK yönergesi, ADEK ve BEK komisyonları İdari Faaliyet Raporu Akademik Faaliyet Raporu Kalite Yönetim ve Güvence Sistemi Yönergesi Öğrenci Konseyi Danışma Kurulları Aile Konseyi SEM Yönergesi Memnuniyet Anketleri 29

GELİŞTİRME ÇALIŞMALARI Uluslararasılaşma Dikey Büyüme Öncülük Kalite Güvence İnsan Kaynakları (öğretim elemanları, idari, teknik personel) E- üniversite Teknoloji Tabanlı Öğrenme ve Uzaktan Eğitim Eğitim Programlarının Geliştirilmesi 30

GELİŞTİRME ÇALIŞMALARI Donanım Sistem ve Teknolojiler Bilişim Teknolojileri Laboratuarlar ve Atölyeler Baskı- Yayın Teknolojileri Taşıtlar, Alet ve Makineler Güçlü Bir Makine Parkı Kampüs İçi Çevre Düzenlemeleri Yaşanabilir Çevre Kampus arazisinin tesviyesi Manas Ormanı Parklar Bahçeler Uygulama tarlası Seralar, botanik bahçeleri Fiziki Yapılanma Hafif Çelik Konstrüksiyon Bina Kompleksi hizmete alındı; Öğrenci Yurtları, Yemekhane İnşaatı sürüyor; Mühendislik, Veteriner, Ziraat Fakülteleri İnşaatları sürüyor; 9 Katlı Binadan Daireleri Satın Alma sürüyor Bakım Onarım 31

GELİŞTİRME ÇALIŞMALARI İş dünyası ve Toplumla İşbirlikleri Paket Eğitim Programları Konuya özel konferanslar, Seminerler ve Çalıştaylar Danışmanlık Üniversite danışma kurulu Akademik Birimler Danışma Kurulları Bölüm/Program Sektör Danışma Komiteleri Aile Konseyi Sosyal Destek Çalışmaları Tanıtım Akademik Birim Merkezli Yıl Boyu Topyekun Her Etkinlikte Hedef Kitle Esaslı (dikey) Medya’dan Etkin Yararlanma 32

SONUÇ Üniversitemizin kuruluş amacına uygun olarak, öğrencilerimizle birlikte tüm çalışanlarımızı ortak kültür değerlerimizin etrafında birlik, beraberlik, sevgi, kardeşlik ve dayanışma duyguları ile yoğurarak Türklük bilincinin gelişmesine katkıda bulunan üniversitemiz, mezunlarımızın ülkelerinin kalkınma ve gelişmesine destek verebilecek üstün nitelikli insanlar olarak yetiştirilmesine özel özen göstermektedir.

16. yılında 3000 den fazla mezun veren üniversitemiz omurgası bilişim teknolojileri ve modern donanımları olan çağdaş eğitim-öğretim program ve paketleriyle toplumun her kesimine hizmetlerini sürdürmekte ve dünya bilimine katkı yapmaktaki kararlılığını devam ettirmektedir.

Üniversitemiz, Atatürk ilkeleri ve Manaslılık ruhundan almış olduğu güç ile eğitimde bir uluslararası marka ve bir dünya üniversitesi olarak üniversiteler dünyasında rekabette ön sıralarda olabilmek için başlatmış olduğu yürüyüşü azim ve kararlılıkla sürdürecektir.

Üniversitemizde 2015 yılına kadar yapacağımız çalışmalarla eğitimde bir uluslararası marka, kurumsal bir cazibe merkezi, toplum ve iş dünyası için gerçek bir değer, uluslararası ilişkiler ve işbirlikleri ile uluslararasılaşmada örnek bir yükseköğretim kurumu, Türk Dünyasının birlikteliğinde ve gelişmesinde etkin bir güç ve nihayet dünya bilimine katkısı ile saygın bir üniversite olmayı hedeflemiş bulunuyoruz.

Bu yoldaki çalışmalarımıza katkıda bulunacak ve destek verecek her kuruma ve her şahsa içtenlikle teşekkür ediyor, Üniversitemizin bugünkü gelişmişlik düzeyine gelmesinde emeği geçen başta Mütevelli Heyetimiz olmak üzere Türkiye Cumhuriyeti ve Kırgız Cumhuriyeti devlet yönetimleri ve halkına, Üniversitemizin geçmiş dönemlerdeki yönetici, öğretim elemanları ve çalışanlarına teşekkür ediyoruz.

GELECEK ELİMİZDE … Bişkek 2012