Katılım Öncesi Mali Yardım Aracı (IPA II)

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Maliye Bakanlığı Strateji Geliştirme Başkanlığı Operasyonel Planlama Stratejik Yönetim Dairesi.
Advertisements

T.C. GIDA TARIM VE HAYVANCILIK BAKANLIĞI TARIM REFORMU GENEL MÜDÜRLÜĞÜ KIRSAL KALKINMA BELGELERİ Avrupa Birliği Yapısal Uyum Yönetim Otoritesi Daire Başkanlığı.
ÜNİVERSİTE ÖĞRENCİLERİNE YÖNELİK İŞBAŞI EĞİTİM ve GİRİŞİMCİLİK EĞİTİM PROGRAMI TÜRKİYE İŞ KURUMU.
« Orman Ve Su İşleri Bakanlığı
AVRUPA BİRLİĞİ SİSTEMİNDE ENGELLİLER ve ÖZEL EĞİTİM
Türkiye’de Çevre Yönetimi ve Belediyeler Pınar Akpınar Proje Yöneticisi UCLG-MEWA Yönetim Kurulu ve Konsey Ortak Toplantısı Çevre Komitesi Toplantısı Sürdürülebilir.
1 Konu 20: YENİ TARIM KANUNU. AMAÇ ; Tarım sektörünün ve kırsal alanın, kalkınma plân ve stratejileri doğrultusunda geliştirilmesi ve desteklenmesi için.
TRAKYA ÜNİVERSİTESİ İLAHİYAT FAKÜLTESİ Proje Koordinasyon ve Danışmanlık Merkezi.
ADIYAMAN FEVZİ ÇAKMAK İLKÖĞRETİM OKULU SUNAY AKIN OYUNCAK KÜTÜPHANESİ.
Avrupa Birliği Yaşamboyu Öğrenme Proğramı Grundtvig Learning Partnership Project.
UNI-SET Toplantı Notları
KIRSAL KALKINMA EYLEM PLANI ( )
Antalya/Muratpaşa SABİHA GÖKÇEN ANAOKULU EFQM KAZANANLAR KONFERANSI ASLI KANBİR OKUL MÜDÜRÜ 24 Şubat 2016 İstanbul Deniz Müzesi.
OKUL GELİŞİM YÖNETİM EKİBİ (OGYE).
. Bologna Sürecinde İç Denetçilerin Rolü (YÖK Düzeyinde) Hazırlayan: Süreyya SÜZEN Yükseköğretim Kurulu Başkanlığı İç Denetçisi.
YOL HARİTASI Okul Çevre İşbirliği Etkinliklerine İlişkin Temel Kavramlar Okul Çevre İş Birliği Etkinliklerinin Temel Özellikleri Okul Çevre İş Birliği.
Grundtvig Öğrenme Ortaklığı “A Step Towards Elderly People (STEP)” “Yaşlılara Doğru Bir Adım Projesi” Dr. Halis YEŞİL Çıraklık ve Yaygın Eğitim Genel Müdürlüğü.
T.C MANİSA VALİLİĞİ Potenza - Italy (31 Ekim Kasım2011)
Türkiye Odalar ve Borsalar Birliği 81 İLE 81 AKADEMİK DANIŞMAN PROJESİ 21 AĞUSTOS 2015, KÜTAHYA KÜTAHYA YEREL KALKINMA SİNERJİ TOPLANTISI.
İl Sosyal Etüt ve Proje Müdürlüğü ERASMUS+ Gençlik KA3. Yapılandırılmış Diyalog.
AİLELERLE İŞBİRLİĞİ.
1 T.C. Yükseköğretim Kurulu YÜKSEKÖĞRETİM KURULU STRATEJİ GELİŞTİRME DAİRESİ BAŞKANLIĞI.
ERASMUS+ GENÇL İ K KA2 İ L SOSYAL ETÜT VE PROJE MÜDÜRLÜ Ğ Ü.
ERASMUS+ SPOR DESTEKLERİ. SEMİNERİNE HOŞGELDİNİZ.
1 BOLOGNA SÜRECİ’NDE İÇ DENETİMİN ROLÜ Mustafa PAKSOY Sakarya Üniversitesi İç Denetçi.
Tanıtım Sunum. PROJENİN ADI TR83 Bölgesinde Endüstriyel Tasarım Alanında Genç İstihdamının Artırılması Projesi PROJENİN KAPSADIĞI BÖLGE TR83 Bölgesi (Samsun,
GRUNDTVIG Yetişkin Eğitimi ve Yaşam Boyu Öğrenme.
ÖĞRENCİ GÖZÜYLE BOLOGNA SÜRECİ KAPANIŞ ve DEĞERLENDİRME TOPLANTISI 16 HAZİRAN 2009,ANKARA SULTAN GÜROL BOLOGNA ULUSAL TAKIMI ÖĞRENCİ TEMSİLCİSİ
HAZIRLAYANLAR SEDA NUR GÖK KEMAL ŞAHİN. AÇILIMI Türkiye Bilimsel ve Teknolojik Araştırma Kurumu Türkiye’de bilim ve teknolojiyi teşvik etme Yönlendirme.
İHRACAT DESTEK PROGRAMLARI
TTH Türkiye; EIF tarafından BST Bakanlığı, AB Türkiye Delegasyonu ve Avrupa Komisyonu Bölgesel Politika Genel Müdürlüğü işbirliğinde tasarlanmıştır.
YETİŞKİN İYİLEŞTİRME BÜROSU
YETERSİZLİĞİ OLAN BİREYLERE İLİŞKİN ULUSLARARASI YASAL DÜZENLEMELER
BASIN VE HALKLA İLİŞKİLER MÜDÜRLÜĞÜ
Adıyaman Üniversitesi Teknoloji Transfer Ofisi
Stratejik plan çalışmaları kapsamında yapılan İdari Personel Anket SONUÇLARI.
KURUMSAL DIŞ DEĞERLENDİRME SORULARI
Bölüm 2 Stratejik Yönetim Süreci ve Unsurları
KURUMSAL DIŞ DEĞERLENDİRME SORULARI
ENGELSİZ ÜNİVERSİTE FAALİYET RAPORU
ISO 9001:2015 standardı – 5. Maddenin Tanıtımı
İç Kontrol Standartlarına Uyum Eylem Planı Toplantısı
ÖZEL EĞİTİMİN TEMEL İLKELERİ
ISO 9001:2015 standardı – 5. Maddenin Tanıtımı
Bölüm 2 Stratejik Yönetim Süreci ve Unsurları
BİREYSELLEŞTİRİLMİŞ EĞİTİM PROGRAMI
YONT221 Küreselleşme ve Yerelleşme
ÇOCUK KORUMA HİZMETLERİNDE KOORDİNASYON STRATEJİ BELGESİ
KÜTÜPHAN-E TÜRKİYE PROJESİ
AB MALİ YARDIMLARI KAPSAMINDA
AB MALİ YARDIMLARI KAPSAMINDA
Ortak Piyasa Düzeni (OPD) Gerekliliklerine Uyum için Strateji Geliştirilmesi Teknik Yardım Projesi TR2014/AG/10-A1-01/001 Bu proje, Avrupa Birliği ve Türkiye.
İZMİR ÜNİVERSİTELERİ PLATFORMU DÖNEMİ ÇALIŞMALARI
PROJE YÖNETİM OFİSİ KOORDİNATÖRLÜĞÜ
DİCLE ÜNİVERSİTESİ KALİTE YOLCULUĞU
Üniversitelerarası Girişimcilik ve Yenilikçilik Endeksi
ORTAK ARAŞTIRMA MERKEZİ
Ankara Üniversitesi Teknoloji Transfer Ofisi
BOLOGNA UZMANLARI 5.DÖNEM ULUSAL TAKIM PROJESİ 1 EKİM 2009,NEVŞEHİR
öneriler Sınıfların tüm öğrencileri içerecek biçimde düzenlenmesi
İSTANBUL GEDİK ÜNİVERSİTESİ KALİTE ÇALIŞMA SÜREÇLERİ
İSTANBUL GEDİK ÜNİVERSİTESİ KALİTE ÇALIŞMA SÜREÇLERİ
E-TWINNING BİLGİLENDİRME SUNUSU
Mesleki ve Teknik Eğitim Eğitim Politikaları Daire Başkanlığı
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Yasal Çerçeve Yapılan Çalışmalar Yapılması Gereken Çalışmalar
KARADENİZ TEKNİK ÜNİVERSİTESİ
BAP Koordinatörlüğünün Görev ve Sorumlulukları
TKGM KADASTRO DAİRESİ BAŞKANLIĞI “GAYRİMENKUL DEĞERLEME ÇALIŞTAYI”
GEÇİŞ GEÇİŞ SÜRECİ Özel Gereksinimli ve / veya Engeli
Sunum transkripti:

Katılım Öncesi Mali Yardım Aracı (IPA II) 2014-2020 AVRUPA BİRLİĞİ BAKANLIĞI Proje Uygulama Başkanlığı Katılım Öncesi Mali Yardım Aracı (IPA II) 2014-2020 Sivil Toplum Sektörü Çalıştayları Çıktılar ve Kazanımlar 16 Kasım 2017 / Ankara Dr. Petek KOVANCI SHEHRIN Proje Takım Lideri Teknik Destek Ekibi

PROJE ÖZETİ Proje: Sivil Toplum Sektörü 2016-17 Dönemi Programlama Sürecine Hazırlık ve Uygulama Desteği Projesi Başlangıç Tarihi: 25 Temmuz 2016 Uzmanlar Dr. Petek Kovancı Shehrin – Takım Lideri Zeynepcan Solmaz – İletişim Uzmanı Başlıca Faaliyetler: AB Bakanlığı’nın programlama faaliyetlerine destek verilmesi; Programlama konusunda kamu kurumlarına eğitim düzenlenmesi; Sektör Planlama Belgesini güncellenmesi; STK’ların programlama konusunda görüşlerini ve katkılarını alabilmek üzere 4 yerel ve 3 ulusal çalıştay düzenlenmesi; İletişim stratejisinin hazırlanması.

BUGÜNE KADAR NELER YAPTIK? Kamu Kurumları Eğitim Programı Ankara, 19-20-21 Aralık 2016, 40 katılımcı. Sivil Toplum Çalıştayları Ankara, 15 Şubat 2017, 171 katılımcı İstanbul, 30 Mart 2017, 160 katılımcı Gaziantep, 24 Ekim 2017, 161 katılımcı Trabzon, 31 Ekim 2017, 65 katılımcı Üniversiteler Çalıştayı Ankara, 7 Haziran 2017, 70 katılımcı

ÇALIŞTAY DUYURULARI VE BAŞVURULAR Duyurular farklı web sitelerinde, çoğunlukla açık çağrı usulü ile gerçekleştirilmiştir; AB Bakanlığı, AB Türkiye Delegasyonu Sivil Düşün Programı, Sivil Toplum Geliştirme Merkezi, AB-İlan vb. Ulusal çalıştaylara ortalama başvuran STK sayısı: 500 Katılım kabul koşulları: AB uyum süreci, AB hibe programları ve projeleri konularında bilgi ve deneyim sahibi olmak; Ulusal ve/veya uluslararası işbirliği platformlarında, ağlarında veya programlarında başka sivil toplum kuruluşlarıyla işbirliği yapmış olmak.

ÇALIŞTAYLARDA TARTIŞILAN CEVAP ARADIĞIMIZ KONULAR SİVİL TOPLUMUN İHTİYAÇLARI STK’ların yerel, ulusal, uluslararası düzeyde öncelikleri / ihtiyaçları nelerdir? Bu ihtiyaçlar nasıl karşılanmalı? DANIŞMA SÜRECİ Sivil Toplum Sektörü programlama sürecine STK’ların katkısı nasıl en etkili şekilde alınabilir? STK’lar bu sürece nasıl katkı verebilir? YENİ PROJELER İÇİN: AB mali yardımları STK’ların hangi ihtiyaçlarına ve önceliklerine cevap vermeli? Sivil toplum sektörü programlama sürecinin önümüzdeki dönemi için, (2014-2020 yılları) proje önerileri neler olabilir?

SİVİL TOPLUMUN İHTİYAÇLARI Kurumsal kapasitelerinin gelişimi (insan kaynaklarının, fiziksel mekanların, akademik desteklerin yetersizliği, STK’ların danışabileceği /teknik destek alabileceği yerel birimlerin eksikliği; fon kaynaklarına, ulusal / uluslararası platformlara, ağlara erişim sorunları); Mali sorunlar ve yetersizliklerin giderilmesi (Kira, yer, bina, stopaj, personel, projelerde eş finansman zorlukları, projelere bağımlı ve kısıtlı mali sürdürülebilirlik) Yasal çerçevenin iyileştirilmesi; Kamunun karar alma süreçlerine dahil olma ve kamu politikaları ve uygulamalarının aktif bir parçası olmak;

1. SİVİL TOPLUMUN İHTİYAÇLARI (devam) Eğitimlerin artırılması ve etkinliğinin sağlanması; mevzuat, stratejik planlama, koordinasyon-iletişim, proje hazırlama, sosyal medya, gönüllülere ulaşma, denetim, performans, savunuculuk, vb. konularda tercihan uygulamalı – pratik eğitimler düzenlenmesi; İletişimin güçlendirilmesi ve işbirliğinin artırılması Üniversitelerin ve yerel yönetimlerin sivil toplum alanına daha fazla dahil edilmesi; Kamu kurumları ile daha düzenli ve daha sık bilgi paylaşımı ve iletişim kurulması; Özel sektör ile işbirliği ortamlarının yaratılması; Sivil toplum içinde (STK-STK) ilişkilerinin güçlendirilmesi.

ÜNİVERSİTELER ÇALIŞTAYIMIZIN ÇIKTILARI Ankara, 7 Haziran 2017, 70 katılımcı Panel: “Üniversite – Sivil Toplum İşbirliği Olanakları - Üniversiteler ve Sivil Toplum birbirlerine nasıl katkı sunabilirler?” (STGM, TÜSEV, Bilgi Üniversitesi ve Sosyal İnovasyon Merkezi ‘nin katılımları ile) Çalıştay Çıktıları Kamu ve STK diyaloğunda üniversiteler bağdaştırıcı ve adaptasyonu kolaylaştırıcı bir şekilde rol alabilirler. Teknokentlere benzer yapılar ile üniversitelerin sivil toplum ile bütünleşik faaliyetleri desteklenebilir. Üniversitelerin STK’larla iletişiminin güçlendirilmesi ve farkındalık artırma anlamında kurumsal ağlar oluşturulabilir. Üniversite – sivil toplum diyaloğunu pekiştiren hibe programları artırılabilir. Üniversitelerin sivil toplum alanında yayın ve materyal oluşturması, bilgi/belge üretimi desteklenebilir.

2. DANIŞMA SÜRECİ NASIL ORTAK ÇALIŞMALIYIZ?) (NASIL GÖRÜŞ ALMALIYIZ? NASIL ORTAK ÇALIŞMALIYIZ?) Sadece ulusal düzeyde değil, yerel düzeyde de düzenli ve güncel bilgi paylaşımı; Yerel düzeyde valiliklerin, yerel yönetimlerin, ajansların eşgüdüm içinde çalışması (yerel yönetişim); Tematik, bölgesel ve yerel toplantı, seminerlerin daha sık aralıklarla ve daha küçük gruplar ile düzenlenmesi; STK’lar arasında kapasite farklılıklarını gözardı etmeyen bir yaklaşım ile danışma ve ortak çalışma imkanlarının yaratılması; Sosyal medyanın ve online imkanların daha yoğun kullanılması ve daha çok STK’ya erişim sağlanması; Hibe programlarının hazırlık aşamalarında STK’ların görüşlerinin alınması; Danışma süreci ile alınan görüş ve önerilerin nerede ve nasıl kullanıldığına (kullanılmadığına) yönelik geri bildirimlerin verilmesi; STK’ların kendi aralarında bir araya gelerek oluşturacakları ortak platformlar / çalışma grupları ile proglamlama sürecinde daha etkin katkı sunabilmeleri.

HANGİ İHTİYAÇLAR PROJE OLARAK SUNULABİLİR? 3. PROJE ÖNERİLERİ HANGİ İHTİYAÇLAR PROJE OLARAK SUNULABİLİR? Yasal çerçevenin iyileştirilmesi ve yasal altyapı ile ilgili ihtiyaçlarının belirlenmesine yönelik projeler; Küçük STK’ların güçlendirilmesine yönelik hibe programları; Yerel katılımın güçlendirilmesi; Sivil toplum kuruluşlarında çalışanlara yönelik istihdam projeleri; Farkındalık yaratmaya dönük hibe programları; Daha önceki hibe programlarından destek alan projelerin devam uygulamalarını sağlayacak (sürdürülebilirlik) hibe programlarının hazırlanması; Kültür ve çevre sektörü gibi farklı sektörleri bir araya getiren çapraz sektörel desteklerin verildiği projeler; Gönüllülük kültürünün geliştirilmesi; Aktif vatandaşlığın geliştirilmesi.

KAZANIMLARIMIZ Yaklaşık 700 STK ve 70 üniversite temsilcisi ile görüşme; Her bir katılımcıya ulaşan (40.000 sayfayı aşan belge paylaşımı) Sivil Toplum Programlama Yol Haritası (Sektör Planlama Belgesi) İyi Uygulamalar Rehberi AB Proje Hazırlama Rehberi Çalıştay Sunumları Yeni dönem için çeşitli proje fikirleri.

İlginize teşekkür ederiz. Dr. Petek KOVANCI SHEHRIN Proje Takım Lideri petek@ebsict.com