KÜTÜPHAN-E TÜRKİYE PROJESİ
Kütüphan-e Türkiye Projesi Niçin tanıtım ? Projenin tanıtım açısından iki temel amacı vardır: Projenin önemini toplumun ilgili kesimlerine duyurmak ve farkındalık yaratmak Proje bitiminden sonra da sürdürülebilir bir yapının varlığını garanti etmek
Kütüphan-e Türkiye Projesi Amaçlarımıza ulaşmak için bir yol haritasına gereksinim duyduk. Haritanın bileşenleri: Planlama Uygulama Değerlendirme
Kütüphan-e Türkiye Projesi Planlama SWOT analizi yapıldı, güçlü yönler belirlendi: Hacettepe Üniversitesi, Kültür Bakanlığı, Gates Vakfı Ortaklığı, Kalifiye personel istihdamı, Proje kapsamındaki ülkelerin deneyiminden yararlanma, Kütüphanecilik kesiminin desteği.
Kütüphan-e Türkiye Projesi Planlama SWOT analizi yapıldı, zayıf yönler belirlendi: Kütüphane kurumunun toplumdaki imajı, Mesleki sorunlar, Bürokratik problemler, Teknolojik alt yapı sorunları.
Kütüphan-e Türkiye Projesi Planlama SWOT analizi yapıldı, fırsatlar belirlendi: Internetin popülerliği E-devlet anlayışının yaygınlaşması.
Kütüphan-e Türkiye Projesi Planlama SWOT analizi yapıldı, tehditler belirlendi: Ekonomik dalgalanmalar.
Kütüphan-e Türkiye Projesi Planlama İşbirliği yaptığımız / yapacağımız kurumlar Kamu kurumları Cumhurbaşkanlığı Başbakanlık e-devlet grubu Kalkınma Bakanlığı Ulaştırma Denizcilik ve Haberleşme Bakanlığı Üniversiteler Merkezi ve yerel yönetimler
Kütüphan-e Türkiye Projesi Planlama İşbirliği yaptığımız / yapacağımız kurumlar b) Sivil Toplum Örgütleri Kütüphanecilik dernekleri Yerel kültür ve meslek örgütleri
Kütüphan-e Türkiye Projesi Planlama İşbirliği yaptığımız / yapacağımız kurumlar c) Özel sektör kuruluşları Bilgisayar ve iletişim firmaları Bankalar, ticari kuruluşlar Basın ve yayın organları
Kütüphan-e Türkiye Projesi Planlama Hedef kitlemiz kimlerdir? Karar vericiler (İlgili kamu kurumları) Karar vericileri etkileyenler Mesleki kuruluşlar Medya Vatandaşlar c) Kütüphane çalışanları
Kütüphan-e Türkiye Projesi Uygulama Projeye yönelik mesajların hazırlanması Bu mesajların hedef kitleye iletilmesi
Kütüphan-e Türkiye Projesi Uygulama Uyguladığımız stratejiler: İletişim teknikleri Halkla ilişkiler Eğitim çalışmaları
Kütüphan-e Türkiye Projesi İletişim Teknikleri: Konuşmalar (kişi ve kurumlarla)
Kütüphan-e Türkiye Projesi İletişim Teknikleri: Kamuya Açık Toplantılara Katılma
Kütüphan-e Türkiye Projesi İletişim Teknikleri: www.kutuphaneturkiye.org.tr
Kütüphan-e Türkiye Projesi İletişim Teknikleri: Sosyal medya (Facebook)
Kütüphan-e Türkiye Projesi İletişim Teknikleri: Sosyal medya (Twitter)
Kütüphan-e Türkiye Projesi İletişim Teknikleri: www.kutuphaneturkiye.org.tr
Kütüphan-e Türkiye Projesi Uygulama 2. Halkla İlişkiler E-posta kampanyaları Reklam çalışmaları (tanıtım filmi, afiş, poster) Yarışma ve ödüller
Kütüphan-e Türkiye Projesi Uygulama 2. Halkla İlişkiler Medya kampanyası Gazeteler Basın açıklamaları (ulusal, yerel basın ve Internet medyası) İlgili yazarlara konu ile ilgili yazıların gönderilmesi İlerleyen süreçte yerel medyadan daha fazla yararlanmayı düşünüyoruz. TV ve Radyo – kamu spotu
Kütüphan-e Türkiye Projesi Sait Gürsoy’un köşe yazısı, Sabah Gazetesi
Kütüphan-e Türkiye Projesi Prof. Dr. Ahmet Çelik ile röportaj, BT Haber
Kütüphan-e Türkiye Projesi Uygulama 3. Eğitim Çalışmaları Eğitim kılavuzu, Yerinde ve çevrimiçi eğitim.
Kütüphan-e Türkiye Projesi Değerlendirme Değerlendirme Yöntemleri Hedef kitleye yönelik anket ve görüşmeler Örnek olay yöntemi Odak gruplar Medya raporu Kamuoyu yoklaması Katılımcılarla görüşme