LİDERLİK ve YÖNETİCİLİK

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Kalite Koordinasyon Grubu, Genel Bilgilendirme Toplantıları
Advertisements

Öğretim yöntem ve teknikleri
Defterdarlıklar İç Kontrol Eğitimi 10 Mart-27 Nisan 2013
MESLEKİ REHBERLİK PDR SERVİSİ «Büyüyünce Ne Olacaksın»
YÖNETİM VE ORGANİZASYON
Bölüm 2 Stratejik Yönetim Süreci ve Unsurları
 Bir sistemin amaçlarına yönelik olarak çalışma durumunun değerlendirilmesi, sistemin bütünlüğü ve sistemden çıkan ürün için önem taşır.  Sistemlerin.
GİRİŞİMCİ VE GİRİŞİMCİLİK
HAZIRLAYAN EMEL DOKUR MERMERDAŞ
 Ülgen & Mirze 2004.
REHBERLİK.
OKUL TEMELLİ MESLEKİ GELİŞİM
TÜRK EĞİTİM SİSTEMİ VE OKUL YÖNETİMİ Ders Notları Eser ÇEKER (M.Sc.)
ERK İSG&İK – –
Kalite Kültürüne Dönüşüm Stratejileri
KURUM İÇİ İLETİŞİM HAZIRLAYAN HAVA GÜLER.
BİLGİ BAZLI YENİLİKÇİ GELİŞME STRATEJİSİ BAĞLAMINDA TÜRKİYE’NİN KURUMSAL DÖNÜŞÜM İHTİYACI Prof. Dr. Hüsnü ERKAN DEÜ İİBF İktisat Bölümü Yrd. Doç. Dr. Canan.
PROJE TABANLI ÖĞRENME. Proje tabanlı öğrenme, öğrenci merkezli bir öğretim modelidir.
Bölüm 2 Stratejik Yönetim Süreci ve Unsurları
Yrd. Doç Dr. Ozan BÜYÜKYILMAZ
Liderlik tarzları ve Yenilik
İNOVASYON.
VİZYONER LİDERLİK.
SINIF REHBER ÖĞRETMENLERİNİN YAPABİLECEKLERİ ÇALIŞMALAR
STRATEJİK PLANI Silivri İlçe MEM Stratejik Planı
ISO ÇEVRE YÖNETİM SİSTEMİ TEMEL EĞİTİMİ
BBY373 İnsan Kaynakları Yönetimi
Prof. Dr. Fersun PAYKOÇ ODTÜ Eğitim Fakültesi Emekli Öğretim Üyesi.
Öğretim Yılı Bahar Dönemi
Bu derste, Sınıfta istenmeyen davranışların önlenmesi
Bölümün Amacı Bu bölümün amacı, örgütlerin peşinde koştukları hedeflerin türlerini ve yöneticilerin bu hedeflere ulaşmak için kullandıkları rekabetçi.
BİLSEM EĞİTİM PROGRAMLARI
Türk Eğitim Sisteminin Yapısı ve Yönetimi
Lİderlİk * Liderlik, belirli şartlar altında kişisel ve grup amaçlarını gerçekleştirmek üzere, bir kimsenin başkalarının faaliyetlerini etkilemesi ve yönlendirmesi.
Bölümün Amacı Bu bölüm, örgütlerin nasıl değiştiğini ve yöneticilerin yenilik ve değişim sürecini nasıl yönettiklerini keşfetmektedir.
Girişimcilik.
V- Örgüt Yönünün Belirlenmesi VİZYON, MİSYON, AMAÇLAR-HEDEFLER Örgütler kendilerini tanımlarlar. Bireylerin kişisel özellikleri ve hevesleri gibi örgütler.
YENİ ORGANİZASYON YAKLAŞIMLARI
BİLSEM EĞİTİM PROGRAMLARI
YÖNETİM SÜRECİ VE ÖZELLİKLERİ
Toplam Kalite Yönetimi
GZFT(SWOT) ANALİZİ.
AMAÇ, İÇERİK VE AKADEMİK YAKLAŞIM UYGULAMA SÜRECİ BEKLENEN SONUÇLAR.
YONT 409 PROJE YÖNETİMİ.
 Bir projeyi yönetmek üzere görevlendirilen ve projeyi, mümkün olan en yüksek üretkenlik, en düşük belirsizlik ve risk ile yürütmekten sorumlu kişidir.
BEP GELİŞTİRME BİRİMİ Aralık 2005-Ankara. BEP Geliştirme Birimi Başkan Aile Sınıf Öğretmeni Gezerek Özel Eğitim Görevi Verilen Öğretmen Özel Eğitim.
Stratejik Planlama-1 A: İşi doğru yapma B: Doğru işi yapma A- Etkinlik: Girdi-çıktı ilişkisi- çıktıların elde edilmesinde girdilerin nasıl kullanıldığı.
ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİ
YÖNETİM VE YÖNETİCİLİK
ROLLER ve SORUMLULUKLAR
Girİşİmcİ Kİmdİr? ÖĞR.GÖR.TAYLAN VURGUN.
Yrd.Doç.Dr. Çağdaş Erkan AKYÜREK
İnsan Kaynakları Yönetiminin
Okul Yöneticilerinin Denetim ve Değerlendirme Rolü
İNSAN KAYNAKLARI YÖNETİMİ
ROLLER ve SORUMLULUKLAR
Performans Değerlemesi
İnsan Kaynakları Yönetiminin
BEDEN EĞİTİMİNDE YÖNETİM VE ORGANİZASYON
DENETİM YAKLAŞIMININ BELİRLENMESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
SWOT ANALİZİ TÜRKER DURAN YATIRIM TEŞVİK DANIŞMANI.
İŞLETME BİLİMİ VE İŞLETMEYİ TANIYALIM
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
BEDEN EĞİTİMİNDE YÖNETİM VE ORGANİZASYON
Yükseköğretim Kalite Kurulu DIŞ DEĞERLENDİRME SÜRECİ
YÖNETİM VE YÖNETİCİLİK. NELERDEN BAHSEDECEĞİZ.  YÖNETİMİN TANIMI.  YÖNETİMİN KAVRAMI.  YÖNETİCİNİN TANIMI.  YÖNETİCİNİN KAVRAMI.  İYİ BİR YÖNETİCİ.
21. YY BECERİLERİ.
“Tek PPG” olarak yolumuza devam ediyoruz
GİRİŞİMCİ ÖZELLİKLERİ
Sunum transkripti:

LİDERLİK ve YÖNETİCİLİK Hazırlayan : Ahmet Emrah KAPLAN Malzeme Seramik Yüksek Müh.

YÖNETİCİ VE/VEYA LİDER GEREKLİMİ? “Üç kişi bir araya gelirseniz birinizi lider seçiniz” (Hz Muhammed sav) “Bir tek kişi ıssız bir adada tek başına yaşayabilir. Mizaçları uyuşan iki kişi beraberce bayağı yol alabilirler. Ama üç veya daha fazla kişiden söz ediyorsak, biri mutlaka başı çekmelidir. Aksi taktirde kaos kaçınılmazdır” (Warren Bennis, 1999). Yönetim; belirli amaçlara ulaşmak için eldeki tüm kaynakları birbiriyle uyumlu, verimli ve etkin kullanabilecek kararlar alma ve uygulama süreçlerinin toplamıdır .Yönetici ise bu süreci yöneten kişidir. Liderlik ise; bir grup insanı belirli amaçlar etrafında toplayabilme ve bu amaçları gerçekleştirebilmek için onları harekete geçirecek bilgi ve yeteneklerin toplamıdır . “Liderlik; grup etkinliklerini grup hedeflerine ulaşma doğrultusunda etkileme sürecidir” (Bass, 1985).

LİDER VE YÖNETİCİ GEREKSİNİMİ ? AHENK-SONUÇ !

Liderlik bazen bir kişilik özelliği, bazen belli bir makamın niteliği, bazen de bir davranış türü olarak kabul edebiliriz.   Karmaşık bir biyolojik, sosyal ve psikolojik süreç kombinasyonu bir fertteki liderlik potansiyelini ortaya çıkarır. Etkili olabilmesi için bu potansiyelin başarılı bir şekilde pratiğe dökülmesi gerekir. Liderlik vasıflarına sahip olmak fakat onları uygulayamamak da mümkündür. Farklı insanların hayatlarında bu vasıflar çeşitli durumlarda ortaya çıkabilir. Uygulamada liderlik, çevreden ve çevrenin sunduğu fırsat ve sınırlamalardan etkilenir. Liderlik insani kişiliğimizin bir unsurudur.

Lider ile Yönetici arasında bir fark var mıdır Lider ile Yönetici arasında bir fark var mıdır? Varsa bu bunlar nelerdir? Bu iki kavram çoğu zaman birbirlerinin yerine kullanılmakta ise de; liderlik ile yöneticilik vasıfları arasında, özellikle iş yapma ve yaklaşım tarzı açısından bazı farklar vardır. Yöneticiler, dikkatlerini denetim, kural ve prosedürler üzerinde toplarlar. Liderler ise istikamet verir, kabiliyetleri harekete geçirir ve strateji belirler ve uygularlar. Dikkatlerini kurallar üzerinde değil insanlar üzerinde yoğunlaştırırlar. Yönetici politikayı sürdürmeye çalışır, lider ise politika belirler. Yönetici ağacı düşünür; lider ormanla ilgilenir. (Lunenburg & Ornstein, 1991).  

YÖNETİCİ KİM ? LİDER KİM ? ÇEKİÇ

YÖNETİCİ KİM ? LİDER KİM ?

YÖNETİCİ KİM ? LİDER KİM ? Yöneticiler ‘işleri doğru yaparlar’ Liderler ise doğru işleri yaparlar (W.Bennis)

LİDER YÖNETİCİ KAVRAMI Lider yönetici, insanın başkalarından edindiği bilgilerle bilgili olabildiğini, ancak sadece kendi aklı ile akıllı olabildiğini bilir. Bu nedenle çevresine danışır ancak son kararı hep kendisi verir, şüphesiz tüm sorumluluğu alarak…  Lider yönetici, çevresindeki herkesin en iyi yanlarını geliştirmelerine olanak sağlayacak olumlu değişim ve sürekli öğrenme ortamı oluşturmaya çalışır.  Belirli hedeflere başarı ile ulaşmak için, karar alma-organizasyon-örgütlenme (kadro)-planlama-denetim-iletişim ve liderlik işlevlerinin kullanılmasına yönetim (yönetme işlevi) denilir. Ülke, kurum-kuruluş, okul, iş, proje, para, gayrimenkul yönetilir, ama insan yönetilemez; insan eğitilebilir ve yönlendirilebilir. 

Değerlerle Beslenmeyen Kuralların İçi Boştur İçinde bulunduğumuz çevreyi geleceğe hazırlamak nasıl bir yönetim tarzını benimsediğimizle doğrudan ilgilidir; yönetim üslubu, başarı şansımızı da tayin edecektir. En etkin, en sonuç alıcı yönetim tarzı, kurallar kadar değerleri de öne çıkaran yönetim tarzıdır.

“Karar verme konusunda geleceğin yöneticisinin, bilgi ve analiz aşamasında demokratik davranması ve beyin fırtınası gibi teknikler kullanması gerekecektir. Ama karar verildikten sonra, uygulama aşamasında güçlü bir liderlik göstermelidir. Burada sorun, sürekli değişen bir ortamda liderliği katılık derecesine götürmemektir. Tutarlılıkla, iş ortasında düzeltme yapma arasındaki bu denge bir sanat haline gelecektir.” (Tokyolu danışman ve yazar T. W. Kang)

Lider yönetici temsil niteliği taşıyan ekip kuran sorun çözen etkin karar veren hakemlik yapan koordinatör olan ilham veren önerilerde bulunan örnek olan öncü ve rehber olan insan odaklı olan hizmet eden ve hizmete önem veren güvenlik sağlayan işbirliği sağlayan empati yeteneğine sahip katılımcı risk ve sorumluluk alan kişidir. Lider yönetici empatik davranışlara da sahip olmalıdır

Eğer 21. yüzyılda başarılı olmak isteniyorsa katı, kurala bağlı, yenilik getirmeyen liderlik yaklaşımları benimsenmemelidir. En önemlisi, 21. yüzyıl liderleri kesinlikle iletişim yeteneğine sahip olmalıdır. Temel araçları olan teknolojiyle liderler, mesajlarını iletebilmek için yeni araçları yaratıcı yollarla kullanmalıdır. Bunlara ek olarak; etkili liderler iyi personellerinin gerçekleştireceklerine karşı güven duyabilme ile ilgili delegasyon ve hedef belirlemede etkili olmalıdır. Yeni yüzyılın yönetici tipi, daha önce olduğu gibi fiziksel özellikleri ya da mesleki bilgisiyle yetinen değil, yeniçağın sunduğu fırsatları görüp değerlendirebilen ve yeni oluşan tehditlere karşı çözümler üretebilen kişidir .

Çağımızın koşulları yöneticileri, sürekli araştıran ve kendini yenileyebilen, bilgi ve deneyimlerini işletme üyeleriyle paylaşabilen ve işletme içerisine yerleştirdikleri öğrenme iklimiyle işgörenlerin ve işletmenini ufkunu açabilen akademik ruhlu kişilikler olmaya zorlamaktadır. Diğer bir ifadeyle, önümüzdeki bin yıl yönetim ve işletmede öğrenme sürecinin planlayıcıları ve koordinatörleri olarak hem öğrenen hem de öğreten konumlarıyla, tüm işgörenlerin bu süreçte aktif rol almasına ve öğrenme çıktılarının işletme amaçları doğrultusunda eyleme dönüştürülmesine ortam ve olanak sağlayan ve buna rehberlik edebilen akademik liderlerin varlığını zorunlu kılmaktadır.

KATLIMINIZ İÇİN TEŞEKKÜRLER http://www.bartin.edu.tr/news.aspx?departmentid=1&newstypeid=2&newsid=3881