REKLAM FOTOĞRAFÇILIĞI

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Stok Fotoğrafçılığı.
Advertisements

Pazarlama ve İletişim Dünyasında Sosyal Medya Trendleri Araştırması
Mobilya ve Oda Tasarımı
Reklam Fotoğrafçılığı
KİTLE İLETİŞİM ARAÇLARI
Yaşam3Geni Eğitim Danışmanlık
Gıdalarımızı saklama kuralları
BİLGİ PAYLAŞIM ARAÇLARI
Hazırlayan Yard.Doç.Dr. Cihan SEÇİLMİŞ
İLKÖĞRETİMDE ÖĞRETMENLERİN TEKNOLOJİYE YÖNLENDİRMEDEKİ BAKIŞ AÇILARI
SAĞLIKLI YAŞLANMA: SOSYAL BİR OLGU
İNTERNETİN KULLANIM ALANLARI
İştah Açan Fotoğraflar
BLOGLAR ARACILIĞIYLA Pazarlama SEDAT BAŞDAĞ. Kelimenin ilk oluşumu, "Web" ve "Log" kelimelerinin birleşmesinden oluşmuş, “Weblog” olarak isimlendirilmiştir.
Yrd. Doç. Dr. Doğan AYDOĞAN
IX.BÖLÜM YAŞAM TARZI.
ENDÜSTRİYEL TASARIM Endüstriyel Tasarım eğitimi, tüketim pazarına yönelik, seri üretilebilecek her türlü kullanım eşyasının tasarımını içerir. Otomotiv.
Sunum Akışı EBA Tanıtımı Modüller ve Yenilikler Mobil Uygulamalar
Yrd. Doç. Dr. Doğan AYDOĞAN
MARKA YÖNETİMİ HAFTA VI. KİMLİK Mİ KİŞİLİK Mİ? KİMLİK - Kim olduğunuz - Kendiniz Hakkında ne düşündüğünüz - Kendinizi nasıl sunduğunuz Ya da Böyle.
SİZ Konsept ve Şirket ALTICOR Amway’in Sundukları Amway Ürünleri ve Hizmetleri, Depolaması - dağıtımı dahil Amway İş Fırsatı, mükemmel.
ÇAĞDAŞ EĞİTİMDE YENİ TEKNOLOJİLER
1. 2 E-Ticaret Neden Ç evrecidir?  4 © Elif Dural Dünya iklim koşullarındaki değişiklik, kaynakların azalması ve canlı türlerinin yavaş yavaş yok olması,
EBA nedir? Eğitim Bilişim Ağı (EBA) sınıf seviyelerine uygun, güvenilir ve incelemeden geçmiş doğru e-içerikleri bulabileceğiniz sosyal bir platformdur. 
YİYECEK İÇECEK HİZMETLERİ ALANI
E- Ticaret Altyapısı.
KIZ TEKNİK VE MESLEK LİSESİ
BİT’İN SOSYAL KÜLTÜREL KATKILARI
ALAN SEÇİMİ HAZIRLAYAN ŞERİFE HUŞ
Bolum 4- 2.
ALİ-HASAN COŞKUN meslekİ VE TEKNİK ANADOLU LİSESİ
Medya karması Eylem Ö.Tufan.
CEO Web Sitesi Kurduğu Üyelerine, –Sanal kimlik ( vb.) –CV ve iletişim bilgilerini güncel tutmak –Eğitici ve bilgilendirici.
YARATICI SENARYO KONSEPT SUNUMU Müşteri : Akman Holding Marka : Ersu
PERŞEMBE MESLEKİ TEKNİK ANADOLU LİSESİ
Pazarlama Ve Perakende Bölümü Alan Tanımı
EBA nedir? Eğitim Bilişim Ağı (EBA) sınıf seviyelerine uygun, güvenilir ve incelemeden geçmiş doğru e-içerikleri bulabileceğiniz sosyal bir platformdur. 
MEHMET AKİF ERSOY ANADOLU LİSESİ
Müşteri Odaklı Mobil Pazarlama ve Mobil Reklam
TÜKETİCİ AKADEMİSİ TOPLANTISI 1. Ulusötesi Proje Toplantısı Macaristan 17 Şubat 2016 Kurumsal İletişim Uzmanı Güldem Ulutürk.
TÜKETİM PSİKOLOJİSİ VE SATIN ALMA MOTİFLERİ
Faaliyet gösterdiğimiz hizmet sektöründe en büyük eksikliğin kalifiye iş gücü olduğundan yola çıkarak; ‘Aslolan insana verilen değerdir’ anlayışıyla kaliteli,
MESLEK SEÇİMİ VE GELECEĞİN YÜKSELEN MESLEKLERİ
10- İŞLETMELERİN SINIFLANDIRILMASI Ekonomik İşlevleri (Faaliyet Alanları) Açısından İşletmeler Mal ve hizmetlerin üretilmesi, depolanması, taşınması.
YİYECEK İÇECEK HİZMETLERİ ALANI
FUAR TALEPLERİNİ BELİRLEME ANKET SONUÇLARI
BİLGİ PAYLAŞIM ARAÇLARI
Temel Bilgi Teknolojileri
TCHİBO Ağahan köse
Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi Eğitim Alanında Teknolojik Gelişmeler
Ares Bilişim Sistemleri
BİLGİ PAYLAŞIM ARAÇLARI
EĞİTİMDE BİLİŞİM TEKNOLOJİSİNİN ETKİSİ
Bilişim Teknolojileri ve Yazılım Dersi
BİLGİ PAYLAŞIM ARAÇLARI
Seyahat İşletmeleri Yönetimi ve Ulaştırma Sistemleri
Seyahat İşletmeleri Yönetimi ve Ulaştırma Sistemleri
IX.BÖLÜM YAŞAM TARZI.
SOSYAL ETKİNLİKLERE FARKLI BİR BAKIŞ Hazırlayanlar: Nurten SAYDAM
REKLAM FOTOĞRAFÇILIĞI Reklamın Görsel ve Sözel Bileşenleri
REKLAM FOTOĞRAFÇILIĞI
Resimle İlgili Meslekler
YİYECEK İÇECEK HİZMETLERİ ALANI
5.SInIf Üretİm, DağItIm ve Tüketİm ÜnİteSİ Etkİnlİk
ULUSLARARASI TURİZM PAZARLAMASI
Ali Osman Konakçı Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi
ÇİN’İN DOĞAL GÜZELLİKLERİ,YİYECEKLERİ, KIYAFETLERİ,ŞARKILARI,TURİSTİK YERLERİ, GELENEK VE GÖRENEKLERİ.
KÜLTÜR Kitle Kültürü ve Dijital Çağda Kültür
EVİNİZDE SAĞLIKLI GIDA TÜKETİMİ.Gıdalar hazırlanmadan önce eller yıkanmalı ve hazırlama esnasında yıkama sık sık tekrarlanmalıdır..Gıda hazırlamada kullanılan.
LEVENT DURANLI Öğretim Görevlisi LAÜ TV FOTOĞRAF ÇEKMEK & FOTOĞRAFIN KISA TARİHİ.
Sunum transkripti:

REKLAM FOTOĞRAFÇILIĞI Reklam Fotoğrafında Uzmanlık Alanları LEVENT DURANLI Öğretim Görevlisi LAÜ TV leventduranli@gmail.com

Reklam Fotoğrafında Uzmanlık Alanları? Reklam Fotoğrafında Türler? REKLAM FOTOĞRAFÇILIĞI Reklam Fotoğrafında Uzmanlık Alanları? Reklam Fotoğrafında Türler?

REKLAM FOTOĞRAFÇILIĞI Reklam fotoğrafçılığında farklı uzmanlıklar gerektiren çeşitli türler bulunmaktadır. Uzmanlaşmanın, ürün gruplarına bağlı olarak fotoğrafçının çoğunlukla iş aldığı, deneyim kazandığı, çalışmayı tercih ettiği, tarz ve stil yaratabildiği alanlara göre belirlendiği söylenebilir.

REKLAM FOTOĞRAFÇILIĞI Çoğu reklam fotoğrafçısı, tek bir alanda uzmanlaşarak çalışmalarını sadece bu alanlarda sürdürürler.

REKLAM FOTOĞRAFÇILIĞI Reklam Fotoğrafı Uzmanlık Alanları 1. Still Life - Ürün 2. Moda 3. Endüstri 4. Mimari 5. Turizm 6. Gıda

REKLAM FOTOĞRAFÇILIĞI

REKLAM FOTOĞRAFÇILIĞI

REKLAM FOTOĞRAFÇILIĞI

REKLAM FOTOĞRAFÇILIĞI

REKLAM FOTOĞRAFÇILIĞI Still Life – Ürün Reklam fotoğraflarının büyük bir çoğunluğu mekan olarak fotoğraf stüdyolarında gerçekleştirilmektedir. Bu nedenle still life ve ürün fotoğrafçılı aynı kapsamda değerlendirilebilir.

REKLAM FOTOĞRAFÇILIĞI Resim sanatının önemli konularından biri olan natürmortun (ölüdoğa) fotoğraftaki yansıması olarak da kabul edebileceğimiz still life (durağan yaşam) başlığı altında aynı zamanda moda ile de ilişkilendirilebilecek ürün grubu olan modelsiz tekstil ürünleri ve kozmetik ürünleri, endüstri fotoğrafı içerisinde de değerlendirilebilecek çeşitli endüstriyel ürünlerini de bu kapsamda ele almak daha doğru olacaktır.

REKLAM FOTOĞRAFÇILIĞI

REKLAM FOTOĞRAFÇILIĞI

REKLAM FOTOĞRAFÇILIĞI

REKLAM FOTOĞRAFÇILIĞI

REKLAM FOTOĞRAFÇILIĞI

REKLAM FOTOĞRAFÇILIĞI Moda Reklam fotoğrafçılığı içinde en popüler uzmanlık alanlarından biri moda fotoğrafçılığıdır.

REKLAM FOTOĞRAFÇILIĞI Moda Nedir ?

REKLAM FOTOĞRAFÇILIĞI Moda Nedir ? Belirli bir süre etkin olan toplumsal beğeni, bir şeye karşı gösterilen aşırı düşkünlüktür. Değişiklik gereksinimi veya süslenme özentisiyle toplum yaşamına giren geçici yeniliklerdir

REKLAM FOTOĞRAFÇILIĞI Moda fotoğraflarında, kıyafetler kadar onları taşıyan modeller de moda fotoğraflarının en önemli görsel bileşenleridir. Modeller, kıyafetlerin arzu nesnesi haline gelmesinde önemli bir faktör olarak kullanılmaktadır. Modeller, beden ve yüz gibi fiziki özellikleri nedeniyle güzel kadın ve erkeklerden seçilseler de yüz ifadelerini ve beden dillerini kullanma biçimleri ile reklam fotoğrafların başarısını etkilemektedir.

REKLAM FOTOĞRAFÇILIĞI Modelin ifade ve bakışlardaki anlam, modelin kendinden emin ve güçlü görünmesi modellerin söz konusu fotoğraflara yaptığı en önemli katkılarıdır.

REKLAM FOTOĞRAFÇILIĞI

REKLAM FOTOĞRAFÇILIĞI

REKLAM FOTOĞRAFÇILIĞI

REKLAM FOTOĞRAFÇILIĞI

REKLAM FOTOĞRAFÇILIĞI Endüstri Endüstri fotoğrafçılığı dendiği zaman günümüzde daha çok orta ve büyük ölçekli mal ve hizmet üreten, satan sanayi kuruluşlarının fotoğraf ihtiyaçlarını gidermek için yapılan fotoğraf çalışmaları akla gelmektedir.

REKLAM FOTOĞRAFÇILIĞI

REKLAM FOTOĞRAFÇILIĞI

REKLAM FOTOĞRAFÇILIĞI Mimari Konu ve çalışma alanını temel olarak bina, otel, alışveriş merkezi, köprü, fabrika, okul, ibadet alanları vb. Her türlü mimari yapıların iç ve dış görünümlerini, mimari özelliklerini, detaylarını, kullanımını, işlevsel ve biçimsel özelliklerini anlatan fotoğraflardır.

REKLAM FOTOĞRAFÇILIĞI Mimari fotoğrafçılığını, reklam fotoğrafçılığı mesleğinin turizm ve endüstri gibi farklı uygulama alanları içerisinde olduğu gibi ayrı bir uzmanlık alanı olarak da değerlendirmek mümkündür. Mimari yapının özelliklerinin yanısıra, yapının çevre ile ilişkileri de bu fotoğrafta betimlenebilir.

REKLAM FOTOĞRAFÇILIĞI

REKLAM FOTOĞRAFÇILIĞI

REKLAM FOTOĞRAFÇILIĞI

REKLAM FOTOĞRAFÇILIĞI

REKLAM FOTOĞRAFÇILIĞI Turizm Turizmi artırmaya yönelik olarak yapılan her türlü reklam ve pazarlama faaliyetinde kullanılan fotoğraflar ve bu konudaki uzmanlık alanıdır. - Otel, pansiyon, tatil köyü, restorant vb. yerler. Turizm kuruluşlarının müşterilerine sundukları hizmetler. Tarihi anıtlar ve ören yerleri. - Doğal güzellikler.

REKLAM FOTOĞRAFÇILIĞI Turistik bölgelerde ve aktivitelerde çekilmiş turizm fotoğraflarının çoğunluğu tüketicilerin tatil öncesinde seçeneklerini belirlemesinde önemli bir rol oynamaktadır. Turizm fotoğrafları seyahat acentaları, turizm büroları, web sayfaları, medya reklamları, rehber kitaplar, seyahat broşürleri, kartpostallar vb. birçok araçta kullanılmaktadır

REKLAM FOTOĞRAFÇILIĞI

REKLAM FOTOĞRAFÇILIĞI

REKLAM FOTOĞRAFÇILIĞI

REKLAM FOTOĞRAFÇILIĞI

REKLAM FOTOĞRAFÇILIĞI

REKLAM FOTOĞRAFÇILIĞI Gıda Çeşitli besin maddeleri ile her türlü yiyecek ve içecek ürünlerini kapsayan reklam fotoğrafı türü ve uzmanlık alanıdır. Kendi içinde de uzmanlık alanlarına ayrıldığı görülmektedir. Sıvı gıda fotoğrafçılığı gibi.

REKLAM FOTOĞRAFÇILIĞI Bu reklamlarda, ürünlerin kalitesi, ucuzluğu, kendine has özellikleri, tadı, özel pişirme yöntemleri, pratikliği vb. nitelikler ön plana çıkarılmaktadır

REKLAM FOTOĞRAFÇILIĞI Marketlerde yapılan alışveriş tercihlerinde, sofraya konulan birçok gıda ürününde ve tüketilmesinde gıda fotoğrafların önemli katkısı olduğu araştırmalarla kanıtlanmıştır.

REKLAM FOTOĞRAFÇILIĞI Gıda sektöründe kullanılan bu fotoğraflarda temel olarak fotoğrafı gören tüketicilerin reklamı yapılan gıda ürününe yönelik yeme ya da içme güdülerini harekete geçirmesi istenmektedir.

REKLAM FOTOĞRAFÇILIĞI Yeme içgüdüsünü harekete geçirecek etkili görseller kullanan birçok endüstriyel ve yapay gıda ürünü bile ihtiyaç haline gelebilmekte ve kitlelerin yeme içme alışkanlıkları değişebilmektedir.

REKLAM FOTOĞRAFÇILIĞI Susayınca su ve meyve suyu gibi doğal içecekler yerine bira, gazoz, kolalı içecekler, enerji içecekleri gibi endüstriyel ve yapay içecekler, reklamlarda bu ihtiyacı gidermek için ideal çözüm olarak sunulmaktadır. Bu ürünler, yaratıcı reklam uygulamaları, ürünle birlikte cazip bir biçimde gösterilen yaşam tarzı sunumları ve etkili sloganlar aracılığıyla hedef kitleye temel ihtiyaç ürünleriymiş gibi sunulmakta ve onların davranış ve tutumlarını etkilemede oldukça başarılı olmaktadır.

REKLAM FOTOĞRAFÇILIĞI

REKLAM FOTOĞRAFÇILIĞI

REKLAM FOTOĞRAFÇILIĞI

REKLAM FOTOĞRAFÇILIĞI

REKLAM FOTOĞRAFÇILIĞI Gıda maddelerinin fotoğraflarında kullanılan ürünler taze, canlı, parlak görünmeli, ürünün türüne göre sıcak ya da soğuk hissini vermelidir. Çekimlerin belli bir süreçte gerçekleştirildiği göz önüne alındığında çekim süresinde geçen zaman ve kullanılan ışıklar normal koşullarda bu niteliklere sahip bir görüntüyü elde edebilmeyi engellemektedir.

REKLAM FOTOĞRAFÇILIĞI Gıda maddelerinin fotoğraflarında kullanılan ürünler taze, canlı, parlak görünmeli, ürünün türüne göre sıcak ya da soğuk hissini vermelidir. Fotoğrafı çekilecek gıda bu anlamda bazı pratik teknikler de kullanılabilmektedir: - Tavuk etini deterjan ile yıkanmak - Gıda boyası kullanmak - İçecekleri su ile karıştırmak - Soğuk ürünler üzerindeki damlacıklar için gliserin kullanmak - Dondurma gibi çabuk eriyen gıdalar için maketini kullanmak

REKLAM FOTOĞRAFÇILIĞI

REKLAM FOTOĞRAFÇILIĞI

REKLAM FOTOĞRAFÇILIĞI

REKLAM FOTOĞRAFÇILIĞI

REKLAM FOTOĞRAFÇILIĞI

REKLAM FOTOĞRAFÇILIĞI KAYNAKÇA KİTAP Ürper O. (2012) Dijital Teknoloji Çağında Reklam Fotoğrafçılığı, Say Yayınları WEB MDG Blog, http://www.mdgadvertising.com/ Foto Community, www.fotocommunity.de Deviantart, http://www.deviantart.com Strobox, http://www.strobox.com Photoworld, http://www.photoworld.com Mediacollege, http://www.mediacollege.com/photography/types/ 2 Photo, http://www.2photo.ru/2009/02/27/raboty_fotografa_troyt_coburn.html Adamlar Yapıyor, http://www.adamlaryapiyor.com/ FOTOĞRAFLAR Fotokritik, Deviantart, Bascek.com, Senel Foto, Strobox, Fotocommunity, Photoworld ve yukarıda adı geçen kitap ve internet sitelerinde fotoğrafı yayınlanan kişiler.

REKLAM FOTOĞRAFÇILIĞI Dinlediğiniz için teşekkürler Levent Duranlı Kıdemli Öğretim Görevlisi