TÜRK EĞİTİM SİSTEMİ ve OKUL YÖNETİMİ

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
BİR SOSYAL KURUM OLARAK
Advertisements

TEMEL EĞİTİMDEN ORTAÖĞRETİME GEÇİŞ Öğrencilerin aldıkları puanlar kadar yaptıkları doğru tercihler de iyi bir liseye adım atmalarına yardımcı olacaktır.8.sınıf.
Eğitimde Hedefler ve Hedef Türleri
AVRUPA BİRLİĞİ SİSTEMİNDE ENGELLİLER ve ÖZEL EĞİTİM
Küçük Grup Eğitimi Şifa Üniversitesi Sağlık Bilimleri Yüksekokulu Eğitici Eğitimi Kursu Eylül 2015 / 281.
DEZAVANTAJLı ÇOCUKLARDA EĞITIM HAKKı YENI ORHANLı ORTAOKULU – ÖZGÜR KAYA.
AKRAN DESTEKLİ ÖĞRENME
ROBOT.
Antalya/Muratpaşa SABİHA GÖKÇEN ANAOKULU EFQM KAZANANLAR KONFERANSI ASLI KANBİR OKUL MÜDÜRÜ 24 Şubat 2016 İstanbul Deniz Müzesi.
ASDEP Kapsamında Aileyle Görüşme Yöntem ve Teknikleri Doç. Dr. Yusuf GENÇ T.C. AİLE VE SOSYAL POLİTİKALAR BAKANLIĞI ASDEP EĞİTİCİ EĞİTİMİ.
Eğitim Kültür Alanında İnkılaplar 11.Milli Eğitim Tevhid-i Tedrisat(Öğretim Birliği Kanunu) ve Medreselerin Kaldırılması: (3 Mart 1924) Osmanlı Devleti’nin.
YOL HARİTASI Okul Çevre İşbirliği Etkinliklerine İlişkin Temel Kavramlar Okul Çevre İş Birliği Etkinliklerinin Temel Özellikleri Okul Çevre İş Birliği.
BÖLÜM 1 TEMEL KAVRAMLAR. BÖLÜM 1 TEMEL KAVRAMLAR.
Girişimcilik Öğr.Gör.Seda AKIN GÜRDAL. Ders Akışı İşletmenin Amaçları İşletme Çevre İlişkisi.
Performans ve Ücret Yönetimi Yrd. Doç. Dr. Özlem BALABAN
Arş.Gör.İrfan DOĞAN.  Bugün otizm tedavisinde en önemli yaklaşım, özel eğitim ve davranış tedavileridir.  Tedavi planı kişiden kişiye değişmektedir,
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Geliştirme
ÖRGÜTSEL ADALET Adaletsizlik Nedir? Örgütlerdeki Adaletsizlikler?
AİLELERLE İŞBİRLİĞİ.
ÖRGÜTLERDE İLETİŞİM TÜRLERİ
Program Tasarım Modelleri
Süreç... Rehberlik Nedir? Rehberlik Ne Değildir? Reberlik İlkeleri Nelerdir? Rehberlik Servisinden Hangi Konulara Dair Yardım Alınabilir? - Bireysel Alan.
TÜRK EĞİTİM SİSTEMİ VE OKUL YÖNETİMİ Ders Notları
YETERSİZLİĞİ OLAN BİREYLERE İLİŞKİN ULUSLARARASI YASAL DÜZENLEMELER
OKUL- ÇEVRE İLİŞKİLERİ
Ankara Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Sosyal Hizmet Bölümü
PAZARLAMA KARARLARINI ETKİLEYEN ÇEVRESEL FAKTÖRLER
ÇAĞDAŞ EĞİTİM SİSTEMİNDE ÖĞRENCİ KİŞİLİK HİZMETLERİ VE REHBERLİK
YAYGIN EĞİTİM Yaygın Eğitim: Örgün eğitim sistemine hiç girmemiş
Bütünleştirme uygulamaları
KOCASİNAN REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ
Yrd.Doç.Dr. Çağdaş Erkan AKYÜREK
BÖLÜM 3 ÖĞRETMENLİK MESLEĞİ. BÖLÜM 3 ÖĞRETMENLİK MESLEĞİ.
ÖRGÜT SAĞLIĞI SADEGÜL AKBABA-ALTUN.
Prof Dr. Hakan Kahyaoğlu
SarIyer beledİyesİ gençlİk eğİtİm merkezİ Aİle-eğİtmen buluŞmasI
Program Tasarım Modelleri
Kurumsal Yönetimde İç Denetimin Geleceği Esra Aydın
Bölüm 9 İş Yönetim Stratejileri : Rekabet Stratejileri
Üretim ve Üretim Yönetimi Temel Bilgileri
Milli Eğitim Bakanlığı örgüt yapısı
Sağlık Bilimleri Fakültesi
YONT221 Küreselleşme ve Yerelleşme
MİLLİ BİLİNCİ OLUŞTURMAK İYİ İNSAN, İYİ VATANDAŞ YETİŞTİRMEK
Sağlık Bilimleri Fakültesi
...sınırlar çizilmeden, duvarlar örülmeden...
Eğitim; bireyin davranışlarında, kendi yaşantısı yoluyla,
Geniş Ölçekli Testler Yrd. Doç. Dr .Ömer Kutlu.
ÖĞRETİMDE PLANLAMA.
Bölüm 6 Örgütsel Yönlendirme
İZMİR ÜNİVERSİTELERİ PLATFORMU DÖNEMİ ÇALIŞMALARI
MBT-303 özel öğretim yöntemleri-ı
EĞİTİME GİRİŞ Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi
Okul Öncesi Eğitim.
İÇERİK DÜZENLEME -Bilgi türleri- Fiziksel bilgi
ÖĞRENME STİLLERİ.
EĞİTİME GİRİŞ Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi
Başlangıç Hükümleri- 2. Hafta
Yönetim Bazen faaliyet, örgüt, (kamusal) işleri sevk ve idare eden personel, idari sistem vb… Belirli bir amaç veya amaçları gerçekleştirmek için işbirliğinde.
İŞLETMEDE ARAŞTIRMA VE GELİŞTİRME (AR-GE) İŞLEVİ
SHB-221 TÜRKİYE’NİN TOPLUMSAL VE EKONOMİK YAPISI
Doç. Dr. İhsan ÇAPCIOĞLU 13. Hafta: Dini Etkileyen Sosyal Hayat
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
TÜRKİYE’DE SPOR ETKİNLİKLERİNİN ORGANİZASYONU
BEDEN EĞİTİMİ VE SPOR ÖĞRETMENLİĞİ EĞİTİM PROGRAMI HAZIRLAMA PLANI (1)
Çağdaş Gelişmeler Işığında Ana Dili Öğretimi
Sosyal Bilgilerde Değer Eğitiminde Biyografi Kullanımı
TÜRK EĞİTİM SİSTEMİ ve OKUL YÖNETİMİ
Sunum transkripti:

TÜRK EĞİTİM SİSTEMİ ve OKUL YÖNETİMİ Prof. Dr. Semiyha TUNCEL

EĞİTİM İnsanlar önce ihtiyaçlarını karşılamak üzere bir eylemde bulunurlar, eylemler tekrarlanır, tekrarlanan eylemler alışkanlığa dönüşür, alışkanlıklar zamanla adet halini alır. Adetler kurallaştırılır (norm), nihayet normlar kurumlaşırlar Eylem-tekrar-alışkanlık-adet-norm-kurum Doç. Dr. Semiyha TUNCEL

SOSYAL KURUM (Aile, eğitim, din, hukuk,ekonomi, yönetim, devlet kurumları) : Birbirleriyle sosyal ilişki ve etkileşim halinde bir arada bulunan insanların, toplum içinde nasıl davranmaları gerektiğini ve bu davranışların kurallarını belirleyen, kişilere belli şekillerde davranışlarda bulunması için zorlayıcı etkide bulunan, aralarında birlik ve bütünlük olan, uyumlu ve örgütlü bütünlerdir. Doç. Dr. Semiyha TUNCEL

Kurumların özellikleri: 1- belli bir amacı gerçekleştirmeye yöneliktirler. 2-Söz konusu ihtiyacın gerçekleştiriliş biçimi oldukça süreklilik kazanmıştır. 3-Kurumlar gerek alt kurumlarıyla gerekse diğerleriyle yapılanmış, örgütlenmiş ve eşgüdümlenmiştir. Doç. Dr. Semiyha TUNCEL

Kurumların özellikleri 4-Her kurum diğerleriyle yakından ilişkili olmasına rağmen kendi alanında biricik bir yapıdır. 5-Kurumlar zorunlu olarak değer yüklüdürler. Çünkü kültürün normatif kodlarını ihtiva ederler. 6-Sosyal davranışlar sosyal süreçlerin aracılığı ile kurum haline gelirler. Doç. Dr. Semiyha TUNCEL

Kurumların İşlevleri 1- kişilerin sosyal davranışlarını kolaylaştırırlar: Toplumun düşünce ve eylem tarzları birey topluma girmeden önce büyük ölçüde düzenlenmiş ve planlanmıştır. Doç. Dr. Semiyha TUNCEL

Toplam kültürün istikrarlılığı ve eşgüdümü Süreklilik, sağlamlık, dayanıklılık insan davranışlarını istikrarlı ve uyumlu hale getiren kurumlar sayesinde sağlanır. Doç. Dr. Semiyha TUNCEL

toplumun sistemli ve ideal düzeyde beklentilerini içerirler 3- Kurumlar, sadece belli bir ideal davranışları işaretlemekle kalmazlar, sapmayı ve sosyal bir baskı ile bunların telafisine de imkan sağlarlar. Doç. Dr. Semiyha TUNCEL

4-Kurumlar gruplarda yüksek düzeyde bir bütünleşmeye; işbirliği ve dayanışmaya yol açar. 5-Kurumlar fertte, sayesinde kendi özel yetenek ve isteklerini geliştirebileceği, önceden var olan roller temin ederler Doç. Dr. Semiyha TUNCEL

EĞİTİM, tüm tarih boyunca her toplumda en önemli sosyal kurumlardan biri olmuştur Sosyal Kurumlara örnekler: Aile, Ekonomi, Siyaset, Spor, Basın-yayın, Eğlence… Hukuk, Din Devlet, Doç. Dr. Semiyha TUNCEL

Okulun toplumsal görevleri Sosyalleştirme, sosyal bütünleşme sosyal roller sağlayarak topluma katılmalarını sağlamak toplumun yenileşmesini ve devamlılığını sağlamak "üretim görevi” de denilebilecek, eğitime kalifiye eleman yetiştirmek Sosyal hayatta insanlar arasındaki eşitliği sağlamak Doç. Dr. Semiyha TUNCEL