TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Astlarını yetkilendirir.
Advertisements

OEE ve KOBETSU KAIZEN EĞİTİMLERİ Yer : İzmir
PHILIP BAYARD CROSBY O Martin Corporation’da Pershing füze projesini yürüttü. ABD’nin Florida eyaletinde Kalite Koleji (Quality College) adıyla bir okul.
YRD.DOÇ.DR. VOLKAN UNUTMAZ 1 SPOR YÖNETİMİ -I. Yönetim Örgüt İki veya daha fazla bireyin amaçlarını gerçekleştirmek için bir araya gelerek işbirliği yaptıkları.
ASDEP Kapsamında Aileyle Görüşme Yöntem ve Teknikleri Doç. Dr. Yusuf GENÇ T.C. AİLE VE SOSYAL POLİTİKALAR BAKANLIĞI ASDEP EĞİTİCİ EĞİTİMİ.
RADAR EĞİTİM DANIŞMANLIK SÜREÇ YÖNETİMİ RADAR EĞİTİM DANIŞMANLIK İbrahim GÜMÜŞ 1 radardanismanlik.com.tr SÜREÇ YÖNETİMİ.
Müşteri memnuniyetinin artırılmasına yönelik olarak kalite yönetim sisteminin kurulması ve geliştirilmesi konusunda rehberlik eden ve ISO tarafından yayınlanmış.
Girişimcilik Öğr.Gör.Seda AKIN GÜRDAL. Ders Akışı İşletmenin Amaçları İşletme Çevre İlişkisi.
SPORLA İLGİLİ HAREKETLER DÖNEMİ (7-12 yaş)
TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ
İSTANBUL ESENYURT ÜNİVERSİTESİ SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ İŞLETME ANABİLİMDALI YÖNETİM ve ORGANİZASYON CENK SOYER SÜREÇ YENİLEME DEĞİŞİM MÜHENDİSLİĞİ REENGINEERINGG.
Performans ve Ücret Yönetimi Yrd. Doç. Dr. Özlem BALABAN
Rensis Likert ( ) – Sosyal psikolog, Michigan Üniversitesi – Verimsiz, etkinliğin düşük olduğu işletmelerde çalışanlar «işe eğilimli yönetici»
TEFTİŞ SİSTEMİ VE İKS İLİŞKİSİ. İlköğretim Kurumları Standartları (İKS) Teftiş Sisteminde de bazı değişimleri beraberinde getirecektir (?) İlköğretim.
DAVRANIŞ BİLİMLERİNE GİRİŞ
ÖRGÜTSEL ADALET Adaletsizlik Nedir? Örgütlerdeki Adaletsizlikler?
ERASMUS+ GENÇL İ K KA2 İ L SOSYAL ETÜT VE PROJE MÜDÜRLÜ Ğ Ü.
Kaizen.com KAIZEN TM Institute Etkin Sağlık Hizmet Yönetimi için Çözüm Ortağınız Hedefler ve Örnekler.
Program Tasarım Modelleri
Ömer AKKAYA Nazmi GÖKÇE KATILIMCI LİDERLİK. KATILIMCI L İ DERL İ K (Participative leadership) Katılımcı liderlik, liderin yönetim yetkisini grup üyeleriyle.
KYS KALİTE YÖNETİM SİSTEMİ. 2 İçerik Kalite Nedir? ISO 9001:2000 Hakkında Genel Bilgi Kalite Politikamız Kalite Hedefimiz KYS nin Şirketimizde.
MODERN PAZARLAMA SİSTEMİ ve PAZARLAMA ÇEVRESİ
Pazarlama İlkeleri.
ISO 9001:2015 standardı – 9. ve 10. Maddelerin Tanıtımı
Bölüm 2 Stratejik Yönetim Süreci ve Unsurları
Tedarik Zincirinde Satın Alma ve Örgütsel İlişkiler
Neoklasiklerin ortaya çıkışı
ISO 9001:2015 standardı – 5. Maddenin Tanıtımı
Konu 2 Kalite anlayışının tarihsel gelişimi
Kişisel-Sosyal Rehberlik
TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ
Yrd. Doç. Dr. Şule Aydın Turan
İşler nasıl gruplandırılacak (bölümleme)?
Servislerin Performanslarının Karşılaştırılması (Benchmarking)
ISO 9001:2015 standardı – 9. ve 10. Maddelerin Tanıtımı
Pazarlama Yönetimi Doç. Dr. Hayrettin ZENGİN.
Aşağıdaki kavramları açıklayınız
1-Proje Yönetİmİne Gİrİş
Bölüm 1 Stratejik Yönetim İlgili Terim ve Kavramlar
SAĞLIK KURUMLARINDA KARAR VERME YÖNTEMLERİ
ÖRGÜT SAĞLIĞI SADEGÜL AKBABA-ALTUN.
TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ
ISO 9001:2015 standardı – 5. Maddenin Tanıtımı
Kurumsal Yönetimde İç Denetimin Geleceği Esra Aydın
Bölüm 2 Stratejik Yönetim Süreci ve Unsurları
İŞLETME TÜRLERİ BÖLÜM 3.
Üretim ve Üretim Yönetimi Temel Bilgileri
PAYDAŞ ODAKLI YÖNETİM ANLAYIŞI Edward FREEMAN
I.BÖLÜM TÜKETİCİ DAVRANIŞLARI KAVRAMI VE PAZARLAMA
İŞBİRLİKLİ ÖĞRENME YAKLAŞIMI
Geniş Ölçekli Testler Yrd. Doç. Dr .Ömer Kutlu.
Bölüm 6 Örgütsel Yönlendirme
SÜREÇ ODAKLILIK.
Hayvancılık İşletmelerinde Yönetim Prensipleri
Pazarlama tanımları 1970’li yıllardan önce, pazarlama, hemen hemen tüm pazarlama teorisyenleri tarafından, kar amaçlı işletmelerin, ürünleri ve hizmetleri.
Tedarik Zinciri Yönetimi:
Örgütlerde STRATEJİK PLANLAMA
HAKLARIMI ÖĞRENİYORUM
KÜRESEL GİRİŞİMCİLİK VE İNOVASYON YÖNETİMİ
Planlama Fonksiyonu.
İŞLETMEDE ARAŞTIRMA VE GELİŞTİRME (AR-GE) İŞLEVİ
EĞİTİME GİRİŞ Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Sanal ve Şebeke Örgütleri
Süreç ve Kalite Geliştirme Teknikleri
Yrd. Doç. Dr. Şükrü KEYİFLİ
İnsan Kaynakları Yönetiminin
KASTAMONU ÜNİVERSİTESİ
BİREYİ TANIMA TEKNİKLERİ
Örgüt Kuramı, Örgüt Tasarımı ve Örgütsel Değişim
Sunum transkripti:

TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ HAFTA - 3

TKY’NİN İLKELERİ * Süreç (Proses) Yaklaşımı Sürekli Gelişme Liderlik ve Yönetimin Kararlılığı İşbirliği ve Katılım Müşteri Odaklılık Tedarikçilerle İlişkilerde Karşılıklı Fayda Yönetimde Sistem Yaklaşımı Gerekçelere Dayalı Karar Verme * MAYEM *

1- SÜREÇ YAKLAŞIMI

SÜREÇ TANIMI Kurumlarda yürütülen işler birbiriyle ilişkili bir çok süreçten meydana gelmektedir. Süreç; kaynakları işleyip onlara bir katma değer kazandırarak ürün ya da hizmet olarak çıktı haline getiren işlemler dizisidir.

TOPLAM KALİTE SADECE ÜRÜNDE DEĞİL SÜREÇ TEDARİKÇİ ÜRÜN KALİTE

TÜM FAALİYETLERDE KALİTE TOPLAM KALİTE TÜM FAALİYETLERDE KALİTE SÜREÇ TEDARİKÇİ ÜRÜN Tüm KALİTE

Süreç Yaklaşımında Amaç

Süreç yaklaşımının Avantajı Süreçler Sistemi içindeki farklı süreçlerin kombinasyonu ve etkileşiminin yanı sıra, aralarındaki bağlantıyı açıklayan sürekli bir kontrol sağlamasıdır. Hata oluştuktan sonra düzletmek yerine, hata çıkmadan önce önleme yoluna giderek süreçler iyileştirilir.

KLASİK SİSTEM SÜREÇ TEDARİKÇİ ÜRÜN İnsan ürüne müdahale eder

MODERN SİSTEM SÜREÇ TEDARİKÇİ ÜRÜN İnsan sisteme müdahale eder

KLASİK SİSTEM SİSTEM YÖNETİM ÜRÜN İNSAN

TKY’DE SİSTEM SİSTEM YÖNETİM ÜRÜN İNSAN

TOPLAM KALİTE’de Süreç Yaklaşımı Tüm iş ve üretim süreçlerini iyileştirmek için tüm örgüt sürekli bir çaba içinde olmalıdır. Tanımlayamadığın şeyi ölçemezsin Ölçemediğin şeyi yönetemezsin. Süreç İyileştirmesinde başlangıç Konular; Tam zamanında Teslimat, Fatura Hata Oranı, Müşteri Tatmini, Hurda Yüzdesi ve tedarikçi Yönetimi,

SÜREÇ İYİLEŞTİRME ÖRNEĞİ

SÜREÇ İYİLEŞTİRME ÖRNEĞİ

Süreç İyileştirmesi için Kullanılan Yöntemler İstatistiksel Proses Kontrol, Bencmarking, Kalite Fonksiyon Göçerimi Deney Tasarımı

2- SÜREKLİ İYİLEŞTİRME “KAİZEN”

Sürekli İyileştirme STATUKO Hiç Bir Şey Mükemmel Değildir Bu işi nasıl daha mükemmel yapabilirim? STATUKO Hiç Bir Şey Mükemmel Değildir

KAIZEN: (KAI:DEĞİŞİM+ZEN :İYİ ): JAPONYANIN REKABETTEKİ BAŞARISININ ANAHTARI.   ÜST YÖNETİM, MÜDÜRLER VE ÇALIŞANLAR DAHİL OLMAK ÜZERE HERKESİ KAPSAYAN SÜREKLİ İYİLEŞTİRME HAREKETİ KAIZEN STRATEJİSİNİN ÖNEMİ; YÖNETİMİN MÜŞTERİYİ TATMİN İÇİN GAYRET SARFETMEK ZORUNDA OLDUĞUNU VE İŞ DÜNYASINDA KALICI OLMAK, KAR ETMEK İSTİYORSA MÜŞTERİNİN İSTEKLERİNE HİZMET ETMESİ GEREKTİĞİNİ FARK ETMESİDİR.

Süreç Gelişme Kapsamı Bu ilke sürekli Gelişmeyi Örgütün sürekli amacı olarak ele almayı öğütler. Kalite ve üretkenliği artırmak ve dolayısıyla sürekli olarak maliyetleri düşürmek için sistem sürekli olarak geliştirilmelidir. İşletmelerin problemlerle beraber varlıklarını devam ettirmesine karşı çıkar ve en büyük amaca yönelik temel problemlerin çözümünü hedefler. Bu yaklaşımda işletme şu anda ne kadar iyi işler yapıyor olursa olsun daha iyisini yapabilir.

Süreç Gelişme Amacı Müşteri tatmininde kesintisiz ilerleme sağlamaktır. Sorunlar aşama aşama ortadan kaldırılır. Bu günü birlik değil uzun vadeye dayanan bir konudur.

KAİZEN Zaman Şekil:1 Buluş Yaklaşımının Normal Seyri

KAİZEN Buluş Buluş Zaman Şekil:4 Buluş Artı KAİZEN Yeni Standard

SÜREKLİ İYİLEŞTİRME KARŞILAŞTIRMA GELİŞME ZAMAN KAIZEN YAKLAŞIMI BULUŞ YAKLAŞIMI ZAMAN

Sonsuz Yolculuk SÜREKLİ İYİLEŞTİRME Ö P K U Ö P K U Zaman İyileştirme Yenilik İyileştirme Ö P Yenilik K U İyileştirme Yenilik Zaman

Süreç Gelişme Faydaları Batılılar sadece bir buluş yapıp, bir sonraki buluşa kadar mevcudu muhafaza ederek rekabet üstünlüğü kurmaya kalkışırken, Japonlar sürekli gelişme (KAİZEN) yaklaşımı ile batılı şirketleri rekabette geride bırakmayı başarmışlardır.

LİDERLİK

"Kurumun gelişmesinde temel görev üst yönetimin liderliğidir." YÖNETİMDE LİDERLİK "Kurumun gelişmesinde temel görev üst yönetimin liderliğidir." “HATALARIN %80’DEN FAZLASI SİSTEMDEN KAYNAKLANIR .” «Lider ya da yöneticiler, toplam kalite çalışmalarının önemli bir unsuru olan kalite iyileştirme çalışmalarına katılmalı ve demokratik bir lider anlayışında olmalıdır."

Astlarını yetkilendirir. YÖNETİMDE LİDERLİK KLASİK YÖNETİCİ VE LİDER YÖNETİCİ ÖZELLİKLERİ KLASİK YÖNETİCİ LİDER YÖNETİCİ Yönetir. Yönlendiricidir. Mevcut düzeni sürdürür. Yenilik peşindedir. Otoritesi statüsünden kaynaklanır. Otoritesi kendisindendir. Yetkileri kendisinde toplar. Astlarını yetkilendirir. İtaati vurgular. Katılımı vurgular. İşi doğru yapar. Doğru işi yapar. Kontrolü vurgular. Güveni esas alır. Başarıları kendine mal eder. Ekibini başarıya götürür. Bilgiyi saklar. Bilgiyi yayar.

KLASİK YÖNETİCİ LİDER YÖNETİCİ En basit sorunu bile karmaşık hale getirir. Sorunları basite indirger. Hatasını itiraf eder, hata yapanı affeder. Hatasını kabul etmez, hata yapanı da affetmez. Kendinden başkasını düşünmez. Ekibini korur. Personeliyle beraber olmaktan rahatsızlık duyar. Personeliyle beraber olmaktan mutluluk duyar. Herkesin potansiyelinin ortaya çıkmasına rehberlik eder. Herkesin kendisi gibi davranmasını ister. Kendisiyle gurur duyar. Ekibiyle gurur duyar. İlişkilerinde soğuk ve riyakardır. İlişkilerinde sıcak ve samimidir. Kendisine ulaşmak zordur. Personeline zaman ayırır. Konuşmaya bayılır. Dinlemesini bilir.

KAİZEN VE LİDERLİK Geliştirme Mevcudu Sürdürme Müsteşar ve Yrd. Genel Müdür Daire Başkanı Şube Müdürü Memur Geliştirme Mevcudu Sürdürme Şekil:5 Japonlara Göre İş Fonksiyonları

«Lider ya da yöneticiler, demokratik bir lider anlayışında olmalıdır." KAİZEN VE LİDERLİK Şekil:7 Batılılara Göre İş Fonksiyonları Geliştirme Müsteşar ve Yrd. Genel Müdür Daire Başkanı Şube Müdürü Memur Mevcudu Sürdürme «Lider ya da yöneticiler, demokratik bir lider anlayışında olmalıdır."

Şekil:Japonlara Göre İş Fonksiyonları KAİZEN VE LİDERLİK Şekil:Japonlara Göre İş Fonksiyonları Müsteşar ve Yrd. Genel Müdür Daire Başkanı Şube Müdürü Memur Geliştirme KAİZEN Mevcudu Sürdürme «Lider ya da yöneticiler, demokratik bir lider anlayışında toplam kalite çalışmalarının önemli bir unsuru olan kalite iyileştirme çalışmalarına katılmalıdır."

HERKESİN KATILIMI PRENSİBİNİ UYGULAMA FAALİYETLERİNİN İÇERİĞİ Proaktif olmak (müşteri sesini en baştan dinlemek) ve örneklerle yol göstermek. Örgüt dışındaki ortamda meydana gelen değişiklikleri anlamak ve cevap vermek. İşletmenin geleceğine ilişki vizyon oluşturulması. Müşteri, işyeri sahipleri, çalışanlar, tedarikçiler ve diğer tüm paydaşların ihtiyaçlarının göz önüne alınması Açık ve dürüst bir iletişim kurulması İnsanlara eğitim imkanları sunulması ve onlara öncülük edilmesi Güven ortamı oluşturulması ve korkunun ortadan kaldırılması.

HERKESİN KATILIMI

İNSAN HERKESİN KATILIMI Kuruluşun performansını geliştirmesinde İNSAN FAKTÖRÜ İNSAN Kuruluşun performansını geliştirmesinde EN ÖNEMLİ FAKTÖR

TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ TOPLAM KALİTE İNSANLARI YÖNETMEK DEĞİL, İNSANLARLA YÖNETMEKTİR.

Fiziksel güç + Zihinsel beceri + Gönül Gücü HERKESİN KATILIMI Fiziksel güç + Zihinsel beceri + Gönül Gücü Grupsal katılım Bireysel katılım

BİREYSEL ÖNERİ SİSTEMİ

HERKESİN KATILIMI TKY’de tam katılımın iki önemli unsuru bulunmaktadır. Tüm TKY çalışmalarında üst yönetimin liderliği, Takım çalışması ve takım ruhunun teşvik edilmesidir.

HERKESİN KATILIMI PRENSİBİNİ UYGULAMA FAALİYETLERİNİN İÇERİĞİ Problemlerin çözülmesini sahiplenme ve sorumluluk üstlenme Aktif olarak iyileştirme fırsatlarının araştırılması Yetkinliklerinin, bilgi ve deneyimlerini geliştirmek için fırsatların aktif olarak araştırılması Bilgi ve deneyimin ekiplerde ve gruplarda özgürce paylaşılması Müşteriler için değer üretilmesi üzerine odaklanılması Yapılan işten memnun olunması Kurumun bir parçası olmaktan mutlu olunması ve gurur duyulması