A-ÜRETİMİ ETKİLEYEN BEŞERİ FAKTÖRLER A-ÜRETİMİ ETKİLEYEN BEŞERİ FATÖRLER 1.SERMAYE 2.İŞ GÜCÜ 3.TARIMSAL FAALİYETLER 4.TEKNOLOJİK GELİŞMELER 5.SANAYİNİN.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
NEREDE VE NASIL YAŞIYORUZ
Advertisements

İŞLETMELERİN ÇEVRESİ VE ÇEVRE FAKTÖRLERİ
Tohumculuk Sektörünün Hedefleri ve Vizyonu
İŞ KALİTESİ VE MALİYET İLİŞKİSİ.
ISLETME BILIMINE GIRIS 1
BÖLÜM VI ÜRETİM YÖNETİMİ.
Nerede, Nasıl Yaşıyoruz?
SBEP ÜLKEMİZİN KAYNAKLARI SANAYİ
Kazanım 3. Yaşadığı bölgedeki insanların yoğun olarak yaşadıkları yerlerle coğrafi özellikleri ilişkilendirir.
Bilgi, Bilgi Toplumu ve Bilgi Ekonomisi
Büyümenin Bileşenleri Yada Belirleyicileri
Soru: Ülkemizin sanayi ihracatında, ilk üç sırayı hangi Sektörler alır? Yanıt: Otomotiv( milyon $-%17,3) Hazır giyim( milyon $-%14,6) Kimya(
İŞLETME YÖNETİMİ.
COĞRAFYA İÇERİSİNDEKİ YERİ
GSYİH”NIN HESAPLANMASI VE HESAPLAMA YÖNTEMLERİ
EĞİTİMİN EKONOMİK TEMELLERİ
Toplumların ekonomik yapıları teknolojik gelişme ve değişmelerle beraber yaşadıkları coğrafyanın etkileriyle şekillenir. Fiziki şartlar bakımından benzer.
GIDA MÜHENDİSLİĞİ NEDİR? GIDA MÜHENDİSLİĞİ, gıdaların üretiminden tüketimine (tarladan sofraya) kadar ki bütün süreçlerde mesleki bilgi ve deneyimleri.
KIRSAL SOSYOLOJİ. KIRSAL SOSYOLOJİ “Kırsal Alanda Yaşayan Her İnsan Geçimini Tarımsal Faaliyet İle Sağlar” “Geçimini Tarımsal Faaliyetlerden Elde Ettiği.
5.Sınıf 4.Ünite ÜRETTIKLERIMIZ
DERS-2: Milli Güvenlik Stratejimiz
DOĞAL VE BEŞERİ UNSURLARIN EKONOMİYE ETKİSİ
A. Dış Ticaret İşlemleri
İŞLETMELER TEMELDE DÖRT BAŞLIK ALTINDA SINIFLANDIRILIR;
YERALTINDAN YERYÜZÜ ZENGİNLİĞİNE
Sosyal Bilgiler EĞİTİM VE ÇALIŞMA HAKKI
TÜRKİYE EKONOMİSİNİN SEKTÖREL DAĞILIMI
İŞLETME İLKELERİ Küresel Ortamda İşletmecilik ve Rekabet
TARIMSAL YAPILAR VE SULAMA DERSİ
İŞLETMELERİN KURULUŞ SORUNLARI
İşletmeyi neden kurarız ?
Nüfus ve Dağılışını Etkileyen Faktörler
İşletmelerde Üretim Faaliyetleri Copyright S.K.Mirze1.
İŞLETME BİLİMİNE GİRİŞ
İŞLETMELERİN KURULUŞU
NÜFUS ÖZELLİKLERİ VE NÜFUSUN ÖNEMİ
Mühendislik Ekonomisi
Mobil Pazar Çevresi ve Pazar Fırsatları
Soru 7 Gümrük Birliğinin Türkiye’nin ekonomisi üzerinde etkilerini Türkiye’nin beklentileri ve gerçekleşenler üzerinden tartışınız?
Pazar Fırsatları ve Pazar Çevresi
Prof. Dr. Remzi ALTUNIŞIK
ÇEVREMİZDEKİ TEKNOLOJİK ALETLER İYİ Kİ VAR !
İktİsadİ ve Hukukİ sİstemler ve polİtİkalar
UluslararasI tİcaret teorİsİ Analİzlerİ
EKONOMİK FAALİYETLERİN SINIFLANDIRILMASI
Ü CRETSIZ AILE IŞÇISI Aile fertlerinden bir ya da bir kaçının sahip olduğu işletmelerde herhangi bir ücret almaksızın çalışan aile fertleridir. Bu kişiler.
KÜRESEL TİCARET.
Küresel Ticaretin Üç Elemanı
İŞ KALİTESİ VE MALİYET İLİŞKİSİ.
ÜLKEMİZDE NÜFUS / Nüfusumuzun Dağılışı
EĞİTİMİN MALİYETİ VE FİNANSMANI
ÜLKEMİZDE EKONOMİK FAALİYETLER
İŞLETMELERİN KURULUŞ YERİ SEÇİMİ
MAKRO İKTİSAT EKONOMİNİN ÖLÇÜLMESİ 1: HASILANIN ÖLÇÜLMESİ
Pazar Çevresi ve Pazar Fırsatlarının İzlenmesi
ÜLKEMİZDE NÜFUS / Yerleşme ve Seyahat Özgürlüğü
KİTAP: PROF.DR. BÜLENT KOBU
İŞLETMELERİN KURULUŞ SORUNLARI
MİKROEKONOMİ YRD. DOÇ. DR. ÇİĞDEM BÖRKE TUNALI
ISLD 318 TEKNOLOJİ VE YENİLİK YÖNETİMİ
ÜNİTE 2: ÜRETİM YÖNETİMİ.
ANKARA ÜNİVERSİTESİ SAĞLIK BİLİMLERİ FAKÜLTESİ SOSYAL HİZMET BÖLÜMÜ
Seyahat İşletmeleri Yönetimi ve Ulaştırma Sistemleri
Teknolojinin Çevreye Olumlu Ve Olumsuz Etkenleri
KÜRESEL TİCARETİN EN ÖNEMLİ ÜÇ UNSURU HAM MADDE-ÜRETİM-PAZAR.
İŞ KALİTESİ VE MALİYET İLİŞKİSİ.
ULUSLARARASI TURİZM PAZARLAMASI
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Sunum transkripti:

A-ÜRETİMİ ETKİLEYEN BEŞERİ FAKTÖRLER A-ÜRETİMİ ETKİLEYEN BEŞERİ FATÖRLER 1.SERMAYE 2.İŞ GÜCÜ 3.TARIMSAL FAALİYETLER 4.TEKNOLOJİK GELİŞMELER 5.SANAYİNİN ETKİSİ 6.HAMMADDENİN ETKİSİ

1- SERMAYE: Daha önceden üretilmiş ve üretime tahsis edildiğinde emeğin verimini artıran her şeye sermaye denir. Sermaye iktisadi bir varlıktırSermaye ekonomide her türlü mal ve hizmet üretmede kullanılabilecek kaynakların tümüdür. ( Makine, bina, hisse senedi, patent, şöhret, itibar vb.) Sermaye bazen üretimi oluşturur. Bazen de verimliliği artırır.

2-İŞ GÜCÜ Üretimde kullanılan insan gücüne emek denir. Emek olmadan diğer üretim faaliyetlerini üretime dönüştürmek mümkün değildir. Ekonomik anlamda emek; faydalı mal ve hizmet üretmek için planlı bir şekilde yapılan bedensel ve zihinsel faaliyettir. Emeğin kaynağı insandır. Bunun kaynağı da nüfustur.

3-TARIMSAL FAALİYETLER Tarımsal faaliyetlerin özeliği, tarımda kullanılan teknolojiler, üretim miktarları ve üretilen ürünlerin kalitesi, üretilen ürünlerin fiyatlanma durumu ve dünya piyansına uyguluğu üretim açısından önemlidir.

4-TEKNOLOJİK GELİŞMELER Teknolojik gelişmeler üretimin artırılması, kaliteli ve ucuza mal üretiminin gerçekleşmesinde önemlidir. Yeni gelişen teknolojilerle daha kaliteli, daha seri ve ucuza üretim gerçekleşmekte daha kaliteli ve nitelikli ürünler üretilebilmektedir. Ülkeler her geçen gün teknoloji yarışına girmekteler ve teknoloji harikası ürünleri sergileyerek dünya piyansına hâkim olma amacındadırlar. Bu yarışta geri kalan ülke ve firmaların ayakta kalmaları mümkün olamamaktadır.

5-SANAYİNİN ETKİSİ Sanayi: İşlenmemiş (hammadde) ya da yarı işlenmiş maddelerin fabrika ve imalathanelerde makinelerle işlenerek kullanılabilir ve tüketilebilir duruma getirilmesidir. Sanayide üretim yapan tesislere sanayi tesisi, yapılan faaliyetlere sanayi faaliyetleri denir.Sanayinin ekonomiye katma değeri tarıma oranla oldukça yüksektir.

6-HAMMADDENİN ÜRETİME ETKİSİ Sanayide makineler, işlenmemiş ya da yarı işlenmiş maddeleri işleyerek kullanılabilir ve tüketilebilir hale getirir. Bu şekilde kullanılabilir hale getirilen her türlü işlenmemiş yada yarı işlenmiş maddelere hammadde denir.Örneğin ;Tarladan toplanmış pamuk, şekerpancarı işlenmemiş hammaddedir. Pamuk ipliği ise yarı işlenmiştir.

DAĞITIMI ETKİLEYEN BEŞERİ FAKTÖRLER 1.ULAŞIM 2.MODERN PAZARLAMA TEKNİKLERİ 3.İLETİŞİM 4.İNSAN KAYNAKLARI YERLEŞİM ÖZELLİKLERİNİN ETKİSİ

1-ULAŞIM Sanayinin ihtiyacı olan hammadde ve üretilen mamul maddelerin taşınması faaliyetlerine ulaşım denir. Ulaştırma ekonomik (tarım, sanayi, ticaret, turizm) veya ekonomik olmayan (gezi, kültür transferi, kolay ulaşım imkânları vb.) sistemlerin vazgeçilmez unsurudur ve Hızlı ve ekonomik bir ulaştırma, tarım verimliğinin arttırılması, sanayinin ve yerleşmelerin ve nüfusun sağlıksız dev şehirlerde toplanmasının engellenerek, yurt sathına daha homojen dağıtılmasının da en önemli aracıdır.Sanayi tesislerinin kuruluş aşamasında araç-gereçlerin, enerjinin, hammaddenin ve çalışanların taşınması ve üretim aşamasında ürünün pazarlanması için iyi bir ulaşım ağı gerekir

2-MODERN PAZARLAMA TEKNİKLERİ Günümüzde dağıtım açısında modern pazarlama tekniklerinin de önemi büyüktür. Özellikle gelişen teknolojiden faydalanarak elektronik ortamda ticari bağlantılar yapılabilmektedir veya insanlar üretilen ürünler hakkında bilgilendirilmesi, o mal ve hizmetleri almaya istekli hale getirilme gayreti güdülmektedir.

3-İLETİŞİM Günümüzde iletişim ağı teknolojilerinin gerekliliği değil, sağladığı avantajlardan nasıl yararlanılacağı önem kazanmıştır. İletişimin sağlayacağı yararlar; Maliyet avantajı, İş Sürekliliği, Bilgilere her an ve her yerden hızlı şekilde erişimdir. Günümüzde ticari ilişkilerin yürütülmesinde iletişimin çok önemli yeri vardır.

4-İNSAN KAYNAKLARI Bir ülkede çalışabilen ve üretime katkıda bulunan insan sayısını ifade eder. Ancak emeğin hem miktarı hem de kalitesi önemlidir.İnsanların sağlık, eğitim, bilgi birikimleri, kültürel durumları önemlidir. Dağıtımın hızlı,güvenli,zamanında yapılabilmesi için,ulaşım araçlarının hızlı, güvenli, teknolojik özelliklerinin yeterli olması kadar bunları kullanacak ve bu faaliyetleri aksatmadan yapacak yetişmiş elemanlar gereklidir

5-YERLEŞİM ÖZELLİKLERİNİN ETKİSİ Dağıtımda yerleşmelerin önemi büyüktür. Önemli yol güzergâhlarında olan ulaşımın kolay olduğu yerleşmeler dağıtım faaliyetleri için oldukça uygundur.Özelikle de kara, hava, demir ve deniz yollarının birbirine bağladığı,otoban veya oto yolların üzerinde bulunan, önemli gar, liman ve hava alanlarına sahip yerleşmeler dağıtım üssü haline gelmektedirler.

C –TÜKETİMİ ETİLEYEN FAKTÖRLER: 1.TEMEL İHTİYAÇLAR 2.TANITIM,REKLAM VE KİTLE İLETİŞİM ARAÇLARI 3.GELİR DÜZEYİ 4.MODA 5.TEKNOLOJİK GELİŞMELER

1- TEMEL İHTİYAÇLAR: Temel ihtiyaçlar arttıkça tüketim artmaktadır. Çünkü bunlar zorunlu ihtiyaçlar olup ötelenmesi veya tehir edilmesi mümkün olmayan ihtiyaçlardır. Dünya nüfusu arttıkça veya yerleşmeler, aileler kalabalıklaştıkça temel ihtiyaçlar artmaktadır. Bu da tüketin artmasına neden olmaktadır. Nüfusun kalabalık olduğu yerler tüketimin fazla olduğu yerlerdir

2-TANITIM REKLÂM VE KİTLE İLETİŞİM ARAÇLARI Reklâm: Mal ve hizmetler hakkında tüketicilerin bilgilendirilmesi ve etkilenmesi için kitle iletişim araçlarında ücret karşılığında söz, yazı, resim, görüntülerle sunulan yayınlardır

3-GELİR DÜZEYİ İnsanların tüketimlerinde en önemli etkendir. Gelir olmadan mal ve hizmetlere talep olmaz. İnsanlar yeterli gelirleri oldukça ancak tüketime girerler.

4-MODA: İnsanları tüketimime yönelten ve tüketimi artıran bir başka etkendir. Modayı takip etmek, moda olan ürünleri almak, başkalarında gördüklerini özenti yoluyla almaya çalışmak,tüketimi artırır.

5- TEKNOLOJİK GELİŞMELER Bir yandan insanların yaşamlarını kolaylaştırmakta, bir yandan da hayat ve sağlık şartlarını iyileştirmektedir. Daha sağlıklı ve daha uzun ömür yaşayan ve daha fazla geliri olan insanlar daha fazla tüketici duruma gelmektedir.