Uçucu Maddelerin Zararları ve Bu Maddelerden Çocukları Koruma Semineri

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
İşyeri Sağlık ve Güvenlik Birimi Kurma Yükümlülüğü.
Advertisements

İŞ GÜVENLİĞİ UZMANLIĞI 1. İş Güvenliği Uzmanı Nasıl Olunur? İş sağlığı ve güvenliği hizmetlerinde görevli iş güvenliği uzmanlarının nitelikleri, eğitimleri.
Küçük Grup Eğitimi Şifa Üniversitesi Sağlık Bilimleri Yüksekokulu Eğitici Eğitimi Kursu Eylül 2015 / 281.
DEZAVANTAJLı ÇOCUKLARDA EĞITIM HAKKı YENI ORHANLı ORTAOKULU – ÖZGÜR KAYA.
Entegre Savaş Zararlı ve hastalık etmenlerine karşı kullanılan çeşitli yöntemlerin birbirini tamamlayıcı, ekosistemdeki dengeyi koruyucu şekilde uygulanmaları...
Serbest muhasebeci mali müşavir sigortası. Serbest muhasebeci mali müşavir sorumluluk sigortası Bu sigorta ile Sigortacı, Sigortalının vermekte olduğu.
Betonarme Yapılarda Deprem Hasarları
BİYOÇEŞİTLİLİK NEDİR Biyoçeşitlilik, bir bölgedeki genlerin, türlerin, ekosistemlerin ve ekolojik olayların oluşturduğu bir bütündür. Başka bir deyişle.
Eğitim Kültür Alanında İnkılaplar 11.Milli Eğitim Tevhid-i Tedrisat(Öğretim Birliği Kanunu) ve Medreselerin Kaldırılması: (3 Mart 1924) Osmanlı Devleti’nin.
İŞ SAĞLIĞI ve İŞ GÜVENLİĞİ KURSU
ELLE YÜK KALDIRMA VE TAŞIMA İŞLERİNDE İŞ SAĞLIĞI VE GÜVENLİĞİ
Öznur DUMAN ELGÜL ZEKA. ERGENLİK DÖNEMİNDEKİ DEĞİŞİMLER Duygu değişimlerinin hızı ve üst düzeyde yaşandığını önceden bilmek bu duygular yaşandığında.
1 Sınav Güvenliği ve Sınav Yönetimi Daire Başkanlığı Ölçme, Değerlendirme Ve Sınav Hizmetleri Genel Müdürlüğü.
Tane Kavramının Öğretimi (Basamaklandırılmış Yönteme Göre)
Konu; İşyeri Etiği 1.SORU 98 2.SORU 99 3.SORU SORU 98 2.SORU 99 3.SORU 100.
Zihinsel engellilerin sınıflandırılması
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Geliştirme
AİLELERLE İŞBİRLİĞİ.
DİYARBAKIR 2008.
ŞEKER(DİABETES MELLİTUS DM) HASTALARININ YAŞAM KALİTESİNİ ARTIRMAK İÇİN YAPILMASI GEREKENLER Şeker ya da diyabet denilen hastalık genellikle kalıtsal ve.
TEMEL İŞLEVLERİNE GÖRE REHBERLİK
A. Buğra DAĞLI-İSG Uzman Yardımcısı
ARA Ş TIRMA YÖNTEM ve TEKN İ KLER İ Ö ğ r. Gör. Dr. O. İ nanç GÜNEY ADANA MYO.
Süreç... Rehberlik Nedir? Rehberlik Ne Değildir? Reberlik İlkeleri Nelerdir? Rehberlik Servisinden Hangi Konulara Dair Yardım Alınabilir? - Bireysel Alan.
DOĞUŞ TEKNOLOJİ 20 Mart 2017 Bilkent Üniversitesi.
YETERSİZLİĞİ OLAN BİREYLERE İLİŞKİN ULUSLARARASI YASAL DÜZENLEMELER
E-OKUL VE MEBBİS SİSTEMİNİN KULLANILMASI
''Sigara''.
HAZIRLAYAN Ayşe ŞEBBOY Psikolojik Danışman Şahin İlköğretim Okulu.
OKUL- ÇEVRE İLİŞKİLERİ
Türkiye'deki Yasal Düzenlemeler
İç Kontrol Standartlarına Uyum Eylem Planı Toplantısı
ELLE TAŞIMA İŞLERİ YÖNETMELİĞİ
“ekonomik, sosyal ve kültürel gereksinmelerini karşılayabilmek için
OYUNCAĞIN ÖZELLİKLERİ
ERGEN AİLE İLİŞKİLERİ.
İŞ SAĞLIĞI ve GÜVENLİĞİ EĞİTİMİ
NOT VERME VE MEZUNİYET.
TEMİZLİK YÖNTEMLERİ.
KOCASİNAN REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ
Aile Atölyeleri Projesi
DEVAMSIZLIK NEDENLERİ VE GİDERİLMESİ İÇİN NELER YAPILMALI?
DİJİTAL VATANDAŞLIK ve E – DEVLET
II.BÖLÜM GELİŞİM İLE İLGİLİ TEMEL KAVRAMLAR
REHBERLİK YÖNET.-6.
VARDİYALI ÇALIŞMA VE GECE ÇALIŞMASI
İŞLETME TÜRLERİ BÖLÜM 3.
Nazlı ÖZTÜRK.
ÇOCUK KORUMA HİZMETLERİNDE KOORDİNASYON STRATEJİ BELGESİ
YEŞİLAY.
GÖRÜŞME İLKE VE TEKNİKLERİ Sağlık Bilimleri Fakültesi
OKUL-AİLE-ÇEVRE İŞBİRLİĞİNİN ÖNEMİ
Bölüm 4: Tarımsal ürünlerin pazarlama fonksiyonları
TEKNOLOJİ VE TASARIM DERSİ 7.D.1. Özgün Ürünümü Tasarlıyorum.
Akademik Bilişim '08 İLKÖĞRETİM ÖĞRENCİLERİNİN
EĞİTSEL VE DAVRANIŞSAL DEĞERLENDİRME- ASSESSMENT Ders 2: Yasal Düzenlemeler Prof. Dr. Tevhide Kargın.
ÜNİVERSİTEDE YABANCI DİL ÖĞRETİMİNDE İNTERNET KULLANIMINA İLİŞKİN ÖĞRENCİ GÖRÜŞLERİ Mehmet AKSÜT Nihat ÇAKIN 
Oyun İçine Gömülü Öğretim
Yüzde Problemleri Ve Çözümleri
Gelişim ve Temel Kavramlar
Doktor, öğretmen, postacı, ve polis bunlardan bazılarıdır.
Eğitim Önemlidir İKS kadrosunun ve çiftçilerin eğitimi İKS sürecinin önemli bir bölümüdür. Hedef çiftçilerin, ve proje çalışanlarının organik çiftçiliğin.
YEŞİLAY HAFTASI 1-7 MART.
MESLEKİ VE TEKNİK EĞİTİM ŞUBESİ
Avukat Barkın Gültekin
Program geliştirme.
KAYSERİ İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ İŞ SAĞLIĞI VE GÜVENLİĞİ BİRİMİ
Gelişme ve Büyümenin Temelleri
GEÇİŞ GEÇİŞ SÜRECİ Özel Gereksinimli ve / veya Engeli
Sunum transkripti:

Uçucu Maddelerin Zararları ve Bu Maddelerden Çocukları Koruma Semineri Ercan Altan Psikolojik Danışman ve Rehber Öğretmen Uçucu Maddelerin Zararları ve Bu Maddelerden Çocukları Koruma Semineri

GELİŞİM Çocuğun beyin gelişiminde kritik dönemler… *0-3 Yaş Dönemi

0-6 Yaş Dönemi Çocuklarla Çalışan Sizler de Risk Altındasınız.

Resmî Gazete 7/8/2009 tarihli 5898 sayılı Uçucu Maddelerin Zararlarından İnsan Sağlığının Korunmasına dair kanun kapsamında…  Ağustos 2010 PERŞEMBE Resmî Gazete Sayı : 27663 YÖNETMELİK UÇUCU MADDELERİN ZARARLARINDAN İNSAN SAĞLIĞININ KORUNMASI HAKKINDA YÖNETMELİK

Uçucu Maddeler   Genel özellikleri uçucu yapıda olmaları ve bağımlılık yapmalarıdır.

Uçucu Madde İçerebilecek Ürünler 1 Tiner ve boya incelticileri 2 Su bazlı olmayan yapıştırıcılar 3 Solventler 4 Cila ve boya çıkarıcıları 5 Maket yapıştırıcıları 6 Lastik tutkalları 7 Sprey boyalar 8 Yazı düzeltici sıvılar 9 Cila ve vernikler 10 Ayakkabı boyaları 11 Kokulu silgiler 12 İşaretleyici kalemler 13 Resim boyaları 14 Kokulu defterler 15 Oyun hamurları 16 Uçan balonlar 17 Uçucu madde ihtiva eden diğer kırtasiye malzemeleri 18 Uçucu madde ihtiva eden diğer yapıştırıcılar ve teknik eğitim malzemeleri

Uçucu Maddeler… Uçucu maddeler, sigara ve alkolden sonra en sık kullanılan maddelerdir.  Bu maddelere ulaşımın kolay olması, kullanımın yaygın olmasında önemli bir etkendir. Bu nedenle uçucu madde kullanımı erken yaşlarda başlayabilmektedir. Bu maddeler farklı şekillerde ve koklanmak suretiyle kullanılmaktadır. Aşırı derecede toksiktirler. Kalpte, Hormonal sistemde (üreme sistemi), Böbreklerde, Akciğerlerde, Beyinde ve merkezi sinir sisteminde Kalıcı hasarlar yapar ve zihinsel değişikliklere yol açarlar.

Uçucu Maddeler 'Mevzuata göre ürünlerin üzerinde 'su bazlıdır' ya da 'solvent maddesi içerir' şeklinde uyarı bulunmak zorunda. Ailelerin dikkati buna çekilmelidir.   MADDE 8 – (1) Su bazlı yapıştırıcılar haricindeki ürünlerin eğitim ve öğretim faaliyetlerinde kullanılması yasaktır.

Ailelere…  Tiner ve solvent içermeyen, su bazlı yapıştırıcıların satın almaları söylenmelidir. Ailelerin kesinlikle çocuklarına kokulu silgi almamasını istenmelidir. Kokuyla alakalı oyun hamurları dahil hiçbir ürünü alınmaması söylenmelidir. Slime ve Zıp Zıplar konusunda uyarılmalıdırlar. Haşerelere karşı kullanılacak ilaçlar İlçe Tarım Merkezi’ne danışmalıdırlar. Tercih edilecek ürün üzerinde TSE ve CE işaretlerinden en az birinin veya Avrupa Birliği tarafından güvenlik göstergesi olarak kabul edilmiş ‘EN 71-1, EN 71-2, EN 71-3 ve EN 71-9‘ normlarına uygun olmasına dikkat edilmelidir. *Zararlı madde içermeyen ürünler daha pahalı olabilir, ama aileler çocuklarını risk altına atmamalılar.

İlk Yardım Çalışmaları… Uçucu Madde Solunursa, Açık Havaya çıkarılmalıdır. Temas Edilirse, Eller ve Deri Bol Su İle Yıkanmalıdır. Ağız Yoluyla Alındıysa, Çocuk Doktora Götürülmedir.

Özetleyecek Olursak… 1.       Uçucu içeren maddeler ölüme dahi yol açabilen bağımlılık yapıcı maddelerdendir. 2.       Ucuz ve kolay temin edilebildiklerinden çocuklar ve gençler için çok tehlikelidirler. 3.       Uçucu madde içeren (genelde kokulu) yapıştırıcı ve diğer kırtasiye malzemelerinin kullanılıyorsa derhal engellenmelidir. 4.       Bağımlılık yapıcı maddelerden ( tütün, alkol, uyuşturucu, uçucu madde ) birine bulaşan bir diğerine de kolayca bulaşır. 5.       En tehlikeli bağımlılık yapıcı madde en ucuz ve kolay temin edilenidir. 6.       Bağımlılık yapıcı maddelerin hiçbirinin ticari isimi söylenmemeli ve böylece istemeden de olsa reklamları yapılmamalıdır. 7.       Kanunun uygulanmaya başlamasından sonra sokaklardaki tinerci sayıları gözle görülür bir şekilde azalmıştır. 8.    Çocuklarımız geleceğimizdir, onları korumak görevimiz gereğidir.

Teşekkür Ederim