Bireysel Çalışma Yöntemi Oğuzhan Selim Temiz 13310131025 3/A
Yöntemin Özellikleri Öğrencinin bir konuyu tek başına öğrenmesi ya da bir problemi tek başına çözmesine dayanan bir yöntemdir. Yavaş ve hızlı öğrenen öğrencileri dengeler. Öğrencilerde bağımsız çalışma alışkanlığını geliştirir. Bireysel çalışmada bilgisayar destekli uygulamalar ve yazılımlar, internet ya da ders kitapları gibi araç-gereçler kullanılır.
Yöntemin Etkili Kullanım İlkeleri Bireysel çalışmaya öğrenci isterse yer verilmelidir. Hedefler gerçekçi olmalıdır. Öğrenciye yeterli zaman verilmelidir. Öğrenci, çalışmanın sorumluluğunu almalıdır.
Yöntemin Yararları Öğrenci kendi hızına, ilgi ve yeteneklerine göre öğrenir. Hızlı öğrenenlere de yavaş öğrenenlere de fırsatlar sunulur. Öğrencilerde sorumluluk, öz denetim, öz disiplin duyguları gelişir.
Yöntemin Sınırlılıkları Hazırlık süreci zordur ve zaman alır. Öz disiplin duygusu yeterince gelişmemiş öğrencilerle uygulanması zordur. Sınıf ortamında uygulanması zordur. Öğrencilerin sosyalleşme süreçlerine zarar verebilir.