Bireysel Çalışma Yöntemi

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
BİLGİSAYAR VE İNTERNETİN ÇOCUKLAR ÜZERİNDEKİ ETKİSİ
Advertisements

ÖĞRETİM MATERYALLERİNİN SEÇİMİ ve GELİŞTİRİLMESİ
Rehberlik Servisinin Tanıtımı
Tam Öğrenme Modeli (Mastery Learning)
UZAKTAN EĞİTİME GİRİŞ VE KAVRAMSAL ÇERÇEVE
Öğrenen Kişi ve Bağlam Analizi
Proje Tabanlı Öğrenme Modeli ve Bilgisayar Destekli Eğitim
OKUL ÖNCESİ EĞİTİMİN ÖNEMİ
İŞBİRLİĞİNE DAYALI ÖĞRETİM YAKLAŞIMI. İşbirliğine dayalı öğrenme; öğrencilerin sınıf ortamında küçük karma guruplar oluşturarak (cinsiyet, başarı durumu,
ÖRNEK OLAY.
HAZIRLAYAN EMEL DOKUR MERMERDAŞ
TARTIŞMA YÖNTEMİ.
PROJE TABANLI ÖĞRENME.
Uzaktan Eğitimin Temelleri
Sinan KESKİN Murat ERGEN 1 Gazi ÜNİVERSİTESİ 2008.
Öğretimde Kullanılan Yaklaşımlar (Stratejiler)
KAYNAŞTIRMA EĞİTİMİ
Beyin Temelli Öğrenme.
E-Öğrenme Nedir?
ÇOCUKLARIMIZIN EVDEKİ ÇELIŞMALARINA NASIL YARDIMCI OLABİLİRİZ ?
Öğrenme Öğretim sürecinde kullanılan stratejiler genel olarak üç grupta toplanabilir: Pasif öğretim (öğretmen merkezli) Etkileşimli öğretim Aktif öğrenme.
UZAKTAN EĞİTİMDE AKADEMİK DANIŞMANLIK VE REHBERLİK
Öğretimde Teknoloji Kullanımı
Evrim Suna ARIKAN Özlem YAŞAR UĞURLU
Kötü Alışkanlık ve Davranışlardan Korunma Yolları
PROJE TABANLI ÖĞRENME.
Hazırlayanlar : Elmas SOFU Müjde BALBAROS
Bilgisayar Destekli Eğitimin Gelişimi ve Kuramsal Dayanakları
Uzaktan Eğitimde Kavramsal Çerçeve
ROL OYNAMA ve DRAMA.
ÖĞRETİMDE STRATEJİ Ali ÇELiK (Biyoloji).
ANNE BABA TUTUMLARI Karatay Rehberlik ve Araştırma Merkezi.
Rehberlİk Servİsİnİn Tanıtımı
Genel Öğretim Yöntemleri [Problem çözme / Gezi-Gözlem]
Rehberlik Servisinin Tanıtımı
REHBERLİK HAZIRLAYAN Uzm. Psk. Dan. Elif ÇORUHLU
BİLGİSAYAR DESTEKLİ EĞİTİM UYGULAMALARI
OKULÖNCESİNİN ÖNEMİ.
REHBERLİK SERVİSİNİN TANIMI VE İLKELERİ
1 Rehberlik; Bireyin kendini anlaması, çevredeki imkanları bilmesi, doğru tercihler yaparak kendini gerçekleştirebilmesi için bireye yapılan sistematik.
KISIM I Matematik Öğretme: Temeller ve Perspektifler
Rehberlik Nedir? Kendinizi anlamanız, problemlerinizi daha rahat bir şekilde çözebilmeniz, gerçekçi kararlar alabilmeniz, kapasitelerinizi kendinize.
ARCS Modeli.
REHBERLİKLE ELELE.
EĞİTSEL REHBERLİK Yrd.Doç.Dr. İsmail Hakkı TOMAR
BELEVİ İLKÖĞRETİM OKULU Özel Eğitime Gereksinim Duyan Çocuklara Yönelik Eğitim Programları Hazırlayan: Yalçın ÖNAL Türkçe Öğretmeni.
Ders Yazılımlarının Geliştirilmesi ve Bilgisayar Destekli Öğretim Programları.
Özel Gereksinimli Öğrenciler ve Fen Öğretimi
ÖRNEK OLAY YÖNTEMİ HaZIRLAYAN: ŞİRİN KÜBRA YILDIZ
Eğitim Kademelerine Göre Rehberlik Hizmetleri
Kötü Alışkanlık ve Davranışlardan Korunma Yolları
MEB HİZMET İÇİ EĞİTİM SEMİNERİ
Zekâ Oyunları.
Yrd. Doç. Dr. Süleyman AKYÜREK
Yapılandırmacılık (Oluşturmacılık / Constructivism)
İŞBİRLİĞİNE DAYALI ÖĞRETİM YAKLAŞIMI HAZIRLAYANLAR HAVVA KESKİN
BİLGİSAYAR DESTEKLİ ÖĞRETİM
DRAMANIN NORMAL ÇOCUK AÇISINDAN SAĞLADIĞI YARARLAR
OKUL ÖNCESİ EĞİTİM ROGRAMLARI-I
OKUL ÖNCESİ EĞİTİM ROGRAMLARI-I
Doç. Dr. Berna Aslan ÖĞRETİM İLKELERİ Doç. Dr. Berna Aslan
ÖĞRETİM İLKE ve YÖNTEMLERİ
YAPILANDIRMACI YAKLAŞIM
ROL OYNAMA ve DRAMA.
Rehberlik Servisinin Tanıtımı
Erken Çocukluk Döneminde Sağlık Bilimleri Fakültesi
Sağlık Bilimleri Fakültesi
Sağlık Bilimleri Fakültesi
Sağlık Bilimleri Fakültesi
Zekâ Oyunları. Zekâ oyunları, boş zamanlarını değerlendirmek için aktivite arayanların, günlük yaşamın stresinden kurtulmak için biraz olsun soluk almak.
Sunum transkripti:

Bireysel Çalışma Yöntemi Oğuzhan Selim Temiz 13310131025 3/A

Yöntemin Özellikleri Öğrencinin bir konuyu tek başına öğrenmesi ya da bir problemi tek başına çözmesine dayanan bir yöntemdir. Yavaş ve hızlı öğrenen öğrencileri dengeler. Öğrencilerde bağımsız çalışma alışkanlığını geliştirir. Bireysel çalışmada bilgisayar destekli uygulamalar ve yazılımlar, internet ya da ders kitapları gibi araç-gereçler kullanılır.

Yöntemin Etkili Kullanım İlkeleri Bireysel çalışmaya öğrenci isterse yer verilmelidir. Hedefler gerçekçi olmalıdır. Öğrenciye yeterli zaman verilmelidir. Öğrenci, çalışmanın sorumluluğunu almalıdır.

Yöntemin Yararları Öğrenci kendi hızına, ilgi ve yeteneklerine göre öğrenir. Hızlı öğrenenlere de yavaş öğrenenlere de fırsatlar sunulur. Öğrencilerde sorumluluk, öz denetim, öz disiplin duyguları gelişir.

Yöntemin Sınırlılıkları Hazırlık süreci zordur ve zaman alır. Öz disiplin duygusu yeterince gelişmemiş öğrencilerle uygulanması zordur. Sınıf ortamında uygulanması zordur. Öğrencilerin sosyalleşme süreçlerine zarar verebilir.