LEO BURNETT.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
EBA BİLİŞİM AĞI TANITIMI VE KULLANIMI. EBA v2 EBAv2 : Eğitimde FATİH Projesinin içerik bileşeni olarak 2012 yılında yayın hayatına başlayan Eğitim Bilişim.
Advertisements

Samsung (Korece: 삼성 그룹, Samseong Geurup) Lee Byung- Chul tarafından, 1938 yılında kurulmuş olan Güney Kore merkezli bir şirkettir. Yönetim Kurulu Başkanı.
ÖNCÜ SALÇA yılında Gaziantep'in yerli halkından rahmetli İbrahim Halil Kozlu ve 5 oğlunun (Fahrettin, Hasan, Mustafa, M. Hanifi ve Bilal Kozlu)
1 SÖZCÜKTE ANLAM ÖZELLİKLERİ TÜRKÇE / Sözcükte Anlam Özellikleri.
WhatsApp,Instagram,Skype ile Kurulan İletişim Hazırlayan İlker Kireççi
BİYOÇEŞİTLİLİK NEDİR Biyoçeşitlilik, bir bölgedeki genlerin, türlerin, ekosistemlerin ve ekolojik olayların oluşturduğu bir bütündür. Başka bir deyişle.
AKRAN DESTEKLİ ÖĞRENME
COĞRAFYA PROJE ÖDEVİ ÖZGÜR SÖNMEZ 10/A Ulaşım Nedir ?
Antalya/Muratpaşa SABİHA GÖKÇEN ANAOKULU EFQM KAZANANLAR KONFERANSI ASLI KANBİR OKUL MÜDÜRÜ 24 Şubat 2016 İstanbul Deniz Müzesi.
Yeni native mecranız. 2 Neotempo bünyesinde kurulan Yaratıcı Ekip, sizlerden gelen brief’ler üzerinde çalışıp, en etkili Native Reklam fikirlerini onayınıza.
Metin içi özellikler metin dışı özelliklerle yakın ilişki içerisindedirler. Bunlar çeviri stratejilerinde kolaylıkla belirlenebilirler. Örneğin Felsefe.
PLATON NAMI DİĞER: EFLATUN
IPHONE KULLANICALARI ÜZERİNE YAPILAN BİR ANKETTİR !
AKIL (ZİHİN) HARİTASI.
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Geliştirme
İNSAN BİLGİSAYAR ETKİLEŞİMİ: BİLİŞSEL BOYUT III. İBE alanında etkileşimi anlamaya çalışan uzmanlar, özellikle şema ve zihinsel modeller üzerinde yoğunlaşırlar.
AYNUR ŞİMŞEK İŞLETME YÖNETİMİ PROGRAMI ÖNÜNÜZDEN ÇEKİLİN.
Reklam Yazarlığı. Bu ders için gerekenler  Gözlem  Not defteri  Kalem  Okumak  Günde 10 dk. düşünmek.
ZAMAN VE ÇATIŞMA YÖNETİMİ. ZAMAN YÖNETİMİ Zamanı Verimli Kullanmak Ufak zaman kazanımları Hatalı bir şeyi daha kuvvetli yapmanın bir faydası yoktur.
Prof. Dr. İnayet Aydın Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi
T he ’s Diary Özlem Bulut Sönmezyalçın Research Labs, Neuroscience&Digital, Ipsos PAZARLAMANIN HATIRLISI…
AİLE’NİN SOSYAL ROLÜ Prof.Dr.Sami Şener. Aile, hayati bir ihtiyaçtır Aile, kendimizi bulduğumuz ve anladığımız bir eğitim sürecidir Aile, kişinin sosyalleştiği.
ATLETİZM.
GÖRÜŞ GELİŞTİRME TEKNİĞİ
Wal-Mart Stores Inc. Sam Walton tarafından kurulmuş dünya çapında şubeleri olan bir Amerikan perakende satış yapan mağazalar zinciridir. Amerika Birleşik.
DOĞUŞ TEKNOLOJİ 20 Mart 2017 Bilkent Üniversitesi.
Emine Hoşoğlu doğan İstanbul şehir üniversitesi Eylül 2014
KONULAR BÖLÜM: Kesirler, Ondalık Kesirler, Yüzde
Hazırlayan: Hasan ACAR
VİRAL PAZARLAMA Emircan Turgaz
Hazırlayan ve Sunan Ayşegül ARSLAN
TCHIBO FULYA KARAYAZI.
1868 yılında Jamsetji Tata tarafından kuruldu.
Betül GÜLER
SAHİBİNDEN.COM ve HEPSİBURADA.COM
MESLEĞE YÖNELTME SEMİNERİ
HAZIRLAYAN VE SUNAN DOĞANCAN DEMİR
ELİ ACIMAN ‘Sevmediği sözcük reklam, aşık olduğu meslek reklamcılık’
Aile İçi İletişim İle Çocuğunuzun Sorunlarını Çözebilirsiniz!!!
OYUN VE OYUNCAĞIN ÇOCUK GELİŞİMİ ÜZERİNE ETKİLERİ
1. RİP Kıyıdan / Plajdan denize doğru olan bir akıntıdır.
William (Bill) Bernbach
ELEKTRONİK TİCARET DEVİ: aLİBABA.com
REHBERLİK SERVİSİ.
LEO BURNET (21 EKİM1891 – 7 HAZİRAN 1971)
E-posta Forum Sohbet Sesli Görüntülü Konferans
CESARETLENDİRME ve ÖVGÜ
Çözülemiyen Matematik Soruları
SOSYAL MEDYA VE HALK KÜLTÜRÜ
PAZARLAMA YÖNETİMİ PAZARLAMA YÖNETİMİ • PAZARLAMAYA GİRİŞ
E-posta Forum Sohbet Sesli Görüntülü Konferans
T.C İSTANBUL ÜNİVERSİTESİ TBMYO
Mesleki Eğitimi Geliştirme Tanıtım ve Yönlendirme
Proje Oluşturma ve Yönetimi
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Psikolojik Ölçmelerin Felsefi ve Tarihi Temelleri
EĞİTİME GİRİŞ Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi
BİR KADINI AĞLATMAK AZİZ NESİN.
KABUL DİLİ.
ISL 561 PAZARLAMA YÖNETİMİ
Bütünleşik Pazarlama İletişimi, Tutundurma Karması ve Marka
Yaratıcı Strateji: Planlama ve Geliştirme
2. Isının Işıma Yoluyla Yayılması
İLETİŞİMİ KOLAYLAŞTIRAN YAKLAŞIMLAR
Biz kimiz? İstanbul, Kocaeli(İzmit), Kocaeli(Gebze), Trabzon ve Samsun’da birer ofisin yanısıra görüşmeleri devam eden Bursa, Sakarya ile yurtdışında Almanya,
TÜRKÇE EĞİTİMİNİN ÖNEMİ
Yrd. Doç. Dr. Şükrü KEYİFLİ
Avukat Barkın Gültekin
BİREYİ TANIMA TEKNİKLERİ
Örgüt Kuramı, Örgüt Tasarımı ve Örgütsel Değişim
Sunum transkripti:

LEO BURNETT

LEO BURNETT HAYATI Adı: Leo Burnett Doğum: 21 Ekim 1891 Ölüm: 7 Temmuz 1971 Mesleği: Reklamcı

Leo Burnett, Michigan ‘da doğmuş ve Michigan Üniversitesi’nde Gazetecilik eğitimi almıştır. Çalışma hayatına okul gazetesinde editörlük ve muhabirlik yaparak başlayan Burnett, Cadillac Motor şirketinin reklamlarını yaρmaya başlaması ile birlikte önemli bir başarı yakalamıştır. Bu başarının ardından Lfayette Motor ve Homer McKee acenteleri ile çalışarak reklam kariyerinde hızlı şekilde yükselmiştir. Burnett, o yıllarda arkadaşının da yardımı ile birçok firmayla anlaşarak o yıl içinde 900 bin$ kar elde etmiş ve kısa zamanda en çok iş yapan şirketlerden birini kurmayı başarmıştır.    Daha sonra Burnett bu başarının ardından, Chicago’da bir reklam okulu kurdu ve farklı tarzlarda eğitimler vermeye başladı. Okulda sadece yetenekli kişiler eğitilerek reklam sektörüne hazırlandı. Burada özellikle reklam metni yazarlığı ve yaratıcılıkla ilgili dersler verildi. Burnett, bugün çoğu reklam ve reklam yazarlığı derslerinde öğretilen ‘yaratıcılık, bildiğiniz iki şeyi bilmediğiniz bir şekilde birbirine bağlamaktır’ tezini savunan akımın kurucusu oldu. Aslınsa kendi reklamlarının başarısına bakılacak olursa, bu başarının yalınlıktan geldiğini anlamak zor değildir. Önemli olan, her şeyden önce hedef kitleyi ve müşteriyi anlamaktır der Burnett. Onları anlarsanız, yazarken hangi kelimeleri seçmeniz gerektiğine daha doğru karar verirsiniz.

Burnett, Reklamın bilinmeyen, birden bire ortaya çıkan absürt kelimelerden ya da görsellerden oluştuğunu savunan kesime karşı durur. O, bilinen şeylerin ne kadar farklı yollarla söylenebileceği üzerinde durulması gerektiğini savunmaktadır. Çünkü hedefiniz halktır. Onlara anlamadıkları, daha önce bilmedikleri bir şey verirseniz eğer, hayatta kalmanız mümkün olamaz. Ne satmak istediğinizi anlatmanız zorlaşır. Leo Burnett’in bir diğer tezi ise, duygu sömürüsünden uzak bir şekilde insanlarla sıcak kalabilmektir. Bu anlamda sadelikten ve gösterişten uzak olmakla bilinir. Yani asıl duruşu, ünlüler ve kusursuz kadınlarla kafayı bozmuş dünya düzeninedir. Bu yüzden reklamlarında normal ve sıradan insanları tercih eder. Onun bu yapısı reklamı ünlünün satmadığına dikkati çekerek, gerçek reklamcının, zihin yorgunluğunun karşılığını alacağı üzerinedir.

Siz onu ismen bilmeseniz de çektiği reklam filmlerine aslında aşinasınızdır. Marlboro, Tony the Tiger, Hallmark, McDonald’s, Samsung, Procter and Gamble, Heinz gibi markaların marka olmasını sağlayan, reklam dünyasının dahisidir kendisi. ‘Kötüden örnek olmaz, satan reklamın analizi aynı zamanda imaj algısıyla da ölçülmelidir’ diyen Leo Burnett 1935’den bu yana aynı çizgide yürümeye devam etmiştir.

LEO BURNETT REKLAMCILIK HİKAYESİ Leo Burnett, 5 Ağustos 1935 tarihinde, sadece 3 çalışanı ve 3 müşterisiyle ilk ofisinin kapılarını Chicago’da açtı. Üstelik ekonomik krizin tam ortasında... Ajansın resepsiyonunda bir kase elma ile karşıladı konuklarını Leo. Ekonomik kriz ortamında ajansın fazla yaşayamayacağını düşünenler, bu bir kase elmaya bakıp Leo Burnett’in elmaları ikram etmek yerine çok yakında sokakta satmak zorunda kalacağını söylediler. Ama bu düşünceleri doğru çıkmadı. Hem de 1935’ten bu yana... “İstisnasız dünyanın en iyi reklamını üretmek” prensibinden asla vazgeçmeyen ve her zaman büyük düşünen Leo Burnett, yarattığı markalarla kısa zamanda Amerika’da ve ardından dünyada adını duyurdu. Marlboro Man, Tony The Tiger, Pillsbury Doughboy ve daha pek çok markanın ölümsüz ikonunda Leo Burnett’in imzası var… Bugün Leo Burnett, 83 ülkede 93 ofis ve 8000’den fazla çalışanıyla dünyanın en büyük reklam hizmetleri ağından biri.

LEO BURNETT ‘ IN GÜNÜMÜZDEKİ OFİSİ

LEO BURNETT ŞİRKETLERİ DÜNYA ÜZERİNDE BİRÇOK YERDE ŞİRKETİ BULUNMAKTADIR… SİNGAPUR AMERİKA ÇİN İSTANBUL

ÖDÜLLERİ 2011 ANDY AWARDS Barınak Gönüllüleri Derneği / Lady ANDY AWARDS - Açıkhava Barınak Gönüllüleri Derneği / Kont Barınak Gönüllüleri Derneği / Paşa KRİSTAL ELMA BES / 100 TL Getir 125 TL Götür BAŞARI BELGESİ - Dijital Entegre Kampanya KATEGORİ İKİNCİSİ - Çok Mecralı Kampanyalar KATEGORİ İKİNCİSİ - Doğrudan Pazarlama 2012 KRİSTAL ELMA Be Better Diyet ve Güzellik Merkezi / Fazlalıklardan Kurtulun KRİSTAL ELMA KATEGORİ İKİNCİSİ KRİSTAL ELMA - DİĞER İstanbul Oyuncak Müzesi / Ustalara Saygı KRİSTAL ELMA BAŞARI SERTİFİKASI - Basın WWF Türkiye / Dünya Saati KRİSTAL ELMA - Dijital İKİNCİLİK - Viral Kampanya ÜÇÜNCÜLÜK - Dijital Kampanya 2013 KRİSTAL ELMA Bilyoner.com / Bahisçi Profilleri - Son Maçtan Yatanlar KRİSTAL ELMA - İnternet Markaları FIAT / 500L Lansman Bronz Elma - Dayanıklı Tüketim Dijital Reklam Uygulamaları McDonald's / Dondurma-Kutular BRONZ ELMA - Çikolata-Şekerleme-Çerez McDonald's / Dondurma - Cep Kesme BRONZ ELMA - Çikolata-Şekerleme-Çerez BRONZ ELMA - Promosyon McDonald's / Dondurma - Kutular McDonald's / 12'den 3'e PERAKENDE SATIŞ - E-Ticaret Reklamı KRİSTAL ELMA - Promosyon BASIN BÜYÜK ÖDÜLÜ - Basın

LEO BURNETT ŞİRKETİ (HUMANKİND) HumanKind, pazarlamayla, reklamcılıkla ya da markaların vaatleri ile ilgili bir çalışma sistemi değil. HumanKind, insanlarla, onların gerçek davranışlarıyla ve markaların varlık sebepleriyle ilgilenen bir felsefe. İnsanların hayatındaki gerçeklerden hareket ederek, onlara anlamlı gelecek hikayeler kurgulamak ve anlatmak işi de denebilir. En basit haliyle, insanların gerçek ihtiyaçlarına dokunan ve yanıt vermeyi hedefleyen bir pazarlama yaklaşımı. Leo Burnett'te, markalar için daima insanlara anlamlı gelecek varlık sebepleri bulmaya çalışırız. Bize göre, varlık sebebi olmayan bir marka, asla tam anlamıyla anlaşılamaz ve benimsenemez. Sadece kuvvetli varlık sebepleri olan markalar insanların hayatındaki değişimin öncüsü olma ve insanların duygularını, düşüncelerini ve davranışlarını değiştirme gücüne sahiptir. Leo Burnett olarak bizim marka varlık sebebimiz, insanları harekete geçirecek en iyi fikirlerin yaratıcısı olmaktır.

İŞ ORTAKLARI

LEO BURNET ‘ IN REKLAMCILIĞA DAİR VERDİĞİ EĞİTİCİ DERSLER Basit yapın. Hatırda kalır olsun. Kendisine bakmaya teşvik edici olsun. Okuması eğlenceli olsun. Kendinizi müşterinin yerine koyamıyorsanız, büyük ihtimalle siz reklamcılık işinde olmamalısınız.   Yaratıcı fikirler en iyi eğlenceli bir ruha sahip dükkanlarda gelişir. Kimse eğlenmek için işte değildir ancak bu işte eğlence olmayacağı anlamına gelmez.    Hayat ve tüm durumlar hakkındaki merak, bence, muhteşem yaratıcı insanların gizidir.  İyi reklam sadece bilginin sirkülasyonunu sağlamaz. Bu akla tutku ve inanç katar.

LEO BURNETT İN SÖZLERİ İyi ama gösteriImemiş rekIam, satış yaptırmaz. Şunu anIadım ki, iyi bir rekIam hakkında yazmak iyi bir rekIam yazmaktan çok daha koIay. RekIamcıIık insanIara işte eIimizde bu var. İşte size ne yapacağı. İşte onu aImanın yoIIarı. Der. Hayat ve tüm durumIar hakkındaki merak, bence, muhteşem yaratıcı insanIarın gizidir. Kendinizi müşterinin yerine koyamıyorsanız, büyük ihtimaIIe siz rekIamcıIık işinde oImamaIısınız. Basit yapın. Hatırda kaIır oIsun. Kendisine bakmaya teşvik edici oIsun. Okuması eğIenceIi oIsun.

LEO BURNETT REKLAMLARI

TEŞEKKÜRLER

HAZIRLAYANLAR BURAK ÇEBİ- 2070160017 BEYZA BAYRAK- 2070160015 ZEYNEP BEKDAŞ- 2070160012 MERİÇ TUNCA- 2070160042 SEDA ÜNALDI- 2070160056 YAĞMUR GÜLTEKİN- 2070160007 EDA GÖRKEM ÖZKOCA- 2070160013 GÜRAY ALAGEYİK- 2070160072 KADER TUANA AKKUŞ- 2070160026